Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 apr 2025 15:48

Antwoord op onderwerp  [ 852 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 35  Volgende
Audio (thuis) 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Jee, ben ik even weg, hebben ze het in dit topic over - naar ik dacht - serieuze hifi ineens over Home Theater ... Sjees guys, zulen we het wel leuk houden :twisted:

Afbeelding

Wat gebruiken jullie trouwens om je op harde schijf opgeslagen muziekbestanden mee af te spelen?

06 jan 2009 16:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Afbeelding

Dit systeem van Sonos werkt erg goed als de installatie en pc niet in dezelfde ruimte staan. Ik heb'zelf m'n Denon versterker gewoon op de pc aangesloten en speel af met SM player die duidelijk muziekaler klinkt dan de media player van windows

06 jan 2009 18:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
klein mini vista pc-tje in de woonkamer en via de mediacenter af te spelen. Computer hangt optisch aan de versterker. (eigenlijk is dit een beetje overdone :))

Heb op deze PC alle muziek ook digitaal staan, dus ook alle CD's welke wij hebben. (gemiddelde verzameling, dus wel enkele uren/dagen werk geweest :))

06 jan 2009 19:08
Profiel
Groningen
Bericht 
Coaxiaal aan de versterker, die de D/A omzetting voor rekening neemt. Scheelt ook weer een fatsoenlijke geluidskaart.

06 jan 2009 19:30
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
adu schreef:
Jee, ben ik even weg, hebben ze het in dit topic over - naar ik dacht - serieuze hifi ineens over Home Theater ... Sjees guys, zulen we het wel leuk houden :twisted:

Wat gebruiken jullie trouwens om je op harde schijf opgeslagen muziekbestanden mee af te spelen?

Clearaudio draaitafeltje aangeschaft??

Ach een HT-setje is soms ook leuk. Zeker als je muziek dvd meerkanaals beluistert. Ik ben er niet echt fan van, maar kan me voorstellen dat je het leuk vind (enne film kijken is super :wink: }
Ik gebruik trouwens alleen lp's en cd's als opslagmedium voor mn muziekbestanden :lol:

06 jan 2009 23:21
Profiel
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Bericht 
adu schreef:

... plaatje...

Behringer mengtafel en bi-amped nearfield monitoren... (soms met 12" sub)

Nog mensen hier die een buizenbak aan hun PC hebben hangen?

Overigens, de term "serieuze HiFi" klinkt me toch wat té elitair in de oren. Met muziek gaat het in de eerste plaats om de overdracht van emotie, het gevoel in de muziek. Als het (super) goed klinkt is dat een leuke bijkomstigheid.

07 jan 2009 1:04
Profiel
Bericht 
Natuurlijk is naar muziek luisteren emotie. Ik begrijp ook nooit zo goed dat iemand wel muziek hoort, maar er nooit naar luistert. Op mijn werk hoor ik muziek, thuis kan ik er geweldig van genieten om te luisteren. Ik vind het daarom wel belangrijk dat het dan ook goed klinkt.
Vergelijk het met de installatie in de Twingo (kraak en piep) en de geweldige installatie in de Porsche (alhoewel ik daar de muziek niet altijd aan heb, omdat het geluid van de motot mij als muziek in de oren klinkt).

07 jan 2009 9:14
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Vind de combi emotie en muziekbeleving en pc, hard-disk enz zo "weird" klinken :roll:
Ik vind het leuk dat er wat meer bij komt kijken, zoals je op je gemak voor je platenkast gaat staan om je favoriete lp te bekijken en te pakken. Naar je draaitafel te lopen en de lp op het plateau te leggen. Vervolgens de arm te pakken en deze boven de groef brengen om hem langzaam te laten zakken en de naald in de groef te horen zakken. Terug naar je favoriete luisterplaats en horen hoe de eerste tonen de luidsprekers uit komen ....

Ach volgens mij dwaal ik te ver af, maar het is wel een mooie emotie :lol:

07 jan 2009 23:12
Profiel
Groningen
Bericht 
Muziek van de PC mist bij mij ook altijd iets en dan niet alleen de kwaliteit (in geval van MP3).

Als ik leuke muziek tegenkom middels MP3's van het internet, komt er uiteindelijk toch echt een (SA)CD van in de kast te staan.

De plaat trekt ook weer, maar heb mezelf nog kunnen weerhouden van de aanschaf van een mooie speler. Je beschrijving van de bediening komt me alvast wel bekend voor.

07 jan 2009 23:30
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Goed te lezen Jort :lol:

07 jan 2009 23:34
Profiel
Bericht 
Ik ben waarschijnlijk nog van de oude stempel want ik heb geen muziek digitaal opgeslagen. En ook niet op de computer. Ik zat laast bij iemand in de auto die een USB stick in zijn speler deed en vertelde dat hij 80 Gb muziek heeft. Pffff ...

Mijn Sony platenspeler (al eens een foto van gepost) moet ik maar weer eens aansluiten op de versterker. Heb al een nieuw naaldje gekocht en een snaar voor de aandrijving want die er lag stuk in. Speakers hebben het na 30 jaar en de laatste verhuizing niet overleefd. Moet dus maar nieuwe zoeken. Had ze van Marantz.

07 jan 2009 23:40
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Ik heb een Ipod (maar 30 gig) barstensvol lekkere trance die ik thuis haast niet draai, tenzij ik in het weekend thuis ben. Schoonmaken enzo je kent het wel :wink:
Ipod aangesloten op een 2 x 100 watt buizenbak, lekker tegenstrijdig :lol:

Succes met de aanschaf, als je zover bent show het maar.

08 jan 2009 0:39
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Digitale muziek is voor 'casual' luisteren. Ik wil alle goede muziek ook altijd op échte CD hebben en koop hier en daar ook nog wat vinyl. Maar best prettig om een enorme voorraad digitaal te hebben staan, is ook vaak het spul dat wat lastiger te vinden is op CD en wat gebootlegde optredens.

MP3s zijn inderdaad niet geschikt voor het betere luisterwerk.

08 jan 2009 1:22
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
Heb hier installatie uit'73,lach niet! Pioneer versterker,met Wharfdale boxen,opgevuld met slaapzakvulling,voor betere demping :shock: En dan aan de andere kant een paar(zelfgemaakte)kleine boxen,met links en rechts aangesloten op de beide +en! Haffler effect! Nog steeds super geluid :idea:

08 jan 2009 1:40
Profiel Facebook 
Rotterdam
Bericht 
P-911 schreef:

Ha! ze zijn er dus!

P-911 heb jij nog iets anders aan die buizenbak hangen? Welk merk/type is het eigenlijk?

@Arenarood: In '73 werd ook best goed spul gemaakt, hoor! Allemaal discreet opgebouwd. Het is niet persée zo dat een moderne versterker muzikaler is dan een oude, eerder omgekeerd.

08 jan 2009 10:59
Profiel
Groningen
Bericht 
Vers van de CES pers de Sennheiser HD800:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Ik zie een trendbreuk voor wat betreft design..vergeleken met wat ik hier heb liggen... ..en het nieuwe aanzicht behoeft vooralsnog enige gewenning. :?

Afbeelding

-edit-: verdorie wat went dat snel... :mrgreen:

08 jan 2009 16:11
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Spaaridee, vinden je buren vast ook niet erg :wink:

08 jan 2009 19:37
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
esgigt schreef:
P-911 schreef:

Ha! ze zijn er dus!

P-911 heb jij nog iets anders aan die buizenbak hangen? Welk merk/type is het eigenlijk?

@Arenarood: In '73 werd ook best goed spul gemaakt, hoor! Allemaal discreet opgebouwd. Het is niet persée zo dat een moderne versterker muzikaler is dan een oude, eerder omgekeerd.

Audio Research VT100MKII eind en LS25MKII voor, phono is een Balanced Audio Technology VK-P5. Allemaal buis :lol:
Zelf ook aan de buis??

08 jan 2009 19:40
Profiel
Groningen
Bericht 
Wellicht een vraagje voor de echte puristen en/of techneuten hier.

Vandaag sprak ik iemand die het een beetje gehad heeft met (cd) spelers. Instabiliteit van het loopwerk zou altijd ten koste gaan van het luistergenot. Kortweg, de neus werd opgehaald toen ik mijn meest gebruikte bron noemde ((SA)CD speler).

Dé oplossing aldus de beste man:
I-Pod met daaraan een hoogwaardige D/A converter van bijvoorbeeld Krell, die uiteraard digitaal gevoed wordt door de I-Pod. Dat soort combinaties zijn me op zich niet onbekend en ik was bijna overtuigd.

Totdat ik me realiseerde dat de muziek niet vanzelf op de I-Pod komt, maar meestal vanaf... een speler, direct of indirect (via internet) uiteindelijk toch via een loopwerk.

Heeft hij gelijk, of is de I-Pod toch niet het ei van Columbus m.b.t. dit "probleem"?

Laatst bijgewerkt door Jort op 09 jan 2009 1:02, in totaal 3 keer bewerkt.

09 jan 2009 0:56
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ben geen purist... allesbehalve eigenlijk
maar kan me voorstellen dat de legale downloads gewoon van de mastertape komen; het limewire spul natuurlijk (vaak) niet

09 jan 2009 0:59
Profiel WWW Facebook 
Rotterdam
Bericht 
P-911 schreef:
esgigt schreef:
P-911 schreef:

Ha! ze zijn er dus!

Audio Research VT100MKII eind en LS25MKII voor, phono is een Balanced Audio Technology VK-P5. Allemaal buis :lol:
Zelf ook aan de buis??

Deels aan de buis.

Mijn gitaar amp is volledig buis (Mesa- boogie) en mijn eindversterker is een hybrid van buizen met mos-fets (New York Audio Labs Moscode 300 van 2x 150 wattjes in 8 Ohm).

De moscode heeft dus een beetje van beiden. Het beeld van de buizen en de spanningsversterkingskarakteristiek van halfgeleiders, waardoor ook wat lastiger luidsprekers aanstuurbaar zijn.

09 jan 2009 2:08
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Jort schreef:
Wellicht een vraagje voor de echte puristen en/of techneuten hier.

Vandaag sprak ik iemand die het een beetje gehad heeft met (cd) spelers. Instabiliteit van het loopwerk zou altijd ten koste gaan van het luistergenot. Kortweg, de neus werd opgehaald toen ik mijn meest gebruikte bron noemde ((SA)CD speler).

Dé oplossing aldus de beste man:
I-Pod met daaraan een hoogwaardige D/A converter van bijvoorbeeld Krell, die uiteraard digitaal gevoed wordt door de I-Pod. Dat soort combinaties zijn me op zich niet onbekend en ik was bijna overtuigd.

Totdat ik me realiseerde dat de muziek niet vanzelf op de I-Pod komt, maar meestal vanaf... een speler, direct of indirect (via internet) uiteindelijk toch via een loopwerk.

Heeft hij gelijk, of is de I-Pod toch niet het ei van Columbus m.b.t. dit "probleem"?

Ik wist dat ik in het verleden iets over Ipod en high end had gelezen:

Ja!...Hansted Audio/NMC, importeur van onder andere Jadis, Amazon, Mobile Fidelity heeft de exclusieve rechten gekregen om uw iPod te upgraden tot een waar high end product. Voorwaarde is wel dat u de beschikking heeft over een speler van minimaal 30 GB.

Met een modificatie van 199 euro waardeert u uw iPod op naar ware high end mogelijkheden, waarop bij de 30 GB 90 uur muziek gaat en bij de 80 GB maar liefst 240 uur!

Hansted Audio/NMC is de enige die deze revaluatie, die op microscopisch niveau moet worden uitgevoerd, in de Benelux kan en mag uitvoeren.

Ten einde volledig ‘high end’ profijt van deze opwaardering te hebben, behoor je de MSB iLink aan te schaffen. Dit is ’s werelds enige iPod docking station dat echte digitale audio output biedt. Nadat de iPod is gemodificeerd wordt het digitale signaal naar de iLink gezonden. De output verloopt door middel van een optische, coaxiale of gebalanceerde AES/EBU kabel. Deze output maakt het voor audiofielen mogelijk hun iPod tot een dusdanige high end bron te transformeren, dat hij qua sound reproductie kan wedijveren met een heel goed CD transport.
De iLink heeft tevens een RF zender waardoor het mogelijk is je met de iPod vrij door de luisterruimte te bewegen zonder dat daarbij de geluidskwaliteit wordt aangetast. Uiteraard laadt de iLink de iPod ook op.

Hansted Audio/NMC levert ook reeds kant en klaar gemodificeerde iPods.

Prijzen:
iLink met RF link plus iPod upgrade: 1995 euro
iLink met RF link plus een 80MB ge-upgrade iPod Video: 2349 euro

Afbeelding

Het is een aardig bedrag, nooit gehoord en kan er dus niets over zeggen.
dan is nog de vraag, met welke bitsnelheid wordt het op je ipod gezet. 128kbps of 320kbps (lossless) zit een heel verschil.

Ik weet zeker dat je met een dCS loopwerk of iets betaalbaarder Esoteric (dure familie van Teac) een perfect loopwerk heb.

je moet wel heel voorzichtig zijn wil je een standaard ipod met gedownloade internetmuziek vergelijken met een goed loopwerk.

10 jan 2009 0:22
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
RF, dus radioverbinding? Dan is er van high end weinig sprake, daar gaat je signaal/ruis, je dynamiek en je frequentiebereik. Beter in de dock laten staan, dus.

10 jan 2009 1:20
Profiel
Groningen
Bericht 
Dat dacht ik ook toen ik het las...Reden voor mij om geen draadloze hoofdtelefoons te kopen.

En 320kbps is toch nog geen losless of WAV kwaliteit? Blijft ook nog het punt van de opnames. Tenzij een legale download die direct van de mastertapes komt, zoals Marco aangaf, blijf je afhankelijk van een loopwerk. En zelfs de wat oudere anologe mastertapes...draaien dankzij een loopwerk. :roll:

10 jan 2009 2:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Ik heb nog een oud TEAC p700 cd loopwerk wat ik niet meer gebruik, stamt nog uit m'n audiofiele jaren (deed samen met Krell, Audio Research, Avalon, ed. dienst in m'n setje). In mijn ontwetendheid zet ik die TEAC p700 op marktplaats voor 50 euro (dacht nog, wel veel). Vervolgens wordt ik werkelijk plat gemailed door mensen die dat ding direct willen ophalen, 100 euro is daarbij ook goed. :shock:

Weet iemand wat zo'n TEAC p700 hedentendage waard is? Ding is 15 jaar oud.

:?: :?:

12 jan 2009 13:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 852 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 35  Volgende