Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:44



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ] 
944 slaat af na 1 seconde 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 944 slaat af na 1 seconde
Ik heb een 944 uit 83 met een gewone 2.5 motor.
Omdat de motor die erin zat vastgelopen was, heb ik er een donor bij waar ik de motor van over heb gezet.
Nu start de motor wel, maar slaat na een seconde weer af (behalve als ik het contact vasthoudt).
Wanneer ik gas bij geef, loopt de motor wel door, maar opvallend is dat de uitlaatgassen erg branden in de neus.
Vervangen zijn: motronic dme kast, brandstofpomp relais, luchtweger, koelvloeistoftemp.sensor, bougies/verdeler/rotor/kabels, dynamo.
Het vreemde is, wanneer de stekker van de koelvloeistoftemp.sensor wordt losgehaald, de motor wél blijft lopen, alleen ongeveer 2800 tpm.

Wie heeft er tips voor mij?


21 jan 2009 20:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 type 2 targa '86
Bericht 
Ik heb ongeveer het zelfde probleem gehad, zie dit draadje.
Bij mij lag het er aan dat ik een type 1 luchtweger aan een type 2 motormanagement had aangesloten. Beide systemen verschillen iets, en werken niet goed samen. Aangezien ik in het lijstje zie dat bij jou de luchtweger ook vervangen is, zou dit dus wel eens het probleem kunnen zijn. :idea:
Even testen door de luchtweger van het elektrisch systeem af te koppelen, als het goed is loopt het blok dan wel in het noodprogramma.


22 jan 2009 17:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veghel
Bericht 
zit er niet ook verschil in type en DME :?:
_________________________________________
944 Type I USA '83 Targa
Antraciet zwart metalic (RR)
Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................


22 jan 2009 18:47
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
De dme die erop zat was gewoon bosch. Uit de andere donor, ook een type 1, kwam een bosch motronic die gewoon hetzelfde onderdeelnummer heeft. Helaas bleek dit niet het probleem te zijn, de motor leek wel sneller te starten met deze dme kast.
Ik ben nog van plan om even het gasklephuis met de positiesensor over te zetten, vreemde blijft dat beide wagens toch normaal liepen.\


22 jan 2009 19:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veghel
Bericht 
Heb je deze vraag ook al op het www.944forum.com gesteld :idea:


OF roep hard HARRY :shock:
_________________________________________
944 Type I USA '83 Targa
Antraciet zwart metalic (RR)
Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................


22 jan 2009 19:44
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Bedankt voor dat forum, daar zal ik eens even rondkijken.


23 jan 2009 14:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht 
Rodger that! schreef:
OF roep hard HARRY :shock:


riep er iemand?

;-)


23 jan 2009 15:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Als je nieuwe motor een type 2 is heb je idd dikke kans dat je veel elektronica problemen hebt, dan had je beter alle motoreletronica ook over kunnen nemen!
Maar zoek eerst uit wat voor blok er nu precies in hangt. Heb je dat blok verder wel gecontroleerd? Als het geen elektronica is dan heb je misschien ergens een vacuumlek. Heb ik ook gehad: door de lek meet de DME minder lucht dan werkelijk en spuit hij veel te weinig benzine in, gevolg is veel misfires waardoor er een hoop half of onverbrande benzine de uitlaat uit komt.


23 jan 2009 20:05
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht Re: 944 slaat af na 1 seconde
janbakker schreef:
(behalve als ik het contact vasthoudt).

ik neem aan dat hij dan blijft draaien op de startmotor of slaat hij aan?

als de ruilmotor een type twee is dan zou het probleem zomaar in de injectoren kunnen zitten


23 jan 2009 20:16
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
Beide motoren waren identiek, alle elektronicadelen zijn ook overgezet.
En inderdaad, als ik het contact vasthoudt op doorstarten slaat de motor aan en blijft de motor wel doordraaien (en de startmotor). Als ik de sleutel loslaat, slaat hij na een seconde af.
Ook draait de benzinepomp niet bij het op contact zetten, de pomp draait pas tijdens het starten. Als de pomp wordt gelust, pen 30 en 87b op het relais, slaat de motor ook af na een seconde.
Kan het ook zijn dat er iets met het contact(blokje) is?


23 jan 2009 20:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht 
als de motor blijft draaien als je de sleutel blijft vasthouden zou ik het probleem in de bedrading zoeken.........


25 jan 2009 2:52
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
De DME heeft een aparte start-inspuittabel. Deze wordt tijdens het starten altijd gebruikt (ik denk ongeacht startduur omdat er een draad vd start-positie vh contact naar de DME loopt). Ik vind het zelf dan ook niet raar dat deze blijft lopen als je maar blijft starten.
Jou probleem klinkt nog steeds exact dezelfde als toen ik een vacuumlek had: motor start wel, maar valt direct stil als je deze stationair laat lopen. Gas geven en deze blijft lopen (iets onregelmatig) en een ranzige stinkende rokende uitlaat als gevolg, met veel benzinedamp.
Bij ons bleek het een slang vd stationair regelklep naar het spruitstuk te zijn, deze zit lekker aan de onderkant weg gestopt en moet ik nu altijd opnieuw dichtkitten als ik aan de auto werk (liever zo, want die slangenklem is gewoon niet te bereiken, zwaar minpuntje voor dr ing HcF Porsche!)


25 jan 2009 13:58
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Rookie
Bericht 
Met andere woorden, gewoon maar even het spruitstuk er af. Ik weet echter zeker dat er geen lek onder zit, alle slangen gecontroleerd met het monteren van de motor, maar zal zeker de moeite zijn om het nogmaals te checken.
Ik laat nog wel weten of dit het probleem was.


25 jan 2009 22:25
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Vandaag het spruitstuk er even afgehaald, en wat bleek?
Ik was toch een vacuumslang onder het spruitstuk vergeten vast te zetten....
Dus iedereen zeg het maar: SUKKEL!
Toch iedereen bedankt voor de reacties.


30 jan 2009 0:18
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Kan iedereen overkomen. Mooi dat het is opgelost :thumleft: .

Ook mooi dat dit een serieus, schoon technisch topic is gebleven Afbeelding.
Ik sluit het nu dan ook voordat daar verandering in kan komen ;).
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


30 jan 2009 10:12
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.