Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:46



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
3,2 231pk inbouwen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 3,2 231pk inbouwen
Ik ben voornemens om een 3,2 motor kompleet met versnellingsbak intebouwen in een 2,7 carrosserie. Deze carrosserie is veel lichter dan een 3,2 carrosserie. Dus de vraag is eigenlijk, welke prestatie zal dit gaan leveren b.v Topsnelheid en acceleratie. Moet de auto bij de RDW opnieuw gekeurd worden, ook zal deze carrosserie turbo breed worden. Remmen enz zullen van een 996 worden genomen(aanpassingen reeds klaar) .

M.v.gr

Alfa


22 jan 2009 15:05
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Frank,

Er zijn er wel meer die er 'n 3.2tje ingelegd hebben - en niet naar de RDW zijn geweest.

Wat het verschil in topsnelheid en acceleratie is zou je kunnen berekenen :arrow: het blijft echter theorie als je niet weet wat de werkelijke output van je 2.7 en 3.2 is :idea:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


22 jan 2009 16:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
En het uiteindelijke gewicht.
_________________________________________
remmen is angst


22 jan 2009 18:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
trager dan een originele 3.2 volgens mij. Bredere banden, meer weerstand. De Remmen zullen ook zwaarder zijn,...


22 jan 2009 19:46
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Het gaat hier om ongeveer 200kg minder als in de daadwerkelijke 3,2.
dus vroeg ik me af, zal de top hoger worden? Ik kan me wel voorstellen dat de snelheid sneller wordt bereikt. Maar hoe ik dit kan berekenen, ik dacht meer dat hier iemand met ervaring zou zitten en dit ooit heeft gebouwd.


23 jan 2009 14:45
Profiel
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
volgens u gaat het om 200 kg minder maar je maakt de wagen turbobreed, motor is zwaarder, de velgen en de remmen zullen ook wel zwaarder zijn dan een 2.7. Dus ik vermoed dat het wel niet zo veel verschil zal geven op een goede 2.7


24 jan 2009 10:25
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Laat staan een goede carrera 3.0 evt. voorzien van SSI... :^: :wink:

Ik denk dat je het meeste winst boekt door een 3.2 voorzien van SSI te takelen in een smalle 2.4 of 2.7 carros en dan " lightweight" maken. (Interieur uitkleden, achterzitjes, radio eruit, RS deurpanelen, RS spiegels,lightweight stoeltjes, indien 2.7 carros de impact bumpers eraf en vervangen voor 3.0 RS of RUF setje etc.
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


24 jan 2009 14:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
[quote="Jeroen C3.0"][/quote] :rambo: :mrgreen:



ontopic,lepel er een 3.6 in,dat zul je beter merken.
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


24 jan 2009 21:05
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
mwah... dat is 250 pk, dat scheelt niet zoveel met een 3.2 met SSI toch?

Volgens mij moet je voor een 3.6 veel meer aanpassen dan voor een 3.2, of heb ik dat verkeerd?

Zit hier eigenlijk op een reactie van Olaf te wachten.... die heeft ervaring met dit soort materie!
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


25 jan 2009 23:08
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
André schreef:
... lepel er een 3.6 in ...


... nadat je deze eerst op hebt laten boren tot 4.0 :twisted:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


25 jan 2009 23:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
volgens mij kan je wel snel 3.8 met 300 pk + maken van een 3.6 met andere zuigers toch?
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


25 jan 2009 23:31
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
zuigers en cilinders .... dus wat dat betreft kan je dan net zo goed meteen naar 4 liter gaan :lol:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


25 jan 2009 23:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
OK, wist niet dat 4.0 ook een gangbare maat/upgrade was....
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


25 jan 2009 23:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
KEV-911 schreef:
... Dus ik vermoed dat het wel niet zo veel verschil zal geven op een goede 2.7

:shock: :shock: :shock: :shock:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


25 jan 2009 23:50
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
OK, wist niet dat 4.0 ook een gangbare maat/upgrade was....



Nou, gangbaar :roll: ... wel goed mogelijk als de boel toch uit elkaar ligt en je andere zuigers en cilinder moet/wilt kopen ...

.. er zit inderdaad nog wel meer aan vast - maar van 3.6 naar 3.8 of door naar 4.0 scheelt dan niet zo veel meer :wink:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


25 jan 2009 23:53
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.