Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 21:25

Antwoord op onderwerp  [ 226 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
996Turbo vs 996GT3 - (996 Turbo gekocht !) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 996 TURBO '03 + Maserati 4porte sport gt ex 996C4, 993, boxster, 964
Meerssen (L)
Bericht 
Ik zit er ook over na te denken om mijn 996 turbo te laten chippen beetje zonde om zoveel vermogen extra links te laten liggen :D Bij 9ff.de hebben ze leuke tuningspakketten voor een 996 turbo totwel 680pk en 820nm.. Maar je kunt hem natuurlijk ook laten chippen bij chipmeister ofzo maar ik heb daar niet zoveel vertrouwen in, heb liever een tuner als 9ff of gemballa die alleen met porsches werken...

03 jan 2009 18:48
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
maar dan moet er dus wel een andere versnellingsbak in :wink:

03 jan 2009 19:36
Profiel WWW Facebook 
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Van 420PK naar 680PK dat zal echt niet met alleen chiptuning worden bereikt.

03 jan 2009 19:37
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
9ff heeft prachtige upgrades in de aanbieding... Maar je zal héél wat euries op tafel moeten leggen om aan die 600+ te geraken. Blijven niet veel standaard onderdelen over.
k blijf bij de 420pk, is al moeilijk genoeg die op de baan(of on track) te houden zonder psm ondanks de 4x4.

Jeroen, die converter... het stuk alleen al is iets van een 5000€ hé? Of heb ik het mis?
De upgrade van de remmen heb ik wel interesse in. Is er veel verschil? Zou graag is met je meerijden voor het verschik want tot op heden nog niet gedaan :D :wink: Thx!

03 jan 2009 21:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
PEF schreef:
Zou graag is met je meerijden voor het verschil want tot op heden nog niet gedaan :D :wink: Thx!

stop even over de grens dan pef ik wil ook mee :wink:

03 jan 2009 21:10
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Is een goed idee :wink: Heb wel interesse, en op meeting kan je dat moeilijk doen...

03 jan 2009 21:12
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
jeroenoop schreef:

Maar een 996 turbo poeslief :?: Kan je of U dat mij uitleggen . :?:

Het is geen lastige auto om te rijden. Je moet gewoon enorm provoceren om de auto in overstuur te krijgen. Dat heeft de 964 C4 ook al, maar bij de 996 turbo is dat nog duidelijker. Komt deels ook door de wat vreemde keuze van bandenmaten (voor veel te smal tov achter).

Ik bedoel er dus mee dat de auto gewoon fool-proof is. Het schijnt al minder te worden met gebruik van het X73 pakket (net als dat een goed onderstel bij de 964 C4 het onderstuur er fiks uit kan halen).

Met PSM is het natuurlijk helemaal een mak schaap. Wat, laten we eerlijk zijn, op de openbare weg in 99% van de gevallen ook absoluut een pré is.

03 jan 2009 23:35
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Devils son schreef:
jeroenoop schreef:

Maar een 996 turbo poeslief :?: Kan je of U dat mij uitleggen . :?:

Het is geen lastige auto om te rijden.

Met PSM is het natuurlijk helemaal een mak schaap. Wat, laten we eerlijk zijn, op de openbare weg in 99% van de gevallen ook absoluut een pré is.

Dat vind ik persoonlijk belangrijke info . :!:
Heb 5 jaar een 3.2 als dagelijkse auto gebruikt , en bij ijzel enzo moet je 1 of heel goed kunnen rijden of 2 gek zijn . Heb mijzelf altijd in nr 2 geplaatst .

Voor mij zal het de dagenlijkse auto zijn , dus lijkt een gt3 voor mij af te vallen ,toch :?:

05 jan 2009 22:22
Profiel Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
jeroenoop schreef:
dus lijkt een gt3 voor mij af te vallen ,toch :?:

Als dagelijkse auto is de turbo een "verstandiger" keuze dan de GT3. Maar de GT3 is wel een moderne Porsche, dus minder listig dan een 3.2 Met ijzel is overigens geen enkele auto foolproof.

05 jan 2009 22:35
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
vanmiddag weer effe lkkr rondgehangen in een zilveren 996 tt manmanmanman wat loopt dat ding formidabel 8) 8)

egwel dope shit zo,n ding :D

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

05 jan 2009 23:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
Het "gevaar" van de Turbo schuilt hem wel in het feit dat hij zo ontzettend snel ontzettend hard gaat zonder dat je het echt in de gaten hebt : Bij mijn eerste ritje gaf ik gas om iemand in te halen en ik schoot zo snel naar voren (of hij ging zo langzaam naar rechts) dat ik er alsnog bijna op zat...en nu was ik met 285 al verwent dacht ik :)

06 jan 2009 9:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Papendrecht
Bericht 
Graaf schreef:
PEF schreef:
Zou graag is met je meerijden voor het verschil want tot op heden nog niet gedaan :D :wink: Thx!

stop even over de grens dan pef ik wil ook mee :wink:

Jonges Be my Guest!. Ik moet zeggen dat de GT3 remmen echt een bizar groot verschil zijn en zeker een aanrader.

06 jan 2009 10:00
Profiel
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
Joepie ! Een mini-Turbo meeting :D

Data zijn al ge-pb't !

06 jan 2009 10:07
Profiel
Bericht 
pb mij dan ook even aub bvd dan komt ik ook effe genieten 8)

06 jan 2009 10:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Papendrecht
Bericht 
drknauf schreef:
pb mij dan ook even aub bvd dan komt ik ook effe genieten 8)

tuurlijk mike, je bent ook uitgenodigd, ik pB je asap

06 jan 2009 10:12
Profiel
Bericht 
Newt schreef:
Ik moet zeggen dat de GT3 remmen echt een bizar groot verschil zijn en zeker een aanrader.

Wat heb je exact laten monteren?

06 jan 2009 10:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Papendrecht
Bericht 
Devils son schreef:
Newt schreef:
Ik moet zeggen dat de GT3 remmen echt een bizar groot verschil zijn en zeker een aanrader.

Wat heb je exact laten monteren?

Ik heb de remmen van mijn 996 GT3 RS erop laten zetten. Standaard zit er een 4 piston met 330mm disc op; nu met 6 piston en 350mm. Op de Gt3 Rs zit nu de 997 PCCB rev 2 met 380mm front.

06 jan 2009 11:24
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Graaf; had je nooit een 997S overwogen (circa gelijke prijsklasse)?

06 jan 2009 17:47
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Graaf schreef:

Data zijn al ge-pb't !

Niets gehad hoor :? :wink:

06 jan 2009 19:43
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Newt schreef:
Ik heb de remmen van mijn 996 GT3 RS erop laten zetten. Standaard zit er een 4 piston met 330mm disc op; nu met 6 piston en 350mm.

Voor en achter?

Heb zelf wel een origineel Porsche set gezien met 6 zuigers vóór met ook 350 mm. Achter is denk ik niet interessant om te vervangen.

Citaat:
Op de Gt3 Rs zit nu de 997 PCCB rev 2 met 380mm front.

Duur grapje lijkt me... Schijven zijn al 4500 per stuk... :shock:

06 jan 2009 19:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
PEF schreef:
Graaf schreef:

Data zijn al ge-pb't !

Niets gehad hoor :? :wink:

Ik wil dolgraag ook even komen kijken en vergelijken , om een beter beeld van mijn (voornemens) opvolgster te krijgen .

Devils son schreef
Citaat:
Als dagelijkse auto is de turbo een "verstandiger" keuze dan de GT3. Maar de GT3 is wel een moderne Porsche, dus minder listig dan een 3.2 Met ijzel is overigens geen enkele auto foolproof.

Mijn c2 is de laatste dagen al best nerveus bezig , en nu merk ik dat de (electronische) luxe mij regelmatig ter hulp schiet .
Ook merk ik dat je er op gaat rijden .

gast schreef
Citaat:
maar dat hangt toch (ook) voor een groot deel af van "hoe gek je bent" ( op een GT3 danwelteverstaan

Om eerlijk te zijn vind IK het geluid eh daar krijg ik kippenvel van , achterspoiler is mooi , maar vind ik van een rs mooier . Een turbospoiler vind ik geil . (sorry voor de verwoording) .De turbogaten vind ik geweldig .4wd lLIJKT mij ook helemaal goed .
Ik zie voor mij turbo plus punten , maar ga nu niet twijfelen , want ik heb nog geen cm op een circuit gereden , en dacht dat jij meer circuit km wilde maken dan straat km .
Oh en als ik een witte gt3 tegenkom heb ik een probleem . :!:

07 jan 2009 23:20
Profiel Facebook 
Bericht 
sja wit :roll: :mrgreen: :wink:

08 jan 2009 0:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
:wink:

08 jan 2009 0:48
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Papendrecht
Bericht 
Devils son schreef:
Newt schreef:
Ik heb de remmen van mijn 996 GT3 RS erop laten zetten. Standaard zit er een 4 piston met 330mm disc op; nu met 6 piston en 350mm.

Voor en achter?

Heb zelf wel een origineel Porsche set gezien met 6 zuigers vóór met ook 350 mm. Achter is denk ik niet interessant om te vervangen.

Citaat:
Op de Gt3 Rs zit nu de 997 PCCB rev 2 met 380mm front.

Duur grapje lijkt me... Schijven zijn al 4500 per stuk... :shock:

Achter is wel iets groter, maar heeft niet echt veel meerwaarde. Deze was alleen nieuwer en staat iets mooier (les voller).

Yep PCCB is een dure optie. Ik had deze optie al op de cayman en was daar erg tevreden over. Alleen rev. 1 PCCB (996 mk1 tijdperk) hadden wat problemen. De rev 2 997 is op vele punten verbeterd. Ik wilde dit gewoon ook op mijn GT3 RS hebben, en naast de remcapiciteiten op het circuit staat het ook nog erg lekker.... :D

Mannen; ik heb het verder erg druk gehad deze eerste week van het jaar. Ik pb iedereen het weekend voor onze mini-turbo-meeting in Papendrecht on the River.

08 jan 2009 13:37
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Ben benieuwd :wink: :twisted: 8)

11 jan 2009 0:03
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 226 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende