Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 16:41

Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
964 Oliepeil, alweeeer 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
rob964.c4 schreef:
bij mij wel, misschien het verschil tussen een 964 en die van jou?

robert

Hier ook, en dat heeft niets met de gezamenlijke kleur te maken. :wink:

Bij het warm rijden valt dit zelfs goed op.

11 jan 2009 16:11
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
PentAr schreef:
EriC4C schreef:
Gewoon opletten dat de oliekoeler open gaat, dan is de motor op bedrijfstemperatuur.

Hoe weet je dat de oliekoeler open gaat? Heeft de 993 dat ook? Waarom gaat er geen lampje branden als hij open gaat als teken dat de motor warm genoeg is?

Zie het antwoord van soepkip :thumleft: .

wolf schreef:
welke koeler? voorkoeler gaat niet open met deze temp...

Bij een 3.2 :uh: al kan ik het me niet voorstellen dat het zo is, maar bij een 964 gebeurt dat i.i.g. wel alleen duurt het zoals geschreven wat langer.

11 jan 2009 16:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
voorkoeler gaat open bij 90 gr, 1e streepje. daar kom ik echt niet aan met deze temperaturen.

11 jan 2009 16:33
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 '92
Amsterdam
Bericht 
Bedankt voor alle reacties zover. Ik heb vandaag flink wat km gemaakt en op een gegeven moment kwam er leven in de meter, alleen ik heb m zeker wel eens hoger zien staan. (nog geen halve cm in het wit dus ga toch maar even bijvullen) De peilstok en ik zijn nog steeds geen vrienden, maar droog is ie iig niet.

Paul is het een feit dat de meter pas werkt als het peil onder de helft van de peilstok komt of een ruwe schatting?

Ervan uitgaande dat bijvullen nodig is verbruikt de auto dan toch beduidend meer olie dan voorheen (was nihil) dus ik laat m toch deze week maar even op de brug bekijken.

Wat is eigenlijk de technische achtergrond van het feit dat de motor zo warm moet zijn? Heb eerder op het forum hierover gelezen maar dat kan ik niet meer terugvinden (964 en olie geeft nogal wat zoekresultaten :shock: )

11 jan 2009 17:05
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Omdat de voorste oliekoeler dan pas opengaat en de juiste hoeveelheid gemeten kan worden.

11 jan 2009 17:28
Profiel WWW
Moderator
PF #18
Bericht 
Captain 911 schreef:
..... is het een feit dat de meter pas werkt als het peil onder de helft van de peilstok komt of een ruwe schatting?

Wat is eigenlijk de technische achtergrond van het feit dat de motor zo warm moet zijn? Heb eerder op het forum hierover gelezen maar dat kan ik niet meer terugvinden (964 en olie geeft nogal wat zoekresultaten :shock: )

Lees dit topic even. ;)

11 jan 2009 17:38
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
wolf schreef:
voorkoeler gaat open bij 90 gr, 1e streepje. daar kom ik echt niet aan met deze temperaturen.

als je olie niet op juiste temp komt en dus te koud blijft is het ook niet goed,
theoretisch zou je olie altijd op temp moeten komen, daarom koelt de voorste koeler in het begin niet mee.

gaat je thermostaat niet dicht en circuleert de olie continue ook naar voren dan word de bedrijfs temp niet (nooit) gehaald.

zeker in de stad zou ik verwachten dat die van jou ook de juiste temp haalt.

robert

11 jan 2009 17:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2 '92
Amsterdam
Bericht 
Top Eric, dat topic zocht ik!

Rob, duidelijk verhaal, thanx!

Oh en pekel of niet, t was een lekker dagje cruisen :-)

11 jan 2009 20:06
Profiel
964 c2
Den Haag
Bericht Re: 964 Oliepeil, alweeeer
964 Oliepeil, alweeeer.... 8)

Allereerst; heb de zoek-functie zeker gebruikt, en ook al menig topic in het geheel doorgelezen.
Het hoe en wat van de oliemeter in het dash is duidelijk, evenals de manier van peilen met de peilstok.

Toch ben ik nog benieuwd naar het volgende;
Wanneer is het handig, en wanneer noodzakelijk, om olie bij te vullen.

Toen ik de auto kocht gaf hij een oliepeil aan tegen het witte blokje aan de bovenzijde van de meter (groene lijn).
Vorige week stond ik een tijd in een file, en werd het knap warm. I.i.g. genoeg stil gestaan om het oliepeil te kunnen zien stijgen.
Nu blijft de wijzer staan op ongeveer horizontaal (gele lijn).
In eerste instantie schrok ik (half leeg..) maar gelukkig las ik ergens op 't forum dat de meter in werkelijkheid iets zegt over de 'bovenste' liter olie,
en niet over de gehele 13 liter. (indien dit niet klopt zie ik het graag verbeterd, maar dat gebeurt toch wel... :wink: )

Ik ben benieuwd wat op dit moment wijsheid is. Wachten tot de meter nog maar iets boven 'het rood' uit komt alvorens bij te vullen,
of op dit moment een beetje bij te vullen, zodat de meter weer bovenin staat. (met het risico op teveel bijvullen).
Hoe gaan anderen hiermee om?

Ook ben ik benieuwd of er iets te zeggen is over de hoeveelheid olie, door de stand van de wijzer af te lezen?
(er is inmiddels 4500km mee gereden, en ben wel benieuwd wat het verbruik is)

Alvast dank.

Afbeelding

23 jun 2011 17:15
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Ik vul idd bij als de meter tegen het rode vlakje aan zit. En dan tussen de gele en groene lijn. Olieverbuik nu van jou na 4500 km zo dat de gele lijn wordt gehaald? Uitstekend m.i. Dat is een zeer net olieverbruik!
Oh ja, toen ik mijn P van een beurt afhaalde, hadden ze deze afgevuld tot bovenin. (porsche centrum leusden) Maakt allemaal geen reet uit, als die meter maar boven het rode vlakje is. De meter geeft de laatste 1,5 liter aan van boven tot beneden. Als ie eronder zit, is het nog geen ramp hoor.

23 jun 2011 19:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
meten is weten.

Als de meter goed functioneerd kan ik mij wel in het vorige bericht vinden :wink:

Maar ja hoe weet je of de meter de waarheid verteld :roll: :wink:

23 jun 2011 20:04
Profiel
Door te peilen en kijken waar de hoeveelheidsmeter staat.....

23 jun 2011 23:38
Profiel
PorscheForum Rakker
n00b-vraag:

Voor wat betreft de olietemperatuur. Deze is op bovenstaande nog net geen 90 graden, begrijp ik dat goed? En welke temperaturen betekenen de andere blokjes?

23 jun 2011 23:38
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
130 op het tweede streepje - als ik me niet vergis - en dan gaat de thermostaat naar de oliekoeler in het rechtervoorscherm open :wink:

23 jun 2011 23:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Het streepje waar de wijzer nu het dichtste bij is, is 90 toch?

Die erboven 120/130 en in het rood is 150+ en foute boel.

Correct?

Laatst bijgewerkt door MellyPorsche op 24 jun 2011 0:04, in totaal 1 keer bewerkt.

23 jun 2011 23:47
Profiel
PorscheForum Rakker
carrera 911 C2/964 Volvo P1800S
Vorst, welke vorst :scratch: Morgen voorspeld de weerman 30 graden.
Denk dat dit wel warm genoeg is om olie te peilen.... :bang:

23 jun 2011 23:48
Profiel
964 c2
Den Haag
Maxfli schreef:
Ik vul idd bij als de meter tegen het rode vlakje aan zit. En dan tussen de gele en groene lijn. Olieverbuik nu van jou na 4500 km zo dat de gele lijn wordt gehaald? Uitstekend m.i. Dat is een zeer net olieverbruik!
Oh ja, toen ik mijn P van een beurt afhaalde, hadden ze deze afgevuld tot bovenin. (porsche centrum leusden) Maakt allemaal geen reet uit, als die meter maar boven het rode vlakje is. De meter geeft de laatste 1,5 liter aan van boven tot beneden. Als ie eronder zit, is het nog geen ramp hoor.

Dank.
Olieverbruik na 4500km is idd van de groene lijn naar de gele.

Ga uiteraard ook nog even peilen, maar vind het wel fijn om zoveel mogelijk af te kunnen leiden van de meters of het dash, die zie je tenminste als je rijdt.

24 jun 2011 11:28
Profiel
PorscheForum Rakker
3.0 SC Jubileum '81 & een 3.2 G50 Cabrio '87
ruud964 schreef:
meten is weten.

Als de meter goed functioneerd kan ik mij wel in het vorige bericht vinden :wink:

Maar ja hoe weet je of de meter de waarheid verteld :roll: :wink:

+1 :thumleft: :thumright:

24 jun 2011 11:50
Profiel
Moderator
PF #18
Ronaldo schreef:
..... vind het wel fijn om zoveel mogelijk af te kunnen leiden van de meters of het dash, die zie je tenminste als je rijdt.

..... maar vertellen je op dat moment niets over het oliepeil :idea: :!: :wink:

24 jun 2011 11:50
Profiel
964 c2
Den Haag
Ja, ja, scherp..! :thumleft:

Correctie: tijdens het gebruik van de auto, in periodes van kort stilstaan met draaiende motor, tussen twee periodes
van rijden in,.... Zo iets? :wink:

24 jun 2011 13:08
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2