Auteur |
Bericht |
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
ik hou van Holland
zoals hierboven omschreven is het dus eigenlijk goed te doen. jaartje op vakantie of studie of stage. paar auto's kopen en deze stallen(in amerika betaal je echt niks aan wegenbelasting, verzekering weet ik niet). na 12 maanden terug naar Nederland. van te voren vervoer regelen en een week voor vertrek je auto's op de boot zetten. In nederland aangekomen de auto's invoeren. jaar lang volle pond betale voor wegenbelasting en verzekering en dan met dikke winst verkopen. heb je dus een gratis vakantie, 2 jaar lang dikke auto's onder je kont en als je het goed doet hou je er nog een lekkere zakcent aan over. waar o waar is het addertje?
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
22 jan 2009 11:15 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Jij kan ze ook gewoon een jaar stallen zonder belasting en zonder vezekering.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
22 jan 2009 12:45 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
daarin staat duidelijk dat je ze in amerika in gebruik moet hebben en dat je ze in nederland voor het zelfde doel moeten worden gebruikt. stallen/schorsen gaat dus niet lijkt mij zo
|
22 jan 2009 13:15 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
idd, je domicile voor de inkomsten belasting heeft niks te maken met je domicile voor de BPM...Er is wel een begrijpelijke verklaring van de douane in dat zij erg strict kijken naar de "constructie" waaronder BPM vrijstelling wordt verkregen vanweg de vele kunstmatige constructies om idd bpm te omzeilen, ze zijn daar echt niet achterlijk....maar het heeft mij heel wat hoofdbrekens gekost om het recht gel.ld te krijgen. De MErcedes had ik notabene al aantoonbaar 7 jaar in bezit.......
Ik zal de brief wel eens scannen en plaatsen....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
23 jan 2009 0:11 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
De Nederlandse overheid kan bijzonder weinig maar voor belasting innen krijgen ze echt een 10. Kreeg vandaag weer de brief dat ik aangifte moet doen. Nou krijg ik nog geld van hen dus dat kom ik heus wel doen maar ik doe al vanaf mijn 14e aangifte. Na tig keer is het me wel duidelijk hoor. Gompies
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
Laatst bijgewerkt door Maarten op 23 jan 2009 16:35, in totaal 1 keer bewerkt.
|
23 jan 2009 0:19 |
|
|
HansA
1989 911 Carrera 2 (964)Baarn, NL
|
Fiscus heeft bepaald dat als je 6000km met de auto hebt gereden dat er sprake is van normaal gebruik. Gewoon een keer route 66 rijden. Bij mij keken ze er niet erg kritisch naar.
_________________________________________ Life's too short to drive boring cars.....
|
23 jan 2009 8:27 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
dus minder dan 6000 km rijden in dat jaar per auto zorgt voor problemen? overigens rij je die afstanden in amerika zonder probleem. is het niet die 6000 km die ze hanteren voor de btw die evetueel betaald moet worden bij invoer? jongen dan 6 maanden of minder dan 6000km op de teller betekent namelijk dat je naast de bpm ook de btw moet betalen
|
23 jan 2009 11:21 |
|
|
HansA
1989 911 Carrera 2 (964)Baarn, NL
|
BPM/BTW volgens mij maakt het niet uit, de 6000 geldt voor de vrijstelling en als je de vrijstelling krijgt dan geld dat voor alles, BPM, BTW etc.
_________________________________________ Life's too short to drive boring cars.....
|
23 jan 2009 11:52 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
ik doelde op de btw bij invoer uit eu land, sorry was beetje onduidelijk. als je auto of motor gaat invoeren jonger dan 6 maanden of met (bij motoren) minder dan 6000km op de teller betaal je alsnog btw
|
24 jan 2009 0:02 |
|
|
911b
2009 Porsche 911 Targa 4S
1996 Porsche 911 Targa (verkocht)Den Haag
|
Van de week de Douane gebeld, en inderdaad als de auto van BUITEN de EU komt geld niet de 6000km vereiste - wel moet de auto 6 maanden in gebruik zijn. End dat is exclusief de tijd op transport.
Het laatste heb ik mij een keer op verkeken toen ik een BMW kocht via European delivery. Een (te) attente dame zag dat de auto 6 maanden oud was, en ik moest dus alsnog the BTW betalen (7%)
|
01 feb 2009 19:55 |
|
|