Auteur |
Bericht |
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Ik doe het ff natte vingerwerk.Maar het klopt denk ik wel zo'n beetje(geen zin om het exact uit te zoeken)de 993 in 4 jaar ca 20.000stuks gemaakt.En de 996 in 5 jaar ca 120.000 stuks gemaakt.
Dus veel meer aanbod plus de auto's zijn relatief goedkoper geworden.
In 1994 koste een 993 ca 100k nu bijna 15 jaar later ca 120k.
Normaal zijn de prijzen in zo'n tijd bijna verdubbeld.
Oja.. ik denk dat de 997 ook die kant opgaat.Daar zijn er nu al nog meer van gemaakt.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
20 jan 2009 1:33 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Daar heeft Erwin wel een punt dacht ik
Ze zijn ook veel gebruiksvriendelijker geworden en inderdaad de prijs is niet enorm gestegen
Weet nog dat Porsche de bakens ging verzetten er kwam een blik Japanners en namen de fabriek onder de loep om alles wat soepeler/goedkoper te laten verlopen
Denk wel dat een mooie dikke 996 4S toch wel aardig wat geld waard blijft
En wat ik door ervaring ook wel heb ondervonden is dat een "echte" altijd geld waard blijft
Er komen nu heel wat gebruikte 997's op de markt, heel veel willen het nieuwe type hebben en dat drukt de prijs ook behoorlijk
Wie zei dat ook weer , elk nadeel heeft zijn voordeel
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
20 jan 2009 8:44 |
|
|
JP-S
|
996
@drknauf
Nu zoek je inderdaad ook wel een ouwe onderbroek uit zeg. Durf jij 45k (prijs inclusief import) neer te leggen voor een auto met meer dan een ton gelopen en geimporteerd vanuit de vs naar duitsland en dan nog eens naar nederland (lekkere historie) en dan ook nog eens niet via een officiele dealer...??
Of geeft de rest van het aanbod van de handelaar je het vertrouwen dat je zoekt? Hij heeft ook leuke caravans trouwens!
http://home.mobile.de/home/fahrzeuge-sanwald.html
Je weet het he: de eerste 1 a 2 pagina's van dit soort autopaginas kun je standaard al overslaan.
|
20 jan 2009 10:06 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Natuurlijk zie je nu allerlei gebakjes aangeboden worden voor feestprijzen, de 996 loopt al wat jaartjes mee, daar zit echt wel rotzooi tussen. Voor een goede wagen zal je nog steeds goed wat euro's moeten neerleggen. Ik zag laatst een 993 voor 20K, en natuurlijk op MP. MP is echter voor een deel het afvalputje van de markt en niet altijd maatgevend (en dat zelfde zal gelden voor de dealerprijzen, die zullen aan de bovenkant zitten).
|
20 jan 2009 10:28 |
|
|
Sander911
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTSWest Maas en Waal
|
Idd voor een deel maar naast specialisten zie je ook dealers frequent adverteren dus doelgroep zal er wel rondhangen
_________________________________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
|
20 jan 2009 11:18 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
hier beginnen ze vanaf 55 k nee die zullen allemaal even mooii zijn
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
20 jan 2009 14:56 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
23/m
Eerste redelijke 996 op mobile begint bij 23/M koopje dus.
|
20 jan 2009 16:59 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
goed
Dat is altijd een 1e indruk, maar AKK wijst altijd wat voor auto je onderhanden hebt. Hij leek redelijk veel op jouw oude gebakkie.
|
20 jan 2009 19:12 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: 23/m
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
20 jan 2009 21:51 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Maar dit ziet er niet bepaald uit als een instappertje, Rob .
|
20 jan 2009 22:04 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
gedachte
Dacht er laatst aan, stel je voor dat ik nu met een 996 op de proppen kom , haha dat zou lachen zijn maar ik sla liever een beurt over en zou wachten op 997 .
|
20 jan 2009 22:25 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
errug natte vinger werk
GTV 2000 geeft wel zeer natte vinger werk,
ik heb zoorz meelf de productie-aantallen maar 's opgeteld voor de 993, alle mogeljike uitvoering bij elkaar opgeteld "over the whole world"
zullen we maar zeggen, schrik niet, totale aantal geproduceerde 993's 96228 stuks vanaf 1993 t/m 1998
da's wel ietsje meer dan ongever 20000 stuks
Neemt niet weg dat de 996 3.4 sneller daalt in waarde ( of meer af schrijft?) dan een 993, en ik zie ook de trend bij de "standaard" 997, die schrijft ook aardig af...
zoals Des Bouvries aangaf 15K per jaar, ach een schijntje, JA, voor hem, ik zou ziek worden van een afschrijving, als particulier, van zo'n bedrag, voor een kwaliteitsproduct als Porsche...
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
21 jan 2009 15:04 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Re: errug natte vinger werk
Volgens Adrian Streather zijn van de
993 in totaal 69.528 stuks gebouwd en van de
996 in totaal 175.262. (GT3MkI ± 1% van het totaal)
Bron: The Essential Companion 993 & The Essential Companion 996.
Een Super Junkie kan niet zonder die boeken
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
21 jan 2009 16:09 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Re: errug natte vinger werk
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
21 jan 2009 16:44 |
|
|