Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 15:26

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 99  Volgende
Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
yo turbi is nou je linker mistlicht glaasje weg :shock:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

17 jan 2009 22:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911/964 Carrera II 3.6
Solothurn CH
Bericht 
drknauf schreef:
yo turbi is nou je linker mistlicht glaasje weg :shock:

Kweenie Knaufster... Vlakbij Veluwemeah hiâh... Beetje mistahg... Kan überhâhpt niet ver kèhke hiâh... Of bedoel je van me wagentsje?

17 jan 2009 23:05
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
kijk:

Afbeelding bestuurderskant wijffie :wink:

isjewegski lampski :shock: :cry:

17 jan 2009 23:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911/964 Carrera II 3.6
Solothurn CH
Bericht 
Hoef ooknie glaassie oppe lampie tog?
Afbeelding
Izze nieuwe DD vanne de Péliepé... Hoefnie lampie aan, misschien wel in Singapore, maar van de week in Mugello nognie... Hips!

17 jan 2009 23:21
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
proostski :wink:

17 jan 2009 23:21
Profiel WWW Facebook 
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Turbi schreef:
Ik blijf er dus van overtuigd dat (ook) de euro ons een oor aangenaaid heeft en deze hele crisis ook mede daaruit voortkomt

Maar er zijn ook veel landen waar de omrekening naar de euro anders (voor het gevoel positiever) uitkwam. In de VS is überhaupt niets gebeurd met de munteenheid. Ook in deze landen is de zgn kredietcrisis volgens de media aan de gang. Geen causaal verband volgens mij.

17 jan 2009 23:22
Profiel
Bericht 
Ook op mijn werk is duidelijk de crisis merkbaar. Ontslag zal ik niet snel krijgen, maar overal in de luxe sigmenten gaat het minder. Dat is denk ik toch het eerste waar mensen op besparen, luxe.

Aan de andere kant is het aantal huizen dat gehuurd wordt, sterk stijgende. Omdat men vanwege de crisis niet voldoende hypotheek meer kan verkrijgen of het kopen van een huis niet meer aan durft.

Laatst bijgewerkt door Lydia op 17 jan 2009 23:31, in totaal 1 keer bewerkt.

17 jan 2009 23:31
PorscheForum Rakker
911/964 Carrera II 3.6
Solothurn CH
Bericht 
You have a point Radboud! Wel weird dat je daar (US) als huizenbezitter gewoon op kunt houden te betalen en je huis verlaten, dan heb je geen verdere verplichtingen meer. Als je hier je huis een tijd te koop hebt staan, is het gewoon al die tijd doorbetalen, die hypotheek (met vaak een overbruggingskrediet er nog bij ook, voor je nieuwe pand... oefff!)
Verder zijn de huizen imho ook very overpriced hier in NL. Heb voor de euro nl. nog nevvah evvah een na-oorlogs tussenwoninkie gezien dat voor meer dan een half miljoen verkocht werd (guldens dus). Vind het wel triest voor iedereen die er toen duur áán moest (omdat er niks normaals te koop wàs) en die er nu niet meer af kan komen voor hetzelfde geld...

17 jan 2009 23:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911/964 Carrera II 3.6
Solothurn CH
Bericht 
@ Lydia: absolutely! De luxere zaken zullen als eerste moeten wijken! Terecht eigenlijk: eerst "gewoon" brood op de plank en een dak boven je hoofd, voordat er een plasma TV, 3e vakantie o.i.d. komen kan...

17 jan 2009 23:35
Profiel WWW Facebook 
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Lydia schreef:
Aan de andere kant is het aantal huizen dat gehuurd wordt, sterk stijgende. Omdat men vanwege de crisis niet voldoende hypotheek meer kan verkrijgen of het kopen van een huis niet meer aan durft.

Klopt, merk ik ook in mijn omgeving. Daarnaast: Huizen die lang te koop staan worden nu ook te huur aangeboden.
Dus, als je geld over hebt: kopen en verhuren.... :!:

17 jan 2009 23:37
Profiel
Bericht 
Beroepsmatig houd ik me bezig met de verhuur van een aantal luxueuze huizen (80 stuks) en ik merk dat de prijs wat boven de marge zit van het modaal.

Ook houd ik maatschappelijke zaken in de gaten. Je zult het niet geloven, maar scheidingen hebben met het seizoen van het jaar te maken (er zijn 2 periodes in het jaar waarin dit toeneemt). De kracht bij ons is, dat we op korte termijn kunnen verhuren, soms wel eens de volgende dag. Maar daar is de prijs ook naar.

17 jan 2009 23:48
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
@Lydia: merk je momenteel een verhoging of verlaging in de vraag naar deze huizen?
Ben benieuwd welke periodes de scheidingen bovengemiddeld zijn?
Welke maatschappelijke zaken houdt je nog meer in de gaten?

17 jan 2009 23:53
Profiel
Bericht 
Scheidingen komen veel voor rond juni/juli en november/december/januari.
Men wil dan toch niet meer samen op vakantie of de feestdagen samen doorbrengen. Heb nu een behoorlijk percentage mannen in die situatie hier. Is ook wel eens gebeurd dat er op kerstavond gebeld werd (we hebben 24 uurs dienst) omdat iemand een woning nodig had. :mrgreen:

Belangrijke aspecten ook: vorstverlet: woningen die later opgeleverd worden zodat er behoefte is aan woonruimte.
Verhogingen en verlagingen van hypotheekrentes.
Maar ook: is de vakantie in eigen land doorbrengen weer cool. De woningen staan namelijk aan het meer, dus dat speelt ook mee. Verhogingen van brandstofprijzen: is woon/werkverkeer daardoor te duur, dan zijn bedrijven ook op zoek naar woonruimte voor het personeel.
Onlangs zijn op Schiphol beveiligingsbedrijven ontslagen, veel van deze bedrijven huurden woningen bij ons; ook dat merken we.

18 jan 2009 0:00
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Lydia schreef:
Scheidingen komen veel voor rond juni/juli en november/december/januari.

Nooit bij stil gestaan, interessant!
Tnx voor de verdere info :!:

18 jan 2009 0:06
Profiel
Bericht 
Lydia schreef:
... Scheidingen komen veel voor rond november/december/januari ...

Nou, deze periode heb je al weer doorstaan! :mrgreen: :mrgreen:

18 jan 2009 0:18
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Sssst... ze zit naast me :!: :wink:

18 jan 2009 0:23
Profiel
Timeless
Bericht 
Scheidings percentage het hoogste in Zandvoort , vooral in de lente als de standtenetn open gaan :wink:

18 jan 2009 0:33
Profiel
Bericht 
Is voor ons alleen maar goed. Wij zitten er in de buurt! :wink:

@ Radboud: oeps, sorry, zal voortaan fluisteren ... :lol:

18 jan 2009 0:35
Timeless
Bericht 
Ik kom er niet meer , wel veel geweest bij Sandy Hill en natuurlijk Tijn Akersloot , dat waren zeer aangename tijden .....

Denk dat de kredietcrisis ook behoorlijk wat scheidingen ekstra zal geven ....dit ten spijt voordegene die een golddigger is getrouwd :lol: :lol:

18 jan 2009 0:40
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
met alle ellende vandien. besluiten te scheiden, allebei alleen het huis niet kunnen betalen maar het niet verkocht krijgen en in arren moede voorlopig maar bij elkaar blijven wonen... :shock: Plus alle mensen die inmiddels 2 huizen hebben, het oude dat niet verkocht wordt en het nieuwe dat zo'n beetje opgeleverd wordt... dan maar allebei te koop zetten en gaan wonen in degene die niet verkocht wordt... :cry: hier in de buurt 4x het geval.

horn - gescheiden op 24 december.

18 jan 2009 8:57
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
In een bekend dorp hier vlakbij, 25 gevallen van twee woningen in de verkoop.

Vier gezinnen wonen inmiddels weer in hun oude woning........

18 jan 2009 9:46
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
en dan hebben ze ook nog eens last van het inbrekersgilde... :?

18 jan 2009 10:02
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Meest opvallend in de kranten van de afgelopen dagen vond ik de uitlatingen en aangekondigde acties van de NVM.
De voorzitter voorspelt een prijsdaling dit jaar op de koopwoningen van 5%. Dat betekent volgens mij dat hij 20% prijsdaling verwacht maar net als een bankdirecteur zal hij alles wel een stukje in zijn eigen voordeel uitleggen omdat er anders niemand meer een huis koopt.
Volgens die voorzitter moet je echt nu een huis kopen omdat je er anders spijt van krijgt. Hij heeft letterlijk gezegd dat over 10 jaar je er spijt van hebt als je niet in 2009 een huis hebt gekocht.
Zielig, hè?
En daarom komt er de komende tijd een reclamecampagne van de NVM om mensen er toe te bewegen nu een huis te kopen.
Je zou haast gaan denken dat de makelaars omzet tekort komen.
Wat mij betreft is het voor die makelaars eigen schuld dikke bult. Ze hebben jarenlang meegewerkt aan belachelijke prijsstijgingen (en heus niet de courtage gehalveerd). En nu het deksel op de neus.
Zo, dat lucht op!
:wink:

18 jan 2009 10:47
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Ze doen zichzelf hier ook geen plezier mee. Denk dat er weinig mensen zijn die een positieve mening hebben over makelaars. En nu beweringen doen waarvan iedereen weet dat het preken voor eigen parochie is. Ben het wel met ze eens dat dit over 10 jaar de tijd van de koopjes blijkt te zijn geweest. Alleen moet je dan nog een half jaar wachten :mrgreen:

18 jan 2009 10:57
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
ER schreef:
In een bekend dorp hier vlakbij, 25 gevallen van twee woningen in de verkoop.

Vier gezinnen wonen inmiddels weer in hun oude woning........

Toch niet "Empel" :?:

Daar woont mijn zus

18 jan 2009 11:44
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 99  Volgende