Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 8:40



Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
matching numbers 
Auteur Bericht
Bericht 
Matching numbers is weer zoiets dat door een originaliteit freak is ontstaan.
Toen ik half jaren 80 aan de old-timers begon, was deze kreet nog niet eens bekent.
Je moet eens kijken van al wat er ingevoerd hier is indertijd aan Engelse, Amerikaans of Europese auto's, hoeveel er daar nog origineel van waren of te wel matching numbers zouden hebben. :lol: :lol:

Engelsen kwamen toen ook met een certificaat, Heritage of trust > of zo iets dergelijks, koste 35 pond, dus ikke gedaan, en na maanden kwam het, ik blij.
Vlug open doen in blijde verwachting, :wink: en jongens wat een oplichterij, klopte geen ene moer van.

En nu zou dus een auto alleen maar waarde hebben door de matching numbers. :ass: :lol: :lol: :tongue:


24 jan 2009 9:03
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
Jazeker. Voor sommige Porsches en bij sommige kopers. Inderdaad.

Weer typisch forumgedrag om iets wat anderen leuk vinden aan hun hobby omlaag te brengen.

Als je als liefhebber van klassiekers matching numbers belangrijk vindt, prima. Het vormt b.v. een onderdeel van de beoordeling op concours.

Ik zou een toekomstige pre-impact-bumper-911 er ook op uitzoeken.

Oh ja, voor mijn ex-914 heb ik het toen ook uitgezocht. OMDAT IK DAT LEUK VOND.

Een andere discussie is of een matching gear box wel zo belangrijk is. Ik vind van niet. Maar een matching engine wel.
_________________________________________
De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten


24 jan 2009 10:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bericht 
bij restauratie van mn 964 vond ik het wel belangrijk om "MN" te hebben. Ik had de keuze tussen een 92er reviesiemotor of de originele te reviseren. Ik heb dus gekozen voor het laatste. Gezien het bouwjaar hoort er een metalen inlaat spruitstuk op en zo hou je de boel ook als je de motorkap opendoet zo origineel mogelijk.
_________________________________________
Its about as fast as you can go without having to eat airline food!


24 jan 2009 11:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
"Porsche's zijn om op te vreten..."
Bericht 
@Patrick, ik heb bij mijn 911S Targa uit 1967 met "MN" ook een kopie van de Kardex...(komt overeen met de auto en de CoA, leuk he...) :wink: :wink: :wink:

@Horn, bedankt voor je uitleg zo was het precies bedoeld, dus ieder zijn meug en wat je maar leuk en belangrijk wil vinden "is up to you..." 8) 8) 8)

(sorry voor de "vele" emoticons, "just a habbit")
_________________________________________
Porsche's zijn om op te vreten....


24 jan 2009 12:37
Profiel
Bericht 
Anton schreef:
Oh ja, voor mijn ex-914 heb ik het toen ook uitgezocht. OMDAT IK DAT LEUK VOND.


Prima Anton, en wil helemaal je hobby niet onderuithalen, maar doelde meer op de waarde ervan. :idea:
MG-TD indertijd met andere motor of bak, dus niet meer matching, ging ook gewoon voor 45000 fl de deur uit.


24 jan 2009 12:38
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
Beste Wim, mijn opmerking was algemeen voor dit topic bedoeld. De toon leek te gaan worden "wat een onzin". Maar jij weet goed wat MN inhoudt. (en vind het kennelijk ook een leuke hobby :wink: )

Ik kan niet begrijpen dat mensen het voor een klassieke 911 (wat dat is kunnen we het ook over hebben...) niet interessant zouden vinden. Ik heb al zo veel voorbeelden gezien van leuke auto's waar een latere motor in zat zoals een 3.0 in wat een 2.4T hoorde te zijn. Zo'n auto heeft voor mij dan geen aantrekkingkracht meer want juist het oude, het originele en het complete is wat een klassieker leuk maakt. Anders is het geen klassieker.

De huidige 911 is de klassieker van de toekomst (niet zo'n vreemde aanname, zo'n 2/3 van de ooit geproduceerde Porsche's rijdt nog) en dat zou juist 911 3.2 en 964 eigenaren moeten aanspreken. Maar goed, ieder zijn smaak en portemonnee. Alleen ga ik geen 911 kopen met een motor die er niet in hoort.
_________________________________________
De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten


24 jan 2009 15:48
Profiel
Bericht 
Anton schreef:
Beste Wim, mijn opmerking was algemeen voor dit topic bedoeld. Jij weet juist goed wat MN inhoudt. (en vind het kennelijk ook een leuke hobby :wink: )


Zeer leuk zelfs, je had mij moeten zien op het moment ik de Stag ging uitlaten vandaag. :D

En voor de andere opmerking heb je natuurlijk ook gelijk en zelfs 100%, in een 2.4 hoort geen 3.0 te zitten of iets anders, daar heb je volkomen gelijk in. :idea:


24 jan 2009 15:58
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
Triumph Stag; very nice indeed 8) Veel plezier met uitlaten.
_________________________________________
De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten


24 jan 2009 16:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Anton schreef:
(...) want juist het oude, het originele en het complete is wat een klassieker leuk maakt. Anders is het geen klassieker.


Anders is het geen originele klassieker. :wink:


25 jan 2009 13:27
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alvin01, Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.