Auteur |
Bericht |
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Ben benieuwd hoe snel we weer WW-premie moeten gaan betalen nu er zoveel meer uitkeringen worden aangevraagd.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2009/01/wekelijks_13000_wwuitkeringen.html
Ik denk wel dat die cijfers iets genuanceerd moeten worden bekeken.
Waarschijnlijk zit er een deel personeel bij dat tijdelijk overtollig is en door hun werkgever in de WW wordt geparkeerd.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
22 jan 2009 12:11 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Vergeet niet dat de werknemerspremie voor de WW een aftrekpost is voor het fiscaal loon. Je fiscaal loon wordt dus hoger en je zal dus meer loonbelasting moeten betalen, alhoewel je wel iets overhoudt
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
22 jan 2009 12:17 |
|
|
Lydia
|
Dus het lijkt of we er beter op worden, maar uiteindelijk zal het weer peanuts zijn ...
|
22 jan 2009 13:51 |
|
|
Reñger
911 3.2 Targa 1987Oosterhout (NB)
|
Je valt van de ene verbazing in de andere;
Hier een bizar verhaal over een omgevallen Peugeot dealer, waar een financieringsmaatschappij een curieze rol speelt.
_________________________________________ PF rakkertjes fietsje nodig? http://www.byxx.nl Grote PF rakkers ook? http://www.bigbyxx.nl
|
22 jan 2009 14:55 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Mooie kans voor Peugeot NL om wat dealers te consolideren. Vervelend, niet netjes, maar zulke dingen gebeuren in tijden als dit...
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
22 jan 2009 19:15 |
|
|
horn
PF #57
|
Dat is één van de vervelendste ontwikkelingen in zakelijk nederland van de laatste jaren - relaties gaan steeds minder betekenen. Het is niet anders, maar het is wel jammer.
Overigens wel een klotestreek van de importeur
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 jan 2009 20:00 |
|
|
Reñger
911 3.2 Targa 1987Oosterhout (NB)
|
+1
In deze tijden verhardt de boel idd wel heel erg snel..........misschien heb je NU gelijk, Harald, maar imo: straks moeten juist diegenen met de beste relaties de scherven weer zien te lijmen.
_________________________________________ PF rakkertjes fietsje nodig? http://www.byxx.nl Grote PF rakkers ook? http://www.bigbyxx.nl
|
22 jan 2009 20:22 |
|
|
horn
PF #57
|
Ík ben juist een relatieman. Ik merk echter dat klanten waar ik al jaren contact mee heb tegenwoordig hun oren laten hangen naar andere aanbieders die slechts een stukje van ons assortiment kunnen aanbieden maar dan wel gaan lopen stunten. Een jarenlange (30+ jaar) klant van ons die dan gaat lopen miepen dat hij bij een andere leverancier 3% meer korting krijgt op de burostoeltjes. Ja houdoe.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 jan 2009 20:27 |
|
|
Reñger
911 3.2 Targa 1987Oosterhout (NB)
|
Had wel door WIE de relatieman was
Dat kortingsverhaal bedoel ik nou precies.
Kwestie van lange adem en (hopelijk) wat eigen buffervermogen van het eigen bedrijf.
Valt straks de concurrent om omdat ie teveel korting gegeven heeft en dan mag de relatieman de scherven lijmen...........
_________________________________________ PF rakkertjes fietsje nodig? http://www.byxx.nl Grote PF rakkers ook? http://www.bigbyxx.nl
|
22 jan 2009 20:33 |
|
|
Lydia
|
|
22 jan 2009 20:44 |
|
|
amandus
Timeless
|
Moet je maar niet spelen met euri's van de staat
_________________________________________ Timeless objects
|
22 jan 2009 21:13 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Zometeen om 20.30 uur op BBC 2
Fast Bucks: How Porsche Made Billions
http://www.bbc.co.uk/programmes/b00h3mxz
Of was dit al ergens anders op het PF gepost?
Ja dus.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
22 jan 2009 21:20 |
|
|
912
|
Toch een vreemde zin.
Je hebt een trouwe klant, die ook om zich heen kijkt qua prijzen.
Is toch niets mis mee? Jij hebt het altijd over marktwerking....
Ik lees jou tekst als van dat je hem het kwalijk neemt...
Het is toch waarschijnlijk ook zijn verdienste dat hij al zo lang bij jou langs komt?
Of heb je hem elke kerst wat leuks toegeschoeven?
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
23 jan 2009 13:04 |
|
|
amandus
Timeless
|
Ook wel gezond dat de vaste klant geen vanzelfsprekend is , bied omgekeerd ook goede kansen
_________________________________________ Timeless objects
|
23 jan 2009 16:04 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
|
23 jan 2009 16:28 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Op zijn 10e begonnen met werken. Dat zouden meer mensen moeten doen
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
23 jan 2009 16:33 |
|
|
horn
PF #57
|
Heb ook helemaal geen probleem met marktwerking. Was een beetje pissig toen ik dat schreef en heb wellicht een beetje weinig info gegeven.
In dit geval leveren wij een totaalpakket aan produkten en diensten en lossen wij problemen op die zij niet kunnen oplossen maar wel zelf veroorzaakt hebben. Dit totaalpakket, en dan voornamelijk de diensten en de troubleshoot, kunnen wij alleen voor hen regelen omdat het een totaalpakket is. Wij rekenen hem niets voor deze diensten omdát wij voor het totaalpakket een open calculatie hebben neergelegd en aangegeven wat onze marge moet zijn, willen we alles kunnen leveren (met de gewenste responssnelheid) wat hij wenst. Daarmee accoord gaan en dan, als de markt zo tegenzit dat de cowboys gaan lopen stunten, mij meedelen 'dat hij helaas genoodzaakt was om de burostoelen deze keer elders te bestellen daar deze aanbieder 'wel 3% meer korting gaf', schoot mij in het verkeerde keelgat. Als je een relatie hebt, bel je me en zeg je dat er één of andere rukker aan de deur heeft gestaan met een scherpere aanbieding. Dan geef je me de kans om die te matchen of om uit te leggen waarom ik dat niet kan doen. Maar niet zo.
Maar misschien ben ik wel te behoudend en is dat gewoon de manier waarop we tegenwoordig met elkaar omgaan. Zou ook zomaar kunnen.
Oja, zijn organisatie is al meer dan 30 jaar een relatie van het bedrijf waar ik werk. 30 jaar geleden gingen hij en ik bijna naar de grote school...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 jan 2009 21:23 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Tja, ondanks dat ik dan wat jonger dan jij bent ( ), noem mij dan ook maar behoudend. Hecht meer waarde aan de mensen en relaties, dan aan de beste prijs. (uiteraard moet de combinatie wel kloppen, dat terzijde)
|
23 jan 2009 21:27 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Niet alleen relationeel niet erg netjes maar ook zakelijk gezien dom, want misschien laat ie wel een kans liggen dat jij een scherpere of matchende aanbieding had kunnen doen.....
In miijn werk gaan we altijd voor lowest technically acceptable TOTAL cost waarbij iedereen evenvel kans krijgt en bestaande leveranciers een "cost of change" voordeel krijgen....zo wordt iedereen scherp gehouden, bestaande relaties gerespecteerd en halen we toch het beste uit de markt
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
24 jan 2009 10:25 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Ben het met Horn zijn reactie eens. Soms zijn de klanten de service als normaal gaan beschouwen. Ik leg het ze dan nogmaals uit wat wij ervoor doen en vraag dan gewoon of de concurrent dat ook op papier heeft gezet. Valt me op dat ik dan vaak het antwoord krijg: "Niet op papier maar daar ga ik wel vanuit dat hij dezelfde service geeft" Gelukkig valt dat dan bij navraag tegen. In enkele gevallen verlies je het wel en dan hoop ik maar dat ze later terug willen komen.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
24 jan 2009 22:45 |
|
|
horn
PF #57
|
En dáár heb ik dan weer geen enkel bezwaar tegen. Ik wil best werken voor mijn brood. En als een ander beter en/of goedkoper is, heb ik er ook begrip voor dat ik een klant/order verlies.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 jan 2009 23:04 |
|
|
Reñger
911 3.2 Targa 1987Oosterhout (NB)
|
De never ending story van ING:
Tilmant 2 jaar geleden : Pas maar op 0031, anders ga ik met het hoofdkantoor weg uit Nederland (uit onvrede met belastingklimaat en aanpak topsalarissen)
Tilmant 1 jaar geleden : ING staat er goed voor en zal weinig schade lijden onder de huidige crisis.
Tilmant in september : Met de pet rond voor miljardensteun.
Tilmant in december : nee,nee,nee Tweede Kamer, WIJ hebben geen schuld.
Tilmant nu : Op een haar na omgevallen bank en af door de zijdeur, maar WEL met 1,35 mio.
Ik kan niet anders dan met zeer veel cynisme tegen deze ontwikkelingen aan kijken.
Kennen jullie die TV spot met de twee oranje leeuwen op een duin
De pakken van die leeuwen hebben ZAKKEN (let er eens op, echt waar ). Dat zijn de zakken van Tilmant, aardig rijkelijk gevuld.
Ze staan te zwaaien naar een bootje: dat is het schip waar de Nederlandse belastingbetaler in (dreigt) te gaan.
Te dol voor woorden....... het lijkt wel een Belgenmop
_________________________________________ PF rakkertjes fietsje nodig? http://www.byxx.nl Grote PF rakkers ook? http://www.bigbyxx.nl
|
27 jan 2009 14:38 |
|
|
912
|
Ja, het moet ook niet veel gekker worden met die klanten he?
Ze lopen in de weg, komen op het verkeerde moment, stellen stomme vragen.
Service is normaal, geen service is niet normaal...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
27 jan 2009 18:27 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Zoon ging vanochtend naar zijn stage adres Finesse, maar alles was leeg
Moesten om 10.00 uur komen en krijgen een uitleg
Otomoto, zelfde eigenaar en zit ernaast was geheel gesloten
Ziet er dus somber uit, vorige week hadden ze het nog over een doorstart
Zal maar wat garage's in de buurt mailen, maar zal wel moeilijk worden
Niemand heeft het echt heel erg druk, zal wel bij mij op kantoor wat laten doen
Maarja voor zijn school moet hij de uren maken.
Rare tijd forumleden, wie had dat een jaar geleden gedacht
Corus haalde zelfs de tv om mensen te werven, en zie nou eens
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
29 jan 2009 11:29 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat is ongeveer 4 maandsalarissen, waar hij op basis van de kantonrechtersformule recht zou hebben op 16 maanden. Hij neemt dus genoegen met een kwart daarvan...
De meeste werknemers pakken alles wat ze pakken kunnen (zelfs als ze je hebben opgelicht proberen ze dat nog...), maar klagen over topmannen die met een deel genoegen nemen doen ze desondanks.
|
29 jan 2009 12:20 |
|
|