Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 21:01

Antwoord op onderwerp  [ 116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Van wie heb jij de "auto tik" ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Timeless
Bericht 
Van mn Pa , hij was echter zwaar Engels gorienteerd , MG1600MK2 / Austin Healey 3000 / E-type and so on ....Porsche van mn opa , de man reed alleen maar 911 . Ging echter met een eenvoudige auto naar zn bedrijf . Scheelde salarisverhogingen voor zn medewerkers zei die altijd .Gekke is mn broer werkelijk niets om auto's terwijl mn hele vaders kant incluis mn zoon gek zn van auto's .....waarschijnlijk hij ook een genetisch foutje :P

14 jan 2009 21:08
Profiel
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Niet van pa of moe, dat is zeker. Pa vindt auto's wel leuk, maar....... zou nooit een leuke auto voor erbij kopen oid en is zeker geen gek.

Kom ik dan toch van de melkboer :?:

14 jan 2009 23:15
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht 
leuk topic..mijn vader heeft hem van mij...mijn zoons ook trouwens..

mijn opa was een van de eerste met een Ford destijds, mijn vader reed na wat kevers in de jaren 50 jarenlang peugeot tot aan de 604, hierna overgestapt (op basis van mijn vakkundige advies :wink: ) naar mercedes, hier er 3 van gereden en (heeft even geduurd maar we zijn er) nu een Cayenne...kijken of ik hem voor de hobby weer in een iets verbouwde kever kan krijgen...

15 jan 2009 13:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex: 986 3.2S Tiptronic
Randstad
Bericht 
Mijn pa...heeft altijd BMW gereden, nu nog steeds. Dit heb ik overgenomen...zelf ook vier BMW's verder...maar ik dacht dat je opgegeven moment wat meer wil en een Porsche erbij gekocht ;)

15 jan 2009 18:28
Profiel
Timeless
Bericht 
$TEEF schreef:
leuk topic..mijn vader heeft hem van mij...mijn zoons ook trouwens..

mijn opa was een van de eerste met een Ford destijds, mijn vader reed na wat kevers in de jaren 50 jarenlang peugeot tot aan de 604, hierna overgestapt (op basis van mijn vakkundige advies :wink: ) naar mercedes, hier er 3 van gereden en (heeft even geduurd maar we zijn er) nu een Cayenne...kijken of ik hem voor de hobby weer in een iets verbouwde kever kan krijgen...

Mag toch wel hopen een C-Turbo :lol:

15 jan 2009 18:30
Profiel
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Bericht 
Heeft bij mij een paar generaties overgeslagen maar mijn overgrootvader was autoimporteur in Nijmegen van Dion Bouton en jaja Spyker!! Daar heb ik een heel gaaf fotoalbum van. Heeft niet veel meer van doen met het huidige Spyker maar is wel heel bijzonder te meer daar toen al mee "geracet" werd. Was bij mijn weten ooit zelfs de eerste auto met vierwielaandrijving (niet gechecked overigens). In het voormalig Autotron stond onder andere een Dion Bouton met op de carrosserie een plaatje met mijn familie naam er op. Op dit moment is het nieuwe onderkomen van de Louwman Collectie in aanbouw langs de N44 en daar komt als het goed is een groot deel van de collectie van het Autotron weer terug.

Ik zou ook nog kunnen stellen dat mijn huidige werkgever bijdraagt aan het Porschevirus; twee Cayenne turbo's, een 997 turbo, een 997 4S cabrio en een 356 super 90 cabrio in restauratie.

There are no old Porsches, only new owners.

Laatst bijgewerkt door Wouter op 15 jan 2009 23:36, in totaal 1 keer bewerkt.

15 jan 2009 22:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Bericht 
Van mijn Oom. Eerst 3 carrera's toen Audi Oer Quattro 20v(veel kapot en zoop te veel maar eigenlijk wel de meest bijzondere) en dan 944 turbo en eindigt met 911 carrera 3.2sc. En toen overleden. Dus maar het stokje overgenomen.

15 jan 2009 22:28
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Bericht 
Hoewel mijn opa en vader op hun manier van auto's hielden/houden hebben ze nooit auto's gereden (kunnen rijden) die mijn bewondering hadden. Familie en vrienden van mijn moeder's kant reden wel gave Alfa's en BMW's en hebben het autovirus waar ik toch al mee besmet was verder aangewakkerd. Van diverse merken auto's ben ik sinds een jaar (toch wel redelijk plotseling!) Porsche fan geworden. Wat een auto! 8)

15 jan 2009 23:05
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Ik kom (op 1 oom met o.a. een 323i na) uit een familie van totale fossielen op autogebied. Think: Opel Kadetts, Kia Klito etc. Heb dus medelijden met me. Een van de redenen om aan al die familie-ellende niet mee te doen. Scheelt ook een hoop tijd.

15 jan 2009 23:27
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Van mezelf. Mijn vader heeft altijd functionele auto's gereden, van Chrysler 1308 t/m Audi 100 en Sunbeam 1300 S t/m Citroen C5 station (huidig).
Woonde als kleine jongen tegenover Kroymans en kwam daar erg vaak. Helemaal leip van de engelse wagens die daar stonden en natuurlijk de Ferrari's.
Heb nog steeds alle folders die ik in die tijd verzamelde (35 jaar geleden...)

15 jan 2009 23:32
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Amsterdam
Bericht 
Ik heb het van mijn vader. Hij was gek van alles wat rijdt. Wees me een keer (ik was ongeveer 10) een gifgroene, oerlelijke :oops: auto aan en zei met een blik van bewondering: kijk, dat is nou een Porsche 911. Ik kon dat niet plaatsen tussen de MG's, Jags, en andere Engelse auto's die hij normaal aanwees (we woonden in Eng.) en ben op die vreemde auto gaan letten. En toen ben ik er verliefd op geworden (niet op het eerste gezicht dus). Overigens heb ik nu het model waar ik toen verliefd op ben geworden in mijn bezit :D
Later zijn mijn vader, mijn broer en ik elkaar gaan opjutten: mijn pa heeft nu een Harley en een door hemzelf gerestaureerd BSA, mijn broer (die in Eng. bij Bentley werkt :mrgreen: ) heeft zelf een Super7-kloon gemaakt (geen kit!) en 5 motorfietsen. Daarbij heeft hij van de zaak om de 9 maanden 2 nieuwe volkswagengroep auto's (TOTMBO werkt er ook). Dus als wij bij elkaar zijn kan je je voorstellen waar wij het over hebben.... Petrolheads avant la lettre

16 jan 2009 14:34
Profiel
Bericht 
Ik ben opgegroeid als middelste tussen 2 broers. Maar ik was en ben nog steeds degene die zich het meest voor auto's e.d. interesseert.
Ik was zo wie zo niet 'het meisje' in de familie. Ik heb aan meerdere vechtsporten gedaan, zat al op mijn 16e op schieten, interesseer me voor audio maar vooral ook voor auto's. Ik heb een leuke foto van mijn jeugdkamer die vol hangt met posters van motoren (Honda Goldwing), auto's (o.a. een Murena) en posters van het leger.

Wel erg grappig, ik heb maar een paar kinder foto's maar op bijna allen sta ik bij een auto of ik zit er in. Zelfs toen ik het nog in mijn luier deed! :mrgreen:

Afbeelding Afbeelding

Als kleuter (ik was een jaar of 4) zag ik voor het eerst een 911 en was meteen verkocht. De 2 poppen die ik had werden verruild voor Porsche modelauto's en ik bleef maar volhouden dat ik vóór mijn 30e een 911 zou kopen. Tot grote hilariteit van de mensen om me heen natuurlijk.
De dag dat ik voor het eerst in mijn 3.2 zat herinner ik me nog precies. Wát een gevoel. En dat gevoel beleef ik nog elke keer als ik in die groene stap!

17 jan 2009 23:42
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Lydia schreef:
posters van auto's (o.a. een Murena)

Check! 3 jaar in gereden (tot vorig jaar...)

17 jan 2009 23:58
Profiel
Bericht 
De F3 toevallig? Of de 'gewone'? :mrgreen:

18 jan 2009 0:20
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Een rode 2.2

18 jan 2009 0:22
Profiel
Bericht 
Je zag toen veel champagne kleurigen:

Afbeelding

18 jan 2009 0:40
Timeless
Bericht 
Is that you Lydia :?: Tom Sellick fan :?: :?

18 jan 2009 0:42
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Jemig! Wat een onwijs goede foto! Humor: Ik had dezelfde poster van de Murena op mijn kamer, en daarnaast de 308 GTS van Magnum!! (Tom dus...)

18 jan 2009 0:45
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Dit wassum...

Afbeelding

18 jan 2009 0:47
Profiel
Bericht 
amandus schreef:
Is that you Lydia :?: Tom Sellick fan :?: :?

Ja ... en ja ... :mrgreen:

Mooie kleur Radboud! Die poster kreeg je volgens mij gratis op de Auto Rai? Of zat die in de Autovisie nee, ik hield niet van het blad Tina :lol:

Laatst bijgewerkt door Lydia op 18 jan 2009 0:53, in totaal 1 keer bewerkt.

18 jan 2009 0:52
Timeless
Bericht 
How sweet :flower:

18 jan 2009 0:53
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Ik had hem uit de folder gescheurd volgens mij...

18 jan 2009 0:54
Profiel
Timeless
Bericht 
Polyester vrouwen auto vond ik het , de naam ook niet passen bij de prestaties

dit is een MurenaAfbeelding 8)

18 jan 2009 0:58
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Tja, het is ook geen serieuze sportwagen maar een buggy. Net als de Rancho. Prestaties waren nog heel redelijk voor een buggy.
De wegligging was formidabel en het ding was super om mee te sturen. Durfde er sneller mee de bocht om dat met de 911.
Was moeilijk om een goed exemplaar van mijn jeugdliefde te vinden. Toen mijn vader Simca reed liep ik als kleine jongen tussen de Bagheera's, de Rancho's en de Murena's te kwijlen. Is ook de enige wagen waar ik per saldo op verdiend heb na 3 jaar rijden.

18 jan 2009 11:08
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht 
@Radtdi en Lydia; de Murena foto is uit de officiele folder en tevens een van de foto's van de introductie destijds.

Gaaf hoor. Bij mij starte het al heel vroeg, als klein ventje was mijn eerste tekening een auto (kever), toch al dicht tegen porsche aan. Ook mijn oom zorgde voor enthousiastme, hij reed altijd een mercedes S-serie.

Daarnaast had ik als 7 jarige een buurjongen met een BMW 2002ti, wit met blauwe striping, uitgebouwd met dikke, nog stalen velgen eronder!

Porsche vond ik gelijk geweldig, ging al vroeg (met mijn VW Golf 1.1) naar de Porsche Paasshows in Amersfoort en scoorde toen al folders en ook ik ben mijn eigen belofte nagekomen om voor mijn 30e (reeds op mijn 28ste zelfs) mijn eerste Porsche te kopen! De eerste rit was geweldig!

18 jan 2009 21:32
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende