Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:41

Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
1996 Porsche 911 Targa 993 uit US 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht 
ik hou van Holland :?

zoals hierboven omschreven is het dus eigenlijk goed te doen. jaartje op vakantie of studie of stage. paar auto's kopen en deze stallen(in amerika betaal je echt niks aan wegenbelasting, verzekering weet ik niet). na 12 maanden terug naar Nederland. van te voren vervoer regelen en een week voor vertrek je auto's op de boot zetten. In nederland aangekomen de auto's invoeren. jaar lang volle pond betale voor wegenbelasting en verzekering en dan met dikke winst verkopen. heb je dus een gratis vakantie, 2 jaar lang dikke auto's onder je kont en als je het goed doet hou je er nog een lekkere zakcent aan over. waar o waar is het addertje?

22 jan 2009 11:15
Profiel Facebook 
3.2S
010
Bericht 
Jij kan ze ook gewoon een jaar stallen zonder belasting en zonder vezekering. :wink:

22 jan 2009 12:45
Profiel WWW
Weert
Bericht 
Maarten schreef:
Even wat gecopieerd van de Autoweeksite (en dan ook nog het forum: garantie tot aan de voordeur dus). Ben geen belasting(recht) deskundige maar volgens mij zijn die regels vrij zwart wit. Er aan voldoen is er aan voldoen. Kan me alleen wel voorstellen dat als je na een jaar en 1 dag de hele boel meteen verkoopt je misschien toch wel een beetje de problemen opzoekt.

Als voorwaarden om een auto als verhuisboedel mee te nemen naar Nederland gelden:
- je moet de auto minimaal 6 maanden in je bezit/eigendom en in gebruik hebben;
- je moet voorafgaande aan de verhuizing naar Nederland minimaal 12 maanden in het buitenland gewoond hebben;
- de auto moet hier in Nederland voor hetzelfde doel worden gebruikt (niet voor de onderneming);
- de auto mag gedurende twaalf maanden niet worden verkocht, verhuurd, uitgeleend of verpand worden. Deze twaalf maanden gaan in op de dag dat de "aangifte ten invoer met voorwaardelijke vrijstelling" wordt gedaan bij de Douane.

De "verhuisvrijstelling" geldt voor zowel de BTW als de BPM. Voor de vrijstelling dient wel een vergunning aangevraagd bij de Douane.

Let op: het mag niet gaan om een nieuw vervoermiddel. D.w.z. een auto jonger dan 6 maanden of een auto die minder dan 6.000 km gereden heeft. Anders is er sowieso sprake van belastingheffing.

daarin staat duidelijk dat je ze in amerika in gebruik moet hebben en dat je ze in nederland voor het zelfde doel moeten worden gebruikt. stallen/schorsen gaat dus niet lijkt mij zo

22 jan 2009 13:15
Profiel Facebook 
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Maarten schreef:
Gek genoeg heb ik het idee dat ze je met dit soort dingen, als ze het andersom uit kunnen leggen en daar dan weer geld op kunnen halen, altijd proberen te n..ien! Je staat dus ingeschreven in Schotland, krijgt je salaris betaald in Schotland, hebt een huis in Schotland maar je woont in Nederland. Logisch :roll:

idd, je domicile voor de inkomsten belasting heeft niks te maken met je domicile voor de BPM...Er is wel een begrijpelijke verklaring van de douane in dat zij erg strict kijken naar de "constructie" waaronder BPM vrijstelling wordt verkregen vanweg de vele kunstmatige constructies om idd bpm te omzeilen, ze zijn daar echt niet achterlijk....maar het heeft mij heel wat hoofdbrekens gekost om het recht gel.ld te krijgen. De MErcedes had ik notabene al aantoonbaar 7 jaar in bezit.......

Ik zal de brief wel eens scannen en plaatsen....

23 jan 2009 0:11
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
De Nederlandse overheid kan bijzonder weinig maar voor belasting innen krijgen ze echt een 10. Kreeg vandaag weer de brief dat ik aangifte moet doen. Nou krijg ik nog geld van hen dus dat kom ik heus wel doen maar ik doe al vanaf mijn 14e aangifte. Na tig keer is het me wel duidelijk hoor. Gompies :ass:

Laatst bijgewerkt door Maarten op 23 jan 2009 16:35, in totaal 1 keer bewerkt.

23 jan 2009 0:19
Profiel
PorscheForum Rakker
1989 911 Carrera 2 (964)
Baarn, NL
Bericht 
Fiscus heeft bepaald dat als je 6000km met de auto hebt gereden dat er sprake is van normaal gebruik. Gewoon een keer route 66 rijden. Bij mij keken ze er niet erg kritisch naar.

23 jan 2009 8:27
Profiel WWW Facebook  Twitter 
Weert
Bericht 
dus minder dan 6000 km rijden in dat jaar per auto zorgt voor problemen? overigens rij je die afstanden in amerika zonder probleem. is het niet die 6000 km die ze hanteren voor de btw die evetueel betaald moet worden bij invoer? jongen dan 6 maanden of minder dan 6000km op de teller betekent namelijk dat je naast de bpm ook de btw moet betalen

23 jan 2009 11:21
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
1989 911 Carrera 2 (964)
Baarn, NL
Bericht 
BPM/BTW volgens mij maakt het niet uit, de 6000 geldt voor de vrijstelling en als je de vrijstelling krijgt dan geld dat voor alles, BPM, BTW etc.

23 jan 2009 11:52
Profiel WWW Facebook  Twitter 
Weert
Bericht 
ik doelde op de btw bij invoer uit eu land, sorry was beetje onduidelijk. als je auto of motor gaat invoeren jonger dan 6 maanden of met (bij motoren) minder dan 6000km op de teller betaal je alsnog btw

24 jan 2009 0:02
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
2009 Porsche 911 Targa 4S 1996 Porsche 911 Targa (verkocht)
Den Haag
Bericht 
Van de week de Douane gebeld, en inderdaad als de auto van BUITEN de EU komt geld niet de 6000km vereiste - wel moet de auto 6 maanden in gebruik zijn. End dat is exclusief de tijd op transport.

Het laatste heb ik mij een keer op verkeken toen ik een BMW kocht via European delivery. Een (te) attente dame zag dat de auto 6 maanden oud was, en ik moest dus alsnog the BTW betalen (7%)

01 feb 2009 19:55
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2