Auteur |
Bericht |
LoP911
993 Carrera 4Krimpen aan den IJssel
|
Aanschaf nieuwe 997, maar geen S?
Wat is jullie mening?
Ik ben serieus van plan mijn 993 C4 in te ruilen en een nieuwe 997 met PDK-bak te kopen. Niet zoveel opties verder, maar wel navi, tel, volleder, sportstoelen.
Nu ben ik maar een arm vrouwtje dus een Carrera 4S kan er niet vanaf. Een 2S eigenlijk ook niet. Alleen zie ik dat bijna iedereen een 'S' model heeft. Zou een 'gewone' geen goede koop zijn?
345 pk lijkt me echt genoeg. De auto gaat dagelijks en in de file gebruikt worden, dus geen weekendracer, vandaar ook de PDK (rijdt heerlijk!).
|
07 jan 2009 17:57 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ik zou me er niet in schamen, heb ook wel een paar reviews gelezen waar de non-S agiler werd gevonden dan de S
heb zelf geen vergelijkende ervaring, maar een miskoop kan je er niet aan doen lijkt me
_________________________________________ Got coffee?
|
07 jan 2009 18:00 |
|
|
Graaf
NB
|
Zou heel erg goed de (jong) gebruikte markt bekijken, ik ben er heel erg veel tegen gekomen met zeer lage prijzen (tov nieuw dan)
|
07 jan 2009 18:10 |
|
|
Yoda
964 C2C (1991) Oak GreenNoordwijk ZH
|
Ik zou de 993 C4 prive verkopen en de 20%+ korting op een nieuwe pakken. Kan je waarschijnlijk de S rijden voor de prijs van een niet-S.
_________________________________________ "Do or do not... there is no try."
|
07 jan 2009 18:18 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
iemand de prijzen in zijn hoofd?
_________________________________________ oud is beter
|
07 jan 2009 18:19 |
|
|
amandus
Timeless
|
Staat een mooie 997S grijs bij PCG , mijn ex auto . Kan ik je aanraden op de banden na , die zijn op . Als je nieuw koopt en de pecunia laat het toe gaan voor S met PDK . Werkelijk fantastisch
_________________________________________ Timeless objects
|
07 jan 2009 18:29 |
|
|
Yoda
964 C2C (1991) Oak GreenNoordwijk ZH
|
jouw ex heeft toch geen PDK..
_________________________________________ "Do or do not... there is no try."
|
07 jan 2009 18:34 |
|
|
BartCCC
Valkenburg aan de Geul (Lb)
|
De arme oude vrouwtjes die ik ken kampen toch met een andere keuze dan te moeten kiezen tussen een gloednieuwe 911 ja of nee
Persoonlijk zou ik de 993 ook eerst proberen particulier te verkopen en dan een jong gebruikte, eventueel rijker aangekleedde, 997 (s) aan te schaffen. Van de kop die er net af is + de meerwaarde die je terug krijgt bij particuliere verkoop heb je een aantal mooie opties erbij, of als je met minder opties genoegen neemt een leuke cent om terug in je broekzak te steken.
_________________________________________ http://www.customcarcleaning.nl
|
07 jan 2009 18:37 |
|
|
Henk
PF # 136
|
korting lijkt me rijkelijk overdreven.....
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
07 jan 2009 18:42 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Arm vrouwtje...Inderdaad tobben met zo'n niet S-gebakkie. Ga 's met allebei rijden voor het verschil zou ik zeggen.
|
07 jan 2009 19:16 |
|
|
Stijn van Kooten
|
|
07 jan 2009 19:51 |
|
|
Yoda
964 C2C (1991) Oak GreenNoordwijk ZH
|
Dank je, Stijn.
Er zijn zelfs nog betere deals te maken. De fabriek staat stil, dus de uitverkoop kan los.
_________________________________________ "Do or do not... there is no try."
|
07 jan 2009 20:06 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
allemaal rond een ton dus. bedankt stijn.
_________________________________________ oud is beter
|
07 jan 2009 20:08 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
ex. BPM(!)
|
07 jan 2009 20:49 |
|
|
Graaf
NB
|
hier staan er wel een paar (in ieder geval de laatste keer dat ik er winkelde) : www.avsmiddelharnis.nl
|
07 jan 2009 21:35 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
iedereen komt met 2e hansjes aanzetten, maar als ze nu gewoon een nieuwe wil...
dan blijft de vraag of een Carrera een slechte keuze is?
_________________________________________ Got coffee?
|
07 jan 2009 21:38 |
|
|
Graaf
NB
|
dan is het antwoord dus, als je tussen de regels door kan lezen, JA
|
07 jan 2009 21:44 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Denk het niet, immers, dan zou ie totaal niet verkocht worden nietwaar...
Echter, weet niet of het zo nog steeds is, maar "vroeger" was het ook wel interessant om voor de opties een S te nemen toch? Als je een aantal opties nam op een "normale", kwam je al bij de "S" in de buurt qua prijs toch? (hoef me hier gelukkig niet druk over te maken, dat terzijde )
(edit: net even gekeken, 15k verschil in basisprijs, maar hoe zit dat met de uitrustingen?)
Laatst bijgewerkt door Pascal op 07 jan 2009 21:51, in totaal 1 keer bewerkt.
|
07 jan 2009 21:49 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Aanschaf nieuwe 997, maar geen S?
Inderdaad: over een nieuwe dus. Een 'gewone' 997 zal beslist geen afzien zijn
Hier argumenten voor een S: duidelijk meer vermogen (+ 40 t.o.v. 345 pk), PASM met 10 mm verlaging (en dat 'sportonderstel' is leuk als je ook op circuits rijdt), mooier stuur met ronde hart ipv driehoekig, klokken met alu-kleurige wijzerplaten - maar wij hebben de zwarte wijzerplaten van de niet-S gekozen -, interieur delen in fraaiere aluminium look, duidelijk flitsender dubbele uitlaten, mooiere en 19" velgen.
Vrijwel al deze verschillen tussen niet-S en S - uitgezonderd motorvermogen, want niet leverbaar - had ik anders toch wel willen kopen.
Realiseer me dat ik 'de optie lijst' hier in woorden weergeef, maar dit zijn mijn argumenten.
Bedenk me ook dat ALS mijn vrouw alleen zo'n Porsche zou bestellen ze waarschijnlijk ook jouw keuze zou maken
Voor wat betreft de prijzen: het overgrote deel van de 15.000 Euro die Pascal vermeldt komen door het motorvermogen. Bij de vorige S betaalde je iets van 18.000 € voor 26 pk meer, dus dan is dit een koopje Het duurste lijkt me daarna PASM: iets van 2000 Euro meerprijs.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
07 jan 2009 21:50 |
|
|
Stijn van Kooten
|
maar di 4s die ik plaatste bijvoorbeeld
95 k + 35 k extra kosten ofzo? dat is dan 130 k, maar dan heeft ze wel de 4s die ze wou
|
07 jan 2009 22:48 |
|
|
LoP911
993 Carrera 4Krimpen aan den IJssel
|
Jongens, allemaal hartelijk dank voor de meningen!
Wie zei trouwens dat ik een OUD vrouwtje was?
Een jong gebruikte kan een optie zijn, maar daar hangen dan weer allerlei beperkingen aan:
-het moet geen zwarte zijn
-interieur moet juist wel zwart zijn
-het moet een marge-auto/EDIT: BTW auto/ zijn, want wordt zakelijk gekocht
-ik ruil niet alleen de P993 in maar ook een SUV. Dat beperkt de mogelijkheden aanzienlijk
-ik wil geen gezeur met garantie enzo, als je een auto uit Duitsland haalt?
Deze grijze van PCG vind ik wel interessant voor een gebruikte.
Over de opties en verschillen:
Het surplus aan vermogen zegt met niet zoveel, vooral niet als dat hoog in het toerenbereik zit. Wel dat de S meer koppel heeft, onder meer omdat het een 3.8 motor is en geen 3.6.
Mooiere uitlaten en velgen vind ik minder belangrijk (leuk voor de mensen achter en naast me). Wel dat PASM standaard is. Maar dat is een optie van € 2.237 en dus lijkt me de € 15.000 meerprijs nogal overdreven. Tenzij ik een niet-S dus niet meer kwijtraak later.
Laatst bijgewerkt door LoP911 op 09 jan 2009 11:14, in totaal 1 keer bewerkt.
|
08 jan 2009 11:52 |
|
|
amandus
Timeless
|
Mooie auto , geen triptronic fan maar mooie P . Twee auto's inruilen moet een dealer voor openstaan , zal niet de eerste keer zijn .Succes
_________________________________________ Timeless objects
|
08 jan 2009 11:57 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
als je em zakelijk koopt, dan wil je toch juist een btw auto?
_________________________________________ Got coffee?
|
08 jan 2009 12:02 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Nu je toch kijkt naar een 2e hands even het volgende:
Maat van me heeft net proefgereden in de Nieuwe met PDK en de oude met tip.
Vertelde dat het toch een wereld van verschil is En dat PDK werkelijk VEEL mooier schakelt.
Suc6 met de keuze ! Wat een luxe probleem
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
08 jan 2009 12:08 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
08 jan 2009 12:17 |
|
|