Auteur |
Bericht |
Wimpie77
|
Wel bespaart op de bestuurders airbag!
_________________________________________ * * *
|
06 jan 2009 19:08 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Is toch relatief, meer dan 50% van de deelnemers hebben winterbanden. Tel daar dan nog even de mensen bij die hun Porsche niet gebruiken met deze weersomstandigheden en geen DD hebben.
Op mijn Porsche's en andere vrijetijdsvoertuigen heb ik ook geen winterbanden, voor de simpele reden dat gezien er op de DD winterbanden liggen, ik de andere wagens niet neem met slechte weersomstandigheden.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
06 jan 2009 20:13 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
06 jan 2009 20:23 |
|
|
paere
964 c2 cabrio marine blauw en 996 4S seal graugenemuiden
|
P staat in de winterstalling dus zomerbanden
DD winterbanden
Touareg van TOTMBO ook winterbanden
_________________________________________ never drive faster than your angels can fly
|
06 jan 2009 20:31 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Men weet niets, maar men koketteert daarmee, totdat het eruitziet alsof men een grote geheime kennis bezit.
Canetti
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
06 jan 2009 21:29 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Inderdaad (buiten het feit dat het bij mij in enkelvoud is)
Tot vorige winter wel winterbanden onder de P gehad omdat er meer mee werd gereden dan de daily. Met een leukere daily (op winterbanden) staat de Porsche meer stil en wordt er dus met winterse omstandigheden niet gereden. De winterbanden gaan er alleen nog onder voor andere leuke ritjes wanneer grip niet te veel gewenst is
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
06 jan 2009 21:41 |
|
|
sportwagon
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]Twenthe
|
Op de 325i winterbanden (wel 18" - koste wat moeite leaseplan te overtuigen van de noodzaak ).
Op de Porsche -in het verleden- geen winterbanden.
Op de 118i van vriendin ook geen winterbanden. Wel ieder jaar de neiging ze toch te kopen.
|
06 jan 2009 21:47 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Ik overweeg komende lente zomerbanden aan te schaffen. Is dit zinvol? Tot nu toe gaat het prima, ook bij regen. Wat zouden jullie doen?
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
06 jan 2009 21:55 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ik zou het niet doen. In dit koude kikkerlandje heb je er niks aan en zolang je met een fluwelen voetje rijdt slijten ze ook niet zo hard bij hogere temperaturen
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
06 jan 2009 22:11 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Heb je eigenlijk voor fietsen (mijn DD) ook winterbanden
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
06 jan 2009 22:15 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
06 jan 2009 22:16 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ik zal de laatste zijn die dat bestrijd Paul. Als ik ergens geen risico's mee wil lopen is het de banden. Vandaar ook dat ik graag mijn ervaring over het verschil tussen zomer en winterbanden hier heb neergeschreven. Vroeger was ik er ook wat laconiek onder maar ik neem daarin geen risico meer. Daar kan geen fluwelen voetje tegenop.
Inmiddels al wat pagina's terug
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
06 jan 2009 22:22 |
|
|
henzel
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
|
mischien rijden er wel mensen rond die denken dat het zomer is.
dit gaat nergens meer over
_________________________________________ voor scooter of oldtimer onderdelen www.bikescooterparts.com
|
06 jan 2009 22:39 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Ik rijd met winterbanden aangezien ik 3x per week de grens over ga (mijn vriendin woont in Duitsland) en ik voel me een stukje veiliger .
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
06 jan 2009 22:42 |
|
|
Reñger
911 3.2 Targa 1987Oosterhout (NB)
|
Maarten, yep:
_________________________________________ PF rakkertjes fietsje nodig? http://www.byxx.nl Grote PF rakkers ook? http://www.bigbyxx.nl
|
06 jan 2009 22:42 |
|
|
amandus
Timeless
|
Heb ze er net afgehaald gaat dooien
_________________________________________ Timeless objects
|
06 jan 2009 22:44 |
|
|
Turbi
911/964 Carrera II 3.6Solothurn CH
|
Hèhè, gaan we eindelijk ons gezond verstand gebruiken? Weten wat je bij je hebt, niet eerst chippen tot 700 pk en je dan afvragen waarom je banden niet zo lekker remmen met maat 44 op het gas...
_________________________________________ Reality is only for those who lack imagination
|
06 jan 2009 22:48 |
|
|
Jort
Groningen
|
De ANWB noemt ze anders doodleuk zomerbanden. Ze schreven in een test tussen de winterband, 4-seizoenenband en zomerband recent nog:
De "echte" all seasonbanden liggen doorgaans niet standaard onder onze bolides.
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 07 jan 2009 0:25, in totaal 1 keer bewerkt.
|
06 jan 2009 22:52 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Turbi, het gaat hier niet om kunnen remmen of gas geven. Het gaat erom dat een winterband wel degelijk een heel ander karakter heeft. Voorheen leek het verschil zomer/winterband me niet zo groot tot ik het zelf aan den lijve heb ondervonden. En daarom mijn opmerking, het verschil wat tussen die banden zit los je met een fluwelen voetje niet op.
Daarnaast heb ik altijd zeer zorgvuldig de banden onder mijn autos gekozen passend bij het vermogen en gewicht van de auto. Ik weet uit ervaring hoe belangrijk die paar vierkante cm contact met de weg zijn.
|
06 jan 2009 22:53 |
|
|
maarten-944
2x944 na 1x 944 S2Zwiep
|
Goed heb me net ff met een rotgang door dit draadje gespit, vergeef me als ik ergens iets heb gemist.
Wat mij betreft is het verplichten van winterbanden onzin.
Als je mensen verplicht winterbanden aan te schaffen moet je ook restricties stellen aan de breedte van de banden en andere zaken die de remweg beinvloeden.
Tevens zou je dan alle autofabrikanten moeten verplichten om een zo goed mogelijk remsysteem op alle nieuwe auto's te monteren ook als de auto daardoor 3x zo duur wordt.
Het argument dat het rijden op winterbanden niet duurder is als op zomerbanden want: die slijten dan niet:?:
Ik vreet me met de lunchpauze ook helemaal vol met kaviaar ipv een boterhammetje, want eten moet ik toch
btw. ik zit er zelf wel over te twijfelen om ondanks mijn schamele 3000km per jaar waarvan het overgrote deel in de zomerperiode een setje winterbanden op mijn andere set velgen te laten monteren maar ik houd die keuze graag aan mijzelf.
@devilsson en gast: wisten jullie dat onder de genen die een rijvaardigheids/slipcursus hebben gevolgd het aantal ongevallen met 25% toeneemt
_________________________________________ FAST CARS
FAST BIKES
FAST FOOD
|
06 jan 2009 23:38 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Komisch Niet alleen de ANWB doet dat, maar ook bijvoorbeeld: Continental (onder heel veel Porsche's gemonteerd)Pirelli:lol:
Ik wilde er niet over beginnen, maar nu je daar zelf de opening voor geeft kom ik wel (bijna) in de verleiding .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
07 jan 2009 10:13 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Geinig. Had ze vanmorgen goed kunnen gebruiken. Het was nogal glad...
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
07 jan 2009 11:01 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Ooit vernomen dat jij in het buitenland met "slicks" ipv. zomerbanden bent aangehouden en niet meer mocht verder rijden??
Waarheid of borrelpraat?
|
07 jan 2009 14:07 |
|
|
Wimpie77
|
Woehaaa!!! Ik ga in mijn lounchestoel zitten en genieten!
_________________________________________ * * *
|
07 jan 2009 14:17 |
|
|
Paul II
|
Moet je aan ppp vragen, die lijkt ook daarvan alles te weten:
|
07 jan 2009 14:30 |
|
|