Auteur |
Bericht |
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
_________________________________________ Last Rat standing
|
13 jan 2009 16:53 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
heeft er heel lang een in de showroom van Hessing gestaan; dat ding stond dus letterlijk binnen al te roesten...
wel een gave bak
_________________________________________ Got coffee?
|
13 jan 2009 16:57 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Da's ook een dikke bak. Vroeger hier wel eens bekwijld bij Hessing.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
13 jan 2009 16:58 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Correct (2x ). Heb 1x een echte 4TC gezien.
Meer over groep B: klik. En groep B's te koop: klik
Jan Luhn heeft ook een Pantera groep 4 te koop.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
Laatst bijgewerkt door Maarten op 13 jan 2009 17:11, in totaal 6 keer bewerkt.
|
13 jan 2009 17:01 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Een van de coolste groep B's en een van de zeldzaamste 911's is een SC/RS (totaal 20 gebouwd!!).
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
13 jan 2009 17:04 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
In de Eifel Klassik rally rijden elke keer een paar dikke 911s mee. Die horen absoluut bij de meest spectaculaire auto's, vette powerslides met een heerlijke soundtrack op de smalle weggetjes van de Eifel...
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
Laatst bijgewerkt door Tom80 op 13 jan 2009 17:09, in totaal 1 keer bewerkt.
|
13 jan 2009 17:07 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Die is ook mooi Maarten. Maar dwalen we niet af of leuker dromen we misschien niet weg???
_________________________________________ Last Rat standing
|
13 jan 2009 17:07 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Fantaseren mag altijd toch Voor een lousy ton euri heb je dit speeltje al in de garage staan....
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
13 jan 2009 17:12 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
En de hele brede renault 5 Turbies
Deze
http://img205.imageshack.us/img205/3978 ... o018ef.jpg
En wie kent de Daihatsu Charade Gtti.
100 PK uit 3 cilinders en 1,0 liter motor
_________________________________________ Last Rat standing
|
13 jan 2009 17:18 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Jouw eigen woorden: Nee, geen 80. Het was echt een Urquattro, de enige 80-onderdelen zijn de voorruit, de A-stijlen en de portieren (van een 80 type 81 2-deurs). De Urquattro is overigens afgeleid van de Coupé GT, die op zich weer is afgeleid van de 80.De 959 is niet (middellijk) afgeleid van een kever en heeft geen voorruit, A stijl of portier van een kever. Met alle respect, je geeft aan dat de Ur-Quattro is afgeleid van de Coupe GT, die is afgeleid van de 80... dat de Sportquattro diverse onderdelen van de 80 1:1 overnam, maar je ontkent dat de Sportquattro is afgeleid van de 80. Beetje vreemd... En verder wijs ik je op deze link: http://www.autovisie.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/archief/2006/03/uitslag_kerstprijsvraag_2/index.xml
Ze werden door Peugeot verslagen, maar de Delta was de reden? Kom op nou zeg...
|
14 jan 2009 11:15 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
gefeliciteerd met je navigatiesysteem
_________________________________________ Got coffee?
|
14 jan 2009 11:20 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Ha, leuk: debatteren met iemand die daar zijn beroep van heeft gemaakt.
Tja, er zitten een paar onderdelen van een 80 op. Maar zelfs de Coupé GT heeft al niet zoveel gemeen met de 80, hooguit het 'familiegezicht'. De Urquattro zit daar weer een flinke stap vanaf en de SQ heeft alleen nog de voorruit, A-stijlen en de vorm van de voorportieren gemeen met de 80 (niet de portieren zelf, alles is bij de SQ handgemaakt in koolstofvezel). Er zitten ook koplampen van een Passat 32B in, dat is ongeveer net zo dicht bij de SQ als de Audi 80. De stap Urquattro-SQ is erg groot, net als de stap Iltis-Urquattro. Moet ik je op nog wat meer fouten in de Autovisie wijzen, of andere kort-door-de-bocht uitspraken? Als alle andere bladen is ook AV niet feilloos...
Peugeot ook. Audi was in die tijd overigens ook bezig met het ultieme Groep B-monster, met middenmotor en een carrosserie die het midden hield tussen de Lancia 034 en de Ford RS200.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
14 jan 2009 11:44 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het punt is alleen dat men bij Audi niet is begonnen met de Ur-Quattro, maar toch echt de 80 gebruikt als basis-idee. Dat de Sport Quattro zo goed als niets meer met de straatauto's van Audi te maken had schreef ik al in het begin van deze discussie. Jij denkt dat als in zo'n prijsvraag een fout zit dat er niet minimaal enkele brieven ingestuurd worden door klagers? Dat gebeurt al bij een enkel artikel (tot mijn stomme verbazing overigens). Nooit zag ik in AV ook maar iemand protesteren tegen deze uitspraak. Overigens, ik heb het in meerdere bronnen gelezen en op dit moment zie ik van jouw kant niet echt een onderbouwing om er vanaf te wijken. Het is net te makkelijk om te zeggen dat er wel eens een fout in AV staat.
Het punt is alleen dat men begon met het ontwikkelen van de Sport Quattro toen de S4 nog niet eens was aangekondigd. Dus kan het gewoon niet de reden geweest zijn als je de tijdslijn erbij neemt. Het zou mij niet eens verbazen als Audi eerder is begonnen met de ontwikkeling van de Sport Quattro dan Lancia met de S4. Hoewel dat natuurlijk koffiedik kijken is.
Overigens wel een leuk detail: de motor van de S4 is vwb technische oplossing een "voorloper" van de Golf TSI.
|
14 jan 2009 11:57 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
14 jan 2009 14:45 |
|
|
amandus
Timeless
|
Heel bijzonder
_________________________________________ Timeless objects
|
14 jan 2009 21:19 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Zelfde als die gele die ik postte Echt mooi is ie niet maar het heeft gewoon wat.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
14 jan 2009 21:29 |
|
|
amandus
Timeless
|
Inderdation niet gezien
_________________________________________ Timeless objects
|
14 jan 2009 21:35 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Voor Devils son en Tom80. Dus uiteindelijk stamt de SQ af van de NSU RO 80 en dan hebben we het niet over de motor. Dat klopt toch dat de RO 80 model heeft gestaan voor de doorontwikkeling naar Audi maar dan zonder wankelmotor?
_________________________________________ Last Rat standing
|
14 jan 2009 21:45 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
15 jan 2009 20:03 |
|
|
amandus
Timeless
|
Kernbommen op wielen zijn het
_________________________________________ Timeless objects
|
15 jan 2009 20:07 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Zo'n pop-off valve is het toch wel helemaal. Vroeger (op prikpagina) hadden we Oscar die daar mooi over kon vertellen.
Ook mooi: rally cross met groep B's
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
15 jan 2009 20:33 |
|
|
amandus
Timeless
|
Wat een geluid in die Peugs , ook Porsches .....
_________________________________________ Timeless objects
|
15 jan 2009 20:55 |
|
|
baantje
|
hoi allemaal,
en soepkip, misschien kan ik je ook nog helpen aan info?
wat wil je weten van de urq., ik heb er acht jaar lang 1 gehad
en aan diverse gesleuteld.
heb het '88 type gehad met torsendiff en watergekoelde turbo.
op het uitlaatspruikstuk na, bere goeie auto's die ook goed bestand zijn tegen wat hogere turbodruk afstelling.
rij nu s6plus naar tevredenheid.
gr
martin
|
16 jan 2009 15:07 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Hoi Martin,
Bedankt voor je aanbod. Als ik een mooie tegen kom dan weet ik je te vinden voor vragen. maar ben bang dat dat erg veel geld kost. Op zich wel aardig om er 1 van voor 85 te nemen op de zaak. leuk voor de lage blijvende bijtelling.
gr. Ernest
_________________________________________ Last Rat standing
|
16 jan 2009 17:58 |
|
|
baantje
|
tja, wat is veel geld.....
een orginele, goeie is gewoon geld waard maar dat beur je over een aantal jaren altijd weer, zo niet meer!
ik heb destijds het dubbele weer gebeurd met de verkoop en daar zat zo'n beetje 8-9 jaar tussen.
tis een kwestie van secuur zoeken en dan kom je hem echt wel tegen.
gr
Martin
|
17 jan 2009 13:16 |
|
|