Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:51

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Telefoon functie in PCM Nav/audio unit Porsche 997 model 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 Carrera 2
Virginia Beach - USA
Bericht Telefoon functie in PCM Nav/audio unit Porsche 997 model
List,
Ik probeer de telefoonfunctie werkend te krijgen conform de aanwijzing in de handleiding. Daarin wordt genoemd dat een SIM kaart in de unit moet worden geplaatst. Echter als ik dit doe geeft het systeem nog steeds aan dat de telefoon functie niet werkt. Ik kan ook niet in het Tel menu. Enig idee hoe dit is op te lossen? :idea:

Lex

13 jan 2009 15:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Zit er ook Blue Tooth op die PCM/Telefoon?

Zo nee, zit er een PIN beveiliging op die SIM kaart?

13 jan 2009 15:17
Profiel
PorscheForum Rakker
911 Carrera 2
Virginia Beach - USA
Bericht 
Geen bluetooth (helaas). De unit werkt met een 2e SIM kaart die je aan de voorzijde in de unit steekt. Ik heb gewoon de SIM kaart uit mijn telefoon gehaald en in de unit geprobeerd. Ik heb geen pin code op de kaart. Voor de duidelijkheid ik heb zowel een USA ATT SIM gebruikt alsook een KPN NL kaart. Bij beide hetzelfde negatieve resultaat.
Lex

13 jan 2009 17:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Tja, je hebt er niets aan maar op mijn 997S werkte het altijd tadeloos (Vodafone).

Kijk nog eens op Rennlist en zoek op sim + pcm. Dat levert het nodige op. Kan kennelijk van alles zijn: provider (ATT), je locatie, quad of trial band.....

Succes.

13 jan 2009 18:54
Profiel
PorscheForum Rakker
911 Carrera 2
Virginia Beach - USA
Bericht 
Aangemeld op rennlist echter geen info. Diverse zoekfuncties geprobeert.

Lex :?:

14 jan 2009 17:46
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Is ook waar ik aan denk. Mogelijk dat de telefoonmodule gewoon niet aanwezig is.

14 jan 2009 23:08
Profiel WWW
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Geen telefoonmodule, wél een gleuf voor een SIM kaart :?: :roll:

14 jan 2009 23:21
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Voor de 996;

Optiecode P16:
Informatie en navigatiesysteem bestaande uit 5.8" monitor met 12 toetsen de radio/cd combinatie, Antenne-diversity, GPS-navigatie en boordcomputer. Listprice 2003, € 3913

Optiecode 666:
Dualband telefoonmodule voor 900 en 1800 band. Listprice 2003, € 1239

Kan dus heel goed dat er auto's zijn die wel een PCM hebben maar geen telefoonmogelijkheid.

:salut:

15 jan 2009 0:53
Profiel WWW
Bericht 
Ook bij de 997 is het telefoonmodule nog een aparte optie, in de standaard, 'kale' PCM (zonder NAVI bijv.). Dat is niet het punt voor me.

ALS die telefoon optie niet gekozen is, dan verwacht ik dat er ook geen SIM gleuf is :idea:

15 jan 2009 10:44
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
In een 993 zit volgens mij ook altijd een computer die dan dus wel of niet aangesloten is. Zal wel goedkoper zijn om ze altijd te monteren. Weet je ook meteen wat de computer kost (next to nothing dus).

15 jan 2009 12:01
Profiel
PorscheForum Rakker
911 Carrera 2
Virginia Beach - USA
Bericht 
Bedankt voor deze info. Zal eens checken of de telefoonmodule aanwezig is? Is dit achteraf nog toe te voegen of is het simpeler om voor een bluetooth optie te gaan gekoppeld aan de PCM (mogelijk ja/nee)? heeft iemand hier ervaring mee? Hoe demonteer je de PCM unit, ik zie geen gaatjes of andere mogelijkheden om dit eventueel met speciale tools te doen.
Lex

15 jan 2009 16:17
Profiel
PorscheForum Rakker
EX: 2,2 E / 2,2 T / 964 C2 / boxster S 986/ Boxster S 987 NU: 993 Targa en 997 S Cabrio
Bericht 
Ik weet dat er een verborgen functie is waar je kan zien wat er allemaal op zit.
Je moet dan twee toetsen tegelijk indrukken alleen weet ik niet meer welke twee. :oops:
Misschien weet iemand hier welke twee toetsen.

15 jan 2009 18:13
Profiel
PorscheForum Rakker
911 Carrera 2
Virginia Beach - USA
Bericht 
Ik heb inmiddels een TOOKI bluetooth kit van NAV-TV via EBAY gekocht en een Dension Gateway 500 IPOD connection box. Iemand ervaring met het inbouwen en hoe de PCM2.1 unit moet worden verwijderd om deze aan te sluiten?
Ik ben erg handig met electronica maar ik houd er niet van het wiel opnieuw uit te vinden.
Lex

26 jan 2009 23:38
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Bericht 
Ik denk dat het in ieder geval verstandig is geweest om een aparte bluetooth kit te kopen, ik was absoluut niet tevreden over de porsche telefoon in mijn 997. Heb later een simpele parrot ingebouwd en toen was ik opeens wel te verstaan, en je hoeft niet meer te klooien met dual cards...

27 jan 2009 13:59
Profiel
PorscheForum Rakker
991 GT3
Rotterdam
Bericht 
Maakt de Parrot in je 997 ook gebruik van de aanwezige microfoon en luidsprekers?
En kan je de telefoonknoppen op het stuur ook nog gebruiken?
Of is dit teveel gevraagd van de Parrot? :roll:

28 jan 2009 21:41
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Bericht 
@Ark: De parrot maakt gebruik van een eigen microfoon (dat is oa de grote verbetering), maar gaat wel over de geluidsinstallatie van de P. Eventuele stuurbediening zal waarschijnlijk niet werken, maar heb ik geen ervaring mee. Voor mij was het grote voordeel dat je niet meer hoeft te kl##ien met 2 simcards, en vooraal de betere verstaanbaarheid dan het orginele systeem.

29 jan 2009 16:07
Profiel
PorscheForum Rakker
911 Carrera 2
Virginia Beach - USA
Bericht 
Inmiddels weer dik een maand verder en heb ik zowel de Dension Gateway 500 IPOD connection box ingebouwd als ook de NAV-TV Tooki Bluetooth unit. Koste een zaterdag sleutelen maar nu zit alles er netjes in. De Bluetooth module heb ik onder de bijrijders stoel geplaats. Hierzit normaal ook de originele Porsche telefoon module. De microfoon heb ik rechts achter het stuur op de stuurkolom geplaatst. Het geluid is hier vandaan goed en de draad is gemakkelijk van hier achter het dasboord te voeren en onder de vloerbedekking (inclusief de voedingskabel vanchter de PCM plus de twee glasvezel kabels). De Dension Gateway 500 heb ik met veel meten achter de PCM kunnen plaatsen. Deze heeft veel mogelijkheden (IPOD, USB en AUX) om geluidsbronnen (ook een IPOD video) aan te sluiten. Vandaag een 2,5 portable HD geprobeerd met USB aansluiting en ook die wordt herkend. Hij toont dan de file structuur met de diverse artiesten en MP3's. Ook mijn IPHONE wordt ondersteund (ook laden). Zie de website voor meer info. Voor info over de telefoon module zie www.navtv.com. Dik tevreden met het resultaat.
Lex :D

07 maart 2009 3:40
Profiel
Bericht 
Ik schreef:
Geen telefoonmodule, wél een gleuf voor een SIM kaart :?: :roll:

Weet nu dat dat inderdaad zo is, ALTIJD een gleuf ook zonder TEL module :idea: :x

07 maart 2009 11:23
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]