Auteur |
Bericht |
pokerpascal
|
backfire ? en alles naar de kl##en
Ging mijn 3.0 sc starten ,het wat heel koud geweest en had buiten gestaan
eerste keer starten toen sloeg hij weer af en de tweede keer gaf i een hele harde knal (backfire) toen ik ging kijken was de hele boven kant er af geblazen ( injectie en luchtfilter) ??? iemand enig iedee hoe dit kan.
alle info is welkom.
|
10 jan 2009 14:31 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Heeft waarschijnlijk te maken met bougiekabels zonder goede mantel. Hierdoor kan er een verandering in de ontstekingsvolgorde ontstaan geloof ik. Hopen dat er niet te veel naar de kl.te is!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
10 jan 2009 14:32 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Wel balen zeg.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
10 jan 2009 14:40 |
|
|
Url
911 SCBelgie
|
Had je een popoff valve in de luchtfilterbehuizing? Zou dit moeten voorkomen ... Wel klote!
|
10 jan 2009 14:48 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
als het goed is is alleen je luchtfilterhuis kaputt.
_________________________________________ oud is beter
|
10 jan 2009 14:58 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
OK GEEN PANIEK.
Het is erg als het gebeurd, maar het is nu maar zo. Reden waarom is bvb dat de wagen te rijk staat afgesteld in lagere toeren en starten dan plots een back fire geeft. Andere reden is dat je gas gaf en dan de motor stopte. (Ik laat een k-jet 911 even 30 sec draaien alvorens af te zetten).
Anyway: wat je ook doet: zet er een pop-up valve in aub.
info + fitting guide hier:
http://www.pelicanparts.com/techarticles/911_pop_off_valve/911_pop_off_valve.htm
tweedens:
Houdt ons op de hoogte.
Als je wil dat ik rondvraag voor een 2nd hand airbox, dat stuur maar een pm. Het ziet er altijd erger uit dan het is.
Bert
|
10 jan 2009 14:59 |
|
|
pokerpascal
|
dat ziet er makkelijk uit
het is jammer dat ze dat niet gedaan hebben toen hij in november is gereviceerd ?? het is maar een kleine handeling ,zo zag het er op jou link naar uit ,maar hij gaat weer terug naar de garage ,en ik heb nog effe goed gekeken ,en het is idd allen het luchtfilter en de airbox die gebarsten zijn. thnx voor de info.
|
10 jan 2009 16:13 |
|
|
Janssen
black 911scmestreech
|
Ik zou even goed kijken of er geen zelftapper is uitgeknald van de koudstart buisjes.
Deze buisjes zitten met 3 zelftappers vast, bij mij was na een backfre er 1 uitgeknald en in cilinder 5 terecht gekomen.
Resultaat, 1 kromme inlaatklep
_________________________________________ How Low Can A 911 Go!!
|
14 jan 2009 22:49 |
|
|
pokerpascal
|
backfire
Edit: Overbodige volledige quote van direct bovenstaande bericht verwijderd.
Hij gaat vandaag naar de garage en zal het effe melden
thnx voor de info
|
15 jan 2009 20:56 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
heb je hem al terug??
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
27 jan 2009 19:00 |
|
|
pokerpascal
|
Edit: Overbodige volledige quote van direct bovenstaande bericht verwijderd.
nee nog niet als het goed is eind deze week ,ik niet wachten
maar vanwaar de intresse of heb je het zelfde probleem
het duurt ook wat langer omdat de hele motor er uit is ,hij was helemaal gereviseerd en weer ingereden dus nu moesten de kleppen en zo ook weer afgesteld worden ,kan alles mooi in 1 keer .
|
28 jan 2009 10:50 |
|
|
Stimpy911
911 SC '82Amsterdam
|
Pascal, ik heb ook interesse. Al was het maar om te horen hoe het afgelopen is en wat je ervaringen zijn enz. Maar ook zit ik te overwegen of ik ook een pop-up-valve moet installeren. Laat je dat meteen doen? Bij wie laat je het doen?
|
28 jan 2009 13:25 |
|
|
pokerpascal
|
Edit: Overbodige volledige quote van direct bovenstaande bericht verwijderd.
zou ik wel doen kost 80 euro voor een klep maar dan moet i er nog wel in.
ik heb net gebeld hij is klaar, kost wel 600 euries maar de hele airbox was dan ook gebroken, ja had ik er maar een klep in moeten laten zetten. hier staat hoe het moet http://www.pelicanparts.com/techarticle ... _valve.htm
en onder tussen al van veel mensen gehoord die het ook hebben gehad dus zeker de moeite om te (laten) doen
|
28 jan 2009 14:43 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
600 Euro is niet niks, maar het had erger kunnen zien. Gelukkig is het opgelost. Voorkomen is natuurlijk beter, maar daar wordt blijkbaar aan gewerkt.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
28 jan 2009 17:52 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
nee gelukkig (nog) niet , het was gewoon uit nieuwsgierigheid.
Ik vraag me trouwens af of dit alleen bij de 3.0L motoren voorkomt of ook bij de 3.2L?
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
28 jan 2009 18:38 |
|
|
pokerpascal
|
Edit: Overbodige volledige quote van direct bovenstaande bericht verwijderd gebruik s.v.p. in plaats van .
nee gelukkig (nog) niet , het was gewoon uit nieuwsgierigheid.
Ik vraag me trouwens af of dit alleen bij de 3.0L motoren voorkomt of ook bij de 3.2L?[/quote]
tot zover ik weet alleen 3.0
|
29 jan 2009 9:56 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Is een probleem bij motoren met een K-jetronic / CIS injectie systeem (2.4, 2.7 en 3.0)
De 3.2 heeft een heel ander inlaat / injectie systeem
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
29 jan 2009 16:38 |
|
|