Auteur |
Bericht |
janbakker
|
944 slaat af na 1 seconde
Ik heb een 944 uit 83 met een gewone 2.5 motor.
Omdat de motor die erin zat vastgelopen was, heb ik er een donor bij waar ik de motor van over heb gezet.
Nu start de motor wel, maar slaat na een seconde weer af (behalve als ik het contact vasthoudt).
Wanneer ik gas bij geef, loopt de motor wel door, maar opvallend is dat de uitlaatgassen erg branden in de neus.
Vervangen zijn: motronic dme kast, brandstofpomp relais, luchtweger, koelvloeistoftemp.sensor, bougies/verdeler/rotor/kabels, dynamo.
Het vreemde is, wanneer de stekker van de koelvloeistoftemp.sensor wordt losgehaald, de motor wél blijft lopen, alleen ongeveer 2800 tpm.
Wie heeft er tips voor mij?
|
21 jan 2009 20:35 |
|
|
allard
944 type 2 targa '86
|
Ik heb ongeveer het zelfde probleem gehad, zie dit draadje.
Bij mij lag het er aan dat ik een type 1 luchtweger aan een type 2 motormanagement had aangesloten. Beide systemen verschillen iets, en werken niet goed samen. Aangezien ik in het lijstje zie dat bij jou de luchtweger ook vervangen is, zou dit dus wel eens het probleem kunnen zijn.
Even testen door de luchtweger van het elektrisch systeem af te koppelen, als het goed is loopt het blok dan wel in het noodprogramma.
|
22 jan 2009 17:18 |
|
|
Rodger that!
Veghel
|
zit er niet ook verschil in type en DME
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
22 jan 2009 18:47 |
|
|
janbakker
|
De dme die erop zat was gewoon bosch. Uit de andere donor, ook een type 1, kwam een bosch motronic die gewoon hetzelfde onderdeelnummer heeft. Helaas bleek dit niet het probleem te zijn, de motor leek wel sneller te starten met deze dme kast.
Ik ben nog van plan om even het gasklephuis met de positiesensor over te zetten, vreemde blijft dat beide wagens toch normaal liepen.\
|
22 jan 2009 19:30 |
|
|
Rodger that!
Veghel
|
Heb je deze vraag ook al op het www.944forum.com gesteld
OF roep hard HARRY :shock:
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
22 jan 2009 19:44 |
|
|
janbakker
|
Bedankt voor dat forum, daar zal ik eens even rondkijken.
|
23 jan 2009 14:39 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
riep er iemand?
|
23 jan 2009 15:35 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Als je nieuwe motor een type 2 is heb je idd dikke kans dat je veel elektronica problemen hebt, dan had je beter alle motoreletronica ook over kunnen nemen!
Maar zoek eerst uit wat voor blok er nu precies in hangt. Heb je dat blok verder wel gecontroleerd? Als het geen elektronica is dan heb je misschien ergens een vacuumlek. Heb ik ook gehad: door de lek meet de DME minder lucht dan werkelijk en spuit hij veel te weinig benzine in, gevolg is veel misfires waardoor er een hoop half of onverbrande benzine de uitlaat uit komt.
|
23 jan 2009 20:05 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
Re: 944 slaat af na 1 seconde
ik neem aan dat hij dan blijft draaien op de startmotor of slaat hij aan?
als de ruilmotor een type twee is dan zou het probleem zomaar in de injectoren kunnen zitten
|
23 jan 2009 20:16 |
|
|
janbakker
|
Beide motoren waren identiek, alle elektronicadelen zijn ook overgezet.
En inderdaad, als ik het contact vasthoudt op doorstarten slaat de motor aan en blijft de motor wel doordraaien (en de startmotor). Als ik de sleutel loslaat, slaat hij na een seconde af.
Ook draait de benzinepomp niet bij het op contact zetten, de pomp draait pas tijdens het starten. Als de pomp wordt gelust, pen 30 en 87b op het relais, slaat de motor ook af na een seconde.
Kan het ook zijn dat er iets met het contact(blokje) is?
|
23 jan 2009 20:41 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
als de motor blijft draaien als je de sleutel blijft vasthouden zou ik het probleem in de bedrading zoeken.........
|
25 jan 2009 2:52 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
De DME heeft een aparte start-inspuittabel. Deze wordt tijdens het starten altijd gebruikt (ik denk ongeacht startduur omdat er een draad vd start-positie vh contact naar de DME loopt). Ik vind het zelf dan ook niet raar dat deze blijft lopen als je maar blijft starten.
Jou probleem klinkt nog steeds exact dezelfde als toen ik een vacuumlek had: motor start wel, maar valt direct stil als je deze stationair laat lopen. Gas geven en deze blijft lopen (iets onregelmatig) en een ranzige stinkende rokende uitlaat als gevolg, met veel benzinedamp.
Bij ons bleek het een slang vd stationair regelklep naar het spruitstuk te zijn, deze zit lekker aan de onderkant weg gestopt en moet ik nu altijd opnieuw dichtkitten als ik aan de auto werk (liever zo, want die slangenklem is gewoon niet te bereiken, zwaar minpuntje voor dr ing HcF Porsche!)
|
25 jan 2009 13:58 |
|
|
janbakker
|
Met andere woorden, gewoon maar even het spruitstuk er af. Ik weet echter zeker dat er geen lek onder zit, alle slangen gecontroleerd met het monteren van de motor, maar zal zeker de moeite zijn om het nogmaals te checken.
Ik laat nog wel weten of dit het probleem was.
|
25 jan 2009 22:25 |
|
|
janbakker
|
Vandaag het spruitstuk er even afgehaald, en wat bleek?
Ik was toch een vacuumslang onder het spruitstuk vergeten vast te zetten....
Dus iedereen zeg het maar: SUKKEL!
Toch iedereen bedankt voor de reacties.
|
30 jan 2009 0:18 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Kan iedereen overkomen. Mooi dat het is opgelost .
Ook mooi dat dit een serieus, schoon technisch topic is gebleven .
Ik sluit het nu dan ook voordat daar verandering in kan komen .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
30 jan 2009 10:12 |
|
|