Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:21

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Porsche 911 3.3 turbo bij Wolbert 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
993-S '97 Apeldoorn
Bericht 
De vriend waar Rad911 het over heeft ben ik. Ik heb zelf een 3.2 in dezelfde kleur, maar met vrij veel km's (265K). Wel de afgelopen 2 jaar voor 5700 euro aan laten verbeteren. Het laatste rest het scherm rechtsvoor wat ooit schade heeft gehad en nu van binnenuit roest (overigens op de plaats waar een SC een antenne heeft zitten...). Wel zonde om deze onderhoudscenten voor een deel te laten schieten want ook ik krijg niet genoeg voor mijn auto. Toch zou ik een stapje willen maken naar deze cultbak. Ik hoop dat drietwee em wel goed warm heeft gereden voordat het gas er op is gegaan :D

18 jan 2009 21:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Timeless
Bericht 
Elazet, ( bijzondere naam overigens ) , gas erop zou ik zo zeggen :wink:

18 jan 2009 21:48
Profiel
PorscheForum Rookie
993-S '97 Apeldoorn
Bericht 
Elazet is een samenvoegsel van E(rwin) LAZET :) Een standaard login-naam dus. De driedrie gaat eerst naar Visser in H'sum voor het repareren van de roestschade en daar kan de wagen gekeurd worden. Zou wel sneu zijn om meteen forse kosten te moeten maken.... Keep u posted...

18 jan 2009 22:07
Profiel
Timeless
Bericht 
Clear , dacht eerst dat het de naam was van de gevalle engel :shock:

18 jan 2009 22:33
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
elazet schreef:
Ik heb zelf een 3.2

Zie de eervolle vermelding in mijn avatar :wink:

18 jan 2009 22:56
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 wit, '86
Amsterdam
Bericht 
@ elazet, ken het gevoel want ik heb ook wat geld in verbetering in mijn P gestoken, grappig, ook een '86. Die van mij heeft slechts 58 duizend miles gelopen en (zo te zien) geen roest van binnen. Ik heb o.a. de nokkenas laten vervangen door een 964 nokkenas waardoor de auto ook wel snel is.
Maar.... een 3.3, wouw. Eric (Wolbert) heeft eerst even gereden, daarna ik ook rustig maar en dan zie toch dat je op de teller opeens 190 gaat. De auto rijdt erg makkelijk, erg rustig maar bijzonder snel. Turbo pakt relaxed o[p, niet een extreme duw opeens.
Ik kan echter toch geen afscheid van mijn eigen 3.2 nemen (die ik al 14 jaar heb) en had dus ook geen zin om veel bij te passen. Overigens, zonder inruil kan er nog wel wat van de prijs af.
Verder heb ik de auto niet bestudeert want zou altijd een akk doen.

18 jan 2009 23:18
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
nb is prijs bij Wolbert licht gestegen (wellicht door alle commotie alhier :wink: )?

18 jan 2009 23:43
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Hmmm....idd.... niet te best....

18 jan 2009 23:45
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 wit, '86
Amsterdam
Bericht 
Heee, inderdaad, prijs is 500 gestegen?? Mmm, nou via mij kopen dan, ik kon m krijgen voor minder dan de 1e vraagprijs

18 jan 2009 23:51
Profiel
Timeless
Bericht 
HV schreef:
nb is prijs bij Wolbert licht gestegen (wellicht door alle commotie alhier :wink: )?

Dat zou ik cheap vinden , niet charmant :!:

18 jan 2009 23:53
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Prijs is vraag en aanbod afhankelijk.... :wink:

19 jan 2009 0:04
Profiel WWW
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Niks van aan trekken en gewoon een goed bod doen, dan wil Eric best zaken doen denk ik!

19 jan 2009 9:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Die roestbehandeling moet door iemand betaald worden :twisted: :wink:

19 jan 2009 12:18
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
drietwee schreef:
Maar.... een 3.3, wouw. Eric (Wolbert) heeft eerst even gereden, daarna ik ook rustig maar en dan zie toch dat je op de teller opeens 190 gaat. De auto rijdt erg makkelijk, erg rustig maar bijzonder snel. Turbo pakt relaxed o[p, niet een extreme duw opeens.

Ik heb één keer in een 3.3 Turbo gereden maar om nou te zeggen dat die turbo "relaxed" oppakte. Ik vond het toch een behoorlijke schop in de rug. Maar hoort toch ook bij dat type (?)

19 jan 2009 12:21
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 wit, '86
Amsterdam
Bericht 
Het schijnt dat de ene turbo de ander niet is, bij deze zag je heel mooi vanaf rond de 3000 toeren de turbo druk stijgen en geleidelijk oplopen, net zo geleidelijk kreeg je meer vermogen.

19 jan 2009 12:46
Profiel
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Kan nooit goed zijn :wink:

19 jan 2009 17:21
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 wit, '86
Amsterdam
Bericht 
want??

19 jan 2009 18:04
Profiel
Bericht 
drietwee schreef:
Citaat:
geleidelijk oplopen, net zo geleidelijk kreeg je meer vermogen.

Dit vermogen komt niet geleidelijk. Boven de 3000 toeren behoor je een behoorlijke schop in je rug te krijgen als de motor in orde is.

Als je nu een 3.2 rijdt, dan moet er een zeer duidelijk verschil zijn tussen de 231 PK en 300 PK met turbo, met name als de turbo er in komt.

Ik zou ook eens in een andere 930 gaan (mee)rijden voor het mogelijke verschil. Omdat het een standaard motor is lijkt me mijn auto geen goede graadmeter. Kijk eens bij het lijstje van de 930:
911 kompressor 930
Acoertjens 930
Blauwe Kikker 930
Dabi 930
Edwin en Marian 930 Cabrio
Gunther930turbo 930 '85
Henk Aalbers 930
Lieven 930 930 '89
Marcel B. 930 '86
porsche914orange 930 '89
red devil 930 '89
Rolf 930
Weert 930 930

19 jan 2009 18:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Bericht 
Ik kan me herinneren in de ex-turbo van Marcel dat je flinke duw krijgt. En dat is juist zo mooi aan die wagen dat turbogat !

G-E-W-E-L-D-I-G

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

19 jan 2009 18:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
3.2 wit, '86
Amsterdam
Bericht 
Thx voor de lijst maar ik heb afgelopen jaren al teveel aan mijn P uitgegeven, dus daar blijf ik lekker aan vast zitten.
Nog Fuchsen en wellicht iets aan de remmen doen (die zijn geweldig bij een 930 overigens!).

19 jan 2009 18:51
Profiel
Bericht 
Lijst was alleen bedoeld om met iemand mee te rijden, niet om te kopen :lol:

Sorry, maar ik ben het weer niet met je eens. Ik vind de remmen van de 930 één van de minste zaken van de auto. Met deze snelheden zijn ze niet goed genoeg.

19 jan 2009 19:00
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 wit, '86
Amsterdam
Bericht 
He Marcel,

ja dat begreep ik, maar rijden zonder de verdere wens tot te kopen...

die remmen, ok, de remmen kunnen onvoldoende zijn voor een 930, maar ik vond de remmen van een 930 wel een slag beter dan de remmen van een 3.2.

19 jan 2009 20:07
Profiel
Bericht 
Inderdaad zijn de remmen beter dan in een 3.2, maar gezien het meerdere vermogen niet voldoende adequaat.

Als je in ieder geval weet hoe een turbo hoort te rijden, dan weet je ook of het een auto voor jou is.

19 jan 2009 20:29
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 wit, '86
Amsterdam
Bericht 
Probleem met een P en het forum is dat je zoekende naar Fuchsen, vanzelf weer een 930 tegenkomt en voordat je het weet kijk je naar iets terwijl je oude 3.2 echt goed bevalt. "Er is altijd meer", dan wil je na een 930 nog meer pk's en voordat je het weet gooi je een emmer leeg voor en 93 of 96 turbo.
Blijf lekker kabbelen in mijn 3.2 al zou ik er graag 930 remmen opzetten, kan dat??

19 jan 2009 21:57
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
drietwee schreef:
..kijk je naar iets terwijl je oude 3.2 echt goed bevalt. "Er is altijd meer", dan wil je na een 930 nog meer pk's en voordat je het weet gooi je een emmer leeg voor en 93 of 96 turbo.

Helemaal mee eens! Ik voel het ook zo, er is altijd meer, en je kunt altijd weer ingehaald worden (door een Murcielago bijvoorbeeld), terwijl de oer-emotie gelijk is. Overigens moet ik dat gelijk weer nuanceren, want juist zo'n oude Turbo lijkt me nu wel weer echt wat anders, in het bijzonder vanwege het Turbo-gat (en de beruche reputatie doet ook een duit in het zakje :wink: ). Maar ook ik kabbel vooralsnog onbekommerd door..

20 jan 2009 22:34
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende