Auteur |
Bericht |
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
Geur van verbrand rubber uit de motorruimte
Ik ruik in mn 964 na een lange snelle rit verbrand rubber uit de motorruimte(en nee ik ben niet wezen "gummen"). Ook filerijde geeft deze geur.
Nou heb ik de zoekfunctie al gebruikt ( http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=3864 ) en lees iets over dat de katalysator hitte uitstraalt naar de achterbanden en dat dat de eventuele verbrande geur veroorzaakt. Iemand dezelfde ervaring hier? Mijn auto is toevallig ook nog eens uitgerust met een sportkat.
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
25 jan 2009 16:37 |
|
|
horn
PF #57
|
Dat heb je toch met die oude gebakkies. Ik ben ook altijd bang bij getik, gepiep en rare lichtjes of luchtjes.... betekent meestal ketjenggggg, ketjenggggg
Ik heb die lucht alleen als ik hard optrek met de 964. En die blijft dan ook best lang hangen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 jan 2009 18:00 |
|
|
horn
PF #57
|
Maar jij kan dan ook een hoop zelf . Ben ook zelden bang, maar schrik wel. Afwijkende verschijnselen betekent voor mij meestal 'spaarvarkentje stukslaan'
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 jan 2009 18:04 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Dat is niet best Harald, zou het maar aan Erwin melden
Kan eventueel een lekkage van de koppakking zijn :oops:
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
25 jan 2009 18:16 |
|
|
barolo
3.2S010
|
I love the smell of napalm in the morning.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
25 jan 2009 18:42 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
Je moet s'ochtends ook niet aan je handen ruiken....
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
25 jan 2009 22:41 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Heb je nieuwe achterbanden?Ik had dat idd ook maar alleen met nieuwe banden.En omdat mijne verlaagd was en dus het camber niet meer helemaal 'comme il faut' stond ligt het volgens mij aan het feit dat de band nog moet 'inslijten' op het camber.
Ik had als de banden wat ouder werden nl. geen probleem meer met brandluchtjes.
Hoe dit overigens met een 964(hele andere achterwielophanging t.o.v.een 993) zit weet ik niet.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
26 jan 2009 0:10 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ik zou er naar laten kijken.je porsche hoort niet naar rubber teruiken bij normaal gebruik.hoe staat je temp meter?zitten de hitte schilden aan de kat?voel aan je band of hij warm word.kan het niet de koppeling zijn die je ruikt?
gr anton964
|
26 jan 2009 0:29 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ik zou ook als eerste aan de koppeling denken die je ruikt. Wordt nog wel eens met rubberlucht verward.
Heb je al eens gekeken of je geen slip op de koppeling hebt bij flink gas geven?
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
26 jan 2009 0:45 |
|
|
Mark Huys
964C2 '92 nachtblauwUtrecht
|
Mischien gewoon wat olie die op de warme uitlaat druppelt en dan verbrandt...?
|
27 jan 2009 16:49 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Olie , druppelen
Mooie Avator
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
27 jan 2009 17:07 |
|
|
donkey
964 C4 1990utrecht
|
check ook maar eens de leeftijd en de snelheidscodering van de banden. TE snel rijden met oudere banden gaat ook kwalijk rieken
_________________________________________ Make the most of now!
|
27 jan 2009 21:28 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
De koppeling slipt niet, dus die is nog goed. Motor is er helemaal uit geweest en gereviseerd/opnieuw verpakt (helemaal droog dus) toen de auto werd gespoten. Ook de Motorbeplating is ook compleet nieuw. Ik ga er dit weekend even mee langs een specialist, maar ik vermoed dat de katalysator behoorlijk wat hitte produceerd en dat de banden zo toch wat hitte te verduren hebben. Het wordt nou eenmaal inderdaad heet in de motorruimte van zo'n luchtkoeler!
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
28 jan 2009 11:46 |
|
|
Porsche911
911 SC targa '79, , 968 Clubsport '93, 996 GT3 '99, 997 Carrera S '06 EX: 964 C4 coupe '89, 911 3.2 coupe '84
|
je kan na het rijden even voelen hoe warm de banden zijn.
ik ruik het soms ook na een rit met de 964 dacht dat het kwam door het stoplicht sprintje
_________________________________________ Groeten Pascal
|
28 jan 2009 21:17 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Ik heb het ook na hard optrekken en flink doorrijden en lang file rijden. De katalysator wordt zeer heet bij zo'n oude auto, hoe droog ook, zit er altijd wel rommel op de uitlaat(onderdelen) die dan gaan ruiken. Ik dacht ook eerst aan de koppeling maar die is gecheckt en goed bevonden door de P specialist. Volgens de specialist was alles in orde en dat was 6000 km geleden en hij stinkt af en toe nog steeds maar rijdt als de beste. Deze lucht hebben veel 911 rijders in de winter omdat dan de kachel lucht in de buurt van de stank weg haalt.
_________________________________________ Last Rat standing
|
29 jan 2009 12:51 |
|
|
Gert Nagtegaal
964 C4alphen a/d rijn
|
ik had het ook na montage van mijn winterbanden,op weg naar zwitserland.ook in zwitserland na kortere ritten nog een paar maal geroken.daarna niet meer.heb me ook nog afgevraagd of het te maken heeft met zout op de weg dat verbrand tegen de uilaat.
|
29 jan 2009 23:16 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Is het niet zo dat Porsche banden met een speciale codering voorschrijft juist omdat de banden aan weerszijde van een hete motor en uitlaat zitten? Dus is mijn vraag: wat voor banden liggen er achter op?
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
01 feb 2009 13:33 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Volgens mij heeft die N-codering meer te maken met de stijfheid van de wangen van de banden dan met de weerstand tegen hitte.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
01 feb 2009 13:35 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Ik rook het laatst ook; bij 150 terug naar de 4 en dan vol doortrekken.
Maar het lijkt mij sterk dat bij 180 km/h lucht van de hete kat / hete achterband in het verwarmingssysteem verdwijnt.
Ik heb overigens het hitteschild v/d kat er niet onder zitten. Staat op de todo lijst.
Toch viel het me op; ik geef 3 secondes volgas en toen rook ik het.
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
03 feb 2009 4:16 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Ik heb het ook na even wat forser doorgereden te hebben, zowel met de 993 als met de 997, maak me er lang geen zorgen meer om, hoort erbij blijkbaar....
|
03 feb 2009 10:04 |
|
|
donkey
964 C4 1990utrecht
|
_________________________________________ Make the most of now!
|
03 feb 2009 12:53 |
|
|
Eric
Achter de duinen.
|
Daar komt het volgens mij zeker door.
Verleden jaar rook ik hetzelfde na een keer over een natte gepekelde weg gereden te hebben. Dacht eerst ook aan olie o.i.d. maar dat was het niet. Na een tijd was de "rubbergeur" verdwenen en kwam ook niet meer terug.
Vandaag door het natte weer gereden (en aan de auto te zien was er goed gestrooid....) en ja hoor, nu ruik ik dezelfde lucht als verleden jaar dus de oorzaak is mij nu duidelijk.
_________________________________________ Boxer power.
|
05 feb 2009 19:03 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Je onderbroek moet zeker weer voor zijn jaarlijkse schoonmaakbeurt door de Witte Reus
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
05 feb 2009 21:44 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Eens per jaar? Eens per twee jaar lijkt mij genoeg (het gaat hier de schuine kant op)
EDIT ik heb hier Firefox 3 waarom doen de kleine lettertjes het niet als ik dat aangeef?
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
08 feb 2009 2:46 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Die kleine lettertjes staan er wel hoor.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
08 feb 2009 11:12 |
|
|