Goedenavond allen,
Mijn projectje wordt zo langzamerhand een gebed zonder end. Maar ik mag niet zeuren, ik ben tenslotte nog geen jaar later klaar dan de bedoeling is.
Maar... ik was vanmiddag aan het sleutelen en kreeg aan het eind de auto niet gestart. Vreemd, want ook na controle bleek alles goed te zitten. Uit eindelijk kwam ik er achter dat de rotor niet bij Cilinder 1 staat (het kerfje in de verdeler) als de nokkenas aangeeft dat cilinder 1 op het bovenste dode punt staat. Juist iets verder, bij cilinder 4. Dit moet dus bijgesteld worden, maar hoe?
Is dit een klus die de hobbyist zelf kan klaren (zo ja hoe), of kan ik dit beter aan monteurs overlaten? Ik ben namelijk bang dat ik de hele handel los moet halen van de nokkenas, en dat is vragen om problemen.
Groet,
Wouter.
_________________________________________ Nee, ik ben 'm niet aan het mollen..... Dat heet restaureren!
18 jan 2009 19:53
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 rood
Amersfoort
staat je cilinder 1 wel op de compressie slag.
je kan ook het puntje op je nokkenas gelijk zetten.
dan kan je het nog controleren.
gezien ik denk dat ie op uitlaatslag staat want dan vonkt namenlijk cil 4.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum