Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 16:49

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
porsche 944 waarop letten bij aankoop?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht porsche 944 waarop letten bij aankoop??
ik ben opzoek naar een porsche 944
maar ik weet niet waar ik moet opletten?
en er staan er veel te koop met 250 000 km en meer maar zijn deze motoren dan nog betrouwbaar ??

21 jan 2009 15:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Welkom hier!

Allereerst kan je kijken op: het lijstje van Pascal

Ook kan je hier kijken. Staat redelijk overzichtelijk enkele zaken waarop te letten.

Of een auto met zo'n KM-stand betrouwbaar is heeft natuurlijk met het onderhoud te maken en zal per wagen verschillen.

Hoe dan ook, lijkt een auto goed, altijd AKK laten doen. Kost een keer 150 euro ofzo maar is zeker de moeite waard. Geeft iets meer zekerheid. Heb zelf mijn 944S2 cabrio laten keuren bij Paul Geeris, erg goede ervaring.

Veel succes met je zoektocht! 8)

21 jan 2009 17:24
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Mits goed onderhouden zijn de 944 motoren bullitproof. Ik heb met de mijne ruim 95000km gereden, en hij stond al op 204000 toen ik hem kocht. In het begin dat ik hem had heb ik wel wat gevolgen gehad van achterstallig onderhoud en zeer lange stilstand, maar ik weet zeker dat degene die hem van mij heeft overgenomen daar geen last van zal hebben! Dus na meer dan 3 ton was dit nog een zeer degelijke en betrouwbare auto.

21 jan 2009 23:34
Profiel
PorscheForum Rakker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 
Kan het bovenstaande bevestigen.. zorg dat de riem op tijd vervangen is en zo`n blok blijft gewoon gaan.. 8)

22 jan 2009 20:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Double G schreef:
Mits goed onderhouden zijn de 944 motoren bullitproof. Ik heb met de mijne ruim 95000km gereden, en hij stond al op 204000 toen ik hem kocht. In het begin dat ik hem had heb ik wel wat gevolgen gehad van achterstallig onderhoud en zeer lange stilstand, maar ik weet zeker dat degene die hem van mij heeft overgenomen daar geen last van zal hebben! Dus na meer dan 3 ton was dit nog een zeer degelijke en betrouwbare auto.

Dan is het hoog tijd om je blok te reviseren... Bij 250k zijn de drijfstanglagers zeker door het witmetaal heen. Langdurig op zn donder geven kan ie dan beslist niet tegen: gevolg dus een blok wat bij het oud vuil kan.
Normaal rijden en af en toe doorgassen kan nog prima, maar ga nooit, maar dan ook NOOIT het circuit op (of stevig, tot aan 'tire scrub' toe, linkse bochten pakken op de weg). Ze gaan er dan snel aan. Zoek maar op 'number 2 rod bearing failure' op bijv pelican parts of rennlist, het is een maar al te bekend euvel die veel makkelijker voorkomt met versleten lagers!

23 jan 2009 19:59
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Ik kende totaal geen voorgeschiedenis van de auto, dus wie weet waren de drijfstanglagers al eens vervangen. In ieder geval heb ik de auto tot op het laatst toe dat ik hem had regelmatig de sporen gegeven, maar ik ben er buitenom de NPC slalom ook nooit mee op het circuit geweest. En het is zoals met elke auto, je moet er ook een beetje geluk mee hebben :wink: .

23 jan 2009 23:08
Profiel
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht 
ik ben het niet met 944 guy eens, ik heb regelmatig motoren open gehad die zo'n 3 ton op de teller hadden en een aantal seizoenen racen achter de rug hadden, bij demontage bleken stuk voor stuk de originele lagers er n og in te zitten.

een 944 motor gaat stuk door drooglopen (dus zonder olie) de meest voorkomende oorzaak daarvan is een scheurtje in (of het geheel afbreken van) de olie aanzuigbuis

24 jan 2009 0:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
2x944 na 1x 944 S2
Zwiep
Bericht 
@ 944-guy: Motoren slijten allemaal, het aantal draaiuren (gereden km) is slechts 1 van de factoren die de slijtage bepalen. Onderhoud en gebruik hebben een veel grotere invloed op de slijtage als draaiuren of gereden km. Om dus maar zo te stellen dat een blok met 250.000km tegen een revisie aan zit is wel heel kort door de bocht.

Had van jou toch iets meer inzicht/nuance verwacht.

24 jan 2009 14:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
In wat ik er over gelezen heb en naar aanleiding van eigen ervaring met andere auto's : controleer de historie van de distributieriem (+spanrol+waterpomp). Zoals Brian951 ook al zegt.

Indien niet bekend en de riem ziet er gebruikt uit : preventief vervangen.

24 jan 2009 16:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht 
TWee maal 944 gehad en beiden de sporen gegeven, fotootje onder mijn nickname is van een 944 type 2 op de duitse autobahn!

24 jan 2009 22:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
maarten-944 schreef:
@ 944-guy: Motoren slijten allemaal, het aantal draaiuren (gereden km) is slechts 1 van de factoren die de slijtage bepalen. Onderhoud en gebruik hebben een veel grotere invloed op de slijtage als draaiuren of gereden km. Om dus maar zo te stellen dat een blok met 250.000km tegen een revisie aan zit is wel heel kort door de bocht.

Had van jou toch iets meer inzicht/nuance verwacht.

Mwoah, mijn ervaringen zijn toch anders. De lagers die niet kapot waren na de vastloper waren ook versleten, alsmede de balansaslagers. Onderhoud is verder gewoon prima geweest, dus het is op zijn minst opvallend, of we doen structureel iets verkeerd maar aangezien mn pa vanaf zijn 20e al keverblokken in een weekend wist te reviseren lijkt me dat vergezocht.
De 'nieuwe' 2e hands onderblok had ook versleten lagers (km's onbekend).
Verder had onze volvo (740 met 250-300k, dus het pre-ford tijdperk) bij de revisie ook al versleten lagers.
Tot nu toe hier dus 3-0, toch opvallend voor autos die allemaal om betrouwbaarheid bekend staan. Een garagehouder zal natuurlijk meer ervaring hebben.

27 jan 2009 13:09
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]