Auteur |
Bericht |
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Meubels zit mi idd (ook) aardig de klad in; in nov 2008 een nieuw bankstel gekocht (met korting), levering wk 9, vorige week telefoontje, levering wk 4. Fabrieken hebben niks te doen door wegblijven orders...
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
19 jan 2009 14:10 |
|
|
Wimpie77
|
Dat is dan weer een voordeel voor je!
Vorige week nieuw bed gekocht in het tussensegment (mooi woord!) maar daar ging geen cent af! Kreeg wel nog een laken en onderlaken cadeau!
_________________________________________ * * *
|
19 jan 2009 14:19 |
|
|
amandus
Timeless
|
Goede verkoper dus
_________________________________________ Timeless objects
|
19 jan 2009 15:01 |
|
|
Wimpie77
|
Of een slechte koper! Of beide!
Ik ben een hele slechte afdinger...
_________________________________________ * * *
|
19 jan 2009 15:04 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Begin jaren 90 was de rente al snel 8-9% Grofweg het dubbele van wat in deze eeuw gebruikelijk was. Het is dus niet zo vreemd dat men nu op 4,5x zit als norm (terug van 5x).
Achteraf bezien (dat is wel de koe in de kont kijken, dat geef ik onmiddellijk toe) denk ik dat iedere starter die toen kocht nu geen spijt heeft.
1994 t/m 2007 geeft een stijging van 245%. Dus als je voor 100.000 euro hebt gekocht dan is die woning nu gemiddeld 345.000 euro waard. Zelfs als de grootste pessimist gelijk krijgt en de waarde halveert houdt die starter nog een overwaarde over van 72.500 euro.
Tegen een gemiddelde rentelast van 5,5% heeft dat 46.200 euro gekost. Dat is goedkoop wonen denk ik zo (ok, onderhoud en verzekeringen kost ook geld).
|
19 jan 2009 15:09 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
De onderliggende reden is echter gewoon de lagere rente.
|
19 jan 2009 15:09 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Deels wel ja maar de verstrekkingen zijn echt hoger dan vroeguh.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
19 jan 2009 15:57 |
|
|
horn
PF #57
|
meubels. wat zal ik zeggen
@ Devils Son; achteraf heb je zeker gelijk, maar de ING had als grens dat als je een startend paar was, je beide salarissen bij elkaar op kon tellen en keer 5 doen (als je het écht graag wilde). En dan op basis van een jaarcontract met een werkgeversverklaring dat de intentie er was om een onbepaalde tijd contract te geven... Dat die mensen nu niet klagen ben ik met je eens, maar toen was het wel een groot risico.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 jan 2009 17:50 |
|
|
Devils son
|
Met intentieverklaring zeker...
Maar goed, ik noemde de koe en de kont al, achteraf is het altijd makkelijk jippie. Hoewel het verder openzetten van de kredietdeur per definitie voor de eerste instappers goede kansen biedt op stijging van de waarde. Wat dat betreft is het net een pyramidespel.
|
19 jan 2009 17:59 |
|
|
Turbi
911/964 Carrera II 3.6Solothurn CH
|
Idd, dat bedoelde ik dus, toen ik zei dat ik (in de tijd van 11% ook werkzaam bij makelaar) nog nooit een na-oorlogs shit-tussenwoninkje verkocht heb zien worden voor meer dan een half miljoen (gulden) terwijl de huidige prijs (je zegt x 245%) voor datzelfde huis easily € 300.000,= moet zijn. Echt: lekker blijven zitten hoor! Je hebt nog een dak boven je hoofd, dat enigszins te betalen is... Zit deze bagger maar lekker uit!
_________________________________________ Reality is only for those who lack imagination
|
19 jan 2009 21:35 |
|
|
Reñger
911 3.2 Targa 1987Oosterhout (NB)
|
Heb daarnet op het nieuws met grote verbazing gekeken naar de euforie in de US over de beediging van de 44e president.
Ook hier in NL heerst blijkbaar een complete obamanie
Het is te hopen, dat hij waar kan gaan maken wat hij beloofd.
Zonder al te veel schade voor de rest van de wereld
Maar WIE gaat de rekening eigenlijk betalen?
Ik zie in de (nabije) toekomst zowel rente als inflatie stijgen tot astronomische hoogtes.......my 2c
_________________________________________ PF rakkertjes fietsje nodig? http://www.byxx.nl Grote PF rakkers ook? http://www.bigbyxx.nl
|
20 jan 2009 21:28 |
|
|
amandus
Timeless
|
It's The New Black Kennedy
CHANGE
_________________________________________ Timeless objects
|
20 jan 2009 21:29 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
hoop doet tenslotte leven .
|
20 jan 2009 21:50 |
|
|
sir marco
997 mk2 cabrioveluwe
|
http://www.talkedo.tv/talkedo.video.willem.middelkoop.htm
Willem Middelkoop over "Succes in de recessie"
Wel gedeeltelijk een leuter verhaal, als of je goud nodig hebt als de wereld instort.... Alhoewel, kun je aan je vrouw tenminste uitleggen waarom je meerdere horloges nodig nodig hebt,of zal die dat niet bedoelen....
|
20 jan 2009 22:19 |
|
|
Maarten
|
Ik hoop voor Obama dat zijn staatobligaties niet meteen volgende week als door het putje gaan. Dan kan hij het geld niet eens lenen om al zijn mooie plannen te verwelijken....
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
20 jan 2009 22:46 |
|
|
Reñger
|
Maarten, precies dat bedoel ik........ duurt 100 dagen voordat de media gaan kwekken....
_________________________________________ PF rakkertjes fietsje nodig? http://www.byxx.nl Grote PF rakkers ook? http://www.bigbyxx.nl
|
20 jan 2009 22:52 |
|
|
Maarten
|
Las vandaag in de krant dat iemand dacht dat hij 6 maanden zou krijgen (en dat is dan 5,5 maand meer dan de gemiddelde president). We'll see.
|
20 jan 2009 22:55 |
|
|
Reñger
|
Begint overigens verdacht veel te lijken op een media-cratie.
De Volkskrant gilt al wekenlang om een parlementaire enquete over Irak
De Telegraaf wil het hoofd van Middelkoop
en zo nog wat zaken.........
Is er nog een onpartijdig medium te vinden dit forum misschien?
|
20 jan 2009 23:34 |
|
|
Maarten
|
Op geenstijl na weinig. Helaas
|
20 jan 2009 23:45 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Ik ben het helemaal met je eens Renger. Heb de laatste tijd zowel de Volkskrant, de Telegraaf als de NRC next tegelijkertijd gelezen. Ik denk dat de laatste overblijft, na jarenlang Volkskrant abonnee te zijn geweest. Maar of ik daar helemaal blij mee moet zijn? Ongelooflijk hoe kranten met hun zogenaamde onderzoeken ("hoeveel invloed heeft de kredietcrisis?") invloed uitoefenen op de publieke opinie.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
20 jan 2009 23:47 |
|
|
Lydia
|
Deze week al een minicrisis gehad op het werk. Maandag hebben we een huis leeg aangetroffen. Bewoners hebben zich niet aan het contract gehouden en zijn vertrokken.
Vandaag weer een huis waarvan de bewoners vertrokken zijn. Hebben ze ook nog de stereo mee genomen.
Gelukkig ook weer een aantal huizen verhuurd. Maar het blijft oppassen!
|
20 jan 2009 23:49 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Hmmm... is GeenStijl onpartijdig te noemen? Ze kiezen minimaal partij voor zichzelf. Wel interessant om bij te houden, maar om het echt serieus te nemen...
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
20 jan 2009 23:50 |
|
|
Maarten
|
Ze gooien in ieder geval een flinke knuppel in een nogal incestueus navelstaarderig hoenderhok.
|
20 jan 2009 23:58 |
|
|
Reñger
|
Ik kreeg net de salarisstroken van het personeel binnen.
Dat valt bepaald mee ( in postieve zin dus) voor de mannen en vrouw.
Ze houden netto een aardig beetje meer over als in 2007.
Hopelijk wordt hierdoor de negatieve spiraal weer eens een beetje doorbroken.
|
22 jan 2009 11:34 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ww premie vervalt, scheelt gemiddeld iets van 5 tientjes toch?
_________________________________________ Got coffee?
|
22 jan 2009 12:00 |
|
|