Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:34

Antwoord op onderwerp  [ 315 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Wie rijdt er in de winter met winterbanden? 

Wie rijdt er momenteel met winterbanden?
Poll eindigt op 11 jan 2009 18:34
Ja, ik rijd met winterbanden in de winter 29%  29%  [ 42 ]
Nee, ik rijd niet met winterbanden in de winter 33%  33%  [ 48 ]
Alleen van en naar de wintersport 2%  2%  [ 3 ]
Ja, maar niet onder de Porsche 23%  23%  [ 33 ]
Ik rij helemaal geen Porsche in de winter 13%  13%  [ 18 ]
Totaal aantal stemmen : 144

Wie rijdt er in de winter met winterbanden? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht 
Natuurlijk hangt er om dat hele winterbanden-verhaal een commercieel verhaaltje maar ik ben er absoluut van overtuigd dat het wel degelijk verschil uitmaakt bij bepaalde omstandigheden. Ik heb ze onder onze dagelijkse auto zitten maar onder de Porsche niet omdat ik met dit weer de auto lekker in z'n verwarmde garage laat staan.

05 jan 2009 2:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
Bericht 
mijn Boxster wordt ingezet als 2e auto,rijdt dus ook in de winter op die mooie 996 turbo2 velgen maar echt wel met winterbanden. safety first! dus geen extra wielen, heb ik gewoon verkocht want ook in de winter mag de auto er mooi uit zien. ca maart/april komen de gewone banden er weer onder. investeren in je eigen veiligheid is volgens mij nooit te duur.

05 jan 2009 2:11
Profiel WWW
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Totally agree.

Boxster is éérste auto bij ons en gaat dagelijks op pad. Safety first, dus Michelin Pilot Alpin eronder. Dik tevreden over.

05 jan 2009 7:55
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
MS964 schreef:
Geen winterbanden op de daily driver, want (op dit moment) geen wintersport, en Nederland kent geen winter. Zie voor mij het nut dus niet zo in.

:shock:

Uw woorden worden gelogenstraft.
Op dit moment,ben net een 3 kwartier bezig, 18 afmeldingen omdat ze geen winterbanden op de auto hebben en niet de weg op durven.
:wink:
Tja....,verkeerde zuinigheid in mijn optiek.

05 jan 2009 9:45
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Jurgen schreef:
Winterbanden rijden is niets anders dan gezond verstand gebruiken. Natuurlijk ieder zijn vrije keus, maar ga aub niet het nut van winterbanden bestrijden.

Maar je bedoelt toch ook niet te zeggen dat zij die geen winterrubber monteren geen gezond verstand hebben of dat niet gebruiken :?: :shock:

Het belangrijkste bij veilig gebruik van de weg IS gezond verstand en niet techniek of hulpmiddelen. Beter iemand die verstandig rijdt zonder 'extras' dan omgekeerd :idea:

Laatst bijgewerkt door Paul II op 05 jan 2009 11:15, in totaal 1 keer bewerkt.

05 jan 2009 11:01
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 Targa
Zürich
Bericht 
De 993 komt de winter de (verwarmde) garage niet uit tenzij het zonnig weer is voor een korte toerrit dus daarom geen winterbanden. Op de BMW wel winterbanden en dat is hard nodig hier in Zwitserland.
Maar ik had in Nederland ook winterbanden. Ook in Nederland kun je onverwacht in de sneeuw terrecht komen en ook zonder sneeuw en bij lager temperaturen hebben winterbanden hun voordeel.

05 jan 2009 11:13
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Beter iemand die verstandig rijdt zonder 'extras' dan omgekeerd :idea:

Maar nog beter is de combinatie...

Wat mij betreft wordt het verplicht om bij winterse omstandigheden met winterbanden te rijden. Dan mag je zelf kiezen: meen jij dat je in NL zo zelden winterse omstandigheden aantreft dat jij makkelijk die dagen de auto kan laten staan, moet je vooral ook geen winterbanden nemen. Meen je dat je ook op die dagen moet kunnen rijden, dan zorg je maar voor winterbanden.

Geld kan het probleem niet zijn.

En dat het verschil enorm is heb ik ooit mogen ervaren toen ik jaren terug, nog met mijn zwarte 964C4 incl. winterbanden, naar het treinstation reed. Een stukje van ongeveer een kilometer die probleemloos verliep... voor mij dan. Ik zag de ene na de andere auto met blikschade langs de weg staan.

05 jan 2009 12:00
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Waarom wordt door enkelen altijd zo 'dwingend/verplichtend/negatief tov andere mening' gereageerd over dit onderwerp?

Zou de Duitse regel goed vinden: bij problemen kan je aansprakelijk worden gesteld indien aantoonbaar door ontbrekende (of te gladde, neem ik aan!) winterbanden. Neem de verantwoordelijkheid voor mijn keuzes.

Ik heb het niet over de kosten!
Ik zeg ook niet dat winterbanden niet erg functioneel zijn onder sommige omstandigheden!

Maar ik laat iedereen wel echt vrij in zijn eigen keus.
En heb al wel een paar jaar autorijden en kilometertjes achter de rug, ook in de winter, met de 'daily driver'.
Vroegah, toen de winters nog winters waren :wink:

05 jan 2009 12:13
Profiel
Bericht 
Iedereen moet het maar voor zichzelf beslissen.
Verder ben ik het volledig eens met Devils Son.

05 jan 2009 12:29
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
De overheid legt mij reeds genoeg verplichtingen op. Alsof alle risico's uit te bannen zijn. We zijn al het meest schijterige oververzekerde volkje. Slechts mijn 2 centjes natuurlijk. Oh "ja zich bewijzen" is in deze een lelijk germanisme oh tandarts uit de grensstreek :wink:

05 jan 2009 12:56
Profiel
Bericht 
Goed draadje...!

Op de P geen winterbanden. Maak weinig kilometers en met gladheid rij ik als een invalidevoertuig. Dan plak ik ook zo een bordje achterop met 45km!

Maar ik ga in februari op wintersport naar Oostenrijk met de DJ (Dodge Journey) en ben nu op zoek naar winterbanden. Kent iemand een adres waar je deze kan huren? Of goede ervaringen met een bedrijf? Kopen vind ik zonde, want weet niet of we volgend jaar weer gaan!

05 jan 2009 13:01
Profiel
Bericht 
Google :wink:

05 jan 2009 13:14
Profiel
PorscheForum Rookie
964 C2 Cabrio
zeist
Bericht 
Op alle (3) auto's winterbanden, dus ook op de 964. Voor 330 euro in Hamburg gescoord via Ebay.

Blauw

05 jan 2009 13:17
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Wimpie77 schreef:
Goed draadje...!

Joh! Ieder jaar hetzelfde geneuzel. Behalve dat de winterbandenlobby nu al over verplichtingen begint...

05 jan 2009 13:17
Profiel
Bericht 
Voor mij nieuw... En zeker omdat het nu verplicht is in Oostenrijk!

Google had ik ook al gevonden via een zoekmachine. :wink:

Maar ik hoopte ook dat toevallig iemand ook winterbanden huurde voor de wintersport en daar een goed adresje voor had!

05 jan 2009 13:58
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
RS-R schreef:
MS964 schreef:
Geen winterbanden op de daily driver, want (op dit moment) geen wintersport, en Nederland kent geen winter. Zie voor mij het nut dus niet zo in.

:shock:

Uw woorden worden gelogenstraft.
Op dit moment,ben net een 3 kwartier bezig, 18 afmeldingen omdat ze geen winterbanden op de auto hebben en niet de weg op durven.
:wink:
Tja....,verkeerde zuinigheid in mijn optiek.

Ach....

1) ik was vanmorgen thuis, en hoefde niet de weg op
2) van Telegraaf.nl: Ongevallen hebben zich nauwelijks voorgedaan. Een woordvoerder van het Korps landelijke politiediensten (KLPD) sprak zelfs van een maandagochtendspits die wat betreft incidenten rustiger was dan normaal. “De mensen hebben goed geanticipeerd op de omstandigheden. Ze reden voorzichtig”, aldus het KLPD.
3) en hoe vaak gebeurt dit nou in NL?

Dus... :wink:

05 jan 2009 14:08
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
wolf schreef:
Wimpie77 schreef:
Goed draadje...!

Joh! Ieder jaar hetzelfde geneuzel.

Inderdaad :roll: . Gáán we weer ..... :wink:

..... bij problemen kan je aansprakelijk worden gesteld indien aantoonbaar door ontbrekende (of te gladde, neem ik aan!) winterbanden. Neem de verantwoordelijkheid voor mijn keuzes.

Dat is gemakkelijk gezegd. Je bent er tenslotte voor verzekerd toch? Dus wat kan jou nou overkomen als consequentie van je keuze? En als je iemand anders aanrijdt (al dan niet met lichamelijk letsel) terwijl je dat met winterbanden had kunnen voorkomen dan laat je toch gewoon de verzekeringsmaatschappij met een zak met geld zwaaien als ze dat al doen. Dat maakt alles toch weer goed? :bang:

Waarom wordt door enkelen altijd zo 'dwingend/verplichtend/negatief tov andere mening' gereageerd over dit onderwerp?

Ik vind het prima als mensen een andere mening hebben. Als ze daarmee echter anderen (mogelijk) in gevaar brengen waag ik het me om het niet met ze eens te zijn.

Oja, hier winterbanden zowel onder de familycar als onder de 911 uiteraard. :wink:

05 jan 2009 14:43
Profiel
Bericht 
EriC4C schreef:
wolf schreef:
Wimpie77 schreef:
Goed draadje...!

Joh! Ieder jaar hetzelfde geneuzel.

Je hoeft toch niet te reageren! Dus voor een hoop mensen die hier vorig jaar nog niet waren een leuk draadje om te discusieren... En een ieder die tips wil geven prima!

En dan graag tips over de ervaring met het huren van winterbanden!!! :wink:

05 jan 2009 14:46
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Zou de Duitse regel goed vinden: bij problemen kan je aansprakelijk worden gesteld indien aantoonbaar door ontbrekende (of te gladde, neem ik aan!) winterbanden. Neem de verantwoordelijkheid voor mijn keuzes.

In wezen stel ik weinig anders dan dit natuurlijk. Ik verwacht niet dat oom agent de banden gaat controleren van passerende voertuigen, maar als je blikschade veroorzaakt: betalen. Als je iemand dood rijdt: zware straf (mits aangetoond dat de dood en het niet hebben van winterbanden met elkaar in verband staan).

Door te verbieden maak je dat de bewijslast wat anders komt te liggen en daar zou ik in deze ook bewust voor kiezen, aangezien ik vind dat met zomerbanden op de sneeuw rijden een kwestie is van te veel risico nemen in het huidige verkeer. Zeker in een situatie waar ook fietsers zijn. Als een kind voor je valt is de langere remweg ook bij lage snelheden snel een groot probleem.

Citaat:
Ik heb het niet over de kosten!
Ik zeg ook niet dat winterbanden niet erg functioneel zijn onder sommige omstandigheden!

In principe doe ik dat ook, maar ik vind wel dat bij die keus hoort dat je er voor moet zorgen dat jouw auto geschikt is voor de winterse omstandigheden als je in die winterse omstandigheden wil rijden. Immers, je bent ook verplicht om fatsoenlijke remmen onder je auto te hebben en kan daar ook niet onderuit door te stellen dat je je rijstijl daar op aanpast.

Citaat:
En heb al wel een paar jaar autorijden en kilometertjes achter de rug, ook in de winter, met de 'daily driver'.
Vroegah, toen de winters nog winters waren :wink:

Met alle respect, maar de banden worden steeds meer ontwikkeld voor hoge snelheid en daarmee worden ze minder geschikt voor winterse omstandigheden. Ook zijn de banden veel breder. De wegen zijn rustiger.

En laten we eerlijk zijn: ooit was rijden met een borreltje op ook normaal.

Ja, vroeger deed men niet moeilijk over zomerbanden in de winter. Nu wel. Daar zijn ook redenen voor.

05 jan 2009 14:50
Profiel
Bericht 
Citaat:
EriC4C schreef:

Je hoeft toch niet te reageren!

Top reactie, de beste nu al van 2009 8)

Laatst bijgewerkt door Paul II op 05 jan 2009 15:06, in totaal 3 keer bewerkt.

05 jan 2009 14:55
Profiel
Bericht 
Top reactie, de beste nu al van 2009 8)

Ach,als mijn argumenten zo duidelijk onderuit gehaald worden,zou ik ook zo reageren.. :wink:

Laatst bijgewerkt door RS-R op 05 jan 2009 15:13, in totaal 1 keer bewerkt.

05 jan 2009 14:56
Profiel
Bericht 
Goede voorstellen wel,gast.
Ben ik persoonlijk wel voorstander van.

Laatst bijgewerkt door RS-R op 05 jan 2009 15:23, in totaal 1 keer bewerkt.

05 jan 2009 15:15
Profiel
Bericht 
gast schreef:

- bellen in de auto verbieden.

Goed idee.

Citaat:
- slipcursus verplichten.

Goed idee.

Citaat:
- jaarlijkse bijscholing cursus verplichten.

Maak er 5 jaarlijks van en dan: goed idee.

Citaat:
- ogentest verplichten.

Goed idee.

Citaat:
om maar eens wat te noemen.

Heb je nog meer goede ideeën dan?

Citaat:
Politie heeft al geen tijd om op handsfree bellen en gordels te controleren........

Dat hoeft ook niet. Controleren op kale autobanden doet men ook niet, toch is het verboden om met minder dan 1 mm rond te rijden. En bij een ongeval van enige importantie wordt het wel gecontroleerd.

05 jan 2009 15:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
Devils son schreef:
Geld kan het probleem niet zijn.

Ik denk dat dit juist wel het probleem is...

Voor VW, Audi, noem maar op, kun je (zwarte) stalen velgen kopen maar voor Porsche heb ik alleen maar LM velgen gezien. Daarnaast kosten winterbanden in breedtes van 225 en 265 bij 18" diameter aanzienlijk meer dan de 195/65R15 voor de DD.

Laatst bijgewerkt door Anton op 05 jan 2009 15:26, in totaal 1 keer bewerkt.

05 jan 2009 15:17
Profiel
Bericht 
Vind ik allemaal prima gast!

05 jan 2009 15:20
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 315 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende