Auteur |
Bericht |
Beo
|
@ Porsche 911; Zaterdag ga ik eens navraag doen ivm verzekering
|
06 jan 2009 19:45 |
|
|
zuugnap
|
toch die limburgers blijve zeemelare he ...
|
06 jan 2009 19:46 |
|
|
Hielkema993S
911 993 CarreraS
Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 TargaNuenen / N-Brabent
|
Nog nooit problemen mee gehad, werkt perfect in mijn 993
_________________________________________ "There is no substitude"
|
06 jan 2009 20:26 |
|
|
Beo
|
Beste, Even navraag gedaan bij verzekeraar (ken hem persoonlijk) dus nu nog even telefoontje gedaan! En zoals verwacht zijn de prijzen voor mijn leeftijd zéér hoog! 2500 euro namelijk ! Op men vaders naam komt het rond de 700 euro !
Maar voor een oldtimer is dit dus goedkoper ?
Groetjes,
Volgende week zaterdag uitgenodigd bij dealer om testrit te doen met een 911 ui 1984, en 964 uit 1990!
|
06 jan 2009 22:49 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Ik zeg ook niet dat je er problemen mee moet hebben. Bij mij werkt het ook perfect.
Voor een 993.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
06 jan 2009 22:53 |
|
|
Beo
|
Na wat opzoekwerk gaat hier mijn voorkeur naar uit:
-Porsche 911 3.2 cabrio bj:1984
-Porsche 911 bj:1980 - 1984
|
06 jan 2009 23:05 |
|
|
amandus
Timeless
|
Twee totaal verschillende Porsches ....
_________________________________________ Timeless objects
|
06 jan 2009 23:07 |
|
|
Beo
|
Ja een cabrio spreekt me ook wel aan, maar een niet cabrio ook ...
|
06 jan 2009 23:16 |
|
|
amandus
Timeless
|
Advies: starten in een coupe , het meest pure om te rijden , daarna een cabrio
_________________________________________ Timeless objects
|
06 jan 2009 23:17 |
|
|
Stijn van Kooten
|
dan geen cabrio: onderbreekt de lijn
Laatst bijgewerkt door Stijn van Kooten op 07 jan 2009 18:45, in totaal 1 keer bewerkt.
|
06 jan 2009 23:22 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Alleen is de laagste stand wat mij betreft in een 3.2 (cabrio) nog te warm.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
07 jan 2009 15:36 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Ik zeg verder nix...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
07 jan 2009 17:03 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Je laatste voorkeur sluit de eerste niet uit. Maar de 3.2 Cabrio van '84 is wel je meest concrete voorkeur. Maar waarom beperken tot '84?
Weet je zeker dat je al iets bent opgeschoten in je zoektocht?
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
07 jan 2009 18:38 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Kun je je motivatie uitleggen? Ben erg benieuwd.....
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
07 jan 2009 19:09 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
@Speedy356: deze ook gelezen?
|
07 jan 2009 19:12 |
|
|
Beo
|
Ik bedoel met '84 dus een wagen die ouder is of gelijk aan 25 jaar (van 1984 dus) ! Wel, als tweede wagen lijkt een cabrio me zeer leuk voor in de zomer daar ik bij slechte weer toch niet met de Porsche ga rijden...! Maar een coupe kan het ook nog worden! Maar dan van >1984 ! Dat bedoelde ik met de vorige post! Telefoontje gepleegd, verzekering voor classic komt op 220 euro/jaar!
|
07 jan 2009 20:20 |
|
|
Beo
|
|
07 jan 2009 20:22 |
|
|
amandus
Timeless
|
Starten met een coupe om de puurheid te ervaren van het 911 icoon . Daarna indien die behoefte er nog is een cabrio aanschaffen . Zoits van eerst die schooldoorlopen alvorens de andere school te mogen betreden of zoiets...... niet mn stekste zinsopbouw maar mn kind huilt
_________________________________________ Timeless objects
|
07 jan 2009 20:54 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Oke , dus het word een 911 van 1984 of eerder .
De 3.2 is er van 1983 , en naar mijn menig zeer mooi , mits de juiste kleur enz enz .
Ik heb 5 jaar in een 3.2 van 1983 mogen sturen , als daily driver , en is de auto waarmee ik de meeste fun hebt gehad maar ook de meeste ellende .
De fun is het geluid , de bochtensnelheid ( voor mijn gevoel harder dan een 996), en achteraf gezien (omdat het allemaal goed is gegaan ) het rijden in sneeuw en met ijzel .
En bij MIJN 3.2 was de ellende dat er altijd wel iets kapot was of niet werkte . En was het ene gemaakt deed zich het andere al weer voor .
Dus houd voor de zekerheid behoorlijk wat euries achter de hand .
Suc6 met je zoektocht , en maak er geen haastwerk van .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
07 jan 2009 22:19 |
|
|
Porsche911
911 SC targa '79, , 968 Clubsport '93, 996 GT3 '99, 997 Carrera S '06 EX: 964 C4 coupe '89, 911 3.2 coupe '84
|
Let er wel op dat jij er ook echt in mag rijden als hij op je vaders naam staat.
Dit verschilt per verzekering!
Voor de rest succes met je keuze hou voldoende geld achter de hand voor eventuele reparaties.
_________________________________________ Groeten Pascal
|
09 jan 2009 21:33 |
|
|
Beo
|
Jaja, dat is geen probleem is met mijn huidige wagen nu ook zo !
Groetjes
Klopt het dat ik de wagen ook al als Classic kan laten inschrijven als hij 17 jaar oud is? Maar de rijtaks blijft dan wel ?
Groeten,
|
10 jan 2009 10:22 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
beste Beo,
Ik heb niet gelezen of je uit nederland of belgie komt.
Voor nederland:
De verzekering hoeft helemaal niet zo duur te zijn.
Informeer eens bij Rensen Assurantien(NL) naar een offerte. www.rensen.nl
Ik heb een 964, ben 22 jaar, mijn Porsche is All Risk verzekerd(wel met kilometer clausule voor ik gellof 7.5 of 10k kilometers per jaar met mogelijkheid voor uitbreidin, waarbij ik een normaal ophoog bedrag betaal).
Mijn maandelijkse kostenhiervoor zijn 50 euro en All Risk dus.
Het hoeft dus niet duur te zijn. Mijn keuze is op een 964 destijds omdat deze enigzins wat moderner is(relatief natuurlijk) t.o.v. de 911'jes van de jaren voor '89. Onderhoudskosten bij een Porsche liggen meestal wat hoger dan een Toyota of Honda. Je schrijft wel een stuk minder af aan waarde op de auto.
Laat een AKK doen voor aankoop dan weet je beter wat je koopt.
Voor een porsche metw einig Pk's en veel comfort--> De nieuwe Cayenne Diesel. Heb hem van het weekend nog zien knallen op de autobahn
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
13 jan 2009 19:34 |
|
|
Beo
|
Beste,
Ik ben van België !
Ik ga voor een 911 Welke? Nog altijd niet zeker !
3.2, 3.0 ? Heb ook een 911 coupé turbo look uit '81 gevonden die ik zeer mooi vind ! Maar doe het rustig aan
Grtjes
|
13 jan 2009 20:28 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
misschien niet gepast hier , maar www.porscheforum.be geen resultaat op deze vraag? voor de overige vragen heb je hier natuurlijk de beste antwoorden
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
14 jan 2009 0:30 |
|
|
Beo
|
Onlangs ben ik eens ij Dekens Johan langs mogen gegaan, hij heeft me wat informatie gegeven, waarvoor dank, zeer vriendelijk persoon ! Met deze info is mijn gedacht over een 'oldtimer' wat aan het veranderen !
Een Boxster 2.5 !
Laatst bijgewerkt door Beo op 20 jan 2009 23:05, in totaal 2 keer bewerkt.
|
20 jan 2009 17:21 |
|
|