Auteur |
Bericht |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
917: 30 jaar niet gestart. Starten?
Tuurlijk. Beetje starthulp en starten. Wat een kwaliteit....
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
08 jan 2009 22:37 |
|
|
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
...We just got it from Europe out of a museum... Mooi filmpje, wat een aanschaf
_________________________________________ whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's
|
08 jan 2009 22:52 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
08 jan 2009 23:04 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ongeschoren meneer is volgens mij Kevin Jeanette van Gunnar racing. Een van de meest vooraanstaande restauratoren van Porsche racers!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
08 jan 2009 23:17 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Als de auto gewoon droog heeft gestaan en motorisch geprepareerd is om lang stil te staan moet dit kunnen.
Ik heb in 1999 een V12 van Jaguar die al sinds 1974 stil stond op deze manier ook aan de praat gekregen. Is wel een enorme kick als zo'n motor na al die tijd gewoon aanslaat en na wat uurtjes draaien weer heel mooi rond draait.
Gave filmpjes. In deel 2 loopt ie al een heel stuk beter trouwens.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
08 jan 2009 23:41 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Wat een ongelooflijk leuk filmpje. Mooi om te zien hoe terughoudend enthousiast de mannen zijn. Ik had er wel bij willen staan....
Deel 2 is inderdaad een gigantisch verschil!!
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
09 jan 2009 19:03 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ik ben blij dat ik dit soort dingen met jullie kan delen. Vrouwlief keek me wat raar aan toen ik met glinsterende ogen de filmpjes zat te kijken
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
09 jan 2009 20:47 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Mijn vrouw kwam vragen wat er in godsnaam voor herrie uit de speakers kwam!
Om vervolgens mee te kijken en te luisteren...
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
09 jan 2009 20:52 |
|
|
barolo
3.2S010
|
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
09 jan 2009 22:13 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Ze vond het geluid mooi maar het interieur wat karig
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
09 jan 2009 22:17 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
wat een heerlijk geluid, en dat te bedenken dat het ontwerp bestaat uit 2 2,2 blokjes achter elkaar, alleen dan 500 PK
de 917 / 30 had zelfs 1000 PK
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
09 jan 2009 22:30 |
|
|
V-8
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)Den Haag
|
|
09 jan 2009 23:33 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
pfff, zou je to bijna een bolling in je pantalon van krijgen
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
10 jan 2009 3:15 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Wooow! Zoals in één van de commentaren al stond: pure Porsche porno !
Schitterend. Dat interieur ook. De spiegel. Wat een auto.
Heb genoten van de filmpjes, hoewel het gesputter uit het eerste filmpje bijna pijn deed. In het tweede filmpje loopt de motor al een stuk beter.
Enne, zijn dat gewoon de injectoren? (toch een bloot-foto) Ik zag op de filmpjes de mannen er met sleutel tegenaan tikken.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
10 jan 2009 9:38 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Mooi om te zien ook dat een 917 in principe een motor is met een paar wielen eraan. Om daar 350+ mee te rijden vereist echt hele grote jeweetwels....
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
11 jan 2009 0:32 |
|
|
LongJohn
993 C2 '94Zuid-Holland
|
Met die grote jeweetwels zat men zowat ook nog ter hoogte van de vooras...
Maar het blijft een waanzinnige auto.
_________________________________________ Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit...
|
11 jan 2009 1:04 |
|
|
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
Staat op mijn to-do-list : een 917 horen en zien rijden...
Doen dat soort auto's ook mee aan Nurnburgring of Le Mans klassieke races? Op de ring kun je voor races uitgebreid in de pits kijken. Toen ik daar een paar jaar geleden was kan ik me geen 917 herinneren, wel een fraaie 914-6 (stammen uit dezelfde periode) maar dit was geen GT. Mittelmotor rijdt inmiddels met een eigen team 914-6 (en wint!).
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
11 jan 2009 19:43 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Spa 6 Hours in sept/okt zie je meestal een 917 rijden.
Dit is idd pure Porsche Porno.
Alleen vraag ik me af of dit wel zo professioneel is. Een wagen uit een museum halen en de dag nadien laten starten na al die jaren stilstaan ???
Ben zelf niet zo technisch maar ik zou het risico niet durven nemen. Heb toch al met paar techniekers gesproken en die halen motor eerst uit elkaar, doen grondige inspectie en dan starten...
Echt genieten wel dit filmpje. Daar zou ik willen bij zijn !
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
11 jan 2009 23:34 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Professioneel? Gunnar doet restauraties voor Porsche zelf dus hoe professioneel wil je ze hebben?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
12 jan 2009 9:42 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Je moet me niet vertellen wie Gunnar is. Denk alleen dat dit wel een beetje in scene gezet is.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
12 jan 2009 10:04 |
|
|
Herman S
ex 911 2,4S Targa, ex 964RS nu Boxster Spyder 2010
|
Op Le Mans Classic sta je met een glas wijn in je hand er zelf naast, hoe zo zo'n auto raceklaar maken! Praatje met de coureur, praatje met de monteur, slokje, mooiste autosportevenement waar ik ben geweest!
|
12 jan 2009 14:31 |
|
|
Url
911 SCBelgie
|
Dat vertellen ze ook ergens in een ander filmpje dacht ik, dat ze enkele dagen alles hadden nagekeken etc. (Blok wel niet open gehad) Als het mijn €€€ waren zou ik het ook anders doen uit schrik denk ik maar hij weet wel wat ie doet
|
12 jan 2009 17:30 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Denk eerder dat je heel veel niet ziet. Zoals ik al schreef. Als het blok goed is geprepareerd om lang stil te staan kan het. Betekent alleen dat voordat je deze startactie kan doen je eerst wel flink wat voorwerk moet doen.
Vaak word er bv wat olie in de cylinders gegoten door de bougiegaten. Dan de motor twee slagen rond laten gaan en dan de cylinders sluiten. Oliepeil wat hoger bijvullen etc etc. Zo werden in het verleden wel meer autos weggezet voor lange tijd.
Als je die weer aan de praat moet krijgen zit er dus wel wat voorwerk in voordat je aan het werkelijke starten kan beginnen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
12 jan 2009 23:44 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Als je naar hun andere videos kijkt dan staan er dus al 6 delen restauratie op, waarschijnlijk ook de moeite van het kijken waard, maar op mn werk kijken is wat jippie
|
14 jan 2009 11:37 |
|
|
mooiweerrijder
968 still going strong since 2006.Utrechtse heuvelrug
|
Als je dit wilt zien rijden en horen!! moet je naar de lemans classis 24 h. gaan.
Alleen in het echt valt het geluid een beetje tegen. veel te zacht tov een saab 96 tweetakt. zoals deze afgelopen jaar was te zien in Le Mans.
Echt een geweldige auto en alleen al heel mooi om te zien hoe de eigenaren ook echt vol, maar dan ook echt vol gas geven gedurende de sessies van 3 uur die ze rijden.
|
14 jan 2009 20:43 |
|
|