Auteur |
Bericht |
Hielkema993S
911 993 CarreraS
Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 TargaNuenen / N-Brabent
|
Over 20 jr terug denken aan inauguratie B. Obama
Porsisten,
Ik zat me vanmorgen iets te bedenken wat ik ook wel eens gedaan heb met 9/11 2001 vandaar dit topic.
Gisteren, 20 januari 2009, een gedenkwaardige dag, Barack Obama is aangetreden als eerste “African American” president van Amerika.
Als over 20 jaar jouw zoon of dochter aan je vraagt Papa/Mama kun jij je nog herinneren wat je aan het doen was en wat je bezig hield op het moment van de inauguratie van Barack Obama wat zeg je dan??
Ik dan maar als eerste:
Ik zat thuis op de bank TV te kijken samen met mijn dochter om naar de inauguratie te kijken. Daarnaast was er in de wereld, en dus ook in ons landje, een krediet crisis aan de gang waarvan we de weerga toen nog niet kende. Dat was “het” onderwerp van de dag in de krant en op de TV. Massa ontslagen werden voorspeld, financiële reddingsacties werden in gang gezet, ………
Ik hoop dan over 20 jaar te kunnen zeggen dat we er met z’n allen sterker van zijn geworden en dat wellicht de aantreding van Obama een positieve wending hieraan gegeven heeft.
_________________________________________ "There is no substitude"
|
21 jan 2009 15:15 |
|
|
Lydia
|
Als tweede dan maar? Heb door drukte nu pas mijn lunchpauze
Ik zat op mijn werk, heb het pas 's avonds gezien. En mijn jongeste dochter is op die dag 13 jaar geworden.
|
21 jan 2009 15:31 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ik zat op de wc
_________________________________________ Got coffee?
|
21 jan 2009 15:33 |
|
|
Wimpie77
|
Werkte gister bij de grootste olieopslag van Nederland! Mijn P had wat nodig...
En ik heb het op teletekst gelezen! Barck Hoesijn Bama! Lijkt me een aardige vent!
_________________________________________ * * *
|
21 jan 2009 15:37 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Ik hoorde het op de radio op de terugreis vanuit Stuttgart.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
21 jan 2009 15:38 |
|
|
cabrio wim
|
Tijdens het eten gekeken met vrouw en zoon in de keuken, hangt een kleine flatscreen.
|
21 jan 2009 15:50 |
|
|
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
Zat in de auto naar Radio 1 te luisteren (vanuit het werk -projectborrel- op weg naar m'n vriendin). Terecht of onterecht, Amerika is een belangrijke speler in de wereldeconomie en -politiek en ik was wel benieuwd hoe het zou verlopen. Genoeg mensen op de been om een aanslag te verwachten, maar dat bleef gelukkig uit.
Wel grappig om te zien hoe veel (ook politiek links georienteerde) mensen hun duidelijke voorkeur laten blijken terwijl Obama op veel punten net zo conservatief is als de de huidige regering (tegen homohuwelijk, voor de doodstraf). Zijn natuurlijk wel onderbelichte punten geweest in zijn campagne. Ik denk ook wel dat hij de betere is van de 2 presidentskandidaten. Ben erg benieuwd of zijn 'change' er echt gaat komen, ik hoop van wel.
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
21 jan 2009 15:59 |
|
|
912
|
Wij zijn dat stadium toch al lang gepasseerd met een Marokaan als burgemeester...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
21 jan 2009 16:01 |
|
|
bully
|
ik reed terug uit alkmaar [psnh] om de laatste details met ronald [paul] te bespreken. verschrikkelijk veel geld verloren bij de inruil van mijn mercedes op een 3.2 maar toch een goed gevoel om straks weer het ouwe gevoel naar boven te krijgen.
|
21 jan 2009 16:16 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ik denk dat die standpunten meer vanwege zijn campagne zijn ingegeven dan zijn overtuiging. Uit zijn (ook) recente verleden blijkt dat hij vanuit zijn eigen overtuiging meer voor- dan tegenstander is van het homohuwelijk. Dat uitspreken tijdens een campagne was politieke zelfmoord geweest (zie ook Kerry). Flinke scheut water bij de wijn om het conservatieve bolwerk in het centrum van de USA achter zich te krijgen/houden. Zelfde geldt voor doodstraf.
Niet voor niets zijn die hoofdstukken onderbelicht gebleven tijdens de campagne.. Wat dat betreft kwam de crisis ook mooi op tijd.
Ontopic, thuis voor de buis, bord op schoot.
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 21 jan 2009 16:49, in totaal 1 keer bewerkt.
|
21 jan 2009 16:44 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Ik heb vanaf 's middags alles live op de achtergrond gevolgd via CNN op internet. Samenwerking met facebook. Je kon tegelijkertijd je status veranderen en reageren. Mooie reclamestunt. Was geschiedenis om te zien en je zag veel meer dan op tv.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
21 jan 2009 16:48 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Heb het wel gezien, maar het heeft geen indruk op mij gemaakt en over een jaar ben ik al weer vergeten dat ik het gezien heb of wat ik die dag deed. Ik ben blij dat het Bush tijdperk voorbij is. Snap ook niet wat die Amerikanen bezielde toen zij hem voor de 2de keer herkozen hadden. Hoop dat er wel wat gaat veranderen in de wereld. Of Barack daartoe in staat is, We shall see. Van AGMED (zo spreek je dat uit) verwacht ik in ieder geval niet veel soeps.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
21 jan 2009 16:53 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Ik zat in Hotel in Turnhout, en het viel mij op dat de Belgen er minder aandacht aan besteedde. Heb het vooral later bekeken in de samenvattingen en de commentaren op Nederland 1 (naast RTL 4 de enige nederlandse zender in het Hotel)
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
21 jan 2009 17:14 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Was dat gisteren? Lekker belangrijk.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
21 jan 2009 17:23 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Het is belangrijk en ben er ook verheugd over, maar de publiciteit en de vervoering van mensen is imho niet in proportie.
|
21 jan 2009 18:10 |
|
|
Jort
Groningen
|
Dat wordt door buitenstaanders ook wel eens gezegd als het onderwerp Porsche wordt aangesneden.
|
21 jan 2009 18:18 |
|
|
drknauf
|
iedereen begon te praten met:
HEY SOITTTTTTTTTT vanaf die dag
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
21 jan 2009 18:27 |
|
|
horn
PF #57
|
Las het vanochtend in de krant. Zat gisteren heerlijk met een boek te bubbelen in het bad.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 jan 2009 19:57 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Obama is nu al de hype van 2009.
Of Jezus 2.0 is op aarde neergedaald; kan natuurlijk ook.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
21 jan 2009 20:06 |
|
|
Rodger that!
Veghel
|
De tv stond aan achter mij maar heb er niks van meegekregen mijn handicap is dat ik als ik op de pc bezig ben ik niets meer hoor... ook totmbo niet hahaha ja naar 3x roepen wil ik nog wel eens naar haar terug reageren
voor de rest geloof ik niet dat er echt wat veranderd omdat hij dezelfde adviseurs lees "schurken" nog steeds in zijn omgeving heeft
Laat Obama maar eerst over water lopen voordat we beginnen te Jezussen.
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
21 jan 2009 20:16 |
|
|
Reñger
911 3.2 Targa 1987Oosterhout (NB)
|
Ik heb slechts een samenvatting gezien, maar één ding valt me elke keer op (ook al tijdens de beelden van zijn campagne):
Hij kijkt met de regelmaat van een klok links en rechts. Imo dus naar een autocue. Dan heeft hij de beschikking over een kei van een tekstschrijver.
En kan ie het zelf perfect voordragen.
Cynisch? mISSCHIEN. Eerst zien, dan geloven. Het is OOK een politicus. Overigens imo wel een slimme.
Over 4 jaar weten we het.
_________________________________________ PF rakkertjes fietsje nodig? http://www.byxx.nl Grote PF rakkers ook? http://www.bigbyxx.nl
|
21 jan 2009 20:25 |
|
|
Jort
Groningen
|
Inderdaad ook maar een mens.
|
21 jan 2009 20:34 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
op kantoor druk bezig het beleid voor ons bedrijf voor 2009 te bepalen met enkele collega's. Daarbij kwamen de potentiele gevolgen van de crisis wel aan bod, maar Obama haalde het niet op onze aandachtspuntenlijst .
|
21 jan 2009 20:35 |
|
|
amandus
Timeless
|
Obi-Wan Barack Obama
May the force be with him
_________________________________________ Timeless objects
|
21 jan 2009 21:05 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Over 20 jr terug denken aan inauguratie B. Obama
PF fff'en
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
21 jan 2009 21:13 |
|
|