Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:44

Antwoord op onderwerp  [ 315 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende
Wie rijdt er in de winter met winterbanden? 

Wie rijdt er momenteel met winterbanden?
Poll eindigt op 11 jan 2009 18:34
Ja, ik rijd met winterbanden in de winter 29%  29%  [ 42 ]
Nee, ik rijd niet met winterbanden in de winter 33%  33%  [ 48 ]
Alleen van en naar de wintersport 2%  2%  [ 3 ]
Ja, maar niet onder de Porsche 23%  23%  [ 33 ]
Ik rij helemaal geen Porsche in de winter 13%  13%  [ 18 ]
Totaal aantal stemmen : 144

Wie rijdt er in de winter met winterbanden? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911/964 Carrera II 3.6
Solothurn CH
Bericht 
of, om in de woorden van Sir Jackie Stewart (waar ik dus mijn rijles van heb gehad) te quoten: "Todays racingdrivers are a bunch of whimps!"
Uh huh: vertrouwen op je traction control, abs, 4 wd... DAT bedoel ik als ik zeg dat je je eigen voeten moet kennen onder deze omstandigheden.
Winterbanden of wat dan ook zijn slechts HULP-middelen die bij zouden kunnen dragen aan de verkeersveiligheid. En idd. Als je jezelf nu niet vertrouwd: ga dan niet de weg op, of ga lopen.

06 jan 2009 0:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
Devils son schreef:
Jammer alleen dat al mijn vissen nog geen half uur hebben kunnen genieten van hun vrijheid...

Beetje humor kan hier geen kwaad: er schijnt er één (vis dus) te zijn geweest die het een hele dag volhield, maarr...dat las ik in de Telegraaf :!:

Turbi schreef:
of ga lopen

:roll: :lol: :lol:

06 jan 2009 0:40
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Turbi schreef:
Lekker visweer is het vandaag hier hè jongens?
Ach, ik had me gewoon niet in een mannendiscussie moeten mengen.
Tnx

Ik vind hem juist net lekker op gang komen!!

06 jan 2009 0:41
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Turbi schreef:
Winterbanden of wat dan ook zijn slechts HULP-middelen die bij zouden kunnen dragen aan de verkeersveiligheid.

Ik durf te wedden dat Jackie Steward altijd koos voor banden met de meeste grip voor de specifieke omstandigheden... :wink:

06 jan 2009 0:42
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Winterbanden stoppen gewoon beter met dit weer, heeft niets met je eigen vertrouwen te maken, maar enkel met feiten.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

06 jan 2009 0:44
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Turbi schreef:
Uh huh: vertrouwen op je traction control, abs, 4 wd... DAT bedoel ik als ik zeg dat je je eigen voeten moet kennen onder deze omstandigheden.
Winterbanden of wat dan ook zijn slechts HULP-middelen die bij zouden kunnen dragen aan de verkeersveiligheid. En idd. Als je jezelf nu niet vertrouwd: ga dan niet de weg op, of ga lopen.

Waarom allemaal niet terug trommeltjes op de wagen zetten, stopt ook en is goedkoper in onderhoud. :roll:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

06 jan 2009 0:46
Profiel WWW
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
Laat het nu niet in een Turbi bashing topic veranderen boys,nergens voor nodig :flower:

06 jan 2009 0:51
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911/964 Carrera II 3.6
Solothurn CH
Bericht 
Niemand wat beters te doen dan op alle tijdstippen van de (werk-) dag discussies aan te gaan op een forum? Zzzzzzzz

06 jan 2009 0:51
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Turbi schreef:
Niemand wat beters te doen dan op alle tijdstippen van de (werk-) dag discussies aan te gaan op een forum? Zzzzzzzz

Geweldig argument voor iemand die meedoet in de discussie... :roll:

06 jan 2009 0:52
Profiel
PorscheForum Rakker
911/964 Carrera II 3.6
Solothurn CH
Bericht 
Citaat:
Ik durf te wedden dat Jackie Steward altijd koos voor banden met de meeste grip voor de specifieke omstandigheden... :wink:

Aha! Ken je hem ook? Tja... me is blond huh!

06 jan 2009 0:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911/964 Carrera II 3.6
Solothurn CH
Bericht 
Devils son schreef:
Turbi schreef:

Geweldig argument voor iemand die meedoet in de discussie... :roll:

Nee ik zit de boel ff wat op te fokken, da's alles

06 jan 2009 0:54
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Turbi schreef:
Nee ik zit de boel ff wat op te fokken, da's alles

O, ok.

06 jan 2009 0:56
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Goed, alles is nu wel gezegd toch? Weer over op de orde van de dag: wordt het glad morgenvroeg? :mrgreen:

06 jan 2009 1:04
Profiel
Bericht 
MS964 schreef:
Goed, alles is nu wel gezegd toch? Weer over op de orde van de dag: wordt het glad morgenvroeg? :mrgreen:

Het schijnt iig vrij frisjes te worden.

06 jan 2009 1:05
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
zeg, ik overweeg toch winterbanden op de P, wat denken jullie, zinvol? :mrgreen:

06 jan 2009 8:42
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Op huisbezoek? :lol:

06 jan 2009 9:41
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Als ik het topic nog eens doorlees dan lijkt me wel duidelijk waarom een aantal mensen geen winterbanden monteert. Als je dat doet dan schijn je namelijk je gezond verstand juist te verliezen (als je dat wel had) en zonder verder na te denken, volledig vertrouwende op de grip van die banden als een bezetene te gaan rijden :shock: :? . Als je er niet van overtuigt bent dat jou dat niet zal overkomen, dan wil je dat natuurlijk voorkomen en in ieder geval ook niet met die groep worden geassocieerd. Emotie boven ratio dus :mrgreen: en helaas ten koste van de veiligheid (ook) van andere weggebruikers :cry: .

06 jan 2009 11:00
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
wat een discussie zeg.......haast ouderwets :lol:

Oke mijn mening...

Winterbanden toppie toppie, heb ervaring, maarrrrrrrrrrrrrr diegene die vinden dat ze het niet nodig hebben moeten ze zelf weten, hoop voor ze dat het goed blijft gaan, zelf hou ik van de zekerheid.

Wat ik mis, en daar kan ik me boos over maken, is dat veel ongelukken vaak worden veroorzaakt door anderen..

Als je vrouw of kind oversteekt is het altijd een ander die ze dood zal rijden, niet zijzelf.

Dus als die kloothommel het zonodig vond om te bezuinigen op winterbanden, en omdat ie een zeer hoge dunk heeft van zijn eigen rij capaciteiten (oja hoe was Rob Slotemaker ook al weer om het leven gekomen ?) en hij doet mijn gezin wat aan, dan heeft ie een probleem........de rest van zijn leven pap eten door een rietje is geen pretje, en vragen aan de zuster of ze de tenalady wil verschonen.

Als ik langs de weg sta en er komt een rouwstoet voorbij met een genoemde kloothommel die zichzelf zo verschrikkelijk goed vond autorijden, dan zal ik inderdaad mijn hoed even afzetten en stil staan bij het volgende:

Jeetje de spruitjes zijn weer duur dit jaar.........oftewel ut doet mij geen reet dat ie zich te barsten heeft gereden.

06 jan 2009 11:22
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Paul Broere schreef:
btw: waneer je winterbanden rijdt, slijten je zomerbanden niet, oftewel (afgezien van eenalige aanschaf badnen/velgen) kost het NIETS meer om op winterbanden te rijden

Alles is relatief: als je niet genoeg rijdt om je winterbanden binnen ongeveer vier jaar op te rijden (NB bij winterbanden is dit 4 mm restprofiel!) kun je ze beter alsnog vervangen en kost het in verhouding meer. De rubbercompound is dan zo hard geworden dat de voordelen van winterbanden grotendeels teniet gedaan worden.

Dit geldt -in mindere mate en met een iets grotere tijdsmarge- ook voor zomerbanden, trouwens. Verkeerd opslaan zorgt er dan ook nog voor dat de banden sneller uitdrogen en droogtescheurtjes gaan vertonen.

Ik zeg niet dat je daarom geen winterbanden moet aanschaffen, maar voor een eerlijke kostenanalyse moet je het wel meenemen.

06 jan 2009 12:06
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Inderdaad alles meenemen.

10 cm stilstaan voor de wagen die net voor jou geslipt is stilstaan, of er net op :wink:

Je bent maar een stuk van het verkeer, wat wil zeggen dat je maar een fractie van wat er gebeurt op de baan in eigen handen hebt, als er dan een type band is dat in winter en herftsomstandigheden (overvloedige regenval, vallen van de bladeren enz.) merkelijk beter is, dan twijfel ik niet.

Ik heb namelijk niet de pretentie om mij als perfect te verklaren. Ik ben niet altijd 100% geconcentreerd en op zulke momenten vind ik het prettig dat ik ABS, ESP, winterbanden en al die rotzooi heb.

Daar komt nog bij dat ik regelmatig in Duitsland rij en ik geen zin heb om mijn wagen op een depanage wagen te laten repatriëren omdat ik zo dom ben geweest om niet de juiste banden op mijn wagen te plaatsen.

06 jan 2009 12:29
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Vaals
Bericht 
Ben wel een beetje verbaasd over de uitslag van de enquete : relatief weinig mensen gebruiken dus winterbanden op hun Porsche :(

Deze week is wel weer eens (over)duidelijk geworden hoe belangrijk winterbanden zijn.

Gisteren heb ik de auto maar ergens op een parkeerplaats laten staan want er stond gewoonweg te veel file en aangezien ik nog maar 3 km van mijn werkplek verwijderd was heb ik de rest van de weg lopend afgelegd.
Tijdens de wandeling liep ik langs de file en zag ik een S2000 met mooie 18 inch velgen op (natuurlijk) zomerbandjes. De man moest alle zeilen bijzetten om niet al (weg)slippend telkens op te trekken.........wat hem dus niet lukte.
Een collega van mij in z'n Corsa met 17 inch en ContiSportContact zomerbandjes kwam al glijdend zijn garage uit en heeft de auto amper nog terug geparkeerd gekregen om daarna maar met de trein naar het werk te komen.

Op onze auto's zitten in de winter ALTIJD winterbanden. Onnodig te motiveren lijkt mij (naast het feit dat wij bijna dagelijks in Duitsland rijden).

Als je met zomerbanden op je Porsche in winterse omstandigheden gaat rijden vind ik dat persoonlijk buitengewoon onverstandig, je bent een gevaar voor anderen (en degene die denkt dat ie "wel een goede rijder" is onderschat de mogelijke gevolgen).

06 jan 2009 16:42
Profiel
Bericht 
Heb net winterbanden gehuurd voor de Dodge voor mijn vakantie naar Oostenrijk!
185 euro incl sneeuwkettingen en montage en demontage voor 10 dagen! :D

06 jan 2009 16:52
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Ik doe niet aan eindeloos herhalen van een standpunt.

Wel enkele feiten over de enkele keren genoemde 'verplichting' in het buitenland.

Duitsland
Winterbanden
De verkeersregels schrijven voor dat auto’s voorzien moeten zijn van banden die geschikt zijn voor de weersomstandigheden. In winterse omstandigheden moeten auto’s beschikken over een winteruitrusting. Er staat geen vaste periode voor, het weer kan zeker in de bergen ook buiten de wintermaanden voor verrassingen zorgen.
De boete voor het rijden op ongeschikte banden is € 20; in geval van gevaarzetting of hinder is de boete € 40 en 1 strafpunt. Naast een boete kan het niet gebruiken van winterbanden leiden tot (mede) aansprakelijkheid voor ongevallen

Oostenrijk
Winterbanden
Tussen 1 november en 15 april is het verplicht bij winterse omstandigheden op alle autowielen winterbanden te voeren of sneeuwkettingen op de aandrijfwielen (mag ook gecombineerd). Sneeuwkettingen mogen slechts worden gevoerd als het geen schade aan het wegdek kan toebrengen. Dan moet de gehele weg met sneeuw of ijzel zijn bedekt. Het niet gebruiken van winterbanden of sneeuwkettingen kan van invloed zijn op aansprakelijkheid voor ongevallen en leiden tot strafrechtelijke vervolging.

(bron: ANWB)

06 jan 2009 17:11
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Bericht 
Joannes schreef:
...Tijdens de wandeling liep ik langs de file en zag ik een S2000 met mooie 18 inch velgen op (natuurlijk) zomerbandjes. De man moest alle zeilen bijzetten om niet al (weg)slippend telkens op te trekken.........wat hem dus niet lukte....

Een S2000 is dan ook wel een notoir trickie bakkie. Met dit weer kan je mooi een ongekookt ei tussen je schoen en gaspedaal heel proberen te houden.
Ook als je dat lukt eindig je zeer waarschijnlijk nog in het kleinste slootje. 8)

NB.
P. staat in de garage met de kachel op 10-12 graden.
DD op winterbanden van 10 t/m 03. Altijd blij als de PS2tjes er weer op kunnen; maar wel beter als het koud wordt.

06 jan 2009 18:54
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Joannes schreef:
Deze week is wel weer eens (over)duidelijk geworden hoe belangrijk winterbanden zijn.

5 januari 2009 te Den Haag
Afbeelding

Paul van Engelen schreef:
Oostenrijk & Winterbanden

(bron: ANWB)

Goh, dat je daarvoor bij de ANWB moest informeren :roll: :cheesy:

06 jan 2009 19:06
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 315 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende