Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 13:48

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 99  Volgende
Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
:?: Misschien heeft Maarten hier een reden voor?

ECB verlaagt de rente opnieuw, maar in de hypotheektarieven ga je het niet merken :twisted:
Bieden banken teveel rente op spaargelden om hun balansen weer wat op orde te krijgen of zoiets :?: en betaalt de huiseigenaar het gelag :roll:

16 jan 2009 12:09
Profiel WWW
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Toch wel even schrikken, mijn broer moest even bij de directie komen en kon zijn koffers pakken :cry:

Hij had een behoorlijke baan als bedrijfs econoom en zag het wel een héél klein beetje aankomen, maar toch :evil:

Het bedrijf had een omzet daling van 40% door de crisis :oops:

Ook hier had ik een raar akkefietje, had een jaar geleden een nieuwe Volvo FH12 besteld en de verkoper (die we al jaaaaren kennen) was reeds in de vut en het dealerschap was overgegaan in nieuwe handen :shock:
Komt een nieuwe (jonge) verkoper met de factuur als een dienblad op zijn hand en zegt doodleuk eerst voldoen anders komt hij de garage niet uit :twisted: :x
Meest gaat de truck naar de opbouwer van de kranen en bak, maar nu echt niet :roll:
Wist werkelijk niet wat ik hoorde, doe al zoooolang zaken en heb heel wat trucks gekocht en dan dit :!:
Ja nieuwe eigenaar en nieuwe regels :?

16 jan 2009 12:20
Profiel
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht 
Hier net 6 man er uit...

There are no old Porsches, only new owners.

16 jan 2009 12:56
Profiel
Haarlem e/o
Bericht 
WM550spyder schreef:
Hier net 6 man er uit...

Wat voor brance :?:

16 jan 2009 12:59
Profiel
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht 
Vastgoed; projectontwikkeling en vastgoedbeleggingen

There are no old Porsches, only new owners.

16 jan 2009 13:27
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
RenDo schreef:
:?: Misschien heeft Maarten hier een reden voor?

ECB verlaagt de rente opnieuw, maar in de hypotheektarieven ga je het niet merken :twisted:
Bieden banken teveel rente op spaargelden om hun balansen weer wat op orde te krijgen of zoiets :?: en betaalt de huiseigenaar het gelag :roll:

Veranderde risicoperceptie en dus willen ze hogere marges. 20 jaars rente is nu 4% (interbancair) dus op zich zou een 20 jaars hypotheek rond de 5% moeten zitten. Ik denk ook dat de verwachtingen voor de huizenmarkt ronduit ongunstig zijn. Die NVM verhalen van max 5% eraf in het duurdere segment zijn echt een grap. Huizen in 020 die een jaar geleden binnen een dag verkocht werden voor een miljoen blijven nu gewoon te koop staan en ik denk dat je met een bod van 8 ton in onderhandeling bent.

16 jan 2009 13:29
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
:cry: In mijn omgeving (tweewielerbranche): vandaag kreeg ik bericht dat een groot fietsverhuurbedrijf in het midden van het land surseance van betaling heeft aangevraagd.

Is @@##$$@@ nog debiteur bij mij ook :evil: :evil: :cry:

@Maatren: THNXX, zinvol antwoord!

16 jan 2009 13:29
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
er zullen weinig sectoren geen last hebben van de kredietcrisis (begrafenisondernemers & deurwaarders :wink: ); ook wij merken het...
mensen blijven natuurlijk gewoon eten, maar handelaren krijgen geen kredieten meer
weinig positiespel en weinig beweging in de markt hierdoor

16 jan 2009 13:58
Profiel WWW Facebook 
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
:) Gelukkig de fietsen ook wel.
Dat verhuurbedrijf heeft gewoon een te grote broek aangetrokken. Een beetje eigen schuld, dikke bult. En nu, in de kredietschaarste, geeft ook HIER de huisbank niet (meer) thuis en er wordt natuurlijk nauwelijks verhuurd.

De deurwaarders krijgen het idd drukker. Gelukkig is mijn vordering maar klein....... :?

16 jan 2009 14:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911/964 Carrera II 3.6
Solothurn CH
Bericht 
:shock: ... hoorde van de week dat (off topic qua forum) dat er 4 van de 5 vestigingen van SaVaLi op het punt van failleren staan... alleen Houten zou open blijven. Zonde toch van zulke mooie bedrijven.. :cry:

16 jan 2009 17:57
Profiel WWW Facebook 
Timeless
Bericht 
Ditte bedoelt U :

"Dat de crisis inmiddels hard om zich heen grijpt is wel bekend. En vandaag is er een nieuw slachtoffer naar voren gekomen. Een van de grootste Alfa Romeo dealers van Nederland, Sam van Lingen, is in financiële nood terecht gekomen. Importeur Kroymans heeft inmiddels alle auto’s uit voorzorg al weggehaald bij de verschillende vestigingen."

Vind wel dat Alfa al jaren met een identiteit crisis wortelt , zal in mijn optiek niet alleen de kredietcrisis zijn .

16 jan 2009 18:16
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Kredietcrisis als schaamlap ;-) Ik denk dat de problemen bij Alfa inderdaad wel wat dieper zitten!

16 jan 2009 18:41
Profiel
Haarlem e/o
Bericht 
Dat zijn geen beste berichten mannen, Sam van Lingen was/is wel een begrip in onze regio.
Heb zelf een 2000 GTV van 1972 gehad en kwam in de garage in Haarlem.

16 jan 2009 23:15
Profiel
Timeless
Bericht 
Hadden ze maar weer een 2000 GTV , een icoon was dat van Alfa , dat is misschien ook wel wat ze niet meer hebben ....iconen :?

16 jan 2009 23:34
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Wel sneu, als je als overtuigd Alfa dealer zo door je merk in de steek wordt gelaten. Dealers in NL bepalen immers niet de koers die het merk vaart...

16 jan 2009 23:53
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
molen934 schreef:
Toch wel even schrikken, mijn broer moest even bij de directie komen en kon zijn koffers pakken :cry:

Hij had een behoorlijke baan als bedrijfs econoom en zag het wel een héél klein beetje aankomen, maar toch :evil:

Het bedrijf had een omzet daling van 40% door de crisis :oops:

Klote. Je hoort het steeds meer en in steeds meer branches. Projectinrichting is ook niet echt de markt waar je wil zitten op dit moment. Schoenmakers schijnen te floreren...
Molen, sterkte voor je broer. Klotesituatie.

molen934 schreef:
Komt een nieuwe (jonge) verkoper met de factuur als een dienblad op zijn hand en zegt doodleuk eerst voldoen anders komt hij de garage niet uit :twisted: :x
Meest gaat de truck naar de opbouwer van de kranen en bak, maar nu echt niet :roll:
Wist werkelijk niet wat ik hoorde, doe al zoooolang zaken en heb heel wat trucks gekocht en dan dit :!:
Ja nieuwe eigenaar en nieuwe regels :?

Ik kan me voorstellen dat jouw leverancier tegenwoordig ook gewoon de truck bij de fabrikant moet aftikken als hij hem ontvangt. Dus moet hij de tijd tussen ontvangst en aflevering voorfinancieren. Als jij die tijd verlengt door hem eerst te laten opbouwen (niet zijn 'probleem') heeft hij een langere voorfinancieringsperiode. Als hij het geld zelf fourneert is het zijn risico (wat hij wss niet wil) en als hij het niet zelf fourneert is het maar de vraag of hij iemand kan vinden die dat wil 'voorschieten'... :idea:

17 jan 2009 9:06
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Ben geen Alfist, maar SaVaLi is toch wel de meest aansprekende Alfa naam qua dealer, dacht ik. Reken maar dat dit het gevolg van al meerdere malen sappelen is. En als deze markt nog een maand of 6 zo blijft vallen er veel meer om.

Makelaardijen die makelaars naar huis sturen (een hele week geen enkele bezoekafspraak voor een makelaardij met 6 makelaars), grote autobedrijven die voor het eerst in hun (lange) historie een hele week geen enkele nieuwe auto verkocht hebben, etc etc. En als je bedrijf geen grote reserves heeft en je - net als de meeste mensen - elke maand moet verdienen wat je uitgeeft, is het snel voorbij. Bij ons sinds oktober van de 72 medewerkers ook al 7 niet meer present (uzk en jaarcontracters)... hmmm.

17 jan 2009 9:10
Profiel
Timeless
Bericht 
Wat de makelaars betreft , een gezonde financiele shake up , hebben zich jaren schuldig gemaakt emt cowboy spelen slecht afsparek nakomen en overbetaald . Hoop dat door de crisis zoals deze de rotte appels van de boom vallen , zowel in makelaardij als in de projectinrichting . Een beetje gezonde ondernemer weet dat ie vet op de botten moete houden voor mindere tijden ......Wat betreft ontslagen , een crisis is een heerlijk legitiem moment om je overhead een kopje kleiner te maken ten spijt voor de ontslagene ...

17 jan 2009 9:58
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht 
wat ik alleen nooit begrijp maar daar zal ik wel te simpel voor zijn dat voor de crisis en ook nu nog, maar blijven verbouwen terwijl het in de perceptie van de meeste klanten nog ok is, bijvoorbeeld Porsche Centrum Amsterdam. Prachtig pand vind het echt heel mooi ook qua design en staat er maar een paar jaar en nu bouwen ze nog iets groter op een heel andere plek, had je daar een paar jaar eerder niet rekening mee kunnen houden dat je wel eens kan uitbreiden. Ikzelf heb bij mijn nieuwe huis al een paar palen extra in de grond laten slaan ik hoef niet groter, maar voor het geval dat (overigens oude huis niet meer te slijten 0 bezichtigingen, terwijl we er in woonden midden vorig jaar werden we er echt knettergek van zoveel). Nu snap ik waarom ik voor het afstellen van mijn alarm 262 Euro moest betalen. Zelfde geld voor de Vodafone Shop in de Wibautstraat in Amsterdam, een ieder die er is geweest wat een mega telefooncentrum met wachthoeken, zitruimte om een telefoon uit te zoeken, ziet er perfect uit, zegt die knakker van de reparatie, je kunt hem beter ergens anders brengen want we gaan volgende week voor een maand verbouwen :roll:

17 jan 2009 10:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht 
Volgens een nogal domme duivelse advo is er toch niets aan de hand?

17 jan 2009 19:25
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Lupo-vriend-van-Faster... :cheesy:

17 jan 2009 19:29
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
Toch niet zelfde IP, Harald.... :roll:

17 jan 2009 19:55
Profiel WWW
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
molen934 schreef:
.
Heb zelf een 2000 GTV van 1972 gehad en kwam in de garage in Haarlem.
:thumleft:

17 jan 2009 22:37
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
amandus schreef:
Hadden ze maar weer een 2000 GTV , een icoon was dat van Alfa , dat is misschien ook wel wat ze niet meer hebben ....iconen :?
Inderdaad, de bertone kon in die tijd het een 911 nog behoorlijk lastig maken qua prestaties.

Die tijden zijn wel voorbij met de zwaarlijvige Brera en Gt :roll:

Hoewel....de 8C.... :salut:

17 jan 2009 22:41
Profiel
PorscheForum Rakker
911/964 Carrera II 3.6
Solothurn CH
Bericht 
amandus schreef:
Ditte bedoelt u ?
Nou niet direct. Ik kwam bij de meubelzaak een nieuw matras voor het waterbed halen (mijn OTWTBO en ik hadden er alwéér 1 lek ge...maakt; we hebben kennelijk toch wat scherpe kantjes :? ) Meubelman is Alfist (Brera) en z'n zoon werkt bij 1 van de SaVaLi's. Man moest zoon nu adviseren wat te doen: meegaan naar dat ene openblijvende filiaal of iets anders zoeken...
Alsof dát op dit moment een eitje is, maar groeien naar een andere, hogere functie wordt er ook niet makkelijker op: iedereen blijft zitten waar-ie zit!
En ik snap er ook idd niet veel van: al die zaken die gaan verbouwen :?: Van welk geld en waarom? Verwacht men dan zoveel groei? Erop hopen... oké, maar dan zal toch zéker het prijsniveau van bijna alles moeten bevriezen of zelfs wat omlaag. Tuurlijk, je "mag" niet meer omrekenen, maar wie van ons heeft er ooit 4 gulden 50 betaald voor een brood??? Nu geven we er met een stalen gezicht 2 euro voor. Ik blijf er dus van overtuigd dat (ook) de euro ons een oor aangenaaid heeft en deze hele crisis ook mede daaruit voortkomt: de tijd dat het niet opkon...
Zal maar geen wijntje meer nemen, word er melancholisch van...

17 jan 2009 22:46
Profiel WWW Facebook 
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 99  Volgende