Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:49

Antwoord op onderwerp  [ 315 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Volgende
Wie rijdt er in de winter met winterbanden? 

Wie rijdt er momenteel met winterbanden?
Poll eindigt op 11 jan 2009 18:34
Ja, ik rijd met winterbanden in de winter 29%  29%  [ 42 ]
Nee, ik rijd niet met winterbanden in de winter 33%  33%  [ 48 ]
Alleen van en naar de wintersport 2%  2%  [ 3 ]
Ja, maar niet onder de Porsche 23%  23%  [ 33 ]
Ik rij helemaal geen Porsche in de winter 13%  13%  [ 18 ]
Totaal aantal stemmen : 144

Wie rijdt er in de winter met winterbanden? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Vandaag gereden en vooral ook gestopt met mijn S-klasse met winterbanden en met die van mijn verkoopsdirecteur zonder winterbanden, en het verschil was enorm.

Dat heeft dus niets met goed of slecht kunnen rijden te maken, in deze omstandigheden, stopt een winterband pakken sneller dan een gewone band.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

05 jan 2009 22:44
Profiel WWW
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Geen twijfel over: véél meer grip een winterband! op sneeuw neem ik aan?

MS964 schreef:
Na 2 komt 3 Paul. :twisted: :wink:

Volgens Pascal (ook) niet :wink:

En het gaat hier om 2...
verhip, NEE om 3 auto's zonder, dus

+3 :!:

Laatst bijgewerkt door Paul II op 05 jan 2009 22:47, in totaal 1 keer bewerkt.

05 jan 2009 22:45
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
Devils son schreef:
Winterbanden zijn op ijs vrijwel hetzelfde als zomerbanden. Waardeloos dus. Maar ook in de sneeuw is beleid nodig natuurlijk. Zelfs als je EN 4wd EN psm hebt om je te helpen.

In deze context, vanavond op de terugweg naar huis belandde ik van een gestrooide binnenweg (redelijk onverwacht) toch op een ijsbaan van vastgereden en opgevroren sneeuw. Ik reed ZEKER niet hard, omdat de weg al wat sporen van gladheid toonde. Ze waren blijkbaar een "stukje" vergeten te strooien.
Ik kan je zeggen, dat mijn hartslag op 110 zat. Die bak leek wel een dweil, van het ene op het andere moment, ondanks alle hulpmiddelen in die auto en de lagere bandenspanning.
Is allemaal goed gegaan, maar imho ben ik het met Devils son eens, er helpt helemaal niets meer aan, als je gaat glijden.

05 jan 2009 22:47
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Bericht 
Ik heb (doorgaans) winterbanden op de leaser en geen op de P. Over het vraagstuk van de meerkosten voor de leasemaatschappij weet ik dat wij gewoon een aantal euri meer betalen per maand per auto voor de winterbanden. Het wordt (natuurlijk) dus gewoon doorberekend.

05 jan 2009 22:57
Profiel
Timeless
Bericht 
Ben blij met de winterbanden onder mn andere verhicle , je voelt dat de compound zachter is . Voor mij voelt de auto zekerder aan :wink:

05 jan 2009 23:00
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Ik rij nu zo'n 5 jaar met winterbanden. Bevalt me erg goed , ook in de regen erg fijn en een zeker gevoel. Vind ze ook comfortabel rijden, wel minder sportief en iets meer herrie (wordt wel minder met de nieuwere types).
Ik krijg morgenochtend winterbanden onder de leasebak. Kost me 7 euri per maand netto.
Onder de P geen winterbanden. Bij slecht weer (zoals gisteravond...) blijft hij thuis in de garagebox.

05 jan 2009 23:01
Profiel
PorscheForum Rookie
911 (996) Carrera coupe 3,6
Amersfoort
Bericht 
Jep, vandaag een set winterbanden onder mijn 996 laten monteren (met dank aan Guido vd Spek die ze er voor me heef opgezet).

De brede zomerbanden op de 18" Carrera velgen zijn nu vervangen voor iets smallere winterbanden op de originele 17" (GT look) Carrera velgen.

Eerste indruk bij dit weer is echt stuk stabieler en meer grip.

Groet,
Jeroen

05 jan 2009 23:12
Profiel
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:

Dat is zeker. Winterbanden zijn op ijs vrijwel hetzelfde als zomerbanden. Waardeloos dus.

ANWB test:
Afbeelding

Aanzienlijk verschil, maar beide een mega lange remweg idd.

paSCal schreef:
MAAR er zijn genoeg mensen die winterbanden hetzelfde zien als ESP: "Kan ik gewoon hard doorrijden". Mijn inziens: dom bezig, want winterbanden veranderen volgens mij weinig aan een ijsbaan. ;)

Ach, wat dacht je van al die mensen die denken dat hun sportbolides of bijv. snelle BMW's onder normale omstandigheden zoveel harder remmen dan de moderne burgerbak. Niks nieuws dus, wel zorgelijk inderdaad. :wink:

Laatst bijgewerkt door Jort op 05 jan 2009 23:19, in totaal 2 keer bewerkt.

05 jan 2009 23:16
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ppp 356 schreef:
Vandaag gereden en vooral ook gestopt met mijn S-klasse met winterbanden en met die van mijn verkoopsdirecteur zonder winterbanden, en het verschil was enorm.

Hopelijk niet zo enorm dat je nu een vacature hebt. :wink: Anders stuur ik je mijn cv wel... :lol:

05 jan 2009 23:17
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Ook leuk: SUV's die met hun 4-wielaandrijving de besneeuwde bergpas naar het wintersportdorp zonder kettingen nemen.
"Heb toch 4WD"
Bij het eerste stukje afdaling tussendoor zie je ze in de sneeuwwal vliegen.
Remmen gaat natuurlijk bij alle auto's op 4 wielen... en beter met sneeuwkettingen.
Al 3x gezien, blijft een domme onbegrijpelijke actie.

05 jan 2009 23:24
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Als je op een ijsbaan terecht komt ben je natuurlijk met elke band de pineut. Maar het gaat om de omstandigheden bij lage temperaturen, water op de weg en eventueel sneeuw.
Inderdaad zorgelijk die mensen die denken met winterbanden gewoon door te kunnen knallen. Over winterbanden en ESP word nu hetzelfde gepraat als over ABS 15 jaar geleden. "Oh mijn auto heeft ABS dus als ik rem sta ik altijd op tijd stil" :twisted:
Ken er nog een; Oh ik heb een airbag dus als ik tegen een betonnen muur aan rijd kan me niks gebeuren.

ppp 356 schreef:

Dat heeft dus niets met goed of slecht kunnen rijden te maken, in deze omstandigheden, stopt een winterband pakken sneller dan een gewone band.

Was ook helemaal mijn ervaring tijdens de dag op Zandvoort laatst. Ik vond het echt een verbazingwekkend verschil. Sta je nooit zo bij stil tot je het op deze manier onder gelijkwaardige omstandigheden vergelijkt.

paSCal schreef:
Ik vraag me overigens wel af, als zo'n verplichting erdoor komt, hoe de lease maatschappij'en dit gaan oplossen. Immers, het gaat hunnie geld kosten ;)

Kost ze niks. Sterker het levert de lease maatschappijen geld op. Ten eerste moet je over het algemeen zo'n 15 à 20 euro per maand meer aan leasekosten betalen voor de winterbanden. En ten tweede vertelde mijn lease maatschappij dat onder de auto's met winterbanden 30% minder schade gereden word. Ik zeg win/win :wink:

Laatst bijgewerkt door maurice op 05 jan 2009 23:40, in totaal 1 keer bewerkt.

05 jan 2009 23:25
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Mijn vorige leasemij had winterbanden gratis in het pakket zitten (tenminste, niet een bepaald bedrag in de berekening. Ik begrijp ook wel dat gratis relatief is). Werkte in 1995 in Frankfurt waar het company policy was dat je vanaf oktober t/m februari of maart met winterbanden reed. Die werden betaald door de firma en lagen bij BMW op zolder. Reed elk weekend heen en weer van Frankfurt naar Amsterdam en heb in de winters echt gemerkt wat het verschil was met winterbanden - zeker met die achterwiel aandrijvers. Sindsdien altijd winterbanden op de leasers gehad.

Overigens, bij ons op de zaak is ABS en winterbanden een verplichting/voorwaarde bij de autokeuze van 'auto's van de zaak'. Driver airbag overigens ook.

05 jan 2009 23:33
Profiel
PorscheForum Rakker
911/964 Carrera II 3.6
Solothurn CH
Bericht 
RS-R schreef:
Weer een misvatting,onder 7 graden Celsius hebben winterbanden zich bewezen superieur te zijn in vergelijking met zomerbanden.

Was jij niet ook degene die vond dat er dan maar geen vrouwen meer moesten autorijden? Of was dat gast?
Laat iedereen het toch lekker zelf bepalen, zeker al die mensen met "hun" leasebak, die moeten al helemaal niet klagen over "de kosten". Baas betaalt wel! En ook niet zeuren over bijtelling... aan het eind van hun leaserit staat er gewoon weer een nieuwe voor ze klaar, terwijl mijn auto met hard werken en tientjes bij elkaar gespaard is! Als het niet verantwoord is, rijd ik niet, maar ik zal toch af en toe het bos hier uit moeten zien te komen en heb geen leasebak die ik geoorloofd in de prak zou kunnen rijden, zonder dat het me heeeel veeeel pijn zou doen.
P.S. er zijn m.i. écht al verplichtingen genoeg in de kl... land!

06 jan 2009 0:00
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Rad911 schreef:
Ook leuk: SUV's die met hun 4-wielaandrijving de besneeuwde bergpas naar het wintersportdorp zonder kettingen nemen.
"Heb toch 4WD"
Bij het eerste stukje afdaling tussendoor zie je ze in de sneeuwwal vliegen.
Remmen gaat natuurlijk bij alle auto's op 4 wielen... en beter met sneeuwkettingen.
Al 3x gezien, blijft een domme onbegrijpelijke actie.

Heb al eens meegemaakt dat een SUV mij tegemoet kwam en dwars begon te gaan. Moest zelf vol in de remmen en vol achteruit om de 964 te redden.

En dan denk je dat hij geleerd had van deze actie, maar bij de bocht verderop vloog hij rechtdoor.

Wat een malloot was dat zeg...

06 jan 2009 0:00
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Turbi schreef:
Laat iedereen het toch lekker zelf bepalen

Zo lang jij rijdt waar anderen niet komen vind ik dat best. Het probleem is dat in het verkeer je meestal wel anderen tegen komt en dat er DUS regels zijn om de veiligheid van een ieder zo goed mogelijk te waarborgen.

En onder die omstandigheden geldt "zelf bepalen" niet meer.

06 jan 2009 0:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Automotive professional
Ede
Bericht 
Nicolò schreef:
henzel schreef:
...als je dit niet kunt betalen moet je fiat panda gaan rijden.

Fijn, we zijn weer op niveau,
Dus als de een niet zo veel geld aan zijn Porsche uit kan of wil geven als de ander, dan is eerstgenoemde eigenlijk geen Porsche waard.
De oplossing natuurlijk om van Porsche weer een exclusief merk te maken!

panda is een heerlijke, goede auto hoor!! :oops:

btw: waneer je winterbanden rijdt, slijten je zomerbanden niet, oftewel (afgezien van eenalige aanschaf badnen/velgen) kost het NIETS meer om op winterbanden te rijden

06 jan 2009 0:06
Profiel WWW Facebook  Twitter 
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Turbi schreef:
RS-R schreef:
Weer een misvatting,onder 7 graden Celsius hebben winterbanden zich bewezen superieur te zijn in vergelijking met zomerbanden.

Was jij niet ook degene die vond dat er dan maar geen vrouwen meer moesten autorijden? Of was dat gast?
Laat iedereen het toch lekker zelf bepalen, zeker al die mensen met "hun" leasebak, die moeten al helemaal niet klagen over "de kosten". Baas betaalt wel! En ook niet zeuren over bijtelling... aan het eind van hun leaserit staat er gewoon weer een nieuwe voor ze klaar, terwijl mijn auto met hard werken en tientjes bij elkaar gespaard is! Als het niet verantwoord is, rijd ik niet, maar ik zal toch af en toe het bos hier uit moeten zien te komen en heb geen leasebak die ik geoorloofd in de prak zou kunnen rijden, zonder dat het me heeeel veeeel pijn zou doen.
P.S. er zijn m.i. écht al verplichtingen genoeg in de kl... land!

Proef wat rancune in deze post.
:wink:

Laatst bijgewerkt door RS-R op 06 jan 2009 0:11, in totaal 1 keer bewerkt.

06 jan 2009 0:09
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
Geen probleem om daar weg te komen, zonder winterbanden, met de terreinwagen :lol: Afbeelding

06 jan 2009 0:10
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911/964 Carrera II 3.6
Solothurn CH
Bericht 
Devils son schreef:
Turbi schreef:
Laat iedereen het toch lekker zelf bepalen

Zo lang jij rijdt waar anderen niet komen vind ik dat best. Het probleem is dat in het verkeer je meestal wel anderen tegen komt en dat er DUS regels zijn om de veiligheid van een ieder zo goed mogelijk te waarborgen.

En onder die omstandigheden geldt "zelf bepalen" niet meer.

Tja, helaas...
Zal ook niet lang meer duren voor ik verhuizen ga...
Moest gewoon ff gal spuwen... kan niet (meer) tegen de betutteling door wie dan ook het allemaal dwingend wil opleggen. Snap dat er jammergenoeg regels moeten zijn om de massa vooral tegen zichzelf te beschermen, net als vroegah... jochies van 18 op een 1000 cc motor.....

06 jan 2009 0:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911/964 Carrera II 3.6
Solothurn CH
Bericht 
Citaat:
Proef wat rancune in deze post. :wink:

Rancune? Nehhh... maar wel wat aversie tegen mensen (misschien ook wel op dit forum aanwezig?) die hun gezonde verstand onder winterse omstandigheden ook "on ice" hebben, zich overgeven aan allehanden moderne techniek onder het mom van "ach ik heb toch abs, 4 wd, een leasebak" en lui die een ander iets dwingend willen opleggen... En op zachte voetjes kan je ook lekker lopen naar je werk ja!

06 jan 2009 0:16
Profiel WWW Facebook 
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
..fluwelen voetjes was het toch?....

06 jan 2009 0:21
Profiel
Bericht 
Turbi schreef:
kan niet (meer) tegen de betutteling door wie dan ook het allemaal dwingend wil opleggen.

Als jij de winterbandendiscussie als grootste voorbeeld daarvan ziet, dan is er nog een hoop waarvan jij niet weet dat je je er aan kan ergeren.

De topper van 2008 was natuurlijk het verbod van de vissenkom van Marianne Thieme. Ondanks dat deze motie het niet haalde heb ik uit dierenliefde meteen gehoor gegeven hieraan. Jammer alleen dat al mijn vissen nog geen half uur hebben kunnen genieten van hun vrijheid...

06 jan 2009 0:23
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
Turbi schreef:
Zal ook niet lang meer duren voor ik verhuizen ga...

Betutteling zul je overal tegenkomen,denk ik! Hier is het ook zo :cry:

06 jan 2009 0:23
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911/964 Carrera II 3.6
Solothurn CH
Bericht 
Lekker visweer is het vandaag hier hè jongens?
Ach, ik had me gewoon niet in een mannendiscussie moeten mengen.
Tnx

06 jan 2009 0:29
Profiel WWW Facebook 
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
gast schreef:
Op het forum bedoel je Jaap :?: :lol:

Nee, ik bedoel dit land van Micky Sarkomouse :roll: :wink:

06 jan 2009 0:32
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 315 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Volgende