Auteur |
Bericht |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Aston Martin toont de ballen die Porsche niet heeft
Of kunnen we nog wat moois verwachten uit Zuffenhausen...
_________________________________________ Got coffee?
|
27 jan 2009 16:56 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Vast niet. Kost alleen maar geld en daar houden ze niet van (geld uitgeven). Jammer blijft het!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
27 jan 2009 17:03 |
|
|
amandus
Timeless
|
_________________________________________ Timeless objects
|
27 jan 2009 17:08 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
dit zou Porsche gewoon aan hun stand verplicht moeten zijn, maar Heritage is dan ook een Engels begrip
_________________________________________ Got coffee?
|
27 jan 2009 17:12 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Ja klopt en zo heeft Suzuki de Swiftcup. Porsche heeft roem vergaard in de lange afstandsracerij, denk aan de Mille Miglia, de Targa Florio of de Carrera PanAmericana. Ik had gehoopt en toch ook wel verwacht dat die LMP2 de opstap zou betekenen naar de hoogste klasse. Nu is het, om maar een parallel te gebruiken, hetzelfde als Ajax die zo goed presteert in de Eerste Divisie. Marketingtechnisch levert het misschien niets op, behalve roem en image; aan de andere kant hoeft het ook niets te kosten. Van ieder model breng je een speciale gelimiteerde LM-versie uit. Er zullen zelfs nu genoeg kopers te vinden zijn die voor een paar stickers en paar stukjes carbon in het interieur een forse upprice betalen voor zo'n uitvoering. Dan nog een beetje merchandising en je bent helemaal uit de kosten. Porsche kan dat, AM zie ik dat nog niet doen. Maar die jongens staan er wel. De reden, de kans op falen... iets anders kan ik niet verzinnen.
De mooiste dingen zijn geboren uit ongebruikelijke en risicovolle beslissingen. Zou leuk zijn als ze daar in Zuffenhausen ook nog eens aan terugdenken. Want het was destijds natuurlijk wel een rare knakker die de motor in de kofferbak monteerde.
Dan nog even over de Boxster...
_________________________________________ Got coffee?
|
27 jan 2009 19:03 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ach, zo goed als eigenaar van Audi, wat valt er dan nog te winnen?
_________________________________________ Tjolk.
|
27 jan 2009 19:05 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Nee hoor, ik bekijk het meer marketingtechnisch dan je denkt. Een Porsche kopen is meer emotie dan ratio. Een Dacia Logan is een rationelere beslissing. Het is ook aan AG om die emotie op peil te houden...
_________________________________________ Got coffee?
|
27 jan 2009 21:45 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Vraag: heeft het zin om in een door diesels gedomineerde wedstrijd als (nog) niet-dieselaar mee te willen doen?
Zowel technisch als marketingtechnisch niet handig op dit moment. Misschien dat P met de diesel techniek van Audi een poging kan gaan wagen, maar het merk zal voorlopig niet met deze in afstandsraces dominante techniek geassocieerd willen worden.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
27 jan 2009 21:52 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
yep
Marco
+1
Merknaam en sportieve imago "hoog in het vaandel houden" is voor sportwagenfabrikanten belangrijk, toch
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
27 jan 2009 21:56 |
|
|
amandus
Timeless
|
Mee doen of niet mee doen , voorlopig maakt Porsche de meeste winst per verkocht auto.......dus tja , wat is wijsheid
_________________________________________ Timeless objects
|
27 jan 2009 22:01 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Bwa, vraag me af hoe het zit met de relatie tussen races en meer verkopen. Verkoopt Ferrari meer wagens doordat ze in de F-1 rijden? Zouden ze minder verkopen als ze daar niet reden, maar in een andere klasse?
Zo ook met Porsche volgens mij. Tuurlijk is de Porsche SuperCup er, maar die krijgt weinig tot geen aandacht (in vergelijking tot de Le Mans en de F1!), dus da's niet extreem veel marketing volgens mij. Sterker nog, volgens mij verdienen ze flink aan alleen de SuperCup zelf al
Porsche in de Le-Mans op de LMP1 zou wel gaaf zijn, maar of het slim zou zijn is de volgende vraag... Alhoewel, de 917's, 962's... *hmmmm*
|
27 jan 2009 22:02 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
nee dat doen ze puur voor de lol.
_________________________________________ oud is beter
|
27 jan 2009 22:27 |
|
|
Jort
Groningen
|
_________________________________________ Tjolk.
|
27 jan 2009 22:30 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
@ Jort: ik neem mijn woorden terug!!
Wat een watjes, daar bij Porsche!!!
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
27 jan 2009 22:39 |
|
|
Auke231
996 GT3 Mk1Het Oosten
|
Ik had ze wel graag zien racen in de LMP1, hoort er toch wel bij vind ik .
Ze zijn toch iets te veel de weg van de gewone autoproducent in gedoken en de spirit lijkt er een beetje uit te zijn.. . Misschien is deze houding aan de andere kant wel een eerste vereiste om te kunnen overleven vandaag de dag, maar waarom kan AM dit dan wel?
|
27 jan 2009 22:40 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
En het tweede deel van de vraag? En levert het meer op dan het kost (blijkbaar wel zou je denken)? En gaat zoiets ook op voor Porsche
En toen werd het lastig volgens mij. Gelukkig heb ik geen marketing of commerciele achtergrond
|
27 jan 2009 23:08 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
"Ferrari is van oudsher het team in de Formule 1 dat het minst afhankelijk is van inkomsten van buiten de Formule 1. Het krijgt elk jaar een gigantisch budget ter beschikking van moederbedrijf FIAT. Ferrari en FIAT zullen haar autoverkoop door de kredietcrisis ongetwijfeld zien terug lopen maar dit zal geen grote invloed gaan hebben op de Formule 1-activiteiten. Naast haar bijdrage van FIAT lijkt Ferrari ook een trouw sponsorpakket te hebben met bedrijven die niet direct hele grote problemen kunnen verwachten door de wereldwijde kredietcrisis. "
bron: f1pits.net
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
27 jan 2009 23:11 |
|
|
Jort
Groningen
|
Weet wel dat het (recentere) succes in de F1 bijna gelijk op ging met een flinke opleving van de verkoopcijfers.
Lastig om daar een precieze relatie te leggen, maar zowel naam en faam, als technische know how vonden en vinden direct of indirect hun weg naar de straatauto's, dat geloof ik wel.
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 27 jan 2009 23:15, in totaal 2 keer bewerkt.
|
27 jan 2009 23:13 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Maar wat staat hierboven (bij Rad) nu? Verkopen ze er wel wel of niet meer auto's door? (en en en en)
En dat er uit de F-1 en race-wereld veel naar straat auto's komt is zeker waar (en waarschijnlijk ook wel goed )
Anyhow, Porsche in de LMP-1: GO GO GO!
|
27 jan 2009 23:13 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Tja, F1... Weet ik niet, Porsche is goed in het bouwen van relatief lichte wagens, met relatief weinig vermogen, die relatief ernstig snel gaan ...
In de F1 gaat dat volgens mij niet op. Tel daarbij op, dat de F1 meer media-circus is dan racerij (let wel: ik volg het al een jaar of 2-3 niet meer, misschien is dat ondertussen weer wat terug naar normaal hoor!)
|
27 jan 2009 23:23 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
f1 niet wat mij betreft... wel le mans, hoogste klasse...
|
28 jan 2009 11:45 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Klopt... 99% van de Porsche kopers zijn tegenwoordig allemaal heaumeaux...
Maar het intussen wel pretenderen... Ga maar in de showroom kijken: LeMans dit, Steve McQueen dat, Mille Miglia zus, etc...
De "racing heritage" is alleen nog te vinden in de gift-shop
Hoogste tijd voor daden ipv mooie verkoop praatjes
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
28 jan 2009 14:01 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
tuurlijk. imago is alles. is allemaal doorgerekend.
_________________________________________ oud is beter
|
28 jan 2009 14:31 |
|
|
KEV-911
928,911 targaDestelbergen
|
Eigenlijk zou dit wel te doen zijn voor Porsche. o.a. door de techniek van de 997 turbo's te gebruiken moeten ze heel veel koppel onderin kunnen krijgen om te wedijveren met de diesels
|
28 jan 2009 14:44 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Als de RS Spyder niet door een rietje hoefde te ademen zou deze een LMP1 op bochtige circuits al aardig partij kunnen geven kijk maar naar het ALMS.
Maar ik ben het helemaal met de stelling eens dat AM op dit gebied meer lef heeft als Porsche. Bloed mooie auto trouwens die AM ook een verademing wat betreft geluid tov de diesels.
|
28 jan 2009 17:14 |
|
|