Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 21:28



Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
boxster 4 cylinder 

4 cylinder porsches wel of niet
wel 53%  53%  [ 29 ]
niet 47%  47%  [ 26 ]
Totaal aantal stemmen : 55

boxster 4 cylinder 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968cs
amersfoort
Bericht 
uit zo'n 4 cilinder valt toch best veel te halen dat heeft de turbo s met 305 pk wel bewezen lijkt me en die motor is al 14 jaar oud .


17 nov 2008 21:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
En 350 voor de Turbo RS.
_________________________________________
Tjolk.


17 nov 2008 21:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968cs
amersfoort
Bericht 
met een top van over de 300 :shock:


17 nov 2008 21:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC
Alkmaar
Bericht 
en komt die motor dan voor- of achter denk je :twisted: :mrgreen:
_________________________________________
Verwen uzelf, rijdt negen-elf


17 nov 2008 22:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Timeless
Bericht 
4 cilinder boxer , leentjebuur Subura 8)
_________________________________________
Timeless objects


17 nov 2008 22:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht 
Een Porsche moet een Porsche blijven. 4 cylinder Turbo is prima, maar hou het wel exclusief. Laat goedkope roadsters aan je dochteronderneming :cheesy: Volkswagen.

Dat ze een opvolger van de Boxster lichter proberen te maken, prima, maar maak echter niet te veel modellijnen. Dat is op dit moment de grote fout van BMW en Mercedes. Lamborghini maakt deze fout niet, ook ferrari niet (o.k. zijn veel kleinere aantallen).

Nog een aparte roadster onder de boxster wordt te veel. Hou de lijnen die te koppelen zijn aan sportief en exclusief. Ga als Porsche geen model maken voor elke niche.
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


17 nov 2008 23:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Timeless
Bericht 
Niet helemaal met je eens , van BMW wel maar Mercedes zeer zeker niet . Vind dat Merecedes zo beetje elke Niche hebben gepakt en de Beamer daar achteraan loopt . Vind de venieuwende Mercedes lijn erg mooi en ik denk ook dat dat hun tussen haakjes redding is geweest :wink:
_________________________________________
Timeless objects


17 nov 2008 23:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Dat is ook precies het probleem waarom merken als Lambo en Ferrari het heel moeilijk gaan krijgen het komende decenia.
En zo overdreven zijn de modellijnen bij BMW en Mercedes ook weer niet. Ga eens bij merken als Renault, Citroen en Peugeot kijken :wink:

Maar eerlijk is eerlijk. We zijn in een nieuw tijdperk aangekomen waarin grote zware motoren niet meer passen en sterker nog niet meer nodig zijn. Als je inderdaad ziet wat er uit de kleinere 2 à 2,5 liter 4 cylinder motoren aan koppel en pk's wordt gehaald met ook nog eens veel lager uitstoot.
De maatschappij veranderd en je kunt heel star vol blijven houden aan het idee dat een Porsche alleen een 911 is met achterwielaandrijving, luchtgekoelde minimaal 6 cylinder motor etc etc maar dat wordt simpelweg over een aantal jaren niet meer getolereerd.
Hetzelfde heb je met al die mooie amerikaanse V8 motoren van 6 tot 10 liter gezien. Als je daar nu mee aan komt tel je toch niet meer mee. Vuile energie verslinders wordt er dan meewarig gezegd. Terwijl je 10 jaar geleden nog helemaal de blits was met zo'n bak met 300+ pk's aan boord.

Maar ik ben heel benieuwd. Ik denk dat Porsche zijn naam best wel eer aan zal gaan doen en zal zorgen dat ook uit zo'n kleine naaimachinemotor prestaties worden geperst die iedereen weer achterover zal doen slaan.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


17 nov 2008 23:30
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
ver boven de 200 schreef:
....maak echter niet te veel modellijnen. Dat is op dit moment de grote fout van BMW en Mercedes. Lamborghini maakt deze fout niet, ook ferrari niet ...


Ik zeg niks:
Heeft iemand nog een bonus gekregen? Ferrari's nwe GT


:mrgreen:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


17 nov 2008 23:51
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht 
Ik vind X1 (binnenkort te introduceren), X3, X5, X6 toch echt te veel. 1-serie cabrio naast 3 serie cabrio.

Ben het wel eens met de stelling dat mercedes de laatste tijd mooiere modellen maakt. Maar ook hier SLK naast CLK cabrio. In een ander segment GLK, G-serie, ML serie, GL-serie.

Ook bij audi (naast Porsche mijn favoriete merk voor elke dag) TT cabrio, A3 cabrio, A4 cabrio, kostbaar en overbodig.

Misschien 911 3.4 met 295 pk i.p.v. Cayman??
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


18 nov 2008 0:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Hoe meer er aan de onderkant bij komt, hoe bijzonderder onze autos worden :-)
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


18 nov 2008 1:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht 
hier alvast een indruk van de volkswagen waarop de kleine speedster gebaseerd zal worden
Afbeelding
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


18 nov 2008 1:57
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Timeless
Bericht 
ver boven de 200 schreef:
Ik vind X1 (binnenkort te introduceren), X3, X5, X6 toch echt te veel. 1-serie cabrio naast 3 serie cabrio.

Ben het wel eens met de stelling dat mercedes de laatste tijd mooiere modellen maakt. Maar ook hier SLK naast CLK cabrio. In een ander segment GLK, G-serie, ML serie, GL-serie.




Je vergeet de mercedes R :!:
_________________________________________
Timeless objects


18 nov 2008 8:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
356 speedster 1957 de eerste 993 2S 1997 de beste
Bericht 
Dan maar weer V8 gebrul in de Panamera zo'n 500pk en bijna 2ton schoon aan de haak?
Of toch een 1.4TSI van de dochter maatschappij met 150pk kan trouwens opgevoerd worden tot 193PK dan in een 800kg wegende speedster.
Maar of dit nu exclusief voor komen is :roll:
Het gaat blijkbaar alleen maar om de emissie en co2 uitstoot, dat het gemiddelde van 1 merk naar beneden moet halen.


18 nov 2008 18:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
Gisteren op "Duits journaal" BMW lanceert de eerste 500 mini's met elektromotor; 2 zitter vanwege accu's;actieradius 240 km maar wel 204 pk en een geweldige koppel kromme.

Vanaf 2011 wordt er meer seriematig e.e.a. verwacht....oeps zie nu net dat autoweek -een maand geleden :oops: - er al een item aanbesteed heeft..

Mini E
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


Laatst bijgewerkt door Roi op 19 nov 2008 9:45, in totaal 2 keer bewerkt.



19 nov 2008 9:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Timeless
Bericht 
Ach H2o had ook allang een massa product moeten zijn , eerst zien dan geloven :roll:
_________________________________________
Timeless objects


19 nov 2008 9:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
H2O is al een massaproduct hoor (in meerdere opzichten trouwens).... :wink:
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


19 nov 2008 9:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
pete 928 schreef:
uit zo'n 4 cilinder valt toch best veel te halen dat heeft de turbo s met 305 pk wel bewezen lijkt me en die motor is al 14 jaar oud .


Dat was wel een 3-liter...

Maar goed, de 2 liter TFSI is ook makkelijk richting de 300 pk te krijgen. Als je dat in een auto mikt die nog geen 1.000 kg weegt...


19 nov 2008 12:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Roi schreef:
geweldige koppel kromme.



Kunnen we eigenlijk nog wel spreken van een kromme? Of hebben we het over een (vrijwel) horizontale lijn. :rabbit: :wink:
_________________________________________
Tjolk.


19 nov 2008 14:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
"rechte" bananen & k(r)omk(r)ommers mogen nu toch ook :wink: ...dus euh...maar je hebbe gelijk...met een turbo kun je vast een beetje wennen...
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


19 nov 2008 18:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex 968, nu BMW, toekomst..9??
Bericht 
Tja, een 4 pitter in een P?

Wat moet je daar als 968 rijder nou van zeggen? het gaat best goed hoor zo'n 4 pittertje in een P :D

grts,

Albert
_________________________________________
Banden - Velgen - Onderhoud, tegen een zeer goede prijs kwaliteit.
http://www.bandenenautoserviceassen.nl


20 nov 2008 0:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
356 speedster 1957 de eerste 993 2S 1997 de beste
Bericht 
De 4-cilinder turbo heeft het warm, staat te lezen op Autogeleraaf;

Koelingsproblemen voor proto's Porsche Boxster Turbo.
Porsche schijnt problemen te hebben met het koelen van een nieuwe generatie boxermotoren in prototypes van de nieuwe generatie Boxster en Cayman.

Techneuten laten aan AutoCar weten dat door de centrale positionering van het blok de turbo's te weinig koellucht krijgen aangevoerd.

De nieuwe Boxster en Cayman komen in 2012. Het duo zal in tegenstelling tot het huidige model niet in Finland van de band rollen, maar in Oostenrijk. Naar verluidt gaat Porsche de twee sportwagens dit keer aanbieden met vier- en zescilinder motoren.
_________________________________________
Van hard werken ga je niet dood, maar waarom zou je het risico nemen.


14 jan 2009 23:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Omg. Amsterdam
Bericht 
GijsCarrera'S schreef:
De 4-cilinder turbo heeft het warm, staat te lezen op Autogeleraaf;

Koelingsproblemen voor proto's Porsche Boxster Turbo.
Porsche schijnt problemen te hebben met het koelen van een nieuwe generatie boxermotoren in prototypes van de nieuwe generatie Boxster en Cayman.

Techneuten laten aan AutoCar weten dat door de centrale positionering van het blok de turbo's te weinig koellucht krijgen aangevoerd.

De nieuwe Boxster en Cayman komen in 2012. Het duo zal in tegenstelling tot het huidige model niet in Finland van de band rollen, maar in Oostenrijk. Naar verluidt gaat Porsche de twee sportwagens dit keer aanbieden met vier- en zescilinder motoren.


Je mag toch aannemen dat Porsche die auto van te voren uitvoerig en langdurig testen... voor de productiemodel de deur uitgaat.

Maar ik neem aan dat dit probleem wel wordt verholpen.
_________________________________________
Het leven gaat door..


15 jan 2009 15:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Ja, want stel je voor dat de motor ploft en je klanten daar de dupe van worden.... :roll:


16 jan 2009 8:01
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
tja... dan hoef je maar 4 cylinders te vervangen :twisted: .


18 jan 2009 22:28
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.