Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 18:43

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 99  Volgende
Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Ben benieuwd hoe snel we weer WW-premie moeten gaan betalen nu er zoveel meer uitkeringen worden aangevraagd. :roll:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2009/01/wekelijks_13000_wwuitkeringen.html
Ik denk wel dat die cijfers iets genuanceerd moeten worden bekeken.
Waarschijnlijk zit er een deel personeel bij dat tijdelijk overtollig is en door hun werkgever in de WW wordt geparkeerd.

22 jan 2009 12:11
Profiel WWW
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Vergeet niet dat de werknemerspremie voor de WW een aftrekpost is voor het fiscaal loon. Je fiscaal loon wordt dus hoger en je zal dus meer loonbelasting moeten betalen, alhoewel je wel iets overhoudt :wink:

22 jan 2009 12:17
Profiel
Bericht 
Dus het lijkt of we er beter op worden, maar uiteindelijk zal het weer peanuts zijn ...

22 jan 2009 13:51
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
:shock: Je valt van de ene verbazing in de andere;

Hier een bizar verhaal over een omgevallen Peugeot dealer, waar een financieringsmaatschappij een curieze rol speelt. :twisted:

22 jan 2009 14:55
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Mooie kans voor Peugeot NL om wat dealers te consolideren. Vervelend, niet netjes, maar zulke dingen gebeuren in tijden als dit...

22 jan 2009 19:15
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Dat is één van de vervelendste ontwikkelingen in zakelijk nederland van de laatste jaren - relaties gaan steeds minder betekenen. Het is niet anders, maar het is wel jammer.
Overigens wel een klotestreek van de importeur :evil:

22 jan 2009 20:00
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
horn schreef:
Overigens wel een klotestreek van de importeur

:cry: +1
In deze tijden verhardt de boel idd wel heel erg snel..........misschien heb je NU gelijk, Harald, maar imo: straks moeten juist diegenen met de beste relaties de scherven weer zien te lijmen.

22 jan 2009 20:22
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Ík ben juist een relatieman. Ik merk echter dat klanten waar ik al jaren contact mee heb tegenwoordig hun oren laten hangen naar andere aanbieders die slechts een stukje van ons assortiment kunnen aanbieden maar dan wel gaan lopen stunten. Een jarenlange (30+ jaar) klant van ons die dan gaat lopen miepen dat hij bij een andere leverancier 3% meer korting krijgt op de burostoeltjes. Ja houdoe. :evil:

22 jan 2009 20:27
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
Had wel door WIE de relatieman was :)

:? Dat kortingsverhaal bedoel ik nou precies.

Kwestie van lange adem en (hopelijk) wat eigen buffervermogen van het eigen bedrijf.
Valt straks de concurrent om omdat ie teveel korting gegeven heeft en dan mag de relatieman de scherven lijmen...........

22 jan 2009 20:33
Profiel WWW
Bericht 
Citaat:
Volgens weekblad Privé is zelfs onze Koninklijke familie niet ontsnapt aan de wereldwijde financiële crisis. De Oranjes zouden onlangs een aanzienlijk deel van hun vermogen hebben verloren op Wall Street. De vorstin en haar zoons hebben naar verluidt een behoorlijk aantal miljoenen toevertrouwd aan Bernard Madoff, de zeer gerespecteerde beursgoeroe die eind vorig jaar werd gearresteerd in verband met één van de grootste beursschandalen ooit. Naar schatting heeft deze man, die ooit voorzitter was van de Nasdaq, ruim 50 miljard dollar later verdwijnen. Hiermee is volgens de bron in Privé ook een groot gedeelte van het familiekapitaal van de Oranjes verdampt. Naar schatting zou de familie tussen de 20 en 60 miljoen euro hebben verloren aan de piramidespel-praktijken van Bernie Madoff.

Koningin Beatrix is 'geschokt en ontdaan', schrijft het weekblad. Prins Willem Alexander reageerde slechts met een summier 'oh' op het drama, maar broer Friso, die ook wel als 'zakenprins' te boek staat, zou het verlies minder luchtig hebben opgevat. Gespeculeerd wordt dat dit komt doordat Friso een aantal jaar geleden al eens eerder heeft mis gegokt op de beurs.

Een schrale troost is het feit dat onze Koninklijk familie niet de enige vooraanstaande wereldburgers zijn die met de beursfraudeur het schip in zijn gegaan. Ook Steven Spielberg, Kevin Bacon en zijn vrouw Kyra Sedgwick, L'Oréal-erfgename Liliane Bettancourt en Nobelprijswinnaar Elie Wiesel zouden door dezelfde oplichter zijn gedupeerd.

22 jan 2009 20:44
Timeless
Bericht 
Moet je maar niet spelen met euri's van de staat :lol: :lol:

22 jan 2009 21:13
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Bericht 
Zometeen om 20.30 uur op BBC 2

Fast Bucks: How Porsche Made Billions

Citaat:
Over two astonishing days in October 2008 one of the most amazing stories of the downturn emerged. Porsche, the luxury sports car manufacturer, was revealed as the force behind an audacious takeover bid for Volkswagen.

The price of Volkswagen shares rocketed fivefold, and it briefly became the most valuable company on the planet. And hedge funds that had been betting on VW shares falling in the downturn found themselves staring at losses that ran into billions of pounds.

Now the German authorities are investigating. It has been alleged that the much smaller German car maker Porsche manipulated the market, made a fortune and ended up potentially taking over its rival.

Porsche insists it has done nothing wrong. But for years it has quietly stalked its larger rival, buying up VW shares in a creeping takeover and making vast profits in dealings on those shares. It has been highly effective: last year it made four times as much money from share trading than from making its iconic sports cars.

The Money Programme's Max Flint travels to Germany to investigate how Porsche became so expert in playing the market and how it could end up with the biggest prize of all: control of its rival.

http://www.bbc.co.uk/programmes/b00h3mxz

Of was dit al ergens anders op het PF gepost?

Ja dus. :oops:

22 jan 2009 21:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
horn schreef:
Een jarenlange (30+ jaar) klant van ons die dan gaat lopen miepen...

Toch een vreemde zin.

Je hebt een trouwe klant, die ook om zich heen kijkt qua prijzen.
Is toch niets mis mee? Jij hebt het altijd over marktwerking....

Ik lees jou tekst als van dat je hem het kwalijk neemt...
Het is toch waarschijnlijk ook zijn verdienste dat hij al zo lang bij jou langs komt?

Of heb je hem elke kerst wat leuks toegeschoeven?

23 jan 2009 13:04
Profiel
Timeless
Bericht 
Ook wel gezond dat de vaste klant geen vanzelfsprekend is , bied omgekeerd ook goede kansen :wink:

23 jan 2009 16:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
gast schreef:
Ach, als je al 30 jaar Horn trotseert dan mag die man sowieso wel een lintje :mrgreen:

Is Horn dan al zooooo oud joh :roll: 8) :mrgreen: :wink:

23 jan 2009 16:28
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Op zijn 10e begonnen met werken. Dat zouden meer mensen moeten doen :mrgreen:

23 jan 2009 16:33
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
912 schreef:
Je hebt een trouwe klant, die ook om zich heen kijkt qua prijzen.
Is toch niets mis mee? Jij hebt het altijd over marktwerking....

Heb ook helemaal geen probleem met marktwerking. Was een beetje pissig toen ik dat schreef en heb wellicht een beetje weinig info gegeven.

In dit geval leveren wij een totaalpakket aan produkten en diensten en lossen wij problemen op die zij niet kunnen oplossen maar wel zelf veroorzaakt hebben. Dit totaalpakket, en dan voornamelijk de diensten en de troubleshoot, kunnen wij alleen voor hen regelen omdat het een totaalpakket is. Wij rekenen hem niets voor deze diensten omdát wij voor het totaalpakket een open calculatie hebben neergelegd en aangegeven wat onze marge moet zijn, willen we alles kunnen leveren (met de gewenste responssnelheid) wat hij wenst. Daarmee accoord gaan en dan, als de markt zo tegenzit dat de cowboys gaan lopen stunten, mij meedelen 'dat hij helaas genoodzaakt was om de burostoelen deze keer elders te bestellen daar deze aanbieder 'wel 3% meer korting gaf', schoot mij in het verkeerde keelgat. Als je een relatie hebt, bel je me en zeg je dat er één of andere rukker aan de deur heeft gestaan met een scherpere aanbieding. Dan geef je me de kans om die te matchen of om uit te leggen waarom ik dat niet kan doen. Maar niet zo.

Maar misschien ben ik wel te behoudend en is dat gewoon de manier waarop we tegenwoordig met elkaar omgaan. Zou ook zomaar kunnen.
Oja, zijn organisatie is al meer dan 30 jaar een relatie van het bedrijf waar ik werk. 30 jaar geleden gingen hij en ik bijna naar de grote school... :lol:

23 jan 2009 21:23
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
horn schreef:
Maar misschien ben ik wel te behoudend en is dat gewoon de manier waarop we tegenwoordig met elkaar omgaan. Zou ook zomaar kunnen.

Tja, ondanks dat ik dan wat jonger dan jij bent ( :ass: ), noem mij dan ook maar behoudend. Hecht meer waarde aan de mensen en relaties, dan aan de beste prijs. (uiteraard moet de combinatie wel kloppen, dat terzijde)

23 jan 2009 21:27
Profiel Facebook 
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
horn schreef:
mij meedelen 'dat hij helaas genoodzaakt was om de burostoelen deze keer elders te bestellen daar deze aanbieder 'wel 3% meer korting gaf', schoot mij in het verkeerde keelgat. Als je een relatie hebt, bel je me en zeg je dat er één of andere rukker aan de deur heeft gestaan met een scherpere aanbieding. Dan geef je me de kans om die te matchen of om uit te leggen waarom ik dat niet kan doen. Maar niet zo.

Niet alleen relationeel niet erg netjes maar ook zakelijk gezien dom, want misschien laat ie wel een kans liggen dat jij een scherpere of matchende aanbieding had kunnen doen.....

In miijn werk gaan we altijd voor lowest technically acceptable TOTAL cost waarbij iedereen evenvel kans krijgt en bestaande leveranciers een "cost of change" voordeel krijgen....zo wordt iedereen scherp gehouden, bestaande relaties gerespecteerd en halen we toch het beste uit de markt

24 jan 2009 10:25
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht 
Ben het met Horn zijn reactie eens. Soms zijn de klanten de service als normaal gaan beschouwen. Ik leg het ze dan nogmaals uit wat wij ervoor doen en vraag dan gewoon of de concurrent dat ook op papier heeft gezet. Valt me op dat ik dan vaak het antwoord krijg: "Niet op papier maar daar ga ik wel vanuit dat hij dezelfde service geeft" Gelukkig valt dat dan bij navraag tegen. In enkele gevallen verlies je het wel en dan hoop ik maar dat ze later terug willen komen.

24 jan 2009 22:45
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Marcel schreef:
In miijn werk gaan we altijd voor lowest technically acceptable TOTAL cost waarbij iedereen evenvel kans krijgt en bestaande leveranciers een "cost of change" voordeel krijgen....zo wordt iedereen scherp gehouden, bestaande relaties gerespecteerd en halen we toch het beste uit de markt

En dáár heb ik dan weer geen enkel bezwaar tegen. Ik wil best werken voor mijn brood. En als een ander beter en/of goedkoper is, heb ik er ook begrip voor dat ik een klant/order verlies.

24 jan 2009 23:04
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
:evil: De never ending story van ING:

Tilmant 2 jaar geleden :arrow: : Pas maar op 0031, anders ga ik met het hoofdkantoor weg uit Nederland (uit onvrede met belastingklimaat en aanpak topsalarissen)

Tilmant 1 jaar geleden :arrow: : ING staat er goed voor en zal weinig schade lijden onder de huidige crisis.

Tilmant in september :arrow: : Met de pet rond voor miljardensteun.

Tilmant in december :arrow: : nee,nee,nee Tweede Kamer, WIJ hebben geen schuld.

Tilmant nu :arrow: : Op een haar na omgevallen bank :roll: en af door de zijdeur, maar WEL met 1,35 mio. :twisted:

Ik kan niet anders dan met zeer veel cynisme tegen deze ontwikkelingen aan kijken.

Kennen jullie die TV spot met de twee oranje leeuwen op een duin :?:
De pakken van die leeuwen hebben ZAKKEN (let er eens op, echt waar :!: ). Dat zijn de zakken van Tilmant, aardig rijkelijk gevuld. :cry:
Ze staan te zwaaien naar een bootje: dat is het schip waar de Nederlandse belastingbetaler in (dreigt) te gaan.

Te dol voor woorden.......het lijkt wel een Belgenmop

27 jan 2009 14:38
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
ver boven de 200 schreef:
Soms zijn de klanten de service als normaal gaan beschouwen...

Ja, het moet ook niet veel gekker worden met die klanten he?
Ze lopen in de weg, komen op het verkeerde moment, stellen stomme vragen.

Service is normaal, geen service is niet normaal...

27 jan 2009 18:27
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Zoon ging vanochtend naar zijn stage adres Finesse, maar alles was leeg :cry:
Moesten om 10.00 uur komen en krijgen een uitleg :oops:
Otomoto, zelfde eigenaar en zit ernaast was geheel gesloten :shock:
Ziet er dus somber uit, vorige week hadden ze het nog over een doorstart :wink:
Zal maar wat garage's in de buurt mailen, maar zal wel moeilijk worden :evil:
Niemand heeft het echt heel erg druk, zal wel bij mij op kantoor wat laten doen :P
Maarja voor zijn school moet hij de uren maken.
Rare tijd forumleden, wie had dat een jaar geleden gedacht :?:
Corus haalde zelfs de tv om mensen te werven, en zie nou eens :roll:

29 jan 2009 11:29
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
RenDo schreef:

Tilmant nu :arrow: : Op een haar na omgevallen bank :roll: en af door de zijdeur, maar WEL met 1,35 mio. :twisted:

Dat is ongeveer 4 maandsalarissen, waar hij op basis van de kantonrechtersformule recht zou hebben op 16 maanden. Hij neemt dus genoegen met een kwart daarvan...

De meeste werknemers pakken alles wat ze pakken kunnen (zelfs als ze je hebben opgelicht proberen ze dat nog...), maar klagen over topmannen die met een deel genoegen nemen doen ze desondanks.

29 jan 2009 12:20
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 99  Volgende