Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 5:48



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Aansluiten 901-koeling/dynamo... Hoe? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Aansluiten 901-koeling/dynamo... Hoe?
De dynamo is gereviseerd en klaar om ingebouwd te worden. De vraag rijst nou alleen wat waar moet worden aangesloten.

Dit staat op de stekkers achterop de dynamo:

B+
DF
D-
D+

(waarbij de D ook een 0 kan zijn)

Ik neem aan dat B+ betekent dat deze naar de + van de accu moet. Waar moeten de andere stekkers naartoe?

Zo ziet de dynamo er van achteren uit:
(foto is van m'n mobiel, vandaar de beperkte kwaliteit)

Afbeelding
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


19 jan 2009 1:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2 '94
Zuid-Holland
Bericht 
Misschien kun je het vinden op Pelicanparts.com

link
_________________________________________
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit...


19 jan 2009 1:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Bedankt voor de link...

Ik heb me suf zitten zoeken, maar ik kan deze vroege dynamo niet vinden.
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


19 jan 2009 1:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
heb anders ook wel wat documentatie voor je uit het orginele handboek
_________________________________________
http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl


19 jan 2009 9:47
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Hey, dat zou mooi zijn.

Is dat digitaal aan te leveren?
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


19 jan 2009 10:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
uiteraard neem morgen even de boeken mee naar de zaak
_________________________________________
http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl


19 jan 2009 13:25
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht Re: Aansluiten 901-koeling/dynamo... Hoe?
Speedy356 schreef:
Dit staat op de stekkers achterop de dynamo:

B+
DF
D-
D+



Eigenlijk is dit niet zo moeilijk. :shock:

Op de spanningsregelaar heb je ook een DF, D- en D+.

Sluit de dynamodraden aan van D- naar D- ( Bruin) en zorg dat ook een D- naar onder een moer van de carterhelften gaat.
Sluit DF aan op DF ( Groen)
Sluit D+ aan op D+ ( zwart) en zorg dat ook de draad naar het controlelampje ( Blauw) ergens op deze draad zit aangesloten. ( doordat de D+ aansluiting spanning gaat leveren als de dynamo boven een bepaald toerental draait , gaat het controle lampje uit omdat de andere kant van het controlelampje ook een spanning heeft vanaf het contactslot.)
Sluit B+ ( Rood) aan op de startmotor, want vanaf hiet gaat er ook een hele dikke draad naar de accu, en is de startmotor of B+ eigenlijk dezelfde aansluiting.

Meer is het niet. Op de spanningsregelaar en/ of de aansluitstekker staat wel welke de D+, D- en DF zijn.
Had ik jou dit niet eerder al eens op het forum verteld :roll:


.
_________________________________________
http://www.renntech.nl


19 jan 2009 16:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: Aansluiten 901-koeling/dynamo... Hoe?
Renntech schreef:
Speedy356 schreef:
Dit staat op de stekkers achterop de dynamo:

B+
DF
D-
D+



Eigenlijk is dit niet zo moeilijk. :shock:

Op de spanningsregelaar heb je ook een DF, D- en D+.

Sluit de dynamodraden aan van D- naar D- ( Bruin) en zorg dat ook een D- naar onder een moer van de carterhelften gaat.
Sluit DF aan op DF ( Groen)
Sluit D+ aan op D+ ( zwart) en zorg dat ook de draad naar het controlelampje ( Blauw) ergens op deze draad zit aangesloten. ( doordat de D+ aansluiting spanning gaat leveren als de dynamo boven een bepaald toerental draait , gaat het controle lampje uit omdat de andere kant van het controlelampje ook een spanning heeft vanaf het contactslot.)
Sluit B+ ( Rood) aan op de startmotor, want vanaf hiet gaat er ook een hele dikke draad naar de accu, en is de startmotor of B+ eigenlijk dezelfde aansluiting.

Meer is het niet. Op de spanningsregelaar en/ of de aansluitstekker staat wel welke de D+, D- en DF zijn.
Had ik jou dit niet eerder al eens op het forum verteld :roll:


.


Ja, maar dat kon ik dus nergens meer vinden! :oops:

Hartstikke bedankt voor deze uitleg!

Wat is trouwens dat zwarte blokje dat achterop geschroefd zit?
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


19 jan 2009 20:10
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.