Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 20:29

Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
apres ski 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C4 1990
utrecht
Bericht apres ski
Zo! Dat zit er weer op. Even heerlijk naar oostenrijk geweest. Eerst winterbanden erop en toen: GAAAN!. Wat een concept! In het begin wel even wennen aan het idee, maar later wordt het steeds vertrouwder om geruime tijd dik boven de 200km/h te rijden. En dat voor een 18 jr oud beestje! Heb me bij terugkomst niet hoeven te vervelen, kon direct door om de auto grondig (en dan bedoel ik GRONDIG) te wassen.

Afbeelding

26 jan 2009 20:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
lekker 8)

26 jan 2009 20:30
Profiel
Timeless
Bericht 
Hou wel van een wintersport vieze auto , heeft een sorrt coolness 8)

Mog da wel zo hard met de sneeuwspikes rijden :?:

26 jan 2009 20:30
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Haa! Herkenbaar.
Alleen niet met de P gedaan.
Heb net de Oostenrijkse pekel van de Octavia gespoeld. Overigens ook vergelijkbare snelheden aan kunnen houden. Blijft een bizarre prijs/kwaliteitverhouding voor die wagen....

26 jan 2009 20:32
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 1990
utrecht
Bericht 
Moest me idd. inhouden, wilde uiteindelijk nog graag harder maar dat mocht niet volgens de code. Echt frappant hoe onze elfjes van de autobahn houden! In lange bocht gewoon goed gas erop en het is alsof ie op rails loopt. En geen slag verkeerd slaan de hele rit. Was bij vertrek best een beetje zenuwachtig of het allemaal wel goed zou gaan. Ben met een HF integrale nooit verder gekomen dan een paar 100 km.

Wat ook een sensatie op zich is, is rijden in de sneeuw, wie zegt dat een C4 niet kan uitbreken vanachter moet maar eens mee gaan :shock:

26 jan 2009 20:37
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 1990
utrecht
Bericht 
Rad911 schreef:
Haa! Herkenbaar.
Alleen niet met de P gedaan.
Heb net de Oostenrijkse pekel van de Octavia gespoeld. Overigens ook vergelijkbare snelheden aan kunnen houden. Blijft een bizarre prijs/kwaliteitverhouding voor die wagen....

Heb ik je dan toevallig niet ingehaald? Ben wel een paar nl octavia s voorbij gegaan. :wink:

26 jan 2009 20:40
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Hij is natuurlijk dicht aan de onderkant maar die pekel-zooi kan desondanks behoorlijke schade aan het blok veroorzaken heb ik uit betrouwbare bron. 'k zou zeker goed de onderkant ontzouten en de motorruimte checken.

26 jan 2009 20:50
Profiel
Bericht 
Sexy zo'n dirty Porsche! :wink:

26 jan 2009 21:03
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
donkey schreef:
Heb ik je dan toevallig niet ingehaald? Ben wel een paar nl octavia s voorbij gegaan. :wink:

Nope, ik heb wel 1 zwarte NL P ingehaald en heb verder alleen duitse P's gezien...
Was zaterdagavond / -nacht.

26 jan 2009 21:08
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 1990
utrecht
Bericht 
vind het ook wel erg stoer mijn elfje in oorlogskleuren. Kon het echter niet over mijn hart verkrijgen er langer mee door te rijden dan 'noodzakelijk''. Heb daarom bijna onder de auto gelegen met de hogedrukspuit om de zooi te verwijderen. De vorige eigenaar heeft 10 jaar lang alleen maar gereden als het t ongeveer een maand droog was en durfde de auto niet te parkeren op andere plekken dan onder de eigen deken. Gelukkig had hij ook een autohart en reed ie dan wel minimaal 100km. En dat deed ie dan zo'n 10x per jaar. :shock: De auto heeft in een half jaar nu al bijna meer gereden dan in de afgelopen 10 jaar :roll:

26 jan 2009 22:23
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Geld moet rollen en auto's moeten rijden :wink:
Maar ik zou de mijne niet op wintersport mee nemen, vind ik toch zonde.

26 jan 2009 22:26
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 1990
utrecht
Bericht 
tsja heb je een punt! Heb echter nog zo'n heilige koe staan waarvan mijn vrouw zegt dat ik geen auto heb maar de auto mij :wink:

Enneh: vind het nog meer zonde om er NIET mee te rijden. Dan maar een keer extra (en extra goed) wassen :!:

26 jan 2009 22:29
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Ik moet eerlijk toegeven dat ik hem tot nu toe ook niet langer dan een week stil heb kunnen laten staan. Ondanks de pekel steeds weer een stuk mee gereden. Daarna wel steeds afgespoeld.

26 jan 2009 22:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Bericht 
Hey donkey, Had je ook sneeuwkettingen mee? Ik ga 4 feb een paar dagen naar de Feldberg in Duitsland met winterbanden eronder. Wat voor winterbanden had jij eronder? gr. Ernest

26 jan 2009 22:50
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 1990
utrecht
Bericht 
had geen sneeuwkettingen mee, moet je er wel rekening mee houden dat je in een situatie kunt komen waarop je niet verder mag. Ik geloof zelfs dat je verplicht bent ze bij te hebben. En voor de vorm een post it op je dashboard plakken met de max toegestane snelheid. Overigens werd er in oostenrijk gecontroleerd op het rijden met grote plakken sneeuw op de auto en of er winterbanden gemonteerd waren.

Banden zijn al oudere (maar erg goed opgeslagen) Michelin M&S nogwat.

26 jan 2009 23:20
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
donkey schreef:
Wat ook een sensatie op zich is, is rijden in de sneeuw, wie zegt dat een C4 niet kan uitbreken vanachter moet maar eens mee gaan :shock:

Dat jij dat pas op sneeuw moet ervaren... Dat krijg ik al op droog asfalt voor elkaar hoor. Meer gas geven jij! :twisted:

26 jan 2009 23:26
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht 
Sneeuwkettingen zijn inderdaad verplicht. Ik had gewoon te weinig bagageruimte om alle wintersporttroep in de P. mee te nemen!

26 jan 2009 23:28
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Rad911 schreef:
Maar ik zou de mijne niet op wintersport mee nemen, vind ik toch zonde.

Dat ding thuis laten staan, dat is pas zonde...

Afbeelding

Vrijdag gaan wij weer. De spullen liggen al klaar! 8)

26 jan 2009 23:29
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Precies, flink het gas erop. Een C4 kan prachtig uitbreken van achteren, ook op droog asfalt.

26 jan 2009 23:29
Profiel WWW
Bericht 
soepkip 964 schreef:
Wat voor winterbanden had jij eronder? gr. Ernest

Ondanks dat je het niet aan mij vraagt: zelf heb ik Conti TS790V. Kan je 240 km/u mee (dat scheelt toch weer...), hebben een N codering en zijn gewoon goed onder alle omstandigheden.

26 jan 2009 23:30
Profiel
Bericht 
Citaat:
Wat ook een sensatie op zich is, is rijden in de sneeuw, wie zegt dat een C4 niet kan uitbreken vanachter moet maar eens mee gaan

Dat roep ik al jaren ...

Pffff ... wat is er nou leuker dan met je Porsche in de sneeuw spelen?

26 jan 2009 23:35
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Moet die vraag echt hier beantwoord worden? :wink:

26 jan 2009 23:37
Profiel
Bericht 
Eigenlijk niet. Is retorisch ... :wink:

26 jan 2009 23:42
Bericht 
gast schreef:

Bluf, of ? :mrgreen:

Het kan, meer staat er niet... :wink:

Maar ik heb met mijn 968 gehad dat we terugkwamen en dat ik op zeker moment dacht "wat stinkt het toch naar rubber". Zat ik langere tijd boven de 240 km/u te rijden en dat vonden de bandjes kennelijk toch wel erg warm worden... :wink:

26 jan 2009 23:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Rad911 schreef:
Moet die vraag echt hier beantwoord worden? :wink:

+100 :lol: (en die vraag kwam ook nog van een vrouw :o )

26 jan 2009 23:46
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 115 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende