Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 17:34

Antwoord op onderwerp  [ 518 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende
PFT 49 - gevonden in Lelystad door WillemB. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
dannyl schreef:
of overkant van van wijnen
:thumleft: :thumleft:

MY HERO :lol:

29 jan 2009 19:06
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
DE VINDER TREFT DE BRIEF VAN HUNT 48 ERIN AAN! DIT OMDAT WE METEEN DOORGEREDEN WAREN NA HET VINDEN VAN DE VORIGE HUNT :!: :!:

29 jan 2009 19:07
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Afbeelding

29 jan 2009 19:08
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
onder een steen in een houten hut aan de overkant van Van Wijnen. Dus tóch de Pascallaan? :roll:

Succes.

Laatst bijgewerkt door horn op 29 jan 2009 19:13, in totaal 1 keer bewerkt.

29 jan 2009 19:11
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
PFFFoewiieeh, en het was zo eenvoudig.

HELEMAAL top, Stijn :thumleft:

En Dannyl, gefelici :D

29 jan 2009 19:13
Profiel WWW
Bericht 
Wist ik allang, maar ik heb al een keer gewonnen!!!

29 jan 2009 19:14
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
Mooie hunt Stijn,ik had geen enkel antwoord goed :oops:

29 jan 2009 19:14
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht 
Nou moet hem alleen nog even iemand gaan zoeken. Ik in ieder geval niet.
van bij mij naar Lelystad is 220KM en meer dan 2 uur rijden. Daarbij denk dat ik met mijn 2 aanwijzingen niet echt veel aanspraak maak op de eer.

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

Laatst bijgewerkt door Danny op 29 jan 2009 19:19, in totaal 1 keer bewerkt.

29 jan 2009 19:16
Profiel WWW
964.c4
assendelft
Bericht 
als je dan zo veel km maakt , is het :thumleft:

robert

29 jan 2009 19:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht 
ik denk trouwens dat we te vroeg denken dat we er zijn, want er kwam ook nog hint 23 er achter aan

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

29 jan 2009 19:21
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
da's die hut waar die regenpiip in ligt... :twisted:

29 jan 2009 19:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S. Ex 911 3.2
Bericht 
ik lig al 5 dagen met griep in bed, anders had ik wel een poging
gewaagd en had het ook niet zolang geduurd 8) :wink:

29 jan 2009 19:34
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
Je kan je auto tot 10 meter vanaf de pft parkeren lig je daarna zo weer in bed , beterschap

29 jan 2009 19:37
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Daar ben ik weer! Is gast hem niet aan het halen?

29 jan 2009 21:00
Profiel WWW Facebook 
Amsterdam
Bericht 
Stijn van Kooten schreef:
LeoH, die op pag 6 al schreef:
Eerst maar een "laag"gebied in het midden, met stranden : Flevoland ?
:thumbdown:

hmm... waar Lelystad dan tegenwoordig wel ligt :mrgreen:

29 jan 2009 21:12
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Verdorie, in de Pascallaan notabene.... Hunt is toch wel snel gegaan moet ik zeggen, je hebt 1 avondje geen tijd, en voila, hunt voorbij :cheesy:

29 jan 2009 21:58
Profiel Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
paSCal schreef:
... je hebt 1 avondje geen tijd, en voila, hunt voorbij :cheesy:

Ho Ho :!: ... De PFT is nog niet van z'n 49ste schuilplaats gehaald, toch :?:

Ben wel al benieuwd naar Stijn z'n achterliggende verhaal :idea: :wink:

29 jan 2009 22:02
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Ik ben bezig!!!!!

29 jan 2009 22:07
Profiel WWW Facebook 
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht 
Ik dacht ik zal es kijken of de hunt al begonnen is, is ie al afgelopen, wat het zoeken betreft dan :D

Ik ben er vanavond nog langs gereden :!: :!:

Ik kom er morgenochtend vroeg trouwens weer langs................ :mrgreen:

29 jan 2009 22:44
Profiel
Bericht 
halen die handel :wink:

29 jan 2009 22:52
Profiel WWW Facebook 
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht 
Citaat:
halen die handel

Ik kijk wel of ik morgenochtend tijd heb en of ie er nog wel ligt.

Maar ik heb het de komende tijd te druk om hem opnieuw binnen de tijdslimiet van 2 weken te verstoppen. Ik denk dat ik de eer aan iemand anders overlaat :D

29 jan 2009 22:58
Profiel
Bericht 
Hierbij de uitleg van deze voor jullie (veel te moeilijke) hunt...............

Ik heb ervan genoten deze hunt te organiseren, maar ik had zeker niet verwacht dat ik jullie er helemaal mee moest gaan helpen! Ik had namelijk eerder verwacht dat het een te makkelijke hunt was :lol: Er zaten een paar twijfelgevallen in waar ik nou niet van wist of ik ze goed of fout moest rekenen. Ik heb ze in mijn ogen goed beoordeeld, omdat er geen goede onderbouwing bij zat! Het viel mij voorderest op dat jullie eerst naar plaatsnamen gingen zoeken :lol: Naar mijn idee is slimmer op het in deze volgorde te doen: land, gedeelte, provincie, stad/dorp en dan de straat :wink:

Hierbij de aanwijzingen die ik hierbij dan helemaal uitleg, zodat jullie hem eindelijk begrijpen. Het waren lang niet altijd de de goede onderbouwingen die jullie gaven, dus hierbij dan!

PFT #01: deze pijlen wijzen elkaar tegen, dus ze zijn tegengesteld. De nederlandse vlag bestaat uit de kleuren rood, wit en blauw en dat zijn de complementaire van groen, zwart en oranje. Ook staan de banen rechtop, terwijl ze horizontaal moeten staan. Deze aanwijzing werd niet opgevat!
Afbeelding

PFT #02: omdat jullie de vorige hunt niet begrepen en dus ook niet oplosten heb ik deze aanwijzing erbij gezet, want Nederland is toch wel het land van gras :wink: Overal waar je kijkt is gras, zo ongeveer :lol: Deze aanwijzing werd niet opgevat!
Afbeelding

PFT #03: om jullie toch op het idee van Nederland te brengen plaatste ik ook nog de molen, anders hadden jullie er niet uitgekomen :lol: Hij werd eindelijk opgevat, maar ik kreeg ook nog heel veel antwoorden in de trant van gebieden en/of provincies :? Deze aanwijzing werd opgevat!
Afbeelding

PFT #04: op deze aanwijzing plaatste ik een afbeelding van een extreem verlaagde 964. Ik was alweer heel snel bang dat jullie het weer niet zouden begrijpen, maar toe kwam Leo die het goede antwoord gaf: laag :wink: Deze aanwijzing werd opgevat!
Afbeelding

PFT #05: deze aanwijzing was een Carrera GT waar een tekst onder stond. Dit kon natuurlijk op heel veel verschillende manieren geïnterpreteert worden, maar al heel snel kwam Radboud met het goede antwoord 8) De goede oplossing was: middenmotor - motor = midden. Hiermee bedoelde ik dus het midden van het land. Deze aanwijzing werd opgevat!
Afbeelding

PFT #06: bij deze hunt plaatste ik een lekker wijf die op het strand lag. Zij ligt op het strand, dus zij ligt 'droog'. Als je een beetje met de letters speelt kom je dan uit op droogleggen. Dit was mij eerste aanwijzing die moest leiden naar Flevoland. Leo had al Flevoland gezegt, maar met een, in mijn ogen, verkeerde onderbouwing. Velen van jullie begonnen al allemaal stranden en gebieden te raden :lol: Deze hunt werd niet opgevat!
Afbeelding

PFT #07: ik dacht dat jullie deze hunt als auto 'kenners' toch wel snel zouden opvatten. In Flevoland staan de meeste leaseauto's geregistreerd, omdat daar een paar hele grote leaseautobedrijven zitten :wink: De auto op de afbeeldingen waren toch allemaal echte leasebakken! Deze aanwijzing werd niet opgevat!
Afbeelding

PFT #08: van deze foto van een 'kale' man moesten jullie opmaken dat dit Dr. Ir. W.M. Otto was. Ik wist dat dit een hele moeilijke zou worden, maar ik wou het toch proberen. De antwoorden die gegeven werden kwamen niet eens in de buurt, dus ik gaf al heel snel de volgende aanwijzing. Deze aanwijzing werd niet opgevat!
Afbeelding

PFT #09: bij deze aanwijzing stonden op de afbeelding David en Goliath. Als je een beetje met je uitspraak speelt kom je uit op Goliath, een toch wel redelijk bekende achtbaan in Nederland. Of niet soms? Deze aanwijzing werd niet opgevat!
Afbeelding

PFT #10: deze foto verwijst naar de koolzaadvelden die heel veel voorkomen in Flevoland. Dit was de aanwijzing die eindelijk werd opgevat met een kloppende onderbouwing! Deze aanwijzing werd opgevat!
Afbeelding

PFT #11: op deze foto zag je een skelet van hout die moest verwijzen naar de Houtribdijk. Al heel snel kwam Marcel met het antwoord Bataviawerf, maar ik rekende dit fout, omdat dit geen kloppende onderbouwing was. Na een provincie ga je op zoek naar een gemeente of naar een stad/dorp en niet meteen naar een bedrijf, want dan kon het net zo goed een houtfabriek, een bos of een timmerman zijn :lol: :wink: Deze aanwijzing werd niet opgevat!
Afbeelding

PFT #12: een plaatnaambord met een vraagteken om jullie duidelijk te maken dat ik toch echt naar een plaats zocht nu! De gele achtergrond i.c.m. het blauwe bord en de witte omlijning was een aanwijzing naar Lelystad, want de stadskleuren zijn geel, blauw en wit! De aanwijzing werd niet opgevat!
Afbeelding

PFT #13: een Audi A4 met een 1.8 turbomotor. Dit moesten jullie echt weten! Schaam je diep :twisted: Neerlandsch trots........en dat weten jullie niet :roll: De 1.8 turbomotor word ook gebruikt in een Donkervoort! En dat bedrijf zit ook in Lelystad :wink:
Afbeelding

PFT #14: de kop thee moest verwijzen naar de Bataviawerf, want daar waren we nu aan toe! De VOC vervoerde vroeger heel veel specerijen, waaronder natuurlijk thee! De aanwijzing werd niet opgevat!
Afbeelding

PFT #15: deze vrouw rookt een pijp en daar zit tabak in. Heel toevallig was het ook een Indonesische vrouw, maar dat was niet bewust! Tabak werd ook vervoerd door de VOC en dit verwees dus ook weer naar de Bataviawerf! Deze aanwijzing werd opgevat door Harald!
Afbeelding

PFT #16: toen jullie eruit waren dat hij bij/op de Bataviawerf lag, dacht ik dat jullie deze aanwijzing wel aankonden, want ik had haast. Het bestond uit een boot die naar het Oosten vaarde, richting een dijk: Oostvaardersdijk! Dit bleek al snel te moeilijk! Deze aanwijzing werd niet opgevat!
Afbeelding

PFT #17: omdat jullie nog teveel zochten naar de werf zelf, plaatste ik deze foto om duidelijk te maken, dat hij er een klein stuk vanaf lag! Mooie achtergrondkleur, hè :lol: Deze werd half/half opgevat!
Afbeelding

PFT #18: om jullie de exacte plek van de hunt duidelijk te maken, maakte ik deze redelijk creatieve aanwijzing. Het rode 'ding' was een logo van het wegenbouwbedrijf Van Wijnen die tegenover de hunt staat. De gele pijl ging over een stuk kant heen, wat je met een beetje puzzelen zou kunnen oplossen :wink: Deze aanwijzing werd niet opgevat!
Afbeelding

PFT #19: omdat jullie maar bleven zwammen over nummers en cijfers, wilde ik jullie eerst van het idee afhalen dat de hunt bij een huisnummer lag. Dit bleek ook nog wel een lastige aanwijzing voor jullie :lol: Misschien ben ik wel te slim :mrgreen: Uiteindelijk met veel hulp lukte het toch! Deze aanwijzing werd opgevat!
Afbeelding

PFT #20: deze hunt moest ik om 17:50 nog maken terwijl ik om 18:05 weg moest :lol: Hij was erg simpel, maar uiteindelijk kwam Olaf erachter i.c.m. de andere aanwijzingen die ik gaf dat het Van Wijnen moest zijn. Jullie wisten echter nog steeds niet wat jullie met de gele pijl aan moesten :lol: De hint werd half/half opgevat!

PFT #21: de exacte zoekplaats! Eindelijk, na veel aandringen raadde Danny het antwoord. Om 18:06, net op tijd, want ik wou net de deur uitgaan! Ik heb de laatste tijd veel moeten helpen, omdat iedereen offline was :lol: Had niemand zin meer?
Afbeelding

PFT #22: de exacte vindplaats! Wij, Robert en ik, hadden hem binnen in het houten kunstwerk gelegd en bedekt met bladeren. Daarna hadden we er nog een hele grote steen overheen gelegd, zodat hij niet zo opvallen!
Afbeelding

Ik had ook nog wat reserve-aanwijzingen. De leg ik hier even heel erg kort uit, zodat jullie kunnen zien hoe nog veel moeilijker/makkelijker had gekund :lol: De andere aanwijzingen vond ik ook mooier qua foto's, dus die koos ik daarom!

PFT #01: dit verwees naar de Heeren XVII. Dit zat in het bushuis in Amsterdam, maar omdat de alles van de VOC tegenwoordig in Lelystad zit, had dit er toch enigzins mee te maken!
Afbeelding

PFT #02: dit streekwapen verwees naar Dmitrov, de Russische zusterstad van Lelystad. Ik denk dat dit wel een hele moeilijke aanwijzing had geweest, daarom had ik hem niet geplaatst!
Afbeelding

PFT #03: een hele makkelijke. Ik stond op het punt om deze te plaatsen, maar toen hadden jullie Lelystad al geraden. Dit nummer is natuurlijk van 'De Dijk', die overigens prachtige nummers maakt!
Afbeelding

PFT #04: het getal 12, wat natuurlijk wijst naar de 12e provincie: Flevoland! Ik heb deze tekening later gebruikt om te laten zien dan het geen huisnummer was waar ik de hunt verstopt had!
Afbeelding

PFT #05: dit wijst naar VOC, die tegenwoordig gevestigd zit aan de Bataviawerf. Daar worden tegenwoordig boten op de originele manier nagebouwd, zoals dat vroeger ook gedaan werd!
Afbeelding

Ik heb er erg veel plezier in deze hunt gehad! De winnaar krijgt een foto, van mij die al gemaakt is, van mij die ik nog een keer van uw auto moet maken of van uzelf die u graag op een poster wil. Ik zal de foto bewerken en opsturen naar een bedrijf die hem zal afdrukken!

29 jan 2009 23:19
Profiel WWW Facebook 
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Goede hunt!!! Super complimenten :)

29 jan 2009 23:33
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Mooi verhaal, Stijn :!: Goed in elkaar gedraaide hunt :thumleft:

Naar mijn idee is slimmer op het in deze volgorde te doen: land, gedeelte, provincie, stad/dorp en dan de straat :wink:

... eigenlijk 'n beetje zoals de eerst was :res: ... maar iedereen geeft er 'n beetje z'n eigen draai aan - wat het ook wel weer lekker afwisselend maakt :idea:

De winnaar krijgt een foto van mij ..

:shock: Stijn van Kooten boven je bed :shock:

Nu is er natuurlijk niemand meer die 'm wil gaan halen :mrgreen:

29 jan 2009 23:36
Profiel WWW Facebook 
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Zoooo.... net terug van mijn werk...

Kon helaas niet mee doen vandaag (kan niet altijd feest zijn...)

Danny, gefeliciteerd. Maar: wie gaat hem halen??!!!

Oh ja, Stijn: erg gaaf gedaan!!!

29 jan 2009 23:45
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 518 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Volgende