Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 12:19

Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Audi Quattro (OER) 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Bericht 
Lancia Stratos inderdaad of een Delta Integrale maar dan ook een 959 erbij. Allemaal rally auto's geweest. Toeval?? Bij Kidston staan vaak van dit soort exclusieve auto's. http://www.kidston.com/
Je moet je gewoon even aanmelden. Krijg je ook een nieuwsbrief met de laatste, ONBETAALBARE, veilingen. Maar dromen mag nog.

12 jan 2009 22:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Timeless
Bericht 
Kleine correctie 959 heeft alleen DAKAR gedaan en won

veni vidi vici

8)

Intergrale/ Peugeot 16V / Metro / Renault 5 Turbo 2 / Ford Rs enz allemaal iconen van het ongelimiteerde pk tijdperk :wink:

12 jan 2009 22:53
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '94
Zuid-Holland
Bericht 
Voor m'n Porsche periode reed ik Lancia Integrale 16v....een hele fijne tijd genoten, dat ding was ook fel hoor 8)

12 jan 2009 22:57
Profiel
Timeless
Bericht 
Welke evo 1/2/3 , vertelbare boven spoiler alcantara interieur ?

12 jan 2009 23:10
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '94
Zuid-Holland
Bericht 
@amandus....ik had een Integrale 16v die waren zonder spoiler en bij mij zat er alcantara in combi met stof in.
Evo 1...had dan de spoiler iets meer spoorbreedte en nog wat betere remmen.
Evo 2...had een andere turbo met wat minder turbo-lag, andere dakgoten.

12 jan 2009 23:18
Profiel
Timeless
Bericht 
Coole bak , als ik weer de staatsloterij win ....zou deze ook in de verzameling zeer goed passen , in het GEEL

Afbeelding

12 jan 2009 23:21
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
of wit in Martini trim... 8)

12 jan 2009 23:28
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '94
Zuid-Holland
Bericht 
Och, ik heb weleens een tijd staan twijfelen bij zo'n martini 5 :D

sorry mods...tis wel een beetje off topic.

12 jan 2009 23:36
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Super gave auto!!!
Staat bij mij ook hoog op de wish-list...
Wel moeilijk sleutelen, de motorkap zit wat vol...

12 jan 2009 23:40
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '94
Zuid-Holland
Bericht 
Inderdaad lastig sleutelen, de auto was eigenlijk ontworpen voor een klein blokje 1300cc.
Om er dan een 2 liter 16v turbo uit de Thema in te wurmen :D
Ik heb er heel wat uren aan gesleuteld, distributie, intercooler verplaatsen i.v.m. beter aanzuigtraject turbo, dumpvalve laten afblazen naar de buitenlucht....leuk soundeffect.

lol

12 jan 2009 23:49
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
soepkip 964 schreef:
Lancia Stratos inderdaad of een Delta Integrale maar dan ook een 959 erbij. Allemaal rally auto's geweest. Toeval?? ...

amandus schreef:
Kleine correctie 959 heeft alleen DAKAR gedaan ...

Maar de 959 was weldegelijk ontwikkeld als rallye auto
Alleen werd de Groep B in het rallye reglement afgeschaft voordat de auto goed en wel klaar was

13 jan 2009 3:16
Profiel WWW
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Ik ga vaak bij rally's kijken. Vooral de rally van Duitsland rondom St Wendel is machtig mooi om een keer van dichtbij mee te maken. Je kan nog tot bij de auto's komen tijdens een servicebeurt en de wagens staan gewoon langs de kant van de weg te wachten tot ze de klassementsproeven op mogen. Erg goede sfeer.

13 jan 2009 8:44
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Tom80 schreef:
gebouwd door Baur op basis van een ingekorte Urquattro-bodemgroep. Zo uit mijn hoofd hebben ze 20 cm uit de achterste voetruimte gehaald, gevolg is een achterbank die strak achter de voorstoelen staat.

Het "is" een Audi 80. Ingekort, dat dan weer wel. :wink:

13 jan 2009 10:28
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Overigens bewaar ik warme herinneringen aan de Groep B tijd en ook nog de tijd daarna toen deze auto's in Valkenswaard te bewonderen waren met de rallycross. Zo'n 205 Turbo-16 Evolution 2 was in staat om in iets meer dan 2,5 seconden naar de 100 km/u te knallen....

op gravel. :shock:

Je moest overigens wel een steekje los hebben als rallyrijder in die tijd, al die Gr. B auto's waren kamikaze-auto's. Maar goed, dat is ook de reden dat ze in de ban ging.

13 jan 2009 10:36
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Devils son schreef:
Tom80 schreef:
gebouwd door Baur op basis van een ingekorte Urquattro-bodemgroep. Zo uit mijn hoofd hebben ze 20 cm uit de achterste voetruimte gehaald, gevolg is een achterbank die strak achter de voorstoelen staat.

Nee, geen 80. Het was echt een Urquattro, de enige 80-onderdelen zijn de voorruit, de A-stijlen en de portieren (van een 80 type 81 2-deurs).
De Urquattro is overigens afgeleid van de Coupé GT, die op zich weer is afgeleid van de 80.

De Urquattro bestond al een paar jaar toen de SQ werd geïntroduceerd, als homologatiemodel voor de rally. De Urq was niet meer competitief omdat-ie als vrij grote en lange auto in krappe haarspeldbochten vaak een paar keer moest steken om de bocht door te komen. Vandaar de vraag naar een korte versie, die moest de strijd met de Delta aangaan.
De SQ is overigens niet bijster succesvol geweest in de rally, alleen in de S1-uitvoering zijn successen geboekt (zoals een paar overwinningen op Pikes Peak).

13 jan 2009 12:37
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
klopt de ruiten van de e 1 en de e2 staan vlakker/rechter dan bij de oer quattro en de wagen is 28 cm ingekort :wink:

Afbeelding airborne 8)

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

13 jan 2009 13:22
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Tom80 schreef:

Nee, geen 80. Het was echt een Urquattro, de enige 80-onderdelen zijn de voorruit, de A-stijlen en de portieren (van een 80 type 81 2-deurs).
De Urquattro is overigens afgeleid van de Coupé GT, die op zich weer is afgeleid van de 80. [/quote]

Je zegt nu nee om vervolgens stiekum ja te zeggen... :wink: De sportquattro heeft sowieso weinig gemeen met de straatauto's, hetgeen bij gr. B eerder regel dan uitzondering was (op de 200 homologatiemodellen na dan).

Citaat:
De Urquattro bestond al een paar jaar toen de SQ werd geïntroduceerd, als homologatiemodel voor de rally. De Urq was niet meer competitief omdat-ie als vrij grote en lange auto in krappe haarspeldbochten vaak een paar keer moest steken om de bocht door te komen. Vandaar de vraag naar een korte versie, die moest de strijd met de Delta aangaan.

Delta kwam pas later. Was een potentiële wereldkampioen, maar door het ongeval met ik meen Toivonen is de tijd te kort geweest. Laatste twee jaar was het de 205 T-16 die domineerde en het is vanwege de T-16 dat Audi de SQ bracht.

Citaat:
De SQ is overigens niet bijster succesvol geweest in de rally.

Klopt. De auto had op zich het meeste vermogen in die tijd (ruim 500 vs 380 voor de 205), maar was vooral te zwaar en het gewicht voorin was een enorm probleem (de rest was al over op middenmotoren).

Overigens ging ook de 205 onder druk van Lancia op het eind naar vermogens rond de 500pk, terwijl de auto niet heel veel meer woog in kilo's.

13 jan 2009 14:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Noord Holland
Bericht 
Jeetje wat ik allemaal al niet teweeg breng met dit draadje. De Ur Quattro zit gelukkig ook diep bij meerdere Porsche fans. Nog even voor de kenners. In hoeverre heeft Porsche het Quattro systeem mee helpen ontwikkelen of mogelijk al het voorwerk gedaan?
gr. Ernest

13 jan 2009 14:19
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Lancia Delta is een stille liefde:
Afbeelding

Onvermeld tot nu toe:
Afbeelding

En te koop
Afbeelding

13 jan 2009 14:34
Profiel
Utrecht
Bericht 
soepkip 964 schreef:
Jeetje wat ik allemaal al niet teweeg breng met dit draadje. De Ur Quattro zit gelukkig ook diep bij meerdere Porsche fans. Nog even voor de kenners. In hoeverre heeft Porsche het Quattro systeem mee helpen ontwikkelen of mogelijk al het voorwerk gedaan?
gr. Ernest

Da's een mythe. De quattro-aandrijving bestaat uit de aandrijflijn van een VW Iltis legerjeep met een Polo-differentieel. Het is door Audi-ingenieurs inelkaar geknutseld met een Audi 80 type 82 als 'mule'.

Devils son schreef:
Je zegt nu nee om vervolgens stiekum ja te zeggen... :wink: De sportquattro heeft sowieso weinig gemeen met de straatauto's, hetgeen bij gr. B eerder regel dan uitzondering was (op de 200 homologatiemodellen na dan).

Een 80 met een SQ vergelijken is net zo kort door de bocht als zeggen dat een 959 een Kever is.

Devils son schreef:
Delta kwam pas later. Was een potentiële wereldkampioen, maar door het ongeval met ik meen Toivonen is de tijd te kort geweest. Laatste twee jaar was het de 205 T-16 die domineerde en het is vanwege de T-16 dat Audi de SQ bracht.

De SQ anticipeerde op de Delta S4 van '85, en de auto's hebben (met de SQ in S1-uitvoering) deels samen gereden.

Laatst bijgewerkt door Tom80 op 13 jan 2009 15:32, in totaal 1 keer bewerkt.

13 jan 2009 15:10
Profiel
Timeless
Bericht 
Platgeslagen kever wel te verstaan Tom :lol:

13 jan 2009 15:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Noord Holland
Bericht 
Maarten wat voor BX is die middelste?
En Tom bedankt voor je deskundige hulp.

Weet je dat ze bij Audi zelf zeggen dat Porsche mee heeft geholpen. Staat natuurlijk chiquer dan Polo en legervoertuig

13 jan 2009 16:30
Profiel
Utrecht
Bericht 
Da's een BX 4TC, als ik me goed herinner.

Porsche heeft wel meegewerkt (en gebouwd) aan de RS2 Avant, de bruutste straat-vijfpitter van Audi. Die wil ik ooit nog wel eens...

13 jan 2009 16:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Noord Holland
Bericht 
Nog andere liefdes op auto gebied dan Audi en Porsche? Ik heb hetzelfde hoor. gr. Ernest

13 jan 2009 16:38
Profiel
Utrecht
Bericht 
Ik heb ook wel wat met ouwe watergekoelde VWs en met Engels spul.

13 jan 2009 16:45
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende