Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 22:46

Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
apres ski 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
henzel schreef:
ga dan maar vast oefenen met het fliegerlied voor de apres ski in selva, het was weer feest, ..... sella ronda moet je zeker doen, ik vindt persoonlijk de groene route het mooist.

Wij zijn niet zo van de apres ski disco, dus dat scheelt weer oefenen.
De Sella wordt zeker een keer in elke richting gedaan. Vorig jaar voor het eerste beide gedaan, ik kon het alleen niet goed vergelijken. De ronda tegen de klok in hebben we gedaan terwijl het flink sneeuwde. Prachtig om te doen, de hele sella was het rustig en mooi door de tief schnee.
Met de klok mee zater er alleen wel meer vlakke stukken en daar zijn wij snowboarders minder blij mee

@ devil ik ben wel benieuwd naar je route

28 jan 2009 21:20
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Leuk zo'n ski-topicje.
Ik ga binnenkort naar Flaine, Frankrijk. Ik ben er nog nooit geweest. Wij gingen vaak naar Andorra. Ik weet niets van italië, maar zo te lezen ook ok :lol:

Nog boarders hier??

28 jan 2009 22:59
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
DeniS2 schreef:

@ devil ik ben wel benieuwd naar je route

Wisselt enorm.

Maar ik ga je enkele suggesties doen:

Je weet waar we opstappen (Lupo Bianco). Bovenaf naar lift 153 skiën (fijnere lift dan de aangegeven route). Na lift 48 niet de gewone route, maar alternatief (links "achter" de rifugio). Kort stukje naar een prettige lift (51), heel kort stukje naar volgende lift (52). Dan voor de rifugio links op een stukje wat tegen zwart aan zit op het begin en onderaan (ook weer kort ) rechtsaf. Links aanhouden en de eerste lift nemen. Je zit dan bovenaan op een punt dat je grofweg drie routes kan nemen richting de saslong (weltcup) die je bereikt door links aan te houden.

De meest rechtse variant is het eenvoudigst als je niet zo goed kan skiën, de andere twee varianten zijn juist eenvoudiger als je wel goed kan skiën (want minder druk). Hou hier wel links aan, want je kan ook rechts (dat doe je pas later... je komt hier terug, ik noem het ijkpunt 1).

De zwarte Saslong is het mooist en leukst, je kan echter ook rood kiezen. Onderaan rechts aanhouden richting trein in st-Christina.

Na de trein meteen linksaf kabelbaan in (14). Kort stukje naar de kabelbaan 8 (ook weer linksaf). Vanaf hier neem je de afdaling van 2500 meter naar ortisei (1236m). Prachtige lange afdaling die vrij simpel is overigens.

In Ortisei met 2 omhoog en dan met 3 verder (je kan nu even uitrusten, langere wachttijd). Bovenaan ski je weer naar beneden, beetje rechts aanhouden, uiteindelijk kom je altijd weer bij de trein uit.

Terug naar st-Christina.

Met 17 en 18 omhoog. Je bent nu weer op ijkpunt 1. Je kan nu moeilijk of makkelijk verder. Moeilijk is nu de rechtse afdaling nemen richting Saslong, maar dan ook rechts aanhouden richting Wolkenstein (staat ook aangegeven als ik mij niet vergis). Je kan ook niet de rechtse afdaling nemen, maar nog iets verder door naar rechts (maar ik kan het wat lastig uitleggen zo, op de kaart is het rifugio Cindicat waarbij je weer op de oranje route komt). Hoe dan ook, je moet richting Wolkenstein nu.

31 stukje skiën en dan de 30.

Als je tijd hebt de groene route terug naar de 30 nemen. Prachtige uitzichten... neem er even de tijd voor (je moet af en toe ook een paar minuten rusten immers).

Zo niet gewoon de oranje route volgen.

Op zeker moment (bij Colfoso) heb je aan je linkerhand het edelweisdal. Leuk gebied, als je tijd hebt doen. 46 omhoog, naar 45, dan 50 en dan terug naar beneden. Je neem de 34 (de lift die beide kanten op gaat en bij Corvara uit komt). Aldaar de 19.

Bovenaan de oranje route volgen naar de 9. Heb je tijd? Dan 31 en 25 en het gebied Alta Badia in. Ontspannen skieën, veel blauw, maar wel heel mooi. Je kan er ook erg goed eten, maar ik weet hoe ik er heen moet, niet hoe het daar heet... Route maakt daar niet uit, zorg wel dat je op hetzelfde punt uit komt (maar als het niet lukt kan je ook terug naar Corvara, het is alleen niet aan te raden).

Dan echt de 9 in. Oranje volgen en naar Arabba. Stukje lopen (dat weet je wel uit je hoofd neem ik aan). Dan de 1.

Bovenaan lekker uitwaaien. Als de piste overigens echt klote is: rechts aanhouden en het pad nemen... Het is er meestal erg druk en als iedereen om je heen valt is het als het hard waait en het zicht niet best is gewoon niet lekker skiën daar.

Uiteindelijk wel links aanhouden (anders ga je terug naar af). 126 en 124 (gewoon de oranje route).

Je bent weer bij Lupo Bianco.

Ik hoor wel wat je er van vond... :wink:

Laatst bijgewerkt door Devils son op 15 feb 2009 14:17, in totaal 1 keer bewerkt.

29 jan 2009 0:56
Profiel
Westervoort
Bericht 
Ja...dat kan hij makkelijk onthouden... :twisted: :wink:

29 jan 2009 7:23
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Devils son schreef:
De meest rechtse variant is het eenvoudigst als je niet zo goed kan skiën, de andere twee varianten zijn juist eenvoudiger als je wel goed kan skiën (want minder druk).
Ik ben een waardelozer skiër, maar op een plank daarentegen ;-)

Devils son schreef:
Ik hoor wel wat je er van vond... :wink:

Ik laat het zeker even weten, het zal een beetje van de planning afhangen of we aan het freewheelen toekomen. Maar zeker goed om te weten.
@Jurgen, als je van te voren op een kaart bekijkt hoe de route loopt en het gebied al wel kent dan lukt het aardig om je weg uit je hoofd te vinden. Beetje richtingsgevoel is dan ook wel essentieel.
De vrienden met wie we altijd gaan die zijn minder onderlegd. Die kunnen letterlijk al wijzen naar een lift vragen waar gaat die naar toe. Dan wijzen ze naar een lift waar ze al tig keer in hebben gezeten :lol:

@p-911 jep hier dus een boarder en er zijn er nog wel meer hier

29 jan 2009 8:39
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jurgen schreef:
Ja...dat kan hij makkelijk onthouden... :twisted: :wink:

Mobiel met internet nemen... Of uitprinten... Of intekenen op de kaart...

Of inderdaad een fotografisch geheugen.

29 jan 2009 10:09
Profiel
Bericht 
Een toevoeging die ik je niet wil onthouden: Bij Arabba kun je ook nog mooi naar de Marmolada. Je moet dan met de 20 enz. richting Malga Ciapela skiën. Daar de liften naar Punta Rocca nemen. Je zit dan op 3250 meter... Van daaruit ski je dan weer terug naar Arabba.

En als je echt tempo haalt kun je zelfs van Alta Badia (deels met de bus) naar Cortina Skiën. Maar dan moet je het uitstapje naar Ortisei wel vergeten.

En dat is meteen het mooie van Dolomiti Superski. Je hebt zoveel mogelijkheden...

29 jan 2009 10:14
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht 
krijg weer helemaal zin als ik dit lees...

ik zit altijd in Sollden...van de rotkogelhutte via huunschenhaus naar sonnenblick en daarna de obstlerhutte en van bubi's naar philip..daarna almraush...dat zijn een beetje mijn routes (voor de bekenden) :wink:

veel plezier !

29 jan 2009 11:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Heb je de Big 3 Rallye al helemaal gemaakt?, is goed te doen (als alle pistes open zijn) :(

Laatst bijgewerkt door Boxy&Boraman op 29 jan 2009 11:47, in totaal 1 keer bewerkt.

29 jan 2009 11:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster, Alfa Spider, Mini cooper S '99 (pré BMW)
Barendrecht
Bericht 
leuk topic, gaat het ook altijd kriebelen bij mij. Over 4 weken weer naar hinterglemm, altijd een feestje in de geitenstal. Ennnnnnnnnn.........het gaat pas echt los in de dutch week val thorens de laatste week van april: gaan we ook weer heen voor de 15de keer!
Durf de rit niet aan met de boxster, lijkt me zoooooo zonde, hij schint er wel voor gemaakt te zijn maar dan toch.... :(

29 jan 2009 11:32
Profiel WWW
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht 
Boxy&Boraman schreef:
Heb je de Big 3 Rallye al helemaal gemaakt?, is goed te doen (als alle pistes open zijn) :(

yep, kom er al 11 jaar, in Bergland...

ken het dus wel een beetje daar...altijd erg gezellig !

29 jan 2009 11:57
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Vanmiddag naar Verbier. Heb er zin an!!

29 jan 2009 12:05
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
lekker zonnetje...
http://www.verbinet.com/webcam/verbier/5

29 jan 2009 12:12
Profiel
Amsterdam
Bericht 
Devils son schreef:
En dat is meteen het mooie van Dolomiti Superski. Je hebt zoveel mogelijkheden...

Mittagstal, ook een leuke :

http://home.arcor.de/biauwe/dolomiten/mittagstal/index.htm

zwaarste afdaling in de Dolomieten, niet voor watjes :wink: vaak staan kijken hoe ze daar afkwamen-afvielen.... :?

29 jan 2009 12:51
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 1990
utrecht
Bericht 
Grappig om te zien dat een topic zo'n wending neemt. Wel gezellig!

Was dit jaar met een vriend naar het oostenrijkse geweest, het naborrelen na het skien is dan een belangrijk deel van de reis...

Laatste 3 jaar zijn mijn vrouw en ik ook in de dolomieten geweest. . km's piste in een prachtige omgeving enneh na afloop genieten van die geweldige italiaanse keuken! De laatste 2 jaar waren we in Cortina wat onze absolute favoriet geworden is.

29 jan 2009 13:43
Profiel
Bericht 
LeoH schreef:

zwaarste afdaling in de Dolomieten, niet voor watjes :wink: vaak staan kijken hoe ze daar afkwamen-afvielen.... :?

Ken ik, althans, ik ben er wel eens geweest, maar dan in de zomer. Off piste en van wat ik mij er van kan herinneren alleen aan te raden als het niet erg is als je een paar maanden moet herstellen.

29 jan 2009 14:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Bericht 
Zien jullie nu ook zo weinig Boxsters tijdens de wintersport. Die zijn toch niet moeilijker te prepareren voor de wintersport? Mogelijk Bagage probleem?

29 jan 2009 14:08
Profiel
Bericht 
soepkip 964 schreef:
Zien jullie nu ook zo weinig Boxsters tijdens de wintersport. Die zijn toch niet moeilijker te prepareren voor de wintersport? Mogelijk Bagage probleem?

Boxsters zie je zelden en als ik ze zie met koffer op het dak.

Overigens, ook een 911 is een zeldzaamheid.

29 jan 2009 14:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Noord Holland
Bericht 
En als je die ziet is het meestal een C4. Maar dat begrijp ik wel. Normaal gesproken ga ik ook met de Audi met Q systeem. Maar nu een keer niet.

29 jan 2009 15:51
Profiel
Bericht 
Je ziet iig wel heel veel Audi's :lol:

29 jan 2009 16:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Noord Holland
Bericht 
Ideale wintersport, na ja sport, auto. Dus forummers meer met de P naar de sneeuw. Dan val je op. Zeker met een oudere.

29 jan 2009 16:07
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
P-911 schreef:
Wij gingen vaak naar Andorra.

Breakfast at the Red Rock (Arinsal)? 8)

29 jan 2009 17:26
Profiel
PorscheForum Rakker
cms
020
Bericht 
ja, hier een boardende boxster, aan ruimte geen gebrek, gewoon alles meegeven aan m'n maatje met z'n mercedes R busje.

Afbeelding

custom X

29 jan 2009 20:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Noord Holland
Bericht 
Ziet er stoer uit Frank. Mooi

29 jan 2009 21:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
Bericht 
Turbi schreef:
En dan 's middags ff aperitieven bij Jacky in Le Prado... ach die goeie ouwe tijd... zit die er nog?

:lol: :lol: De wereld is klein! Ik ga een fotootje maken! Ben nog hier tot maandag.

Er is een bepaalde foto die ik echt wil namaken (maar dan met een witte SC) maar ik moet de glacier op rijden om die sneeuwval te krijgen.... hier een voorproefje....

Afbeelding

Groetjes

Bert

30 jan 2009 2:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende