Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 23:38

Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Meerderheidsbelang Porsche in Volvo... 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
ik vrees toch dat dit een verouderd bericht was met betrekking op VW, waarvan Porsche inderdaad 51% van de aandelen had (naar verluid inmiddels al 78%).
Vooralsnog meer kans op Chinese handen aan het mooie Volvo :cry:

12 jan 2009 9:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Jammer, want er waren wel overeenkomsten :arrow: alle kwaaltjes worden bedekt door de mantel der liefde voor het merk. :lol:

12 jan 2009 12:07
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 '91
Bericht 
Devils son schreef:
Ik vind het maar een rare keuze. VW kon ik volgen. Maar om nu maar al het geld te steken in het overnemen van autoproducenten die van zichzelf niet bepaald winstgevend zijn...

Volvo is al jaren doorgaans winstgevend. Sinds Ford het overname, was er geen oficieel resultaat beschiklbaar tot eind 2007 (Kennelijk het moment dat Ford begon te overwegen Volvo van de hand te doen), maar men stelde dat het winst maakte.

Overigens de 940 (What's in a number :D ) van Volvo had een mede met Porsche ontwikkelde motor. :!:

Maar goed, Porsche denkt een goede slagte kunnen slaan in deze tijd. Ik denk dat ze zich daarin zeker niet vergissen. Bedrijven zijn nu goedkoop. Maar goed, lijkt dus een broodje aap te zijn.

12 jan 2009 16:35
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
ArminG schreef:
Volvo is al jaren doorgaans winstgevend. Sinds Ford het overname, was er geen oficieel resultaat beschiklbaar tot eind 2007 (Kennelijk het moment dat Ford begon te overwegen Volvo van de hand te doen), maar men stelde dat het winst maakte.

Niet helemaal goed geïnformeerd... :wink:

13 jan 2009 0:00
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 '91
Bericht 
HenkC2C schreef:
ArminG schreef:

Niet helemaal goed geïnformeerd... :wink:

In welk opzicht? Dat Volvo winst maakte? Sinds ze het rapporteerde in ieder geval doorgaans wel. (Nu in 2008 niet meer nee.)

Is ook een beetje logisch, want als je iets wilt verkopen, moet je het een beetje oppoetsen... :D

Daarvoor weet je niet zeker natuurlijk, want Ford maakte geen officiele losse cijfers bekend. Maar voor de overname was doorgaans het winstgevend, en vanaf 2007 ook, dus dat het daartussen zo was, is niet geheel onwaarschijnlijk. In die periode rapporteerde het enkel Ford Europa resultaten met daarin de componenten.

Maar geloof mij niet :wink:

http://www.motorauthority.com/fords-pre ... -2007.html

800 tot 1,2 miljard winst per jaar!

Dus, wie is er nu niet geinformeerd? :roll:

13 jan 2009 10:37
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3