Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 8:05

Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
BOXSTER, Oceanblau, 1999, izgst, 73.000, chique auto. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 
te hoog geprijsd idd.. 2.5jes duiken ondertussen massaal onder de 20 k...

13 jan 2009 20:21
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
brian951 schreef:
te hoog geprijsd idd.. 2.5jes duiken ondertussen massaal onder de 20 k...

Dat is volgens mij een beetje appels met peren vergelijken, want die zijn m.i. niet écht vergelijkbaar.
Die goedkopere zijn allemaal ex BPM en/of met
hoge kilometerstanden en/of oudere bouwjaren en/of
geen onderhoudshistorie bekend
en dat telt m.i. toch ook mee?

Op Autotrader én op autoscout24 én op de autotelegraaf ben ik tot nu toe absoluut de laagst geprijsde voor een Boxster van 99 met deze kilometerstand! Dus ik heb nog steeds het gevoel dat ik een redelijke prijs vraag... maar misschien vergis ik me uiteindelijk hoor... ik zie wel...

13 jan 2009 21:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
‘64 Kever
Bericht 
Tja, je weet hoe het gaat he. Als je een auto koopt is de <optie1> een voordeel, zijn er maar weinig mee, en <optie1> maakt hem echt unieker! Als je hem vervolgens verkoopt is <optie1> weinig gevraagd en maakt <optie1> hem juist net moeilijker om te verkopen!

Hetzelfde met auto's op de markt. Als er 1tje (of voor mijn part 100) onder de 20k te koop is/zijn, is dus blijkbaar geen enkele auto meer waard. Let wel, ik zeg niet dat je vraagprijs niet te hoog is, daar heb ik geen oordeel over, maar het valt me wel op, dat mensen vaak vinden dat hun eigen auto goud waard is, maar de auto van een ander vaak te duur :cheesy:

13 jan 2009 22:51
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
Dat ben ik helemaal met je eens, daarom ben ik juist ook alle occasion-sites afgegaan om te kijken wat er voor gevraagd werd voor een vergelijkbare auto. Dus zelfde bouwjaar en kilometerstand etc. Ik heb gewoon mijn eigen auto als zoekobject ingetikt en gekeken wat er voor gevraagd werd. Ik zag op ál die sites (een week geleden) geen ééntje onder de 25K, die vergelijkbaar was en dus ben ik vervolgens ónder de gemiddelde prijs gaan zitten met mijn prijs, zodat ik één van de goedkoopste zou zijn, omdat ik niet zo gek ben op onderhandelen over de prijs... en op de officiele Porsche site ben ik geeneens gaan kijken, want wat ze daar durven vragen... Ik denk dus nog steeds (gewoon objectief) dat de auto aantrekkelijk geprijsd is, maar goed, time will tell... Wordt trouwens wel gestoord van de mensen die bellen tóch dik onder de prijs bieden, maar goed dan had ik m maar niet ook op autoschout24 moeten zetten, vrees ik... Had daar een keer 's zomers een BMW Z3 (van mn vrouw) opgezet en toen werden we pas gek! haha, gelukkig was ie wel in een week weg...

paSCal schreef:
Tja, je weet hoe het gaat he. Als je een auto koopt is de <optie1> een voordeel, zijn er maar weinig mee, en <optie1> maakt hem echt unieker! Als je hem vervolgens verkoopt is <optie1> weinig gevraagd en maakt <optie1> hem juist net moeilijker om te verkopen!

Hetzelfde met auto's op de markt. Als er 1tje (of voor mijn part 100) onder de 20k te koop is/zijn, is dus blijkbaar geen enkele auto meer waard. Let wel, ik zeg niet dat je vraagprijs niet te hoog is, daar heb ik geen oordeel over, maar het valt me wel op, dat mensen vaak vinden dat hun eigen auto goud waard is, maar de auto van een ander vaak te duur :cheesy:

Afbeelding

14 jan 2009 19:32
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2