Auteur |
Bericht |
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
sneeuwkettingen ?
Normaal gesproken kunnen er volgens mij geen sneeuwkettingen op mijn 964C4 uit 1992 vanwege gebrek aan ruimte in de wielkasten. Heeft er toch misschien iemand ervaring of idee hoe het wel kan? gr. Ernest
_________________________________________ Last Rat standing
|
05 jan 2009 14:41 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Iets met plaatjes en 1.000 woorden...
Voeg er "RUD" en "Comfort" aan toe en je hebt je antwoord.
|
05 jan 2009 15:05 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Al eens in de handleiding gekeken?
Bij de 993 en 997 staat er i.i.g. wel een en ander over wiel-/bandmaten en geschiktheid voor sneeuwkettingen
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
05 jan 2009 15:09 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Ziet er gaaf uit devils son. Welke combinatie is dit. 16 inch velgen met een ketting met dunne schakel? Heb nog even gekeken naar RUD comfort en die komt dus niet bij je schokbreker in de buurt. Bedankt voor de tip. Ik zal zeker nog in het boekje kijken maar vroeg het aan een P specialist en die zei dat de ketting wel om de band past maar met name de veren met schokbrekers in de weg kunnen zitten. Vandaar toch mijn vraagje.
_________________________________________ Last Rat standing
|
05 jan 2009 17:52 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Hebben jullie ook ervaring met de zgn Autosok en/of antisliphoes. Schijnt in Duitsland wel toegelaten te zijn en neemt ook weinig ruimte in in de wielkast.
_________________________________________ Last Rat standing
|
05 jan 2009 18:23 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
dat is alleen een optie voor het laatste stukje in de sneeuw naar boven.
_________________________________________ oud is beter
|
05 jan 2009 18:28 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
225/50/16, dus de voorgeschreven maat voor winterwielen 16" achter. En inderdaad een dunne schakel.
Het grote voordeel is inderdaad dat deze ketting niet aan de achterzijde komt en dus veel ruimt over heeft. EN: snel gemonteerd. Als de bevestigingsbout er al op zit is het werkelijk in 2 minuten gebeurd (dus beide zijden in 2 minuten). Ikzelf monteer de bevestigingsbout pas als ik de kettingen ook ga gebruiken. Komt er iets van 10 minuten bij. Let wel: in de sneeuw, met min 10.
Als je dat vergelijkt met de ellende van gewone kettingen, dan is deze ketting zijn geld dubbel en dwars waard.
P.s. autosock kun je m.i. het beste laten liggen. Niet vergelijkbaar met een ketting. Wel goedkoper, maar als het echt nodig is, dan vervloek je jezelf dat je het zonodig goedkoop wilde oplossen.
|
05 jan 2009 20:28 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Bedankt devils son. Ik zag nog een ander merk ook met hetzelfde systeem. TRAK. Ook tussen de € 250 en € 300. Ik wilde gewoon voor de lol een paar dagen naar de Feldberg (Zwarte Woud) met de P. ga even kijken en fijne avond. Grusse
_________________________________________ Last Rat standing
|
05 jan 2009 21:27 |
|
|
horn
PF #57
|
autosock ooit meegenomen van een collega minirijder. wat een klotedingen. alsnog kouwe klauwen en weinig grip...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 jan 2009 21:41 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Bedankt Horn en die worden het dus niet.
_________________________________________ Last Rat standing
|
05 jan 2009 21:52 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
http://www.spikesspider.nl
Hoorde ik bij de Alfa dealer, omdat er voor mijn aanstaande Brera ook geen geschikte sneeuwkettingen zijn, en Autosok niet overal wordt gezien als soort van de verplichte sneeuwketting.
Spikespiders zet je op één wielbout en kun je (zeggen ze) eenvoudig zonder wurmen (op die ene bout na) monteren..
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
06 jan 2009 2:32 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Ghostrider bedankt. Ze zitten in dezelfde prijscategorie. En inderdaad die Autosok heb je , bij met name ijsvorming, niet veel aan. Zag alleen dat die van Michelin in Duitsland als bevredigend was getest. Grappige is dat die SOK beter was in de sneeuw dan kettingen maar zodra het ging vriezen of herbevriezen en het ijzig werd deed die SOk het niet meer goed. Ik denk dat jouw oplossing en die van Devils son het beste doen.
_________________________________________ Last Rat standing
|
07 jan 2009 12:13 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Waar? Heb nu alleen nog de mogelijkheid voor de banden.
_________________________________________ Last Rat standing
|
07 jan 2009 16:14 |
|
|
p964c4
964 c4, '91
|
scc moet je hebben, ijskabelkettingen. hebben maar 8mm speling nodig en met speciale rubbers om je mooie velgen te beschermen.
Gaat tot maatje 255/35 - 18, ik heb ze ook voor de beemer. 208 euri + btw.
te verkrijgen via barroc international in NL, Rockanje
www.barroc.nl
véél glijplezier...
ha.. sneeuwsokken zijn inderdaad een alternatief, maar opgelet voor wie naar oostenrijk, duitsland ed gaat... dat zijn namelijk geen officiële vervangers voor de kettingen. Dus kan het zijn dat de politie je de berg niet op laat rijden... en daar sta je dan op 1 km van je hotel
|
09 jan 2009 22:19 |
|
|
Stefan 964C4
'91 964 Carrera 4/Marine blauw op de stoep voor het P museumDe Bilt
|
Coole foto Devils son!
Stefan
_________________________________________ Life = today
|
09 jan 2009 23:14 |
|
|
Stefan 964C4
'91 964 Carrera 4/Marine blauw op de stoep voor het P museumDe Bilt
|
PS;
Een Carrera 4 met winterbanden kettingen zijn overbodig. Die neem je alleen mee om op verzoek aan de lokale hermandad te tonen.
Ben overigens al een tijdje op zoek naar (2e hands) dakdragers voor mijn 964 Coupe. Lijken niet te vinden, heb het internet afgestruind, ook op het PF niet te vinden. Ik zie dat jij originele Porsche dakdragers hebt. Bevallen die? En wat hebben ze ongeveer gekost? Neem aan dat je ze bij een OPC hebt aangeschaft?
Alvast bedankt voor je reactie.
Groet,
Stefan
_________________________________________ Life = today
|
09 jan 2009 23:26 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
En als je (beter) nadenkt?
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
10 jan 2009 10:32 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
In diepe sneeuw niet. Vastgereden en vastgevroren sneeuw: extra grip.
Zijn niet origineel, want die zijn niet meer te krijgen. Ik heb van Thule (die ook de originele Porsche spullen maakt) spullen gekocht en met wat leuke stickers en het verwijderen van het Thule logo een goed alternatief gemaakt...
En ja, ik ben er tevreden over. Kosten zou ik even op moeten zoeken, volgens mij iets meer dan 500 euro, maar heb wel twee verschillende hoogtes zoals je ziet en dat hield in dat ik aan een andere forummer ook zo'n setje heb doorverkocht (anders komt er iets van 60-70 euro bij dacht ik)...
Als je interesse hebt wil ik nog wel eens terugzoeken wat je exact nodig hebt.
|
10 jan 2009 14:04 |
|
|