Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 11:35

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 99  Volgende
Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
Gelukkig kan je nog wel op bijna elk uur van de dag stoned of dronken worden!

04 jan 2009 0:11
Profiel
Timeless
Bericht 
8)

04 jan 2009 0:14
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
amandus schreef:
Gister bankrekening proberen te openen , niet gelukt . Te triest voor woorden:

Rabo: alleen op afspraak
SNS : alleen via internet
ING : duurt 2 weken en alleen op afspraak
ABN : Rijbewijs en Paspoort niet genoeg , moest gasrekening meenemen om te laten zien waar ik woon.

Niet vreemd dat banken problemen hebben en nog gaan krijgen ,

Te triest voor woorden ...

Ik sluit niet iedere dag een bankekening af, maar als dit waar is ben ik toch wel een beetje blij.
Vroeger (nog niet eens zo lang geleden) kon iedere ....(en) zomaar vanalles afsluiten, ook mensen die duistere bedoelingen hebben of hadden ....
En ik kan dan weer voor miskleunen van banken, verzekeringsmaatschappijen, telecommaatschappijen, postorderbedrijven, hypotheekverstrekkers, enz opdraaien
Een beetje controle kan geen kwaad :roll:
En ja de goeden moeten weer onder de kwade lijden :twisted:

04 jan 2009 0:23
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Daar heb je wel een punt...

04 jan 2009 0:35
Profiel
Bericht 
Ik heb een spaarrekening lopen bij de SNS. Ik probeer al een maand of 2 een bedrag van deze rekening af te halen. Dat gaat dus niet want zij zijn dezstijds vergeten er een tegenrekening aan te koppelen. Via de helpdesk van internet dit probleem voorgelegd. Zij konden het niet oplossen, ik moet naar de bank. Lukt mij niet ivm mijn werktijden. Dus maar het 0900 nummer gebeld. Alles zou in orde komen, het was regeld, ik kon geld opnemen. Niente nada dus ... Nógmaals gebeld: ik kreeg een formulier toegestuurd welke ik moest invullen (tegenrekening had ik al voor oa mijn hypotheek, was slechts een kwestie van de ene rekening aan de andere koppelen) en 2 maal ondertekenen. Dat is ook al weer een week of 2 geleden en nog steeds kan ik geen geld opnemen. Zal ook wel vertraagd zijn ivm de feestdagen. Ik ben benieuwd wanneer het in orde is. De service bij de banken is ver te zoeken!

By the way, meneer Marc: nice ass ... :mrgreen:

04 jan 2009 1:02
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Service als gewone klant is bij banken hedentendage petje. En het personeel in een gemiddeld bankfiliaal is om te janken. Vroeger (lees: 10 jaar geleden) had ik een rechtstreeks nummer van een dame van een jaar of 50 die dingen gewoon regelde. Als je dan iets wilde had je het de volgende dag in de bus met een papiertje op de plek waar je moet tekenen. Vervlogen tijden...

04 jan 2009 1:37
Profiel
Bericht 
Klopt. Mijn oma die bijna 2 jaar geleden is overleden (91) kon niet eens meer geld van de rekening halen. Ze begreep de pinautomaat wel, maar kon de pincode niet onthouden en in het dorp had de bank geen balie-functie meer. Ze woonde in een tehuis voor mensen uit Nederlands-Indië. Ik bezocht haar elke week, zodat ik dit soort zaakjes voor haar kon regelen.

De bank was 200 meter van het tehuis verwijderd, toen er papieren getekend moesten worden, weigerde het bankpersoneel naar het tehuis te komen. Mijn oma had inmiddels een hersenbloeding gehad en kon alleen nog maar in bed liggen. Het bankpersoneel eiste dat ik dan maar met mijn oma in het bed naar de bank moest komen. Ik heb direct àl mijn rekeningen bij de Rabobank opgezegd!!!

Via de ABN heb ik ook een persoon van wie ik een rechtstreeks nummer heb, omdat ik daar "Prefered Banking' heb. Dat is inderdaad prettig, zij regelt alles voor me!

Internet bankieren van de SNS Bank is enorm onoverzichtelijk, omslachtig en klantonvriendelijk. Bij de ABN is dit echt heel goed!

04 jan 2009 1:47
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Ja Lydia service ...

Waar is de tijd gebleven van het spaarbankboekje en op maandagochtend voor een gulden per zegeltje plakken tot je kaart vol was.
Eën kaart was 20 gulden waard en mocht ik zelf storten op mijn boekje bij de Spaarbank waar het personeel mijn vader, moeder en mij kenden ...

Ach ja ik word oud of ouderwets :roll:

04 jan 2009 1:55
Profiel
Bericht 
Ik had zelfs nog een spaarvarken van de bank. En maar sparen tot die vol was. Bij de bank mocht je hem dan zélf kapot slaan!

Geld is niet meer tastbaar. Het zijn slechts cijfer op het papier. Of op je beeldscherm ...

04 jan 2009 2:01
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Idem hier, alhoewel het geen spaarvarken was maar een rond ijzeren ding. En dan idd naar de bank, sleutel erin, en hoeveel zou erin zitten? :shock: :lol: Nostalgie...En mijn oma spaarde voor mij met een piekenpijp, kennen we die nog?

04 jan 2009 11:20
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Een vroegere vriendin van me werkte toen bij een bank en ging alle lagere scholen langs om het spaargeld van de kinderen (ik geloof maandelijks) op te halen. Die service kennen we helaas niet meer.

04 jan 2009 11:25
Profiel WWW
Bericht 
Wat dacht je van schoolmelk? Van die piramide-vormige pakjes! Zouden ze weer eens in moeten voeren!

Mijn meiden hebben beiden zo'n Euro-buis. Hebben deze goed kunnen vullen nadat ze bij hun krantenwijk met kaartjes rond zijn gegaan!

04 jan 2009 11:31
Timeless
Bericht 
Ik moet betalen voor schoolmelk , 14 euro per kwartaal volgens mij ..

@ P-911, gedeeltelijk met je eens dat een gezonde controle moet plaats vinden , echter om deze zeer slecht en onwelwillend te communiceren is niet ok . Als je een half uur moet wachten voor het invullen van papieren ook prima , maar als je wordt medegedeeld dat een rijbewijs en paspoort niet voldoende is slaat men door , nog maar niet te spreken over het feit dat geen bankketen binnen een half met alle goede paparassen van dien je wilt helpen aan bankrekening .

04 jan 2009 12:26
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Lydia schreef:
Wat dacht je van schoolmelk? Van die piramide-vormige pakjes! Zouden ze weer eens in moeten voeren!

Mijn meiden hebben beiden zo'n Euro-buis. Hebben deze goed kunnen vullen nadat ze bij hun krantenwijk met kaartjes rond zijn gegaan!

ja en die kleine rechthoekige pakjes melk met de verhalen van Hannibal :roll: erop, in ieder ontdekte hij iets :lol:

@ Amandus, als je dat zo vertel moet ik iedere keer bij dit soort verhalen aan de Paarse Krokodil denken. Wat dat betreft heb je gelijk.

Maar volgens mij dwalen we weer eens een beetje af :oops:

04 jan 2009 15:19
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
amandus schreef:
Gister bankrekening proberen te openen , niet gelukt . Te triest voor woorden:
ABN : Rijbewijs en Paspoort niet genoeg , moest gasrekening meenemen om te laten zien waar ik woon.

Ik heb 8 jaar geleden, zonder problemen bij ABNAMRO een rekening kunnen openen! Alleen met paspoort,terwijl ik niet in Ned.woon!

04 jan 2009 15:33
Profiel Facebook 
Timeless
Bericht 
Veel veranderd dus in 8 jaar , ik was het ook zo gewend :roll:

04 jan 2009 16:48
Profiel
Bericht 
P-911 schreef:
@ Amandus, als je dat zo vertel moet ik iedere keer bij dit soort verhalen aan de Paarse Krokodil denken. Wat dat betreft heb je gelijk.

En aan die Australische man die een brief schreef naar zijn regering over gegevens die je elke keer weer moet opgeven als je een paspoort of rijbewijs wil verlengen of vernieuwen of je belasting moet opgeven... enz!

Fantastische brief! Staat ergen in het grappen topic deel 1...

05 jan 2009 11:56
Profiel
PorscheForum Rakker
997 mk2 cabrio
veluwe
Bericht 
iets van 80 tot 90 % van de dollars bestaan niet als bankbiljet , alleen fictief ....... Dat zouden ze hier ook wel willen... Maar ja als je dan geen bankrekening meer mag openen.

05 jan 2009 23:39
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Hoe bedoel je die 80 to 90%?

06 jan 2009 0:00
Profiel
PorscheForum Rakker
997 mk2 cabrio
veluwe
Bericht 
Die 10 tot 20 % zijn gedrukt in biljetten en de rest bestaat alleen als giraal geld. De banken onderling maken dat naar elkaar over maar er gaat echt geen geld wagen achteraan.
http://www.informatieve-links.nl/giraal-geld.html

06 jan 2009 22:05
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
AZ supporters?

06 jan 2009 22:41
Profiel
Timeless
Bericht 
Ijslandse spaarders heer gast :wink:

06 jan 2009 22:45
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
sir marco schreef:
Die 10 tot 20 % zijn gedrukt in biljetten en de rest bestaat alleen als giraal geld. De banken onderling maken dat naar elkaar over maar er gaat echt geen geld wagen achteraan.
http://www.informatieve-links.nl/giraal-geld.html

Er is voor ca. 704 miljard aan cash (biljetten en munten) in omloop. (zie: ECB site). Als we de totale geldhoeveelheid even op de zgn. M3 zetten, te weten 7.393 miljard dan is iets minder dan dan 10% van de totale geldhoeveelheid cash in Euroland.

Voor de US kan ik de exacte data niet zo gauw vinden maar het zal iets van 1000 miljard cash zijn (zie: klik). De US publiceert de M3 niet (dan kan nl. iedereen zien hoe slecht het gaat) maar de M2 is 7.935 miljard (klik). Ergo: procent of 12% van de totale geldhoeveelheid in dollars is cash. (Sterker: M3>M2 dus van M3 zal het een lager percentage zijn).....

06 jan 2009 22:48
Profiel
Timeless
Bericht 
Koeterwaals voor mij ...I lost it :roll:

06 jan 2009 22:49
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
gast schreef:
Rijst bij mij de vraag; wie begint nu aan zo iets?

Marcel, de enige die ik kan bedenken is Scheringa zelf ( en mss Zalm)

06 jan 2009 22:53
Profiel WWW
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 99  Volgende