Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:29



Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
backfire ? en alles naar de kl##en 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht backfire ? en alles naar de kl##en
Ging mijn 3.0 sc starten ,het wat heel koud geweest en had buiten gestaan
eerste keer starten toen sloeg hij weer af en de tweede keer gaf i een hele harde knal (backfire) toen ik ging kijken was de hele boven kant er af geblazen ( injectie en luchtfilter) ??? iemand enig iedee hoe dit kan.
alle info is welkom.


10 jan 2009 14:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Heeft waarschijnlijk te maken met bougiekabels zonder goede mantel. Hierdoor kan er een verandering in de ontstekingsvolgorde ontstaan geloof ik. Hopen dat er niet te veel naar de kl.te is!
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


10 jan 2009 14:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Wel balen zeg.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


10 jan 2009 14:40
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC
Belgie
Bericht 
Had je een popoff valve in de luchtfilterbehuizing? Zou dit moeten voorkomen ... Wel klote!


10 jan 2009 14:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
als het goed is is alleen je luchtfilterhuis kaputt.
_________________________________________
oud is beter


10 jan 2009 14:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
Bericht 
OK GEEN PANIEK.

Het is erg als het gebeurd, maar het is nu maar zo. Reden waarom is bvb dat de wagen te rijk staat afgesteld in lagere toeren en starten dan plots een back fire geeft. Andere reden is dat je gas gaf en dan de motor stopte. (Ik laat een k-jet 911 even 30 sec draaien alvorens af te zetten).

Anyway: wat je ook doet: zet er een pop-up valve in aub.

info + fitting guide hier:
http://www.pelicanparts.com/techarticles/911_pop_off_valve/911_pop_off_valve.htm

tweedens:
Citaat:
Have a good look at the box before you commit £££s to make sure it is definitely not repairable. I blew my SC airbox apart about a month after buying the car and noticed that it had just blown the box into two halves along the seam that joins the two halves. High temp silicon gasket and a few slightly larger self-tapping screws and it was air tight. All you need to ensure is that it is airtight so that you are not getting unmetered air into the system.


Houdt ons op de hoogte.

Als je wil dat ik rondvraag voor een 2nd hand airbox, dat stuur maar een pm. Het ziet er altijd erger uit dan het is.


Bert


10 jan 2009 14:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht dat ziet er makkelijk uit
het is jammer dat ze dat niet gedaan hebben toen hij in november is gereviceerd ?? het is maar een kleine handeling ,zo zag het er op jou link naar uit ,maar hij gaat weer terug naar de garage ,en ik heb nog effe goed gekeken ,en het is idd allen het luchtfilter en de airbox die gebarsten zijn. thnx voor de info.


10 jan 2009 16:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
black 911sc
mestreech
Bericht 
Ik zou even goed kijken of er geen zelftapper is uitgeknald van de koudstart buisjes.
Deze buisjes zitten met 3 zelftappers vast, bij mij was na een backfre er 1 uitgeknald en in cilinder 5 terecht gekomen.
Resultaat, 1 kromme inlaatklep :oops:
_________________________________________
How Low Can A 911 Go!!


14 jan 2009 22:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht backfire
Edit: Overbodige volledige quote van direct bovenstaande bericht verwijderd.

Hij gaat vandaag naar de garage en zal het effe melden
thnx voor de info


15 jan 2009 20:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht 
heb je hem al terug??
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


27 jan 2009 19:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Edit: Overbodige volledige quote van direct bovenstaande bericht verwijderd.

nee nog niet als het goed is eind deze week ,ik niet wachten :lol:
maar vanwaar de intresse :wink: of heb je het zelfde probleem :?:

het duurt ook wat langer omdat de hele motor er uit is ,hij was helemaal gereviseerd en weer ingereden dus nu moesten de kleppen en zo ook weer afgesteld worden ,kan alles mooi in 1 keer .


28 jan 2009 10:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC '82
Amsterdam
Bericht 
pokerpascal schreef:
maar vanwaar de intresse :wink: of heb je het zelfde probleem :?:

Pascal, ik heb ook interesse. Al was het maar om te horen hoe het afgelopen is en wat je ervaringen zijn enz. Maar ook zit ik te overwegen of ik ook een pop-up-valve moet installeren. Laat je dat meteen doen? Bij wie laat je het doen?


28 jan 2009 13:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Edit: Overbodige volledige quote van direct bovenstaande bericht verwijderd.

zou ik wel doen kost 80 euro voor een klep maar dan moet i er nog wel in.
ik heb net gebeld hij is klaar, kost wel 600 euries maar de hele airbox was dan ook gebroken, ja had ik er maar een klep in moeten laten zetten. hier staat hoe het moet http://www.pelicanparts.com/techarticle ... _valve.htm
en onder tussen al van veel mensen gehoord die het ook hebben gehad dus zeker de moeite om te (laten) doen


28 jan 2009 14:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
600 Euro is niet niks, maar het had erger kunnen zien. Gelukkig is het opgelost. Voorkomen is natuurlijk beter, maar daar wordt blijkbaar aan gewerkt.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


28 jan 2009 17:52
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht 
pokerpascal schreef:
dannyl schreef:
heb je hem al terug??

vanwaar de intresse :wink: of heb je het zelfde probleem :?:


nee gelukkig (nog) niet , het was gewoon uit nieuwsgierigheid.

Ik vraag me trouwens af of dit alleen bij de 3.0L motoren voorkomt of ook bij de 3.2L?
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


28 jan 2009 18:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Edit: Overbodige volledige quote van direct bovenstaande bericht verwijderd :arrow: gebruik s.v.p. Afbeelding in plaats van Afbeelding :idea: .

nee gelukkig (nog) niet , het was gewoon uit nieuwsgierigheid.

Ik vraag me trouwens af of dit alleen bij de 3.0L motoren voorkomt of ook bij de 3.2L?[/quote]
tot zover ik weet alleen 3.0


29 jan 2009 9:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
dannyl schreef:
Ik vraag me trouwens af of dit alleen bij de 3.0L motoren voorkomt of ook bij de 3.2L?

Is een probleem bij motoren met een K-jetronic / CIS injectie systeem (2.4, 2.7 en 3.0)
De 3.2 heeft een heel ander inlaat / injectie systeem
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


29 jan 2009 16:38
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.