Auteur |
Bericht |
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Lancia Stratos inderdaad of een Delta Integrale maar dan ook een 959 erbij. Allemaal rally auto's geweest. Toeval?? Bij Kidston staan vaak van dit soort exclusieve auto's. http://www.kidston.com/
Je moet je gewoon even aanmelden. Krijg je ook een nieuwsbrief met de laatste, ONBETAALBARE, veilingen. Maar dromen mag nog.
_________________________________________ Last Rat standing
|
12 jan 2009 22:48 |
|
|
amandus
Timeless
|
Kleine correctie 959 heeft alleen DAKAR gedaan en won
veni vidi vici
Intergrale/ Peugeot 16V / Metro / Renault 5 Turbo 2 / Ford Rs enz allemaal iconen van het ongelimiteerde pk tijdperk
_________________________________________ Timeless objects
|
12 jan 2009 22:53 |
|
|
LongJohn
993 C2 '94Zuid-Holland
|
Voor m'n Porsche periode reed ik Lancia Integrale 16v....een hele fijne tijd genoten, dat ding was ook fel hoor
_________________________________________ Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit...
|
12 jan 2009 22:57 |
|
|
amandus
Timeless
|
Welke evo 1/2/3 , vertelbare boven spoiler alcantara interieur ?
_________________________________________ Timeless objects
|
12 jan 2009 23:10 |
|
|
LongJohn
993 C2 '94Zuid-Holland
|
@amandus....ik had een Integrale 16v die waren zonder spoiler en bij mij zat er alcantara in combi met stof in.
Evo 1...had dan de spoiler iets meer spoorbreedte en nog wat betere remmen.
Evo 2...had een andere turbo met wat minder turbo-lag, andere dakgoten.
_________________________________________ Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit...
|
12 jan 2009 23:18 |
|
|
amandus
Timeless
|
Coole bak , als ik weer de staatsloterij win ....zou deze ook in de verzameling zeer goed passen , in het GEEL
_________________________________________ Timeless objects
|
12 jan 2009 23:21 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
of wit in Martini trim...
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
12 jan 2009 23:28 |
|
|
LongJohn
993 C2 '94Zuid-Holland
|
Och, ik heb weleens een tijd staan twijfelen bij zo'n martini 5
sorry mods...tis wel een beetje off topic.
_________________________________________ Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit...
|
12 jan 2009 23:36 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Super gave auto!!!
Staat bij mij ook hoog op de wish-list...
Wel moeilijk sleutelen, de motorkap zit wat vol...
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
12 jan 2009 23:40 |
|
|
LongJohn
993 C2 '94Zuid-Holland
|
Inderdaad lastig sleutelen, de auto was eigenlijk ontworpen voor een klein blokje 1300cc.
Om er dan een 2 liter 16v turbo uit de Thema in te wurmen
Ik heb er heel wat uren aan gesleuteld, distributie, intercooler verplaatsen i.v.m. beter aanzuigtraject turbo, dumpvalve laten afblazen naar de buitenlucht....leuk soundeffect.
lol
_________________________________________ Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit...
|
12 jan 2009 23:49 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Maar de 959 was weldegelijk ontwikkeld als rallye auto
Alleen werd de Groep B in het rallye reglement afgeschaft voordat de auto goed en wel klaar was
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
13 jan 2009 3:16 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Ik ga vaak bij rally's kijken. Vooral de rally van Duitsland rondom St Wendel is machtig mooi om een keer van dichtbij mee te maken. Je kan nog tot bij de auto's komen tijdens een servicebeurt en de wagens staan gewoon langs de kant van de weg te wachten tot ze de klassementsproeven op mogen. Erg goede sfeer.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
13 jan 2009 8:44 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het "is" een Audi 80. Ingekort, dat dan weer wel.
|
13 jan 2009 10:28 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Overigens bewaar ik warme herinneringen aan de Groep B tijd en ook nog de tijd daarna toen deze auto's in Valkenswaard te bewonderen waren met de rallycross. Zo'n 205 Turbo-16 Evolution 2 was in staat om in iets meer dan 2,5 seconden naar de 100 km/u te knallen....
op gravel.
Je moest overigens wel een steekje los hebben als rallyrijder in die tijd, al die Gr. B auto's waren kamikaze-auto's. Maar goed, dat is ook de reden dat ze in de ban ging.
|
13 jan 2009 10:36 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Nee, geen 80. Het was echt een Urquattro, de enige 80-onderdelen zijn de voorruit, de A-stijlen en de portieren (van een 80 type 81 2-deurs).
De Urquattro is overigens afgeleid van de Coupé GT, die op zich weer is afgeleid van de 80.
De Urquattro bestond al een paar jaar toen de SQ werd geïntroduceerd, als homologatiemodel voor de rally. De Urq was niet meer competitief omdat-ie als vrij grote en lange auto in krappe haarspeldbochten vaak een paar keer moest steken om de bocht door te komen. Vandaar de vraag naar een korte versie, die moest de strijd met de Delta aangaan.
De SQ is overigens niet bijster succesvol geweest in de rally, alleen in de S1-uitvoering zijn successen geboekt (zoals een paar overwinningen op Pikes Peak).
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
13 jan 2009 12:37 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
klopt de ruiten van de e 1 en de e2 staan vlakker/rechter dan bij de oer quattro en de wagen is 28 cm ingekort
airborne
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
13 jan 2009 13:22 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nee, geen 80. Het was echt een Urquattro, de enige 80-onderdelen zijn de voorruit, de A-stijlen en de portieren (van een 80 type 81 2-deurs). De Urquattro is overigens afgeleid van de Coupé GT, die op zich weer is afgeleid van de 80. [/quote] Je zegt nu nee om vervolgens stiekum ja te zeggen... De sportquattro heeft sowieso weinig gemeen met de straatauto's, hetgeen bij gr. B eerder regel dan uitzondering was (op de 200 homologatiemodellen na dan). Delta kwam pas later. Was een potentiële wereldkampioen, maar door het ongeval met ik meen Toivonen is de tijd te kort geweest. Laatste twee jaar was het de 205 T-16 die domineerde en het is vanwege de T-16 dat Audi de SQ bracht.
Klopt. De auto had op zich het meeste vermogen in die tijd (ruim 500 vs 380 voor de 205), maar was vooral te zwaar en het gewicht voorin was een enorm probleem (de rest was al over op middenmotoren).
Overigens ging ook de 205 onder druk van Lancia op het eind naar vermogens rond de 500pk, terwijl de auto niet heel veel meer woog in kilo's.
|
13 jan 2009 14:09 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Jeetje wat ik allemaal al niet teweeg breng met dit draadje. De Ur Quattro zit gelukkig ook diep bij meerdere Porsche fans. Nog even voor de kenners. In hoeverre heeft Porsche het Quattro systeem mee helpen ontwikkelen of mogelijk al het voorwerk gedaan?
gr. Ernest
_________________________________________ Last Rat standing
|
13 jan 2009 14:19 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Lancia Delta is een stille liefde:
Onvermeld tot nu toe:
En te koop
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
13 jan 2009 14:34 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Da's een mythe. De quattro-aandrijving bestaat uit de aandrijflijn van een VW Iltis legerjeep met een Polo-differentieel. Het is door Audi-ingenieurs inelkaar geknutseld met een Audi 80 type 82 als 'mule'. Een 80 met een SQ vergelijken is net zo kort door de bocht als zeggen dat een 959 een Kever is.
De SQ anticipeerde op de Delta S4 van '85, en de auto's hebben (met de SQ in S1-uitvoering) deels samen gereden.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
Laatst bijgewerkt door Tom80 op 13 jan 2009 15:32, in totaal 1 keer bewerkt.
|
13 jan 2009 15:10 |
|
|
amandus
Timeless
|
Platgeslagen kever wel te verstaan Tom
_________________________________________ Timeless objects
|
13 jan 2009 15:16 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Maarten wat voor BX is die middelste?
En Tom bedankt voor je deskundige hulp.
Weet je dat ze bij Audi zelf zeggen dat Porsche mee heeft geholpen. Staat natuurlijk chiquer dan Polo en legervoertuig
_________________________________________ Last Rat standing
|
13 jan 2009 16:30 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Da's een BX 4TC, als ik me goed herinner.
Porsche heeft wel meegewerkt (en gebouwd) aan de RS2 Avant, de bruutste straat-vijfpitter van Audi. Die wil ik ooit nog wel eens...
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
13 jan 2009 16:36 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Nog andere liefdes op auto gebied dan Audi en Porsche? Ik heb hetzelfde hoor. gr. Ernest
_________________________________________ Last Rat standing
|
13 jan 2009 16:38 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Ik heb ook wel wat met ouwe watergekoelde VWs en met Engels spul.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
13 jan 2009 16:45 |
|
|