Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
Laatst bijgewerkt door horn op 23 jan 2009 20:58, in totaal 2 keer bewerkt.
|
23 jan 2009 20:54 |
|
|
500E
Audi V8
Mercedes SL 280
Discovery 3 HSE V8 2005Heemskerk
|
Nee. Voorlopig maar even pas-op-de-plaats qua exoten.
Ik heb me vergrepen aan de zwarte 996 Turbo met Boxsterrood leder bij Theo op de site. Lekker fout, lekker vol in de opties (weer eens wat anders dan GT3 en GT2) en lekker te rijden voor dagelijks.
|
23 jan 2009 20:55 |
|
|
horn
PF #57
|
even onderschrift nog aanpassen dan Hij is mooi overigens
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
Laatst bijgewerkt door horn op 23 jan 2009 21:02, in totaal 1 keer bewerkt.
|
23 jan 2009 20:58 |
|
|
Stijn van Kooten
|
Die valt niet op ofzo En die kost niet veel en die trekt niet enorm de aandacht
zwart met rood, wel vet!
|
23 jan 2009 21:02 |
|
|
500E
Audi V8
Mercedes SL 280
Discovery 3 HSE V8 2005Heemskerk
|
Euuhhh.... nou, wat mijn belangrijkste redenen waren is a) de enorme bak geld in een GT2 (toch essentieel minder geld in de Turbo) en het feit (en dat zal niet iedere Porschist meteen toegeven) dat ik de GT2 een té listige auto vind. Ik heb niet het idee dat ik het ding binnen nu en een jaar volledig zou kunnen beheersen, daar waar ik met de GT3 wél kon gooien en smijten. Daarnaast heb ik momenteel niet meer zoveel auto's waarmee ik rij (even op de kosten letten; er ging onderhand voor 2k per kwartaal aan Motorrijtuigenbelasting uit), dus een Turbo met tip en alle opties laat zich ook beter voor dagelijks gebruik inzetten. En de deal was goed, zondermeer. Wisselt lekker af met de R32 en de VR6.
|
24 jan 2009 0:29 |
|
|
Stijn van Kooten
|
Dat is wel zo: een 996 GT2 is een listige auto
|
24 jan 2009 1:21 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
mooie auto die Turbo, mooie kleurcombi. Zeer zeker een leuke daily driver.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
24 jan 2009 14:34 |
|
|
free bee
(einde van een jongensdroom) 993 C2 1994 zwart/zwart
|
Blijkt wel weer wat een goede investering een GT2 is:
Eerst bij de Bock voor 125.000 Euro en nu een half jaar later een vraagprijs van 129.500 bij Theo Janssen!!
Of is Theo te duur?
|
24 jan 2009 23:08 |
|
|
horn
PF #57
|
Hangt ervan af. Hoeveel kilometers erbij? wat is er aan onderhoud/aanpassingen gedaan in de tussentijd? Is de garantie van De Bock en van TJ hetzelfde?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 jan 2009 23:20 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Daarbij is het ook zo dat ik verwacht dat TJ er een marge tussen heeft zitten van een 10-12 % (als er ook garanatie op komt), dus is de inruil zeg maar ca 112.000 geweest, dus een verlies van 13.000 euro in een half jaar. Slechte investering. Auto's moeten niet als investering gezien worden, maar als Hobby die geld kost.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
24 jan 2009 23:27 |
|
|
500E
Audi V8
Mercedes SL 280
Discovery 3 HSE V8 2005Heemskerk
|
Dan gaan jullie er van uit dat ik de hoofdprijs betaald heb en een handelsbod geaccepteerd. Ik ben wel gek, maar niet zo gek
Ik heb de auto gekocht met 9.007 kilometer, verkocht met 10.422 en in de tussentijd verlengde fabrieksgarantie er op gegooid bij Pon en een 10.000 grote beurt laten uitvoeren met alle vloeistoffen.
|
25 jan 2009 0:04 |
|
|
500E
Audi V8
Mercedes SL 280
Discovery 3 HSE V8 2005Heemskerk
|
Bij dit soort auto's maakt het toch helemaal geen moer uit of 'ie nou 120k of 130k kost? Je komt, biedt en koopt. Of niet natuurlijk. GT2 is heel andere koek dan een gewone C2 of C4; die selecteer je op prijs, een GT2 niet.
|
25 jan 2009 0:07 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
@500e ; eens!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
25 jan 2009 0:19 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Al heeft het geld gekost je bent wel GT2 eigenaar geweest en dat is een ervaring die niet altijd in geld is uit te drukken, hoeveel liefhebbers kunnen dat zeggen
|
25 jan 2009 0:33 |
|
|
500E
Audi V8
Mercedes SL 280
Discovery 3 HSE V8 2005Heemskerk
|
Och ja. Hij staat op de 'been there, done that-lijst' en we gaan vrolijk verder in de Turbo.
|
25 jan 2009 0:37 |
|
|
RG996
N-H
|
@500E, ik ben best wel benieuwd naar het verschil tussen de GT2 en de TT
met name de rij-eigenschappen. Je gaf al aan dat de GT2 een ongeleid projectiel is, maar is dat het enige? of zijn er meerdere zaken die echt hemelsbreed van elkaar verschillen, remmen? Power?
Ik lees het graag, Ricky
|
27 jan 2009 9:21 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Kosten per km van zo'n ding zijn dan niet heel laag gok ik zo
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
27 jan 2009 13:07 |
|
|
500E
Audi V8
Mercedes SL 280
Discovery 3 HSE V8 2005Heemskerk
|
Als je gewoon rijdt met de GT2 dan wijkt de auto niet af van een Turbo. Klinkt, rijdt en voelt hetzelfde. Pas als je serieus vermogen gaat vragen merk je dat de GT2 een handvol is en de Turbo gemoedelijker.
Kostprijs per kilometer.... tja. Dat zullen best dure kilometers geweest zijn, Maarten. Het waren ook leuke kilometers
|
27 jan 2009 21:55 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Die laatste zin is een waarheid als een koe voor veel forummers denk ik zo...
|
28 jan 2009 5:41 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ach: beter om te constateren dat iets het toch niet is dan om de rest van je leven te denken: hoe zou het zijn geweest als
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
28 jan 2009 9:02 |
|
|
Hielkema993S
911 993 CarreraS
Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 TargaNuenen / N-Brabent
|
Prijs Turbo S staat nu op de site: € 164.500,- vaste prijs.
Ik wilde serieus gaan kijken maar dit is toch net iets te veel van het goede...........
Pffffffff....... moet wel een echte liefhebber zijn die zo'n auto aankoopt.
_________________________________________ "There is no substitude"
|
31 jan 2009 22:54 |
|
|
Stijn van Kooten
|
|
31 jan 2009 23:37 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Duss
Wat denk je zelf? Dat er 164K voor een omgebouwde gevraagd wordt?
|
01 feb 2009 0:49 |
|
|
horn
PF #57
|
Pas op. Is een kitcar op basis van een Pontiac Fiero
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 feb 2009 10:48 |
|
|
Stijn van Kooten
|
|
01 feb 2009 11:35 |
|
|