Auteur |
Bericht |
ruud964
Hoeksche Waard
|
Hier ook, en dat heeft niets met de gezamenlijke kleur te maken.
Bij het warm rijden valt dit zelfs goed op.
|
11 jan 2009 16:11 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Zie het antwoord van soepkip .
Bij een 3.2 al kan ik het me niet voorstellen dat het zo is, maar bij een 964 gebeurt dat i.i.g. wel alleen duurt het zoals geschreven wat langer.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
11 jan 2009 16:25 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
voorkoeler gaat open bij 90 gr, 1e streepje. daar kom ik echt niet aan met deze temperaturen.
_________________________________________ oud is beter
|
11 jan 2009 16:33 |
|
|
Captain 911
964 C2 '92Amsterdam
|
Bedankt voor alle reacties zover. Ik heb vandaag flink wat km gemaakt en op een gegeven moment kwam er leven in de meter, alleen ik heb m zeker wel eens hoger zien staan. (nog geen halve cm in het wit dus ga toch maar even bijvullen) De peilstok en ik zijn nog steeds geen vrienden, maar droog is ie iig niet.
Paul is het een feit dat de meter pas werkt als het peil onder de helft van de peilstok komt of een ruwe schatting?
Ervan uitgaande dat bijvullen nodig is verbruikt de auto dan toch beduidend meer olie dan voorheen (was nihil) dus ik laat m toch deze week maar even op de brug bekijken.
Wat is eigenlijk de technische achtergrond van het feit dat de motor zo warm moet zijn? Heb eerder op het forum hierover gelezen maar dat kan ik niet meer terugvinden (964 en olie geeft nogal wat zoekresultaten )
_________________________________________ There's no better way to fly
|
11 jan 2009 17:05 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Omdat de voorste oliekoeler dan pas opengaat en de juiste hoeveelheid gemeten kan worden.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
11 jan 2009 17:28 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Lees dit topic even.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
11 jan 2009 17:38 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
als je olie niet op juiste temp komt en dus te koud blijft is het ook niet goed,
theoretisch zou je olie altijd op temp moeten komen, daarom koelt de voorste koeler in het begin niet mee.
gaat je thermostaat niet dicht en circuleert de olie continue ook naar voren dan word de bedrijfs temp niet (nooit) gehaald.
zeker in de stad zou ik verwachten dat die van jou ook de juiste temp haalt.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
11 jan 2009 17:53 |
|
|
Captain 911
964 C2 '92Amsterdam
|
Top Eric, dat topic zocht ik!
Rob, duidelijk verhaal, thanx!
Oh en pekel of niet, t was een lekker dagje cruisen
_________________________________________ There's no better way to fly
|
11 jan 2009 20:06 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: 964 Oliepeil, alweeeer
964 Oliepeil, alweeeer.... Allereerst; heb de zoek-functie zeker gebruikt, en ook al menig topic in het geheel doorgelezen. Het hoe en wat van de oliemeter in het dash is duidelijk, evenals de manier van peilen met de peilstok. Toch ben ik nog benieuwd naar het volgende; Wanneer is het handig, en wanneer noodzakelijk, om olie bij te vullen. Toen ik de auto kocht gaf hij een oliepeil aan tegen het witte blokje aan de bovenzijde van de meter (groene lijn). Vorige week stond ik een tijd in een file, en werd het knap warm. I.i.g. genoeg stil gestaan om het oliepeil te kunnen zien stijgen. Nu blijft de wijzer staan op ongeveer horizontaal (gele lijn). In eerste instantie schrok ik (half leeg..) maar gelukkig las ik ergens op 't forum dat de meter in werkelijkheid iets zegt over de 'bovenste' liter olie, en niet over de gehele 13 liter. (indien dit niet klopt zie ik het graag verbeterd, maar dat gebeurt toch wel... ) Ik ben benieuwd wat op dit moment wijsheid is. Wachten tot de meter nog maar iets boven 'het rood' uit komt alvorens bij te vullen, of op dit moment een beetje bij te vullen, zodat de meter weer bovenin staat. (met het risico op teveel bijvullen). Hoe gaan anderen hiermee om? Ook ben ik benieuwd of er iets te zeggen is over de hoeveelheid olie, door de stand van de wijzer af te lezen? (er is inmiddels 4500km mee gereden, en ben wel benieuwd wat het verbruik is) Alvast dank.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
23 jun 2011 17:15 |
|
|
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
Re: 964 Oliepeil, alweeeer
Ik vul idd bij als de meter tegen het rode vlakje aan zit. En dan tussen de gele en groene lijn. Olieverbuik nu van jou na 4500 km zo dat de gele lijn wordt gehaald? Uitstekend m.i. Dat is een zeer net olieverbruik! Oh ja, toen ik mijn P van een beurt afhaalde, hadden ze deze afgevuld tot bovenin. (porsche centrum leusden) Maakt allemaal geen reet uit, als die meter maar boven het rode vlakje is. De meter geeft de laatste 1,5 liter aan van boven tot beneden. Als ie eronder zit, is het nog geen ramp hoor.
|
23 jun 2011 19:24 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Re: 964 Oliepeil, alweeeer
meten is weten. Als de meter goed functioneerd kan ik mij wel in het vorige bericht vinden Maar ja hoe weet je of de meter de waarheid verteld
|
23 jun 2011 20:04 |
|
|
bully
|
Re: 964 Oliepeil, alweeeer
Door te peilen en kijken waar de hoeveelheidsmeter staat.....
|
23 jun 2011 23:38 |
|
|
MellyPorsche
|
Re: 964 Oliepeil, alweeeer
n00b-vraag:
Voor wat betreft de olietemperatuur. Deze is op bovenstaande nog net geen 90 graden, begrijp ik dat goed? En welke temperaturen betekenen de andere blokjes?
|
23 jun 2011 23:38 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 964 Oliepeil, alweeeer
130 op het tweede streepje - als ik me niet vergis - en dan gaat de thermostaat naar de oliekoeler in het rechtervoorscherm open
|
23 jun 2011 23:43 |
|
|
MellyPorsche
|
Re: 964 Oliepeil, alweeeer
Het streepje waar de wijzer nu het dichtste bij is, is 90 toch?
Die erboven 120/130 en in het rood is 150+ en foute boel.
Correct?
Laatst bijgewerkt door MellyPorsche op 24 jun 2011 0:04, in totaal 1 keer bewerkt.
|
23 jun 2011 23:47 |
|
|
frederico
carrera 911 C2/964
Volvo P1800S
|
Re: 964 Oliepeil, alweeeer
Vorst, welke vorst Morgen voorspeld de weerman 30 graden. Denk dat dit wel warm genoeg is om olie te peilen....
|
23 jun 2011 23:48 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: 964 Oliepeil, alweeeer
Dank. Olieverbruik na 4500km is idd van de groene lijn naar de gele. Ga uiteraard ook nog even peilen, maar vind het wel fijn om zoveel mogelijk af te kunnen leiden van de meters of het dash, die zie je tenminste als je rijdt.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
24 jun 2011 11:28 |
|
|
Porsche gek!
3.0 SC Jubileum '81 & een
3.2 G50 Cabrio '87
|
Re: 964 Oliepeil, alweeeer
+1
_________________________________________ "Little Bastard"
|
24 jun 2011 11:50 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: 964 Oliepeil, alweeeer
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
24 jun 2011 11:50 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: 964 Oliepeil, alweeeer
Ja, ja, scherp..! Correctie: tijdens het gebruik van de auto, in periodes van kort stilstaan met draaiende motor, tussen twee periodes van rijden in,.... Zo iets?
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
24 jun 2011 13:08 |
|
|