Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 22:22

Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
apres ski 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Bericht 
Je moet zeker oppassen met lange tijd harder te rijden dan de max. snelheid van de band. We hebben zelfs een keer met de Audi gehad dat de garage de verkeerde winterbanden had gemonteerd. Gelukkig controleer ik altijd even de codes. Was tot 210 i.p.v. 240. Grusse Devils Son en veel plezier. Waar ga je heen?

27 jan 2009 10:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
soepkip 964 schreef:
Waar ga je heen?

Italië. Dolomieten.

27 jan 2009 11:52
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Veel fun in de Dolomieten! :thumleft:

Het is inderdaad best lekker, zo'n wintersportsmerig ding......

Afbeelding

27 jan 2009 12:06
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Hiernaast staat mn 3.2 op winterbanden in St Anton.
Zo ontzettend gaaf om met een 20 jaar oude 911 met je skis naar wintersport te knallen.

Inderdaad wel inhouden op 210 vanwege de H-banden.
Het is overigens verplicht in Duitsland om een sticker op je snelheidsmeter te plakken die de snelheidslimiet van je banden aangeeft !

27 jan 2009 13:07
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Een sticker op je snelheidsmeter? :roll: Never heard of.

Bovendien houd ik niet van stickers.......en euh.....waar zit die snelheidsmeter eigenlijk? :lol: ik zie alleen een toerenteller.

27 jan 2009 13:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Noord Holland
Bericht 
Ja zodat wanneer iemand anders met je Porsche rijdt, weet dat je niet zo snel mag. Haha er mag helemaal niemand anders in de P rijden. Neem een post it mee voor bij een onverhoopte controle bij de grens en klaar. En Devils Son veel plezier ben zelf straks ook lekker in de sneeuw in Zuid Duitsland bezig. Het zal mij benieuwen. gr. Ernest

27 jan 2009 14:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
soepkip 964 schreef:
Ja zodat wanneer iemand anders met je Porsche rijdt, weet dat je niet zo snel mag. Haha er mag helemaal niemand anders in de P rijden. Neem een post it mee voor bij een onverhoopte controle bij de grens en klaar. En Devils Son veel plezier ben zelf straks ook lekker in de sneeuw in Zuid Duitsland bezig. Het zal mij benieuwen. gr. Ernest

óók schrijfgerij meenemen :mrgreen: :pig:

27 jan 2009 14:43
Profiel Facebook 
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
ER schreef:
Een sticker op je snelheidsmeter? :roll: Never heard of.

Normaal moeten banden geschikt zijn voor de max. snelheid van de auto; zoals ZR banden op mn 3.2. Je mag voor winterbanden kiezen voor banden met een lagere limiet (vb. H-banden tot 210), maar dan heb je in ieder geval in Duitsland een stickerplicht:

Gesetzliche Vorschrift: Die Reifen eines Pkw müssen bei korrekten Betriebsbedingungen mindestens die Höchstgeschwindigkeit des Fahrzeuges aushalten. Das bedeutet, dass der Geschwindigkeitsindex des Reifens (z.B. Das T in der Reifenkennzeichnung: 195/65 R 15 T. Es steht für eine Maximalgeschwindigkeit von 190 km/h) den Eintragungen in den Fahrzeugpapieren entspricht. Ausnahmen hiervon sind u.a. zulässig für Reifen, die ein M+S (oder ähnlich) auf der Seitenwand tragen. Diese Reifen werden gemeinhin als Winterreifen bezeichnet und dürfen für eine niedrigere Höchstgeschwindigkeit ausgelegt sein. Folgende Auflagen sind für diese Ausnahmefälle verbindlich:
- im Sichtfeld des Fahrers muss ein Aufkleber mit der Höchstgeschwindigkeit des M+S-Reifens angebracht werden,
- der Fahrer muss diese Höchstgeschwindigkeit einhalten.

27 jan 2009 14:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Noord Holland
Bericht 
Lindemans heeft volledig gelijk. Een post it met snelheid erop en eraf is voldoende. Aaach was ie net op de grond gevallen. U weet wel hoe goed die dingen kleven oder kleben.

27 jan 2009 16:43
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 1990
utrecht
Bericht 
Devils son schreef:
donkey schreef:
Wat ook een sensatie op zich is, is rijden in de sneeuw, wie zegt dat een C4 niet kan uitbreken vanachter moet maar eens mee gaan :shock:

Dat jij dat pas op sneeuw moet ervaren... Dat krijg ik al op droog asfalt voor elkaar hoor. Meer gas geven jij! :twisted:

TSja ging meer per ongeluk :oops: was op de winkelstraat in het voetgangersgebied van Ischgl, mocht daar eigenlijk ook al niet rijden. TSja en voor je het weet heb je dan een naam :wink:

Ben overigens niet zo van het uit laten breken, weet niet waarom, zal wel een dagje ouder worden :cry: maaaaarrrr kon het vandaag in het oosten van het land op een rustig stukje niet laten even te proberen, en ja ook op droog lukt het :wink:

Heb met de AKV op zandvoort het gaspedaal aardig gebruikt, vindt het leuker om te zien wat er daar in bos uit of het scheivlak gebeurt als je een beetje vaart hebt dan overdwars een bocht doorkomen.

En eerlijk is eerlijk ik rijd veel prettiger als de weg zo schoon is als vandaag, heb nog eveen &^!@$^&^*( tegen mij voorligger gezegd toen die zijn ruitensproeier zo nodig moest legen op mijn shiny gepoeste P :!:

27 jan 2009 21:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
Bericht 
Italië. Dolomieten.[/quote]
:!: doe ze daar maar de groeten, kom er net vandaan, super mooi ski gebied :!: ben in st christina geweest, echt heel mooi daar. het is italie maar allles is duits. veel plezier

27 jan 2009 22:52
Profiel WWW
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
soepkip 964 schreef:
Lindemans heeft volledig gelijk. Een post it met snelheid erop en eraf is voldoende. Aaach was ie net op de grond gevallen. U weet wel hoe goed die dingen kleven oder kleben.

Stoere knul die dat met n smile tegen een Duitse veldwachter roept.
Voeg er ook nog aan toe "Ich habe es nicht gewusst".

Succes verzekerd.....

27 jan 2009 23:08
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
henzel schreef:
ben in st christina geweest, echt heel mooi daar.

Ik weet het. We doen altijd een paar keer de Sella Ronda met mooie uitstapjes. Beginnen dan in Canazei (vorig jaar ben ik er zelfs gespot, althans, de 911) en nemen sowieso altijd de Saslong (weltcupafdaling) enkele malen en dan ook af en toe met het treintje naar het skigebied met die lange afdaling naar Ortisei...

Citaat:
het is italie maar allles is duits.

Bij de Sella Ronda is het gemengd Duits/Italiaans... Maar zitten zelf altijd in een Duitstalig stuk. Altijd hetzelfde hotel ook. Wel ruim een half uur van Canazei af, maar ook daar zitten hele mooie gebieden en een heel stuk rustiger.

28 jan 2009 1:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
Bericht 
Well,

Ik pak vannacht de SC mee naar Crans-Montana. M'n ski's en imperiaal liggen nog in de chalet, en pak mn kettingen mee voor onder weg. Gaan via France als een dief in de nacht- geen controles naar mijn ervaring en ik denk dat het parcour er redelijk bij ligt om toch een eind met de zomerbanden te gaan.

2470 km heen en terug plus 150 km beetje rondrijden. Woa. I likes!

:twisted:

Bert

28 jan 2009 1:25
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Devils son schreef:
(vorig jaar ben ik er zelfs gespot, althans, de 911)
Afbeelding :D

Devils son schreef:
af en toe met het treintje naar het skigebied met die lange afdaling naar Ortisei...
Ons eerst jaar in de Dolomieten in Ortisei vertoeft en dat is inderdaad een prachtige afdaling, lekker lang, langs bevroren watervallen, smalle S-kurven langs rotswanden en een klein heuveltje in de laatste 500 meter die ik als snowboarder net niet kon halen :evil:
Onze tweede keer Dolomieten was vorige jaar in Canazei met de 944,
helaas geen fotos van de auto bij terugkomst wel eentje in Italie Afbeelding
Over 4 weken gaan we weer terug naar Italie maar nu naar Selva / Wolkenstein. Dit jaar gaan we alleen met de taxi.

28 jan 2009 8:30
Profiel
PorscheForum Rakker
911/964 Carrera II 3.6
Solothurn CH
Bericht 
Bertroex schreef [quote] Ik pak vannacht de SC mee naar Crans-Montana [quote]. En dan 's middags ff aperitieven bij Jacky in Le Prado... ach die goeie ouwe tijd... zit die er nog?

28 jan 2009 13:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Over 4 weken gaan we weer terug naar Italie maar nu naar Selva / Wolkenstein. Dit jaar gaan we alleen met de taxi.[/quote[/quote]
ga dan maar vast oefenen met het fliegerlied voor de apres ski in selva, het was weer feest, 14 feb ga ik weer maar dan met gezin naar solden en aangezien ik geen achterbank heb wordt het met de Dodge, heb ik ook geen skikoffer nodig. sella ronda moet je zeker doen, ik vindt persoonlijk de groene route het mooist.

28 jan 2009 14:10
Profiel WWW
Bericht 
henzel schreef:
ik vindt persoonlijk de groene route het mooist.

Ik de oranje met de juiste groene stukken en mooie uitstapjes erbij, anders ben je zo snel rond... :wink:

28 jan 2009 14:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Devils son schreef:
henzel schreef:
ik vindt persoonlijk de groene route het mooist.

Ik de oranje met de juiste groene stukken en mooie uitstapjes erbij, anders ben je zo snel rond... :wink:

ik ga waarschijnlijk iets minder hard, vond een zo.n route per dag wel even genoeg, maar oefening baart kunst

28 jan 2009 18:19
Profiel WWW
Omg. Amsterdam
Bericht 
Waarmee poetsen jullie je bolide? Ik zelf gebruik alle stappen plannen van Mequairs het is wel prijzig maar ben er erg te vreden over. Het geeft altijd een goed eindresultaat.

28 jan 2009 18:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
anac lappenwasstraat in Nieuwegein, gaat helemaal goed en ook nog eens bij mac donalds om de hoek

28 jan 2009 18:57
Profiel WWW
Bericht 
Dimitri-Turbo schreef:
Waarmee poetsen jullie je bolide?

Tijdens de wintersport gewoon niet... 8)

28 jan 2009 19:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
henzel schreef:
Over 4 weken gaan we weer terug naar Italie maar nu naar Selva / Wolkenstein. Dit jaar gaan we alleen met de taxi.[/quote

ga dan maar vast oefenen met het fliegerlied voor de apres ski in selva, het was weer feest, 14 feb ga ik weer maar dan met gezin naar solden en aangezien ik geen achterbank heb wordt het met de Dodge, heb ik ook geen skikoffer nodig. sella ronda moet je zeker doen, ik vindt persoonlijk de groene route het mooist.[/quote]

Solden , mooi gebied, ben er in december nog geweest. meer dan 50cm sneeuw gehad op 1 nacht :shock:
In maart gaan we naar Ladis (Ladis- -Fiss - Serfaus).

28 jan 2009 19:42
Profiel WWW
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Crevoux met een man of 20 + koters. Veel te skien is er niet, daarentegen goed lunchen voor nog nette prijzen.
Afbeelding

28 jan 2009 19:58
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Nog meer 'Porsche-in-de-sneeuw-foto's' ?

Vind het altijd wel stoer met zo'n imperiaal en kettingen op sneeuw. :pirat:

28 jan 2009 20:49
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende