Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 16:55

Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Recordpoging met klassieke auto's op circuit 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Bericht Recordpoging met klassieke auto's op circuit
Met 948 klassieke auto’s op het Zandvoortse asfalt werd er in 2002 door het Den Hartog Museum al een succesvolle poging ondernomen om het Guinness Book of Records te halen. Nu, zeven jaar later, is er een nieuw initiatief genomen door Lions Club Zandvoort en Circuit Park Zandvoort om geschiedenis te schrijven; Eerste paasdag (12 april 2009) hoopt de organisatie 1.000 historische auto’s van voor het bouwjaar 1975 te krijgen. De algehele opbrengst van de recordpoging komt ten gunste van Stichting Lions Helpen Kinderen.

Eerste paasdag geldt als rustdag van de paasraces, die traditioneel op zaterdag 11 april en maandag 13 april 2009 worden verreden. Maar met de poging de parade van 948 klassieke auto’s uit 2002 te overtreffen, is ook de zondag absoluut de moeite waard voor een bezoekje aan het Zandvoortse circuit. Tijdens de gehele dag zal het circuit en de paddock gratis toegankelijk zijn voor het publiek, dat naast klassieke oldtimers, ook de moderne sportauto’s van dichtbij kan beschouwen. Aanvang is om 12:00 uur.

Geïnteresseerde oldtimerbezitters kunnen op de internetsite van Lions Club Zandvoort (www.lizazandvoort.nl) het inschrijfformulier en de lijst van de reeds ingeschreven auto’s vinden. Ook eventuele sponsormogelijkheden zullen op de website worden gepresenteerd. De kosten per deelnemende auto bedragen 10 euro en komt door belangeloze inzet van vrijwilligers volledig ten goede aan Stichting Lions Helpen Kinderen.

23 jan 2009 17:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Ik denk ... leuk! Ik lees echter dat ik met mijn 32 jaar oude auto ineens geen klassieker meer heb.... :? Jammer... had graag meegedaan. Lions succes!

24 jan 2009 14:38
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 2 berichten ]