Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:02

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
KPN Glasvezel tot in huis 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Bericht KPN Glasvezel tot in huis
In de gemeente waar ik woon is het sinds kort mogelijk glasvezel tot in huis te laten aanleggen door KPN. Een abonnement kost 65-110 euri per maand (voor tv, telefoon - inclusief alle vaste gesprekken - en internet). Zie www.kpnglasvezel.nl voor details.

Is er hier iemand die hier al ervaring mee heeft? Zo ja hoe zijn de ervaringen?

10 jan 2009 22:37
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
v.a. 65 euro :?:

... is (dat) duur in vergelijking met normaal internet, tv en telefoon :?:

10 jan 2009 22:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht 
Zwager heeft het al een tijdje, heeft echter toch Digitale tv aangeschaft, was geen gezicht op zijn Philips Ambilight.

10 jan 2009 23:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Bericht 
Olaf schreef:
v.a. 65 euro :?:

... is (dat) duur in vergelijking met normaal internet, tv en telefoon :?:

Mijn huidige situatie:
    Bel basis abonnement kost 18,48/mnd
    Kabel (via Ziggo - analoog) kost 16,25/mnd
    ADSL HetNet (snel surfen) kosten 24,95/mnd
    Totaal dus 59,68/mnd

En dat is zonder gesprekskosten (lokaal en interlokaal). Die zijn bij KPN glasvezel inbegrepen. Daarbij biedt glasvezel ook nog eens meer TV zenders en veel sneller internet.

10 jan 2009 23:32
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Redelijke aanbieding. Het is wachten op enkele prijsvechters. Glasvezelnetwerk wordt voor iedereen open gesteld. Er zullen dus ook bedrijven komen die voor veel lagere prijzen hetzelfde aan gaan bieden.
Nog 1 jaartje wachten...

10 jan 2009 23:39
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Ik zou niet weten waarom ik langer zou wachten. Het kost me per maand niet meer dan ik nu kwijt ben, het wordt gratis aangelegd en ik krijg er bovendien een decoder met harde schijf én HDMI-uitgang :ba: gratis bij. Mocht er over een jaar een beter (financieel gunstiger) aanbod komen dan zit het jaarcontract me ook niet in de weg en heb ik de (graaf)werkzaamheden al gehad. Nog geen ervaring mee dus, maar dat duurt hopelijk niet zo lang meer ;).

10 jan 2009 23:53
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Dat is waar... in veelk gevallen ben je net zo duur uit als in de huidige situatie. Maar de prijs zal de komende tijd zeker nog omlaag gaan.
In H'sum is het binnen 24 maanden beschikbaar. Ik stap ook gelijk over als het mogelijk is. Ik ben wel erg benieuwd naar de kwaliteit van de digitale tv die aangeboden gaat worden.

10 jan 2009 23:58
Profiel
Urmond
Bericht 
kwaliteit digitale tv is een drama. glasvezel benaderd deze kwaliteit niet, de regio Neuenen en Helmond hebben al een paar jaar glasvesel, en ik weet dat er veel mensen toch overstappen naar UPC voor digi tv.

11 jan 2009 10:08
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #18
Bericht 
Die ervaringen heb ik ook gehoord, net als zeer positieve ervaringen in hetzelfde gebied. Zeggen (mij) dus niets en weerhouden mij er in ieder geval niet van om het zelf te ervaren. Is het niets dan ga ik gewoon terug naar de huidige situatie en ligt de infrastructuur klaar voor de toekomst(ige mogelijkheden).

En de kwaliteit van een Philips Ambilight is toch sowieso drama. :mrgreen:

11 jan 2009 11:12
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Zo lang ze Mine aanbieden is het drama. Zal wel heel snel een nieuwe oplossing komen. Volgens mij wordt er niet meer op Mine doorgeborduurd...

11 jan 2009 11:14
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Ik zou het meteen doen voor data en telefonie. Met digitale TV ben ik tevreden met Ziggo, maar ontevreden over de snelheid van mijn Internet bij Uitzending gemist. KPN gaat ook IP-TV aanbieden en dat biedt wel voldoende snelheid. Het duurt hier nog zeker 1 jaar eer KPN dit gaat aanbieden.
Blu-Ray gaat in de toekomst ook allerlei diensten aanbieden over de film. Denk hierbij aan meer info over de regiseur, acteurs, de film awards etcetc dan heb jij met je huidige internet niet voldoende bandbreedte. :wink:

11 jan 2009 11:20
Profiel WWW
Urmond
Bericht 
EriC4C schreef:
En de kwaliteit van een Philips Ambilight is toch sowieso drama. :mrgreen:

Inderdaad Eric, Zelfs met digitale tv is het nog een aanfluiting die Ambilight, ik begrijp niet wat mensen in dat toestel zien, zal wel de marketing eromheen zijn. Ik heb zelf een Loewe en dat is superbeeld.

11 jan 2009 12:00
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #18
Bericht Re:
EriC4C bijna een jaar geleden schreef:
Nog geen ervaring mee dus, maar dat duurt hopelijk niet zo lang meer ;).

Het is zover :P
Nog meer mensen die het PF inmiddels via glasvezel bezoeken?

24 dec 2009 13:52
Profiel
3.2S
010
Bericht Re: KPN Glasvezel tot in huis
Ik hoor wel goede verhalen over Ziggo met FO verbinding voor 65 per maand. :wink:
https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/extra/

24 dec 2009 17:11
Profiel WWW
‘64 Kever
Bevalt hier inderdaad prima (Ziggo).... Ga volgende maand terug naar het 50-euro abo. Snelheid genoeg :cheesy:

24 dec 2009 20:06
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
alles van ziggo,

HD tv, en 50 mb internet....+ nog een paar paketten, filmnet etc...

ben geloof ik iets van € 90, pm kwijt.....LB.... snel, mooi en scherp...

24 dec 2009 20:21
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
@Eric: wat voor abonnement heb jij :?:

25 dec 2009 11:44
Profiel
Moderator
PF #18
Ik heb "brons". Voldoende snelheid (internet) en programma's (tv).
Of ik tevreden ben? Nee.
De beeldkwaliteit is (inderdaad!) aanzienlijk slechter dan via Ziggo over coax :evil: . Er is wel verbetering beloofd na een update in januari :roll:. Daarnaast wordt slechts POP ondersteund en geen IMAP :shock: :bang:

25 dec 2009 14:02
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]