Auteur |
Bericht |
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Even lichtelijk off topic maar is zo'n 911 C2 nou een typische zomer, winter of alle seizoenen auto? Leek me wel een aardige voordat ik winterbanden op een zomerauto ga leggen.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
07 jan 2009 18:46 |
|
|
Wimpie77
|
Auto is om in te rijden dus alle seizoenen!!!
_________________________________________ * * *
|
07 jan 2009 18:52 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
C2 is voor juni-juli.
_________________________________________ oud is beter
|
07 jan 2009 19:01 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ik vind persoonlijk een C4 stukken linker dan een C2, zeker in de winter...
_________________________________________ Got coffee?
|
07 jan 2009 19:47 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Waarom Marco?
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
07 jan 2009 19:50 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
als die C4 gaat ben je grip op alle wielen kwijt; weinig meer aan te redden
een C2 is nog op te vangen, want die gaat eerst over of de voorkant of de achterkant glijden
m.a.w. een C4 heeft meer grip, gaat later glijden; maar alstie gaat dan gaat ie
_________________________________________ Got coffee?
|
07 jan 2009 19:54 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Een C4 is natuurlijk ook gewoon op te vangen. Het grote gevaar schuilt erin dat je met 4wd harder kan als er minder grip is en je dus als het fout gaat meer snelheid hebt.
|
07 jan 2009 20:04 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
alles kan, maar bij een C4 gaat het allemaal een stuk sneller
daarom vind ik een C2 dan ook veiliger in extreme omstandigheden; al is het maar om de schijnveiligheid van een C4
_________________________________________ Got coffee?
|
07 jan 2009 20:30 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Dus het ligt niet aan de auto, maar aan de chauffeur
|
07 jan 2009 21:16 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
dat is meestal het geval
maar ik ben er van overtuigd dat als je niet Schumacher als achternaam hebt een C2 makkelijker te controleren is dan een C4 als het mis gaat
_________________________________________ Got coffee?
|
07 jan 2009 21:19 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
07 jan 2009 21:27 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Jups, hetzelfde met ESP. "Kijk, gaaf, het lampje knippert!" betekent dat je over de grens van je auto rijdt, maar dat er gelukkig wat electronica in zit, die het nog op kan vangen ... Maar ALS je dan gaat
Overigens, maar weet ik niet zeker, verdeelt een C4 zijn krachten over 4 wielen, waardoor hij minder snel met de kont zal gaan wiebelen als een C2. Dus als je hetzelfde rijdt met beide wagens, zal de C4 "veiliger" rijden. Toch?
|
07 jan 2009 21:43 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
laat ik het zo zeggen, als een C2 gaat wiebelen flikkert je lampje; bij een C4 gaat er geen lampje branden en is het ineens zo ver
_________________________________________ Got coffee?
|
07 jan 2009 21:45 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Maar niet bij dezelfde snelheid, dat probeert Pascal uit te leggen. Je kan op je kop gaan staan maar een 4 heeft simpelweg meer tractie. Bij gelijke snelheid (dus geen appels met peren vergelijken) heeft een 4 een veiliger weggedrag.
Naar wintersport zou ik liever met een 4 als met een 2 gaan. Lekker zo'n besneeuwde bergpas op van 10% met alleen je achterwielen aangedreven.
|
07 jan 2009 22:00 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
welke snelheid is veilig bij gladheid, soms 30, soms 80, soms 130
dat zie je niet, dat kan je alleen maar voelen... een C2 geeft je meer gevoel en vind ik daardoor veiliger
kan me voorstellen dat daar anders overgedacht wordt overigens
_________________________________________ Got coffee?
|
07 jan 2009 22:03 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Buiten deze discussie om, is het volgens mij wel bepalend hoe de afstelling van je auto is. Een standaard onderstel van een 964c4 is totaal anders dan een gemodificeerde afstelling en heeft (vind ik) een beter rijgedrag.
On topic: de dailydriver wordt voorzien van winterbanden. De 964 blijft bij ijs en sneeuw in de garage staan
|
07 jan 2009 22:08 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Denk daar inderdaad over.
ALs je rijd, even lichtjes op het rempedaal, vertrek je even het gas wat dieper indrukken en je weet gelijk hoe de weg erbij ligt, of dit nu een 4 of een 2 is.
De grote fout bij veel van de 4x4 rijders en dan vooral de SUV rijders, is denken dat ze ook beter remmen
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
07 jan 2009 22:15 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Speelt GEEN rol, als we even uitgaan van - verplichting of eigen keus - het rijden met winterbanden. DIE maken dan het verschil, niet de 4-wielaandrijving
(Ja ik ken het verschil wel.)
En anders de kettingen op de achterwielen uiteraard
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
07 jan 2009 22:17 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Je rijdt met een 4WD anders,omdat je je bewust bent daarvan! Gevoel! Dat wil niet zeggen dat je harder moet of kunt rijden,maar je past je rijstijl er op aan! Als je moet remmen maakt het niet uit,2 of 4wd.Btw,ik rij hier zowel met een voorwiel aangedreven auto en een achterwielaandrijver,naast de P! Groot verschil,als het glad is tussen de drie
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
07 jan 2009 22:21 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
De berg was als voorbeeld, anders dan: Als ik met winterbanden een paar honderd kilometer door de sneeuw over de autobahn naar Oostenrijk rijd doe ik dat liever met een c4 dan met een c2. Ook daar zitten steile stukken tussen.
Anderzijds vorig jaar kwam ik een steile heuvel niet op met een 2 wielaangedreven auto. Terwijl een 4 fluitend omhoog reed. (beide met winterbanden)
Laatst bijgewerkt door ruud964 op 08 jan 2009 10:12, in totaal 1 keer bewerkt.
|
07 jan 2009 22:33 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
07 jan 2009 22:44 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
eens met dat een C4 in principe veiliger is, krachten verdeeld etc. etc.; maar ik voel me safer in een 2 wiel aangedreven auto
_________________________________________ Got coffee?
|
07 jan 2009 22:45 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Ik snap wat je bedoeld
|
07 jan 2009 22:47 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
En nu is het ineens een C2-C4 discussie geworden!
Doe mij maar - met afstand - een C4 voor de wintersport.
|
07 jan 2009 22:58 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Er gaat niks flikkeren als mijn C2 gaat glijden hoor. En ben het wel eens met de stelling dat zolang je de grens van een C4 niet bewust gaat opzoeken, de C4 onder dezelfde omstandigheden in principe veiliger is dan de C2.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
07 jan 2009 23:09 |
|
|